21 Kasım 2024, 15:34 |
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 28-29-30-31-32-33. Sayfa Cevapları MEB Yayınları8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 28-29-30-31-32-33 Cevapları MEB Yayınlarıİçindekiler
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İnsanla Güzel Metni Cevapları8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 28. Sayfa CevaplarıHAZIRLIK ÇALIŞMALARI1. Karşımızdaki kişilerle sorun yaşamamak için nasıl davranmalıyız? Cevap: Karşımızdaki kişilere karşı her zaman saygılı ve ölçülü davranmalıyız. İnsanlarla iletişim kurarken nazik olmalıyız. Onlarla empati yaparak anlaşmalıyız 2. “Doğa, insan için yaratılmıştır. Doğa insanın varlığıyla güzelleşir, canlanır, anlam kazanır.” görüşüne katılıyor musunuz? Anlatınız. Cevap: Bu söze katılmıyorum. Çünkü doğanın insana ihtiyacı yoktur, ama insanın doğaya ihtiyacı vardır. İnsan olmadan doğa güzel olmaya devam edebilir. İnsana gereksinim duyan doğa değildir, insan doğaya muhtaçtır. Cevap 2: Bu söze katılıyorum. İnsanlar doğayı güzelleştirmek için çalıştığı sürece doğa güzel kalmaya devam eder. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 29. Sayfa Cevapları1. ETKİNLİKŞiirde geçen anlamını bilmediğiniz sözcükleri yazınız. Bu sözcüklerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahmininizi sözcüklerin sözlük anlamı ile karşılaştırınız. Cevap: Gerinmek: Kolları açarak gövdeyi gergin bir duruma sokmak. Gövermek: Yeşermek. Boy Vermek: Büyümek. 2. ETKİNLİK“İnsanla Güzel” şiirinden hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız. 1. Şaire göre doğadaki her şeyi güzel kılan nedir? Cevap: Her şeyi güzel kılan insandır. 2. Şaire göre insan olmazsa dal uçlarında göveren bahar, tarlalardaki başak neye benzer? Cevap: Sevimsiz bir resme benzer. 3. Şair üçüncü kıtada insanlara sunulan hangi nimetlerden söz ediyor? Cevap: Daldaki yemiş ve bereketli yağmurlardan söz ediyor. 4. “Sabahlar sizinle aydınlık…” sözünden ne anlıyorsunuz? Cevap: İnsanlar güneşin doğmasıyla güne başlar. Eğer insan olmazsa aydınlık olmasının bir anlamı olmaz. Çünkü günün aydınlığını onunla vardır. 5. Şair, son kıtada nelerden yakınıyor? Cevap: İnsanların savaş, kin ve öfke içinde yaşamasından yakınıyor. 6. Bu güzel dünyayı, dostlukları ve sevgileri yaşayabilmek için insanlar nasıl davranmalıdır? Cevap: İnsanlar doğaya karşı sevecek olmalı, doğayı korumalıdır. Birbirlerine karşı nazik ve dostça davranmalıdır. Böylece herkes sevgi içinde yaşar. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 30. Sayfa Cevapları3. ETKİNLİK“İnsanla Güzel” şiirinin konusunu ve ana duygusunu yazınız. Cevap: Konu: İnsan Sevgisi Ana Duygu: Doğadaki her şey insanın varlığıyla anlam kazanır. 4. ETKİNLİKŞiirde geçen söz sanatlarını ve söz sanatlarının geçtiği dizeleri bularak noktalı yerlere yazınız. Cevap: Söz Sanatı: Kişileştirme Söz Sanatı: Kişileştirme Söz Sanatı: Benzetme 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 31. Sayfa Cevapları5. ETKİNLİKDizelerdeki söz sanatlarını karşılarına yazınız. Cevap: 6. ETKİNLİKAşağıdaki metinde geçen sıfat-fiilleri (ortaçları) bulunuz. Sıfat-fiilin aldığı eki örnekteki gibi gösteriniz. Cevap: Zülal’in baktığı resimler unutulmaz güzel günlerden hatıraydı. —–> -tığı, -maz Tozlanmış rafların içindeki albümü, çok özlediği arkadaşları Sena ve Elif hediye etmişti. ——> -mış, -dik O, resimlerdeki gibi değildi artık; ağarmış saçları, buruşmuş yüzü, akıp giden zamanı ona hissettirmişti. -> -mış -muş, -en Değişmeyen bir tek şey vardı: O da güler yüzü. ———-> -en 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 32. Sayfa Cevapları7. ETKİNLİK“Kurabiye Hırsızı” metninden hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız. 1. “Kurabiye Hırsızı” metninde yaşanan sorun nedir? Yazınız. Cevap: Kadının, adamın kendi kurabiyelerini yediğini sanması. 2. Siz olsaydınız bu soruna nasıl bir çözüm yolu bulurdunuz? Yazınız. Cevap: Ben olsaydım bir başkası kurabiyelerimi yediğinde durumu anlamasın diye ona bakmaz ve çantamla ilgilenirdim. Böylece çantamdaki kurabiyeleri fark ederdim. Meseleyi anlayınca hiçbir şey olmamış gibi oradan kalkıp başka yerde kurabiyelerimi yerdim. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 33. Sayfa Cevapları8. ETKİNLİKAşağıdaki dörtlükten hareketle bilgilendirici bir metin yazınız. Cevap: Sımsıcak dostluklar sevgiler varken Cevap: BARIŞ Her insan dünyada sonsuza kadar var olmayacağını bilir. Yine de kimse buraya sığmaz. Bunun nedeni insanı olumsuz olarak etkileyen kin, öfke gibi duygulardır. Halbuki dostluk ve sevgi içinde yaşamak hayatı ne kadar güzelleştirir. Atatürk de “Yurtta barış, dünyada barış.” diyerek barışın güzelliğini ve önemi ifade etmiştir. Dünya ancak insanların güzelliğiyle güzelleşir. Bu güzellik iyilik, dostluk, sevgi gibi duyguların paylaşımı ile mümkündür. Dünyadan gideceksek ardımızda güzel duygu ve düşünceler bırakarak gitmeliyiz. İnsana yakışan budur. GELECEK DERSE HAZIRLIKFabl örnekleri araştırınız. Beğendiniz fabl örneklerini sınıfa getiriniz. Cevap: Bir gün uyuyan bir aslan sıçrayarak uyanmış. Etrafına bakmış ve onu uyandıran fareyi görmüş. Bu duruma sinirlenerek “Sen beni ne halka uyandırırsın?” demiş ve fareyi ağzına atmaya hazırlanmış. Fare de “Lütfen beni bağışla. Bu iyiliğin karşılıksız kalmaz.” demiş. Aslan buna çok gülmüş, alay etmiş ve “Peki o zaman, seni affediyorum. Haydi git.” demiş. Bir gün aslan avcılar tarafından yakalanıp ağaca bağlanmış. O sırada fare çıkagelmiş ve aslanın bağlı olduğu ipleri kemirerek onu kurtarmış. Giderken demiş ki: “İyiliğinin karşılığını öderim dediğimde benimle alay etmiştin. Ama unutma ki bazen bir fare bile aslandan daha güçlü olabilir.” 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 28-29-30-31-32-33. Sayfa Cevapları ile ilgili fikir, düşünce ve önerilerinizi aşağıda bulunan yorum kısmından yazabilirsiniz. Dilerseniz sosyal medyada paylaşım yapıp bize katkı verebilirsiniz. |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |