16 Aralık 2024, 20:30 |
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 12’den 25 Kadar“5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25 Cevapları” etkinlik cevaplarını sizler için hazırladık. Oyun Durdu! Dinleme Metni Cevapları 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Oyun Durdu! Dinleme Metni Cevaplarıİçindekiler
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 12. Sayfa Cevapları MEB Yayınları“Oyun” kelimesinin size çağrıştırdıklarını söyleyiniz. Cevap: Oyun denince aklıma arkadaşlarımla birlikte eğlenceli vakitler geçirmek gelmektedir. Bunun yanında bilgisayar oyunları, sokak oyunları ve topla oynanan oyunlar gelmektedir. Dijital oyunlarla mı sokak oyunlarıyla mı daha fazla vakit geçiriyorsunuz? Neden? Cevap: Daha çok dijital oyunlar oynamaktayım. Çünkü evde daha fazla vakit geçirmekteyim. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 13. Sayfa Cevapları MEB Yayınları1. ETKİNLİK Sude’nin bilgisayar başından kalkıp sahilde vakit geçirmesiyle ilgili ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi söyleyiniz. Cevap: Gün içinde yaptığınız etkinliklerden bazılarını yazınız. Cevap: Gün içinde ders çalışıyorum, dijital oyunlar oynuyorum, sokakta arkadaşlarımla toplanıp top oynuyoruz. Gün içinde yaptıklarınızı fiziksel olarak hareketli olup olmama durumuna göre sınıflandırıp başlığı olmayan tabloyu adlandırınız. Cevap: Hareketsiz Olduğum Etkinlikler “Hareketli Olduğum Etkinlik” tablosundaki her bir etkinlik için aşağıda bulunan soldaki sütunun bir karesini, diğer tabloya yazdığınız her bir etkinlik için sağdaki sütunun bir karesini boyayınız. Cevap: Yukarıda boyadığınız grafik ve görsellerden hareketle kendinizle ilgili neler söyleyebilirsiniz? Cevap: Gün içinde çok hareketsiz olduğumu söyleyemem. Hareketli etkinliklere daha fazla vakit ayırmaya çalışıyorum. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 14. Sayfa Cevapları MEB Yayınları2. ETKİNLİK Dinlediğiniz metinden alınmış aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Cümlelerde altı çizili kelime gruplarının hangi anlamda kullanıldığını işaretleyerek belirtiniz. İhtiyaç duymanız hâlinde işaretleme yapmadan önce kelime gruplarının anlamlarına yönelik basılı veya çevrim içi kaynaklardan bilgi alabilirsiniz. Cevap: 3. ETKİNLİK Sude’nin oyun durduğunda, mektubu aldığında ve görevi tamamladığında yaşadığı duygu durumlarını metinden hareketle belirleyip aşağıya yazınız. Cevap: Oyun Durduğunda: Çok şaşırıyor ne yapacağını bilmiyor ve merak ediyor. Sude’nin yukarıdaki üç durumda da yaşadığı duyguların benzer ve farklı yönlerini söyleyiniz. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 15. Sayfa Cevapları MEB Yayınları4. ETKİNLİK Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle sözlü olarak cevaplayınız. Sude ne tür bir oyun oynamaktadır? Cevap: Gözlükle oynan bir dijital oyun. Oyun oynadığı sırada Sude nasıl bir sorunla karşılaşmıştır? Bu sorunu çözmek için ne yapmıştır? Cevap: Oyun aniden durdu. Oyuna dönebilmesi için Sude’ye posta yoluyla gönderilen görev nedir? Cevap: Sahilde deniz kabuklarından Sude ismini yazması. Ahtapot” adıyla Sude’ye mektup gönderen kim olabilir? Neden? Cevap: Babası ya da annesi olabilir. Çünkü Sude’nin bilgisayar oyunundan uzaklaşmasını istemektedirler. Sevda Hanım, göndereni belli olmayan görevleri kızının yerine getirmesini onaylıyor. Böyle bir davranışın olumsuz etkileri neler olabilir? Cevap: Yazanı belli olmayan bir mektupta yazılanları yapmak can güvenliğini tehlikeye sokar. 5. ETKİNLİK Aşağıdaki tabloyu dinlediğiniz metinden hareketle doldurunuz. Cevap: Kişiler: Sude, Sevda Hanım, Rıfkı Bey, Postacı Sahil, metnin gelişiminde nasıl bir rol oynuyor? Söyleyiniz. Cevap: Sahil, Sude’nin ilgisini çekiyor ve bilgisayar oyunlarına olan düşkünlüğünü kaybediyor. Metindeki yerin değişimi olayların akışını nasıl etkiliyor? Söyleyiniz. Cevap: Yer değişimi olumlu katkılar sağlıyor. 6. ETKİNLİK Aşağıdaki görsellerden metnin içeriğiyle uyumlu olanı işaretleyiniz. Cevap: İşaretlediğiniz görsellerin dinlediğiniz metinle neden uyumlu olduğunu söyleyiniz. Cevap: Sude’nin ailesi ile birlikte güzel vakit geçirdiğinden dolayı işaretledim. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 16. Sayfa Cevapları MEB Yayınları7. ETKİNLİK Çocukların genel ağ kullanım amaçları İle ilgili aşağıdaki grafiği inceleyiniz. Grafikten hareketle doğru ifadelerin başına (D), yanlış olanların başına (Y) yazınız. Cevap: 1. (D) Çocuklar, en çok “araştırma yapma” için genel ağa başvurmuştur. 8. ETKİNLİK Arkadaşlarınızla sokak oyunları oynarken neler hissettiğinizi, bu oyunları neden sevdiğinizi düşünüp bunlarla ilgili defterinize not alınız. Yazdıklarınızı sıra arkadaşlarınızın notlarıyla karşılaştırınız. Cevap: Arkadaşlarımla sokak oyunları oynarken çok eğleniyoruz. Güzel vakit geçiriyoruz. Aynı zamanda bu oyunları oynarken sporsal faaliyetleri de yapmış oluyor ve daha sağlıklı oluyoruz. Arkadaşlarınızla oynadığınız sokak oyunlarından hiç unutamadığınız bir tanesini seçip anlatınız. Konuşmaya başlamadan önce defterinize aldığınız notları kullanarak kısa bir hazırlık yapınız. Cevap: Arkadaşlarımla saklambaç oynuyorduk. O sırada Ali adındaki arkadaşım bir ağacın arkasına saklanmış ve orada uyuya kalmıştı. Bunu hiç unutmuyorum. Arkadaşlarınızdan birinin konuşmasını aşağıdaki “Akran Değerlendirme Ölçeğinde verilen ölçütlere göre değerlendiriniz. Cevap: Konuşmasında anı, gözlem ve deneyimlerinden yararlanarak bunları Konuyla ilişkilendirdi. (x) 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 17. Sayfa Cevapları MEB Yayınları9. ETKİNLİK Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerdeki değişimi inceleyiniz. • Begüm düşünüyor. Yukarıdaki örnek cümlelerden hareketle siz de aşağıdaki cümleye her defasında bir kelime veya kelime grubu ekleyerek oluşturduğunuz cümleleri tekrar yazınız. Cevap: Çocuk oynuyor. Çocuk sokakta oynuyor. Çocuk sokakta Ali ile oynuyor. Çocuk sokakta Ali ile saklambaç oynuyor. Çocuk sokakta Ali ile aç karnına saklambaç oynuyor. Yaptığınız etkinliğin yazma çalışmalarınızda size ne gibi katkıları olabilir? Düşüncelerinizi söyleyiniz. Cevap: Yazımızın güzelleşmesine katkı sağlar. Duygu ve düşüncelerimizin daha güzel aktarılmasına yardım eder. Kendimizi ifade etmemize katkı sağlar. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 18. Sayfa Cevapları MEB YayınlarıYıl boyunca öğreneceğiniz stratejilerden ilki “tahmin etme” stratejisi. Bu strateji, metnin ilerleyen bütünlerinde neler olacağını veya hangi bilgiler verileceğini çeşitli ipuçlarını kullanarak tahmin etmeyi içerir. Okuna, dinlene veya izlene öncesinde ve sırasında kullanılabilir. Merakı artırır, böylece netne odaklanmayı sağlar. Önce öğretmeninizi izleyeceğiz, ardından gruplar hâlinde stratejiyi iki kez uyguladıktan sonra kendiniz kullanabileceğiz. Öğretmenimizi İzliyoruz Öğretmenimiz şimdi “tahmin etme” stratejisini kullanacak. Tahminlerini ve bunların gerekçelerini yazarken sesli düşünecek. Öğretmenimizi izlerken metnin başında ve numaralandırılmış yerlerde bulunan sorulara dikkat edelim. Metnin başlık ve görsellerinde nelere dikkat etti? Cevap: Bu etkinlik sınıfta yapılacaktır. Metnin konu ve içeriğine yönelik tahminlerini başlık ve görsellerle nasıl ilişkilendirdi? Cevap: Bu etkinlik sınıfta yapılacaktır. BEŞTAŞ VE İKİ CEVİZ BİLETİ Beştaş, bizim mahallede neredeyse tüm çocukların sevdiği bir oyundu. Hepimiz taşlarımızı ceplerimizde taşır, ara sıra taş takası yapardık. Annemle babama gittikleri yerlerden bana taş getirmelerini isterdim. Böylece en pürüzsüz, elimle toplaması en rahat taşları seçerdim. Öğretmenimiz burada metnin sonraki bölümleriyle ilgili tahminlerini yaparken odaklandığı bilgilerle ilgili neler söyledi? Cevap: Bu etkinlik sınıfta yapılacaktır. Tahminlerinin gerekçeleri neydi? Cevap: Bu etkinlik sınıfta yapılacaktır. Tahminde bulunurken metin dışında hangi bilgileri kullandı? Cevap: Bu etkinlik sınıfta yapılacaktır. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 19. Sayfa Cevapları MEB YayınlarıOyun süresince ellerim titremeden sonuna kadar taşlarımı topladım. Sıra Nilgün’e geldiğinde taşları yerden toplarken bir anda havaya attığı taşı yere düşürdü. Nilgün’den sonra diğer arkadaşlarımla oynadığımda da kazanan ben olmuştum. Öğretmenimiz burada metnin sonraki bölümleriyle ilgili tahminlerini yaparken odaklandığı bilgilerle ilgili neler söyledi? Cevap: Bu etkinlik sınıfta yapılacaktır. Tahminlerinin gerekçeleri neydi? Cevap: Bu etkinlik sınıfta yapılacaktır. Tahminde bulunurken metin dışında hangi bilgileri kullandı? Cevap: Bu etkinlik sınıfta yapılacaktır. Biletlerimiz de hazırdı. Herkes hazırlıklıydı. Ceplerimizin birinde taşlarımız, diğerinde cevizlerimiz vardı. Öğretmenimiz tahminlerinin doğruluğunu kontrol ederken neler yaptı? Cevap: Bu etkinlik sınıfta yapılacaktır. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 20. Sayfa Cevapları MEB YayınlarıUyguluyoruz Şimdi sıra bizde. 4-6 kişilik gruplar oluşturalım ve öğretmenimizin rehberliğinde “Bülbül ile Bezirgân” metninde tahmin etme stratejisini kullanalım. Bu aşamada aşağıdakilere dikkat edelim. Öğretmenimizin söylediklerini grup olarak adım adım uygulayalım. Düşünelim ve tahminlerimizi grubumuzla paylaşalım. Bunlara yönelik grup kararlarını ilgili alanlara yazalım. Öğretmenimizin uyarıları varsa ona göre çalışmamızı düzenleyelim. Tahminlerimiz ve Gerekçelerimiz BÜLBÜL İLE BEZİRGÂN(…) Anne bülbül, telaşla etrafına bakınırken yavrusunu yerdeki bir adamın avuçlarının arasında görmüş. Kanadından yaralanmış minik yavru, acı içinde çırpınıyormuş. Adam oradan uzaklaşırken anne bülbül, gözyaşlarıyla arkalarından bakakalmış. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 21. Sayfa Cevapları MEB YayınlarıAradan biraz zaman geçmiş. Bülbüllerin sesiyle neşelenen orman sessizliğe bürünmüş. Anne bülbül, evlat hasretine dayanamayıp yavrularını da yanına alıp düşmüş yola. Hayatında hiç bu kadar hızlı uçmamış. Çünkü kanatlarını değil, yüreğini çırpıyormuş. Sonunda kocaman bir han kapısının önüne varmışlar. Kapıda ellerinde yüklerle bekleyen birkaç adam duruyormuş. Adamlar, yüklerini yere bırakıp kapıyı çalmışlar, içlerinden biri seslenmiş: Adamlar içeri girince kapı kapanmış. Anne bülbül cesaretini toplamış, evlatları ile birlikte kapının tokmağını kaldırıp bırakmışlar. Anne bülbül seslenmiş: 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 22. Sayfa Cevapları MEB YayınlarıBiz dostuz, siz bana o güzel sesinizi hediye edin ve yavru bülbül iyileşene kadar misafir olun yeter, demiş. Tahminlerimizin gerekçeleri ve doğruluğu ile ilgili değerlendirmelerimizi aşağıdaki çalışma kâğıtlarına yazalım. Cevap: Okumaya Başlamadan Önceki Tahminlerimiz: Bülbüllerin ormanda mutlu bir hayatının olduğu. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 23. Sayfa Cevapları MEB YayınlarıKANGURUNUN PARMAK UÇLARINDAKİ DÜNYA Bir zamanlar iyilik güzellik ülkesinde tüm canlıların birlikte yaşadığı bir orman varmış. Bu ormanda çeşit çeşit hayvanlar, ağaçlar ve çiçekler bulunurmuş. (…) 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 24. Sayfa Cevapları MEB YayınlarıSaklambaç, körebe, seksek, koşmaca, zıplamaca… Ormandaki hayvan dostlar bazen gölün kıyısındaki ağaç parkında oyunlar kurarlar, yarışmalar yaparlarmış. Bu ağaç parkı onların en sevdiği yermiş. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 25. Sayfa Cevapları MEB YayınlarıNihayet yarışma başlamış, tüm hayvanlar gözlerini kapatmışlar ve kendilerine verilen nesneyi dokunarak tanımaya çalışmışlar. (…) Oyunun sonunda kazanan minik kanguru olmuş. Yarışmaya katılan dostları onu içtenlikle tebrik etmişler ve en sevdiği meyvelerden ödül vermişler. Minik kanguru, emek vererek kazandığı bir yarışmanın haklı gururunu yaşıyormuş. Arkadaşlarına veda etmiş, meyvelerini yemiş ve hoplaya zıplaya yola koyulmuş. Minik kanguru ağaç parkından ayrılırken kuşlara, çiçeklere kısacası parmak uçlarındaki kocaman dünyaya gülümsemiş… Tahminlerimizin gerekçeleri ve doğruluğu ile ilgili değerlendirmelerimizi aşağıdaki çalışma kâğıtlarına yazalım. Cevap: Okumaya Başlamadan Önceki Tahminlerimiz: Ormanda yaşayan kangurunun hikayesi.
|
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |
Yönetici
Mesaj Sayısı: 608
Konu Sayısı: 567
Birçok oyunun ülkemizin farklı yerlerinde benzer şekillerde oynanmasının sebebi her bölgenin kendine ait kültürleri olmasından kaynaklıdır. Bu toplumların yapılarını belirleyen bir etmendir.