3 Ekim 2024, 9:58 |
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 88-89-90-91-92-93-94-95. Sayfa Cevapları MEB Yayınları8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 88-89-90-91-92-93-94-95 Cevapları MEB Yayınlarıİçindekiler
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Simit ve Peynir’le Bilim İnsanı Öyküleri Metni Cevapları8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 88. Sayfa CevaplarıHAZIRLIK ÇALIŞMALARI1. Sizce en yararlı buluşlar nelerdir? Neden? Cevap: Bence en yararlı buluşlar ampul, buharlı tren ve matbaadır. Çünkü bu buluşlar hem pek çok buluşun öncüsü olmuş hem de dünyayı değiştirmiştir. Ampul sayesinde insanlar elektriğin gücünü keşfetmiştir. Buharlı tren makinelerin atası olmuştur. Matbaa ise bilginin yayılmasında çok önemli bir yere sahiptir. 2. Olumsuz şartlarda bile başarılı olan kişilerin özellikleri nelerdir? Açıklayınız. Cevap: Bu kişiler meraklı, azimli, çalışkan, inançlı ve cesurdur. Bir kişi, bir şeyi merak edip onun için azimle çalışırsa ve engeller karşısında başarılı olacağına inancı varsa, risk alma konusunda cesursa başarılır olur. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 92. Sayfa Cevapları1. ETKİNLİKMetnin bağlamından hareketle aşağıda verilen sözcükleri anlamlarıyla eşleştiriniz. 1. heybe – 2.çıkın – 3.bağ – 4.hâlihazır – 5.azık – 6.genetik – 7.özgü – 8.hücre Cevap: ( 3 ) Meyve bahçesi. 2. ETKİNLİKOkuduğunuz çizgi romandan hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız. 1. Küçük Aziz, ağabeyinin fen ve tabiat bilgisi ders kitabından hangi bilgileri öğreniyor? Cevap: Mikroorganizmaların bitki ve hayvan hücrelerinden oluştuğunu, hücre denen yapının içinde o canlıya özgü bilgilerin bulunduğunu öğreniyor. 2. Mardin’de doktorluk yapan Aziz Sancar ABD’ye neden gidiyor? Siz de yurt dışında eğitim almak ister misiniz? Niçin? Cevap: Yalnızca halihazırda bilinenleri uygulayarak geçecek bir hayatın kendisine göre olmadığını anlıyor. O, araştırmacı olmak , tıp ve temel bilimler alanında henüz bilinmeyenleri keşfetmek istiyor. Ben de yurt dışında eğitim almak isterdim. Böylece bilgili insanlarla tanışma ve daha fazla kitaba ulaşma imkanım olurdu. 3. Aziz Sancar hangi seminere katılmıştır? Niçin? Cevap: Aziz Sancar, memeliler dışındaki canlıların DNA’ları üzerindeki bozulmaları onardığı öne sürülen fotoliyaz enzimi hakkında bir seminere katılmıştır. Çünkü bu üzerinde az çalışılmış ilginç bir konudur. 4. Aziz Sancar, kırk yıl boyunca hangi soruya cevap aramıştır? Sizce bu süre bir araştırma için uzun mudur? Cevap: Aziz Sancar; “Fotoliyaz enzimi, memeliler dışındaki canlılarda olduğu gibi insanlarda da ışıkta tepki verip devreye girebilir mi?” sorusuna cevap aramıştır. Bence bu süre bir insanın ömrü için uzundur, ancak bilimsel bir çalışma için normaldir. 5. Aziz Sancar, çalışmaları sonucunda hangi bilgiye ulaşmıştır? Bu bilginin insanlığa katkısı hakkında ne düşünüyorsunuz? Cevap: Morötesi ışınımdan zarar göre DNA moleküllerinin nasıl onarıldığı bilgisine ulaşmıştır. Bu bilgi sayesinde kanser hastalıklarının tedavisinde gelişme kaydedilmiştir. İnsanların sağlığına faydalı tüm bilgiler çok önemlidir. 6. Bir Türk bilim insanının Nobel ödülü alması konusunda ne düşünüyorsunuz? Açıklayınız. Cevap: Nobel ödülü, insanlığa hizmet edenlerin aldığı uluslararası önem taşıyan çok saygıdeğer bir ödüldür. Aziz Sancar’ın bu ödülü alması, onun çalışmasıyla tüm dünyayı etkilediğinin göstergesidir. Bir Türk bilim insanın bu ödülü alması bizim için gurur kaynağıdır. Ayrıca güzel bir örnektir. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 93. Sayfa Cevapları3. ETKİNLİKOkuduğunuz çizgi romandan yola çıkarak aşağıdaki bilgilerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız. Cevap: [ Y ] Aziz, erik ve ceviz ağaçlarının gölgesinde serinlemeye giderken okuyacağı kitapları sırt çantasına koyardı.[ D ] Küçük Aziz, bağda çalışırken kimse onu rahatsız etmezdi. [ Y ] İngiltere’ye giden Aziz Sancar burada fotoliyaz üzerinde çalışmaya başlar. [ D ] Aziz Sancar fotoliyaz enziminin memeliler dışındaki pek çok canlıda ışığa tepki vererek devreye girdiğini buldu. [ Y ] Aziz Sancar, DNA moleküllerinin nasıl onarılacağı ile ilgili çalışan tek bilim insanıdır. 4. ETKİNLİKDerse hazırlık bölümünde araştırdığınız alanında tanınmış insanları, verilen bilgileriyle eşleştiriniz. Hakkında bilgi verilmeyen kişi ile ilgili yaptığınız araştırmaları anlatınız. Cevap: 1. Hulusi BEHÇET Sabiha Gökçen: Mustafa Kemal’in manevi kızı olan Sabiha Gökçen, Türkiye’nin ilk Türk kadın pilotu ve dünyanın da ilk kadın savaş pilotudur. 1935’te Türk kuşu Sivil Havacılık okuluna girerek havacılığa ilk adımını attı,daha sonra Rusya’ya giderek, planörcülük eğitimi aldı.25 Şubat 1936’da ilk defa motorlu uçaklarla uçmaya başladı. 1937’de Dersim isyanını bastırmak için yapılan operasyonlara katıldı. Gökçen, buradaki rolüyle dünyanın ilk savaş pilotu unvanını aldı.1938’de 5 gün süreyle Balkan turu yaptı. Gökçen bu turla dünyaya da ünü yayılmış ve,”göklerin kızı“olarak tanınmaya başlamıştır. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 94. Sayfa Cevapları5. ETKİNLİKa) Aşağıdaki paragraflarda hangi düşünceyi geliştirme yolunun kullanıldığını bularak boşluklara yazınız. Tanımlama – Sayısal Verilerden Yararlanma – Karşılaştırma – Örneklendirme – Tanık Gösterme Cevap: Türkiye’de çeşit çeşit boncuk kullanıyorlar. Yörükler “dilgöz” adını verdikleri deve boncuğunu çocuklarına, develerine ve kemerlerine takıyorlar. Aynı boncuğa Karadeniz’de “yılanbaşı” deniyor. Bu boncuklar Filipinler’den gelen deniz kabuklarından yapılıyor. → KARŞILAŞTIRMA Bence Türkçe bugünkü sınırlarımızın dışına çıkarılarak düşünülmelidir. Dilimiz konuşulduğu coğrafyalar içinde görülmeli artık. Daralan siyasi sınırlarımız karşısında, Millî Mücadele Dönemi’nde Yahya Kemal Beyatlı “Türkçenin çekilmediği yer vatandır.” demiştir. Bugün de Türkçe en geniş sınırları içinde düşünülmeli, dil ve vatan birlikte ele alınmalıdır. → TANIK GÖSTERME Türkiye’de okunan kitap sayısı çok azdır ancak kitap okumayı kültür hâline getirmiş insanlar da vardır. Bu kişiler için kitap okumak tiryakiliktir. Çantasında kitap taşıma, otobüste kitap okuma, durakta beklerken kitap okuma, kitap tiryakilerinin yaptığı davranışlardan bazılarıdır. → ÖRNEKLENDİRME Eleştirmenlerimizin eleştiriyi yan meslek olarak algılamaları bilinen bir gerçek ama işin korkutucu boyutu birçok kimsenin ilgisini çekmiyor. Eleştirmenlerimizin %33’ü ticaretle uğraşıyor. %10’u tekstilci, %40’ı doktor, çok az bir kısmı da yazar. İşin en ürkütücü yönü, aydınlarımızın %72’sinin eleştirmenlerin eleştiri dışında işler yapmalarını oldukça doğal karşılamaları. → SAYISAL VERİLERDEN YARARLANMA b) Okuduğunuz çizgi romanda düşünceyi geliştirme yollarından hangileri kullanılmıştır? Cevap: Tanımlama, karşılaştırma, örneklendirme. 6. ETKİNLİKİnsanlığa yararlı bir icat yapmanız gerekirse neyi icat etmek isterdiniz? Bu konudaki düşüncelerinizi arkadaşlarınıza anlatan bir konuşma yapınız. Konuşmanızda “oysaki, özellikle, kısaca, son olarak” gibi geçiş ve bağlantı ifadelerinden uygun olanları kullanmaya özen gösteriniz. Cevap: İnsanlığa yararlı bir icat yapmam gerekirse yemek yapabilen bir robot icat ederdim. Bu robotun bir ekranı olacak ve buradan çeşitli menüler seçilebilecek. Bu menüde özellikle sağlıklı gıdalar yer alacak. İnsanlar yemeklerini seçtikten kısa bir süre sonra hazır olacak ve yemeği verecek. Böylece insanlar yemek yapmakla vakit kaybetmeyecek ve sağlıklı beslenmiş olacak. Günümüzde insanlar yemek yapmaya üşendiği için çok fazla hazır gıda tüketiyor. Bu durum da çeşitli hastalıklara yol açıyor. Oysaki kısa yoldan sağlıklı yemekler elde ederse hastalıkların sayısında bir azalma olur. Kısaca üşengeçliğin getirdiği sıkıntıları çözmeye çalışırdım. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 95. Sayfa Cevapları7. ETKİNLİKAziz Sancar ile ilgili çizgi romanı beğenip beğenmediğinizi sebepleriyle yazınız. Cevap: Beğendim. Çünkü, bu çizgi romanda Aziz Sancar’ın yaşamındaki olaylar sırayla ve akıcı biçimde ele alınmış. 8. ETKİNLİKAşağıdaki cümlelerde bazı özne ve yüklemler yanlış gösterilmiştir. Yanlışları düzelterek altlarına doğru olan özne veya yüklemleri yazınız. Cevap:
GELECEK DERSE HAZIRLIKBor madeninin enerji alanındaki kullanımını ve ülke ekonomimiz için önemini araştırınız. Cevap: Çok geniş ve çeşitli alanlarda ticari olarak kullanılan bor mineralleri ve ürünlerinin kullanım alanları giderek artmaktadır. Üretilen bor minerallerinin %10’a yakın bir bölümü doğrudan mineral olarak tüketilirken geriye kalan kısmı bor ürünleri elde etmek için kullanılmaktadır. Bor mineralleri ve ürünleri günümüzde cam, seramik, temizleme ve beyazlatma, tekstil, tarım, yanmayı önleyici madde, araçların soğutmasında katkı maddesi ve paslanmaz çelik yapımı gibi sanayilerde kullanılmaktadır. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 88-89-90-91-92-93-94-95. Sayfa Cevapları ile ilgili fikir, düşünce ve önerilerinizi aşağıda bulunan yorum kısmından yazabilirsiniz. Dilerseniz sosyal medyada paylaşım yapıp bize katkı verebilirsiniz. Bir önceki yazımız olan 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 76-77. Sayfa Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
15.10.2022, 12:50 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 2469 |
Bazı soruları yapmak bana zor geldi o yüzden bazılarına bakmak durumunda kaldım. Emeğinize teşekkür ederim. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |