30 Ağustos 2024, 23:46
can
Yönetici

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Oyun Durdu! Dinleme Metni Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25 Cevapları

5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe 1. Ders Kitabı Oyun Durdu! Dinleme Metni Cevapları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 12. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

“Oyun” kelimesinin size çağrıştırdıklarını söyleyiniz.

Cevap: Oyun denince aklıma arkadaşlarımla birlikte eğlenceli vakitler geçirmek gelmektedir. Bunun yanında bilgisayar oyunları, sokak oyunları ve topla oynanan oyunlar gelmektedir.

Dijital oyunlarla mı sokak oyunlarıyla mı daha fazla vakit geçiriyorsunuz? Neden?

Cevap: Daha çok dijital oyunlar oynamaktayım. Çünkü evde daha fazla vakit geçirmekteyim.



5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 13. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

1. ETKİNLİK

Sude’nin bilgisayar başından kalkıp sahilde vakit geçirmesiyle ilgili ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi söyleyiniz.

Cevap:



Gün içinde yaptığınız etkinliklerden bazılarını yazınız.

Cevap: Gün içinde ders çalışıyorum, dijital oyunlar oynuyorum, sokakta arkadaşlarımla toplanıp top oynuyoruz.

Gün içinde yaptıklarınızı fiziksel olarak hareketli olup olmama durumuna göre sınıflandırıp başlığı olmayan tabloyu adlandırınız.

Cevap: Hareketsiz Olduğum Etkinlikler



“Hareketli Olduğum Etkinlik” tablosundaki her bir etkinlik için aşağıda bulunan soldaki sütunun bir karesini, diğer tabloya yazdığınız her bir etkinlik için sağdaki sütunun bir karesini boyayınız.

Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 13. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

Yukarıda boyadığınız grafik ve görsellerden hareketle kendinizle ilgili neler söyleyebilirsiniz?



Cevap: Gün içinde çok hareketsiz olduğumu söyleyemem. Hareketli etkinliklere daha fazla vakit ayırmaya çalışıyorum.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 14. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

2. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metinden alınmış aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Cümlelerde altı çizili kelime gruplarının hangi anlamda kullanıldığını işaretleyerek belirtiniz. İhtiyaç duymanız hâlinde işaretleme yapmadan önce kelime gruplarının anlamlarına yönelik basılı veya çevrim içi kaynaklardan bilgi alabilirsiniz.

Cevap:



5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 14. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

3. ETKİNLİK

Sude’nin oyun durduğunda, mektubu aldığında ve görevi tamamladığında yaşadığı duygu durumlarını metinden hareketle belirleyip aşağıya yazınız.

Cevap:



Oyun Durduğunda: Çok şaşırıyor ne yapacağını bilmiyor ve merak ediyor.
Mektubu Aldığında: Şaşırıp yazılanları yapıp yapmama konusunda kararsız kalıyor.
Görevi tamamladığında: Çok mutlu oluyor.

Sude’nin yukarıdaki üç durumda da yaşadığı duyguların benzer ve farklı yönlerini söyleyiniz.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 15. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle sözlü olarak cevaplayınız.



Sude ne tür bir oyun oynamaktadır?

Cevap: Gözlükle oynan bir dijital oyun.

Oyun oynadığı sırada Sude nasıl bir sorunla karşılaşmıştır? Bu sorunu çözmek için ne yapmıştır?

Cevap: Oyun aniden durdu.



Oyuna dönebilmesi için Sude’ye posta yoluyla gönderilen görev nedir?

Cevap: Sahilde deniz kabuklarından Sude ismini yazması.

Ahtapot” adıyla Sude’ye mektup gönderen kim olabilir? Neden?

Cevap: Babası ya da annesi olabilir. Çünkü Sude’nin bilgisayar oyunundan uzaklaşmasını istemektedirler.



Sevda Hanım, göndereni belli olmayan görevleri kızının yerine getirmesini onaylıyor. Böyle bir davranışın olumsuz etkileri neler olabilir?

Cevap: Yazanı belli olmayan bir mektupta yazılanları yapmak can güvenliğini tehlikeye sokar.

5. ETKİNLİK

Aşağıdaki tabloyu dinlediğiniz metinden hareketle doldurunuz.

Cevap:

Kişiler: Sude, Sevda Hanım, Rıfkı Bey, Postacı
Zaman: Pazar günü
Yer: Sude’nin evi
Olay: Sude’nin bilgisayar oyununun aniden durması ve postacının ona getirdiği mektupta yazılanları yapması ile yeniden oyun oynayabileceğini düşünerek başka güzellikleri keşfetmesi.

Sahil, metnin gelişiminde nasıl bir rol oynuyor? Söyleyiniz.

Cevap: Sahil, Sude’nin ilgisini çekiyor ve bilgisayar oyunlarına olan düşkünlüğünü kaybediyor.

Metindeki yerin değişimi olayların akışını nasıl etkiliyor? Söyleyiniz.

Cevap: Yer değişimi olumlu katkılar sağlıyor.

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki görsellerden metnin içeriğiyle uyumlu olanı işaretleyiniz.

Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 15. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

İşaretlediğiniz görsellerin dinlediğiniz metinle neden uyumlu olduğunu söyleyiniz.

Cevap: Sude’nin ailesi ile birlikte güzel vakit geçirdiğinden dolayı işaretledim.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 16. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

7. ETKİNLİK

Çocukların genel ağ kullanım amaçları İle ilgili aşağıdaki grafiği inceleyiniz. Grafikten hareketle doğru ifadelerin başına (D), yanlış olanların başına (Y) yazınız.

Cevap:

1. (D) Çocuklar, en çok “araştırma yapma” için genel ağa başvurmuştur.
2. (D) “Mesajlaşma” amacıyla kullanım “sosyal medya kullanma”dan daha fazladır.
3. (D) Genel ağ kullanımında “oyun oynama veya oyun indirme”, “paylaşım sitelerinde içerik izleme’nin önüne geçmiştir.
4. (Y) “E-posta gönderme ve alma” ile “ürün ve hizmetler hakkında bilgi edinme” amacıyla genel ağ kullanımının toplamı, “araştırma yapma” amacıyla kullanımından daha yüksektir.

8. ETKİNLİK

Arkadaşlarınızla sokak oyunları oynarken neler hissettiğinizi, bu oyunları neden sevdiğinizi düşünüp bunlarla ilgili defterinize not alınız. Yazdıklarınızı sıra arkadaşlarınızın notlarıyla karşılaştırınız.

Cevap: Arkadaşlarımla sokak oyunları oynarken çok eğleniyoruz. Güzel vakit geçiriyoruz. Aynı zamanda bu oyunları oynarken sporsal faaliyetleri de yapmış oluyor ve daha sağlıklı oluyoruz. 

Arkadaşlarınızla oynadığınız sokak oyunlarından hiç unutamadığınız bir tanesini seçip anlatınız. Konuşmaya başlamadan önce defterinize aldığınız notları kullanarak kısa bir hazırlık yapınız.

Cevap: Arkadaşlarımla saklambaç oynuyorduk. O sırada Ali adındaki arkadaşım bir ağacın arkasına saklanmış ve orada uyuya kalmıştı. Bunu hiç unutmuyorum.

Arkadaşlarınızdan birinin konuşmasını aşağıdaki “Akran Değerlendirme Ölçeğinde verilen ölçütlere göre değerlendiriniz.

Cevap:

Konuşmasında anı, gözlem ve deneyimlerinden yararlanarak bunları Konuyla ilişkilendirdi. (x)
Dinleyicilerle göz teması kurdu. (x)
Konuşmasına göre baş, el, kol ve bacaklarının duruşunu konumlandırdı. (x)
Konuşma içeriğine uygun yüz ifadelerini (şaşırma, kızgınlık, mutluluk vb.) kullandı. (x)
İşitilebilir bir ses tonuyla konuştu. (x)

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 17. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

9. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerdeki değişimi inceleyiniz.

• Begüm düşünüyor.
• Begüm satranç oynarken düşünüyor.
• Begüm okulda satranç oynarken düşünüyor.
• Begüm okulda Mete’yle satranç oynarken düşünüyor.
• Begüm okulda düzenlenen turnuvada Mete’yle satranç oynarken düşünüyor.
• Begüm okulda düzenlenen turnuvada Mete’yle satranç oynarken hamlesini yapmak için düşünüyor.

Yukarıdaki örnek cümlelerden hareketle siz de aşağıdaki cümleye her defasında bir kelime veya kelime grubu ekleyerek oluşturduğunuz cümleleri tekrar yazınız.

Cevap:

Çocuk oynuyor.

Çocuk sokakta oynuyor.

Çocuk sokakta Ali ile oynuyor.

Çocuk sokakta Ali ile saklambaç oynuyor.

Çocuk sokakta Ali ile aç karnına saklambaç oynuyor.

Yaptığınız etkinliğin yazma çalışmalarınızda size ne gibi katkıları olabilir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.

Cevap: Yazımızın güzelleşmesine katkı sağlar. Duygu ve düşüncelerimizin daha güzel aktarılmasına yardım eder. Kendimizi ifade etmemize katkı sağlar.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 18. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

Yıl boyunca öğreneceğiniz stratejilerden ilki “tahmin etme” stratejisi. Bu strateji, metnin ilerleyen bütünlerinde neler olacağını veya hangi bilgiler verileceğini çeşitli ipuçlarını kullanarak tahmin etmeyi içerir. Okuna, dinlene veya izlene öncesinde ve sırasında kullanılabilir. Merakı artırır, böylece netne odaklanmayı sağlar.

Önce öğretmeninizi izleyeceğiz, ardından gruplar hâlinde stratejiyi iki kez uyguladıktan sonra kendiniz kullanabileceğiz.

Öğretmenimizi İzliyoruz

Öğretmenimiz şimdi “tahmin etme” stratejisini kullanacak. Tahminlerini ve bunların gerekçelerini yazarken sesli düşünecek. Öğretmenimizi izlerken metnin başında ve numaralandırılmış yerlerde bulunan sorulara dikkat edelim.

Metnin başlık ve görsellerinde nelere dikkat etti?

Cevap: Bu etkinlik sınıfta yapılacaktır.

Metnin konu ve içeriğine yönelik tahminlerini başlık ve görsellerle nasıl ilişkilendirdi?

Cevap: Bu etkinlik sınıfta yapılacaktır.

BEŞTAŞ VE İKİ CEVİZ BİLETİ

Beştaş, bizim mahallede neredeyse tüm çocukların sevdiği bir oyundu. Hepimiz taşlarımızı ceplerimizde taşır, ara sıra taş takası yapardık. Annemle babama gittikleri yerlerden bana taş getirmelerini isterdim. Böylece en pürüzsüz, elimle toplaması en rahat taşları seçerdim.
Çünkü mahallemizdeki taşların hepsi birbirine benzerdi. Kenarları keskin çakıl taşları vardı her yerde.
O gün Atiye teyzenin avlusunda beştaş turnuvası düzenleyecektik. Bu turnuva için çok heyecanlıydım. Cebimdeki taşların şıngırtısı heyecanımı iyice arttırıyordu. Turnuva başlamadan ilk eşleşmelerimizi “Aldım, verdim, ben seni yendim.” adım oyunuyla yaptık. Ben Nilgün’le oynayacaktım. Nilgün bir önceki beştaş turnuvasının şampiyonuydu.

Öğretmenimiz burada metnin sonraki bölümleriyle ilgili tahminlerini yaparken odaklandığı bilgilerle ilgili neler söyledi?

Cevap: Bu etkinlik sınıfta yapılacaktır.

Tahminlerinin gerekçeleri neydi?

Cevap: Bu etkinlik sınıfta yapılacaktır.

Tahminde bulunurken metin dışında hangi bilgileri kullandı?

Cevap: Bu etkinlik sınıfta yapılacaktır.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 19. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

Oyun süresince ellerim titremeden sonuna kadar taşlarımı topladım. Sıra Nilgün’e geldiğinde taşları yerden toplarken bir anda havaya attığı taşı yere düşürdü. Nilgün’den sonra diğer arkadaşlarımla oynadığımda da kazanan ben olmuştum.
“Sevgili arkadaşlar, bugünkü Beştaş Turnuvası şampiyonumuz Burcuyu tebrik edelim.” diye seslendi hakemimiz Ahmet. Her oyunda bir hakem olur, değil mi? Bütün arkadaşlarım sevinçle beni kutladılar. Bizim mahallede oyunların sonunda kazanan ve kaybeden herkes birbirini tebrik etmeyi bilir.
“Haydi, arkadaşlar turnuvamızı son oyunumuzla kutlayalım, ne dersiniz? Atiye teyzenin bizim için hazırladığı meyve suyunu içerken, sizin için hazırladığımız tiyatromuzu izlemeye var mısınız?”

Öğretmenimiz burada metnin sonraki bölümleriyle ilgili tahminlerini yaparken odaklandığı bilgilerle ilgili neler söyledi?

Cevap: Bu etkinlik sınıfta yapılacaktır.

Tahminlerinin gerekçeleri neydi?

Cevap: Bu etkinlik sınıfta yapılacaktır.

Tahminde bulunurken metin dışında hangi bilgileri kullandı?

Cevap: Bu etkinlik sınıfta yapılacaktır.

Biletlerimiz de hazırdı. Herkes hazırlıklıydı. Ceplerimizin birinde taşlarımız, diğerinde cevizlerimiz vardı.
“Bugünkü oyun için biletimiz iki ceviz.” dedi Begüm ve kese kâğıdını cevizleri atmamız için biz izleyicilere uzattı. Hepimiz Atiye teyzenin avlusundaki merdivenlere yerleştik. Oyunu izlemek için hazırdık. Kese kâğıdı ağzına kadar cevizle dolunca, oyun başladı. Meyve sularımızı içerken kahkahalara boğulmuştuk. Beştaş oyununda mızıkçılık yapıp oyunu hırslarıyla tatsızlaştıran iki çocuğun komik olaylarını oynuyorlardı. Oyun sonunda Ahmet, Begüm ve diğer iki arkadaşımız bizleri selamladılar. Toplanan ceviz biletlerimizi kırıp hep birlikte afiyetle yedik.

Öğretmenimiz tahminlerinin doğruluğunu kontrol ederken neler yaptı?

Cevap: Bu etkinlik sınıfta yapılacaktır.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 20. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

Uyguluyoruz

Şimdi sıra bizde. 4-6 kişilik gruplar oluşturalım ve öğretmenimizin rehberliğinde “Bülbül ile Bezirgân” metninde tahmin etme stratejisini kullanalım. Bu aşamada aşağıdakilere dikkat edelim.

Öğretmenimizin söylediklerini grup olarak adım adım uygulayalım. Düşünelim ve tahminlerimizi grubumuzla paylaşalım. Bunlara yönelik grup kararlarını ilgili alanlara yazalım. Öğretmenimizin uyarıları varsa ona göre çalışmamızı düzenleyelim.

Tahminlerimiz ve Gerekçelerimiz

BÜLBÜL İLE BEZİRGÂN

(…)
Uzak diyarlardan birinde, içindeki ağaçların dalları bulutlara değen bir orman varmış. Bu ormanda anne bülbül ile üç minik yavrusu yaşarmış. Onlara bakanlar kanatlarının renklerinin güzelliğine mi, seslerindeki huzurun büyüsüne mi hayran kalsınlar, bilemezlermiş.
Günlerden bir gün ormanda ince ince bir yağmur yağmış. Toprağın etrafa yaydığı koku, öyle güzelmiş ki anne bülbül yavrularını da alıp biraz gezmek istemiş. Yağmur birden hızlanıvermiş. Anne bülbül ve yavrulan yorulunca genç bir ağacın dalına konup dinlenmişler. Tam bu sırada büyük bir gürültüyle irkilmişler. Her biri korkuyla başka bir ağaca uçuşmuş. Dinlendikleri ağaçtan çıkan dumanları görünce bir yıldırım düştüğünü anlamışlar. Anne bülbül yavrularını etrafına tekrar toplamak için seslenmiş. İki yavrusu hemen yanına gelmiş ama en küçüğü bir
türlü gelmemiş.

Anne bülbül, telaşla etrafına bakınırken yavrusunu yerdeki bir adamın avuçlarının arasında görmüş. Kanadından yaralanmış minik yavru, acı içinde çırpınıyormuş. Adam oradan uzaklaşırken anne bülbül, gözyaşlarıyla arkalarından bakakalmış.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 21. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

Aradan biraz zaman geçmiş. Bülbüllerin sesiyle neşelenen orman sessizliğe bürünmüş. Anne bülbül, evlat hasretine dayanamayıp yavrularını da yanına alıp düşmüş yola. Hayatında hiç bu kadar hızlı uçmamış. Çünkü kanatlarını değil, yüreğini çırpıyormuş. Sonunda kocaman bir han kapısının önüne varmışlar. Kapıda ellerinde yüklerle bekleyen birkaç adam duruyormuş. Adamlar, yüklerini yere bırakıp kapıyı çalmışlar, içlerinden biri seslenmiş:
— Aç kapıyı bezirgânbaşı!
Kapıyı bülbülün yavrusunu götüren adam açmış ve şöyle demiş:
— Hoş geldiniz. Sizi içeri alırım almasına da kapı hakkı ne verirsiniz, demiş.
Adam heybesinden küçük bir ipek kumaş çıkarıp uzatmış. Bizden sana yadigâr olsun demiş.
Anne bülbül olup bitenleri anlamaya çalışırken hanın etrafında şöyle bir dolaşmış ve pencereden bakınca bir de ne görsün? Minik yavrusu bir kafesin içinde uçuşuyormuş.

Adamlar içeri girince kapı kapanmış. Anne bülbül cesaretini toplamış, evlatları ile birlikte kapının tokmağını kaldırıp bırakmışlar. Anne bülbül seslenmiş:
— Aç kapıyı bezirgânbaşı, demiş. Kapı açılmış. Adam karşısında anne bülbül ve yavrularını görünce önce şaşırmış, sonra tebessüm etmiş. Anne bülbül hüzünlü bir sesle yalvarmış:
— Bezirgânbaşı, bana yavrumu geri ver, demiş. Bezirgânbaşı cevaplamış:
— Elbette veririm, güzel sesli dostumun güzel sesli annesi.
Ben onun kanadını sardım. Kanadı iyileşince ormana getirecektim, demiş. Anne bülbül şaşkınlıkla sormuş:
— Peki, bizden kapı hakkı istemeyecek misin, demiş. Bezirgân tebessümle karşılık vermiş:
— Ben burada konaklayacaklardan küçük hediyeler alırım.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 22. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

Biz dostuz, siz bana o güzel sesinizi hediye edin ve yavru bülbül iyileşene kadar misafir olun yeter, demiş.
O gün bugündür şu sözlerle çocuklar bezirgânbaşı oyunu oynuyorlar:
Aç kapıyı, bezirgânbaşı, bezirgânbaşı!
Kapı hakkı ne verirsin?
Arkamdaki yadigâr olsun, yadigâr olsun…
Gökten üç elma düşmüş. Biri bülbüllere, biri bezirgânbaşına, diğeri de oyun oynamayı seven bütün çocuklara…

Tahminlerimizin gerekçeleri ve doğruluğu ile ilgili değerlendirmelerimizi aşağıdaki çalışma kâğıtlarına yazalım.

Cevap:

Okumaya Başlamadan Önceki Tahminlerimiz: Bülbüllerin ormanda mutlu bir hayatının olduğu.
Numaralı yerdeki Tahminlerimiz: En küçük yavrunun yaralandığı.
Numaralı yerdeki Tahminlerimiz: Bezirganbaşı kuşu yakalayarak kafese koyması ve onu tutsak etmesi.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 23. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

KANGURUNUN PARMAK UÇLARINDAKİ DÜNYA

Bir zamanlar iyilik güzellik ülkesinde tüm canlıların birlikte yaşadığı bir orman varmış. Bu ormanda çeşit çeşit hayvanlar, ağaçlar ve çiçekler bulunurmuş. (…)
Ormandaki hayvanlar her hafta toplanıp birbirinden eğlenceli oyunlar oynarlarmış,

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 24. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

Saklambaç, körebe, seksek, koşmaca, zıplamaca… Ormandaki hayvan dostlar bazen gölün kıyısındaki ağaç parkında oyunlar kurarlar, yarışmalar yaparlarmış. Bu ağaç parkı onların en sevdiği yermiş.
Gökyüzünün berrak olduğu günlerin birinde minik kanguru, arkadaşları ile oyun oynamak için ağaç parkına gitmiş. Hep birlikte salıncakta sallanmışlar, zıplama tahtasında el ele zıplayarak gökyüzünden yıldız toplar gibi hayal kurmuşlar. Kaydıraktan göle kaymışlar. Balıklar bu oyuna pek sevinmiş, kurbağalar el çırpmış.
Bütün hayvanlar doyasıya oynadıktan sonra koşu yarışması yapmaya karar vermişler. Yarışmayı her zamanki gibi yine gri tavşan kazanmış, hak ettiği havuç ödülünü çıtır çıtır yiyerek evine gitmiş. Ertesi gün yine tüm hayvanlar toplanıp seksek oynamaya karar vermişler, minik kanguru bu seksek oyununu çok seviyormuş. Ama çok güzel zıplamasına rağmen gözleri görmediği için taşın olduğu kareyi bulamıyormuş. Yine de tüm gün arkadaşları ile keyifli vakit geçirmiş.
Kangurunun hayali yarışma oyunlarının birinde kazanan olmakmış. Kendisi gibi görme engelli başka hayvan olmadığı için o da arkadaşları ile aynı şartlarda yarışıyormuş. Aslında bu durum onu rahatsız etmiyormuş. Ona farklı olduğunu hiç belli etmiyorlar, onu olduğu gibi kabul ediyorlarmış. (…)
Yine derenin suyunun azaldığı bir yaz günü, karşıdan gelen hayvanlar ağaç parkına gitmişler. Minik kanguru ve arkadaşları da parka gitmiş, hep birlikte köşe kapmaca oynayıp eğlenmişler.
Derenin karşısından gelen hayvanlardan birisi “Bil Bakalım Bu Ne?” oyununu yarışma şeklinde oynamayı önermiş. Tüm hayvan dostları ilk kez oynayacakları bu oyun için heyecanlanmışlar. Ama içlerinde en heyecanlısı minik kanguru olmuş. Çünkü her şeyi dokunarak buluyor ve tanıyormuş. Parmak uçlarında kurduğu dünyanın gizemli büyüsünü bir yarışmada kullanacağından içi kıpır kıpır olmuş.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 25. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

Nihayet yarışma başlamış, tüm hayvanlar gözlerini kapatmışlar ve kendilerine verilen nesneyi dokunarak tanımaya çalışmışlar. (…) Oyunun sonunda kazanan minik kanguru olmuş. Yarışmaya katılan dostları onu içtenlikle tebrik etmişler ve en sevdiği meyvelerden ödül vermişler. Minik kanguru, emek vererek kazandığı bir yarışmanın haklı gururunu yaşıyormuş. Arkadaşlarına veda etmiş, meyvelerini yemiş ve hoplaya zıplaya yola koyulmuş. Minik kanguru ağaç parkından ayrılırken kuşlara, çiçeklere kısacası parmak uçlarındaki kocaman dünyaya gülümsemiş…

Tahminlerimizin gerekçeleri ve doğruluğu ile ilgili değerlendirmelerimizi aşağıdaki çalışma kâğıtlarına yazalım.

Cevap:

Okumaya Başlamadan Önceki Tahminlerimiz: Ormanda yaşayan kangurunun hikayesi.
1.Numaralı yerdeki Tahminlerimiz: Ormanda neşe ve barış içinde yaşayan hayvanların olması.
2.Numaralı yerdeki Tahminlerimiz: Kanguru yarışmayı birinci bitirmiş.

 

Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.