26 Eylül 2023, 23:01 |
9. Sınıf Coğrafya 16-17-18-19-20-21. Sayfa Cevapları MEB Yayınları9. Sınıf MEB Yayınları Coğrafya Ders Kitabı 1. Ünite DOĞAL SİSTEMLER Sayfa 16, 17, 18, 19, 20, 21 “Doğa ve İnsan Etkileşimi” Cevaplarıİçindekiler
9. Sınıf Coğrafya MEB Yayınları 16. Sayfa CevaplarıKonuya BaşlarkenDoğa; toprak, bitki, hayvan, deniz, okyanus vb. unsurlardan oluşur. Bu unsurlar, bir araya gelerek doğal ortamları meydana getirir. İnsan, kendisinden önce oluşmuş doğal çevrede yaşamını sürdürmeye başladığı andan itibaren doğa ile etkileşim hâlindedir. 1. Yaşadığınız çevrede ön plana çıkan doğal unsurlar hangileridir? CEVAP: Yaşadığım çevrede deniz ve bitki ön plana çıkan unsurlardır. Çünkü kıyı şehrinde yaşıyorum. Her zaman denizi görüyoruz. Ayrıca çok fazla bitki yetiştiriliyor. 2. Doğa, yaşadığınız çevrede hangi amaçlar için kullanılmaktadır? CEVAP: Doğa, ekonomik faaliyetlere yön vermek, tarım ve turizm faaliyetlerini geliştirmek, ev yapmak, ham madde çıkarmak gibi amaçlarla kullanılmaktadır. 9. Sınıf Coğrafya MEB Yayınları 17. Sayfa CevaplarıDers İçi ÇalışmaAşağıdaki tabloda doğayı oluşturan dört temel ortam ve bu ortamlara ait bazı unsurlar verilmiştir. Doğal ortam unsurlarının hangi temel ortamla ilişkili olduğunu tablodaki ilgili alana işaretleyiniz. 9. Sınıf Coğrafya MEB Yayınları 18. Sayfa CevaplarıHızlı TurCoğrafi ortamın sürdürülebilir (doğal ortam ile uyumlu) bir şekilde kullanılmasının doğanın geleceği açısından önemi nedir? Görüşlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. CEVAP: Coğrafi ormanı yaşanılır kılan doğal ortamdır. İnsan doğal ortamla etkileşim halinde yaşayabilir. Doğaya uyum sağlamamak veya doğaya aykırı yaşam sürmeye çalışmak yaşamı zorlaştırır. Örneğin; dünyada çeşitli madenler bulunur. Bu madenler insanlar tarafından çıkarılır ve işlenir. Bu madenler le ham madde ihtiyacı karşılanır. Eğer maden çıkarma işlemi doğal ortama aykırı olursa madenler veya ortam zarar görebilir. Bu durum doğal düzenin bozulmasına neden olur. 9. Sınıf Coğrafya MEB Yayınları 19. Sayfa CevaplarıDüşünelim-TartışalımBeşerî faaliyetlerin doğal ortamı ne ölçüde etkilediğine dair günlük yaşamınızdan örnekler bulunuz. Bulduğunuz örnekler doğayla ne ölçüde uyumludur? Tartışınız. CEVAP: Beşeri faaliyetler doğal ortamı değiştirmekte ve bozmaktadır. Örneğin; tünel yapmak için dağların içinden yollar açmak, maden çıkarmak için maden ocaklarında patlamalar yapmak, denizleri doldurmak gibi faaliyetler doğal ortamı bozmaktadır. Bu faaliyetler insan yaşamını kolaylaştırmak içindir. Ancak doğal ortamla neredeyse hiç uyumlu değildir. Çünkü doğanın en önemli özelliği kendini yenilemesidir, ancak insanlar yaptıklarıyla buna izin vermezler. 9. Sınıf Coğrafya MEB Yayınları 20. Sayfa CevaplarıDers İçi Çalışma Aşağıda, insanların doğal ortamı nasıl kullandığına dair görseller verilmiştir. İnsanların doğayı kullanma biçimlerini doğal ortama uyumluluk açısından değerlendiriniz. CEVAP: İnsanlar doğayı değiştirerek ve kullanarak kendi yaşamlarını kolaylaştırmaya çalışmaktadır. Doğayı değiştirmek bazen nötr bazen olumsuz sonuçlara yol açmaktadır. Dağ yamaçlarını taraçalandırmak ve tarım için toprağı işlemek doğaya zarar vermez, doğayı değiştirir. Ancak fabrika bacalarından duman çıkması ve deniz kirliliği doğal ortamı bozmaktadır. İnsanlar yaşamlarını kolaylaştırmak için doğaya zarar vermektedir. 9. Sınıf Coğrafya MEB Yayınları 21. Sayfa CevaplarıAşağıdaki tabloda, insanın coğrafi ortamda yapmış olduğu bazı etkinlikler verilmiştir. Verilen etkinliklerin doğaya uyumlu olup olmadığını tablodaki ilgili alana işaretleyiniz. DeğerlendiriyorumDoğayı sevmenin ve korumanın önemine dair bir kompozisyon yazıp sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız. CEVAP: DOĞAYLA DOST KALMAK Doğa tüm canlıların yuvasıdır. Hepimiz doğanın bize sundukları sayesinde daha iyi bir yaşam süreriz. Doğanın verdiklerini kullanırken zaman zaman ona zarar da veririz. Doğada hepimiz için bir şeyler vardır. Toprağı işleyerek yiyecek ihtiyacımızı karşılarız. Yer altı kaynakları ve ormanlar sayesinde evler, binalar inşa ederiz. Havayı soluruz, çiçekleri koklarız, yağmuru izleriz. Doğa bize sayısız imkan sunar. Bazen doğanın kıymetini bilmeyip ona zarar veririz. Yollar yapmak için dağları aşındırmak, maden ocaklarına dinamit koymak veya nehirleri kurutmak bunlardan bazılarıdır. Ancak biz bunları yaptıkça doğa güzelliğini ve özelliğini kaybeder. Eskisi kadar faydalı olmaz ve bir süre sonra insana düşman kesilir. O zaman yaptığımız hatanın farkına varmak geç olacaktır. Doğayı korumak için ona zarar vermeyi beklememeliyiz. En başından yaptığımız çalışmaların doğayla uyumlu olup olmadığına dikkat etmeliyiz. Ancak bu şekilde doğayla sonsuza kadar dost kalabiliriz. Bir önceki yazımız olan 9. Sınıf Coğrafya 205-206. Sayfa Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
22.09.2022, 20:19 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 2469 |
Konulara güzel cevaplar verilmiş artık ödevlerim için buradan yardım alacağım yapanların eline sağlık. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |