2 Ekim 2024, 15:50 |
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 38-39-40. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık1. Tema Erdemler: Dostluğun Değeri Dinleme Metni Cevaplarıİçindekiler 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38-39-40 Cevapları Hecce Yayınları
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları Hecce YayınlarıHAZIRLIK ÇALIŞMALARIDostluk kavramı sizin için ne ifade eder? İnsanlar neden dostluk kurmaya ihtiyaç duyar? Düşüncelerinizi anlatınız. Cevap: İnsanlar sosyal canlılardır. Yalnız yaşamak hem zor, hem de istenmeyen bir durumdur. İnsanların aileleri nasıl değerli ise, dostları da değerlidir. Mutlu anlarını, üzüntülü anlarını insanlar hep paylaşmak isterler. İşte dostlar tam burada devreye girer. Metni öğretmeninizden ya da “Dinleme/İzleme CD’sinden [Compact Disc (Kom-pakt Disk)]” dinleyeceksiniz. Metni dinlerken kaydı durdurarak olayların gelişimi ve sonucu hakkında tahminde bulununuz. Tahminlerinizi defterinize yazınız. Dinleme sonunda tahminlerinizin doğruluğunu kontrol ediniz. Cevap: Bu etkinliği sınıfta yapmalısınız. 1. ETKİNLİKDinlediğiniz metindeki anlamım bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız. Cevap: Kelime/Kelime Grubu: Filozof Kelime/Kelime Grubu: Felaket Kelime/Kelime Grubu: Ağ Kelime/Kelime Grubu: Avcı Kelime/Kelime Grubu: Fare 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları Hecce Yayınları2. ETKİNLİKAşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız. 1. Metinde anlatılan olay nedir? Cevap: Avcının ağına düşen güvercinlerin birlik olması ve avcının elinden kurtulmaları. 2. Metinde size en çok etkileyen bölüm hangisidir? Açıklayınız. Cevap: Tasmalı güvercinin ilk önce kendisini değil arkadaşlarını kurtarmasını istemesi. 3. Tuzağa düşen güvercinler, kurtulmak için ne yapmaya karar vermişlerdir? Cevap: Birlik olmaya ve güç birliği yapmaya karar vermişlerdir. 4. Sizce güvercin neden tasmalıdır? Tartışınız. Cevap: Daha önce onu başka birisi yakalamış ve tasma takmış olabilir. 5. Tasmalı güvercin, farenin önce öteki güvercinleri kurtarmasını istemiştir. Böyle bir durumda siz nasıl bir karar verirdiniz? Nedenleriyle açıklayınız. Cevap: Ben de aynı tasmalı güvercin gibi yapar önce dostlarımın kurtulmasını isterdim. Çünkü dostluk bunu gerektir. 3. ETKİNLİKDinlediğiniz metni özetleyerek aşağıya yazınız. Özetinizi yazarken ana fikre bağlı kalarak ayrıntıya girmeden kendi cümlelerinizi kullanınız. Cevap: Avcının ormana gelmesi ve ağını sermesi. Üzerlerine yem atarak kuşları çeker. Kuşlar ve tasmalı güvercin ağa takılır ve yakalanırlar. Tasmalı güvercin önderliğinde kuşlar el birliği yaparak birlikte uçup farenin vatanına giderler. Fare de ağları kemirir ve kuşlar kurtulur. 4. ETKİNLİKDinlediğiniz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız. Cevap: Metnin Konusu: Güvercinlerin ağa yakılması ve tasmalı güvercin öncülüğünde birlik olması ve uçarak avcının elinden kaçmaları. 5. ETKİNLİK“Dostluğun Değeri” adlı metindeki varlık sayısı kadar öğrencinin bulunduğu gruplar oluşturunuz. Gruplarda rol dağılımı yaparak metni canlandırınız. Cevap: Bu etkinliği sınıfta yapmalısınız. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları Hecce Yayınları6. ETKİNLİKSınıfınızda “dostluğun değeri” konulu hazırlıklı bir konuşma yapınız. Konuşmanızda güdümlü konuşma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygulayabilmek için konuşma öncesinde konuyla ilgili beyin fırtınası yapınız. Konuşmalarınızda uygun geçiş ve bağlantı ifadeleri kullanmaya özen gösteriniz. Cevap: DOSTLUĞUN DEĞERİ İnsan, dostundan başka kime güvenebilir ki? Herkesin bir dostu mutlaka olmalı. Olmalı ki yükü hafiflesin, hayatı anlam kazansın. Sevinince ilk önce onu arasın. Üzülünce dostu gelsin onu teselli etsin. Hata yapınca uyarsın, doğru yapınca takdir etsin. Mutlaka insanın dostu olsun. 7. ETKİNLİKAşağıya “dostluk” konulu hikâye edici bir metin yazınız. Yazacağınız metinde öncelikle zaman, mekân, şahıs ve olay unsurlarını belirleyiniz. Ardından yazacağınız metnin serim, düğüm ve çözüm bölümlerinde anlatacaklarınızı planlayınız. Mümkünse metninizde günlük hayattan örnekler veriniz. Cevap: Dostluk Fedakarlık İsterAli ve Hasan birbirlerine çok bağlı iki arkadaştır. İki gün önce akşam saatlerinde beraberce Acar Köyünün biraz dışında dolaşırlarken Ali’nin bir incir ağacı görmesi ve incir yemek için ağaca çıkması ile olanlar olmuştu. Ali incir ağacına çıkıp incir yerken Hasan’da aşağıda duruyor ve dikkat etmesi için Ali’yi uyarıyordu. Ali ayağı kayınca ağaçtan düştü. Hasan çok korkmuştu. Hava kararmıştı ve etrafta kimsecikler yoktu. Seslenmesine rağmen kimseler duymuyordu. Hasan hemen aklına gelen ilk şeyi yapmaya başladı. İki tane uzun dal parçası buldu ve üzerlerine kendi kıyafetlerini koyarak bir seyyar sedye yaptı. Ali’yi, ona yatırıp köye kadar sürüklemeyi başardı. Köye gelince hemen ailesi araçla beraber Ali’yi hastaneye götürdüler. Ayağı kırılan Ali olanları ailesine anlattı. Ali’nin ailesi, kendisinin böyle bir dostu olduğu için çok şanslı olduğunu söylediler.
Bir önceki yazımız olan 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 30-33-34-35-37. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
13.09.2023, 21:59 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 2469 |
Çok teşekkür ederim sizin sayenizde ödevimi yaptım |
01.10.2023, 10:47 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 2469 |
Sayenizde benle Berfin ödevi yaptık |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |