8 Aralık 2024, 12:15 |
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 75-76-77-78. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 75-76-77-78 Cevapları Hecce Yayınlarıİçindekiler
2. Tema Doğa Ve Evren: Son Kuşlar Dinleme Metni Cevapları8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları Hecce YayınlarıHAZIRLIK ÇALIŞMALARIHayvanların doğal ortamlarından uzaklaştırılmasıyla ilgili neler düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi anlatınız. Cevap: Hayvanların doğal ortamlarından uzaklaştırılması onlara yapılan en büyük eziyettir. İnsanların nasıl ki, yaşadıkları yerden başka yerlere zorla götürülmesi kötü ise, aynı durum hayvanlar için de geçerlidir. Metni; anlatıcının yerine kendinizi koyarak, neler hissettiğini ve düşüncelerini anlamaya çalışarak empati kurma yöntemiyle dinleyiniz. 1. ETKİNLİKDinlediğiniz metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamım metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız. Cevap: Kelime/Kelime Grubu: Mahzun Kelime/Kelime Grubu: Tirşe Kelime/Kelime Grubu: Çıkın Kelime/Kelime Grubu: Çığırtkan Kelime/Kelime Grubu: Herif Kelime/Kelime Grubu: Ökse Kelime/Kelime Grubu: Seferber etmek Kelime/Kelime Grubu: Lime lime 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları Hecce Yayınları2. ETKİNLİKAşağıdaki sorulan dinlediğiniz metne göre cevaplayınız. 1. Yazara göre kuşlar adaya niçin gelmiyorlarmış? Cevap: Doğal yaşam alanlarının bozulması, uçakların ada üzerinden geçmesi, insanların hayvanları avlamaları. 2. İnsanlar sonbahara doğru kuşları nasıl avlıyorlarmış? Cevap: Ellerinde çomaklarla bir çığırtkan kafesi koyarlar, bu sese dayanamayıp yardıma gelen kuşları avlıyorlarmış. 3. Çocuklar, yol kenarındaki yeşillikleri neden söküyorlarmış? Cevap: Mühendis Ahmet Bey söktürüyormuş. Hollandalının bahçesine ekeceklermiş. 4. Konstantin Efendi’nin kişilik özelliklerini ve fiziksel özelliklerini belirtiniz. Cevap: Kalın, tüylü bilekleri, geniş göğsü, delikleri kapanıp açılan üstü kara kara benekli bir burnu, deriyi yırtmış da fırlamış gibi saçları, kısa kısa bir yürümesi, kalın kalın bir gülmesi varmış. 5. Yazar “Biz kuşları ve yeşillikleri çok gördük. Sizin için kötü olacak.” cümleleri ile ne anlatmak istiyor? Cevap: Doğa artık yol olmaya başlamıştır. İnsanlar kendi çıkar ve zevkleri için doğayı yok ediyorlar. İleride çocukların doğanın güzelliklerini görme şansı kalmayacağı için böyle söylemiştir. 3. ETKİNLİKDinlediğiniz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız. Cevap: Metnin Konusu: Adaya daha önceleri gelen kuşların artık gelmemesi. İnsanların avcılık yapması doğayı tahrip etmesi. 4. ETKİNLİKDinlediğiniz metinde yazar hangi düşünceyi geliştirme yollarından yararlanmıştır? Metinde Kullanılan düşünceyi geliştirme yollarını ve bunların metnin hangi bölümünde geçtiğini aşağıya yazınız. Cevap: Karşılaştırma: İngiliz çimi ile ada çimini karşılaştırma. Eski zamanlarla şimdiki zamanı karşılaştırma. Tanımlama: Ada ve kır kahvesinin tanımlanması Sayısal verilerden yararlanma: Bin tanesi 250 gram et vermeyen sakalar. 5. ETKİNLİKDinlediğiniz metinde anlatılan olaylar tutarlı mıdır? Nedenleriyle birlikte aşağıya yazınız. Cevap: Evet tutarlıdır. Metnin başı ve sonu arasında anlam farklılıkları yoktur. Metin başından sonuna kadar kuşlar ve doğa ile ilgili duygu ve düşüncelerini anlatmaktadır. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları Hecce Yayınları6. ETKİNLİKAşağıdaki cümlelerin üzerinde yazan öğeyi bulunuz. Öğeyi bulmak için yükleme sorduğunuz soruyu yüklemin altına yazınız. Cevap: 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları Hecce Yayınları7. ETKİNLİK“Dinlediğiniz metindeki olaylar çevrenizde yaşanıyor olsaydı ne yapardınız?” sorusundan hareketle sınıfınızda bir konuşma yapınız. Konuşmanızda eleştirel konuşma stratejisini uygulayınız. Ayrıca konuşmanızda anlattığınız olayı olumlu ya da olumsuz yanlarıyla, tarafsız bir bakış açısıyla değerlendirip bu olayla ilgili fikir ve çözüm yolları üretiniz. Konuşmalarınızda uygun geçiş ve bağlantı ifadeleri kullanmaya özen gösteriniz. Cevap: Arkadaşlar, doğayı ve doğadaki canlıları korumak hepimizin görevidir. Doğayı yok etmek, aslında insanlığı da yok etmek anlamına gelmektedir. İnsan ve doğa bir biri ile sürekli etkileşim halindedir. Bizim doğaya ihtiyacımız var. Onların güzelliklerine, temiz havaya, sağlıklı kalmaya ihtiyacımız var. 8. ETKİNLİKAşağıya dinlediğiniz metinle aynı konuda olan hikâye edici bir metin yazınız. Metni yazarken öyküleyici ve betimleyici anlatım biçimlerini kullanınız. Metninize uygun bir başlık belirlemeyi unutmayınız. Metninizi gözden geçirirken varsa yazım, noktalama hatalarını ve anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz. Cevap: LEYLEKLER Her sonbahar mevsiminde, döne döne bizim şehrin üzerinden göç eder leylekler. O kadar güzel görünürler ki; aklıma hep eski zamanlardaki kervanlar gelir. Ağır ağır acele etmeden süzülerek akıp giderler uzaklara. Onları gören çocuklar, hemen elleriyle gösterirler diğer çocuklara. Başlarlar hep birlikte bir şarkı melodisi gibi, -Leylek leylek havada -Yumurtası tavada Neden böyle söylerler bilmiyorum ama, biz de çocukken aynı melodiyi, yada tekerlemeyi söylerdik. Fakat, artık leyleklerin sayısı oldukça azaldı. Gökyüzünü kaplayan leylekler artık sayılacak kadar azaldılar. İnsanların onları avlama isteği, kuraklık, göç yolları üzerindeki doğa tahribatları, ışık kirlilikleri maalesef onların da soylarını tüketme konusunda acele etmektedir. Biz çocukken onları sevdik, onların yolunu gözledik. İstiyorum ki bizim çocuklarımız da onları görsün ve bu güzelliklerden ilham alsınlar.
|
08.12.2024, 12:15 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 2493 |
İnsanların nasıl yaşama hakkı varsa hayvanlarında doğal ortamlarında yaşama hakları vardır. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |