21 Kasım 2024, 16:00 |
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 268-269-270-271-272-273-274-275. Sayfa Cevapları MEB Yayınları8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 268-269-270-271-272-273-274-275 Cevapları MEB Yayınlarıİçindekiler
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kalbim Rumeli’de Kaldı Metni Cevapları8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 268. Sayfa CevaplarıHAZIRLIK ÇALIŞMALARIMübadeleyi yaşamış insanlar mübadele sırasında neler hissetmiş ve yaşamış olabilir? Anlatınız. Cevap: İstekleri dışında göç ettikleri için önce kızmış, sonra da üzülmüşlerdir. Çünkü yıllarca emek vererek çalıştıkları, eğitim gördükleri, arkadaş edindikleri ve benimsedikleri topraklardan ayrılmak zorunda kalmışlardır. Bu durum insanı çaresiz hissettiren bir durumdur. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 272. Sayfa Cevapları1. ETKİNLİKMetinde geçen bilmediğiniz sözcükleri belirleyerek anlamlarını tahmin ediniz. Tahmininizi sözcüklerin sözlük anlamı ile karşılaştırınız. Cevap: KOMİSYON DENK MUHACİR MARİ 2. ETKİNLİK“Kalbim Rumeli’de Kaldı” metni ile ilgili sorular oluşturunuz. Oluşturduğunuz soruları arkadaşlarınıza yöneltiniz. Cevap: Soru: Türkler neden mübadeleden kaygı duymaktadır? Soru: Zehra’nın evini son kez görme isteğini ev sahibi nasıl karşılamıştır? Soru: Zehra yanına hatıra olarak neden sardunya almıştır? 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 273. Sayfa Cevapları3. ETKİNLİK“Kalbim Rumeli’de Kaldı” metninden alınan bölümü okuyunuz. Rum ve Türk ailelerinin birbirlerine yaklaşımlarına yazarın bakış açısı nasıldır? Anlatınız. Cevap: Türk ev Rum aileleri birbirlerine karşı oldukça anlayışlı ve nazik davranmıştır. Bu durum iki tarafın da mücadelenin zorluklarını yaşadığı için empati kurabildikleri anlamına geliyor. Çünkü, aslında bu olayda iki tarafında zor ve üzüntülü günleri olmuştur. 4. ETKİNLİK“Kalbim Rumeli’de Kaldı” metnini özetleyiniz. Cevap: Rumeli’ye Rumlar geleceği zaman Türklerden evlerini boşaltmaları istenmiş. Zehra Hanım da iki çocuğuyla birlikte Ahmet Çavuşların evine gitmiş. Daha sonra mübadele kesinleşmiş ve Türklerin de Türkiye’ye gitmesi gerekmiş. Zehra Hanım iki çocuğuyla birlikte hazırlanmış. Ancak son bir kez evini görmek istemiş. Evinde oturan Rum aile onu ağırlamış ve ona hatıra olarak iki kök sardunya vermiş. Ardından Türkiye’ye gitmişler. Zehra Hanım iki çocuğuyla birlikte bahçeli bir binaya yerleşmiş. Burada taliplerini hep geri çeviriyormuş. Çünkü, yıllardır haber alamadığını kocasını bekliyormuş. Onunla alay edenlere de çok kırılıyormuş. Ancak bir gün kocası Arif gerçekten gelmiş. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 274. Sayfa Cevapları5. ETKİNLİKDerse hazırlık bölümünde yazdığınız tiyatro metnine uygun rol dağılımı yaparak oyununuzu sergileyiniz. Cevap: Ali: Hasan, ne yapacağım burada? Kimseyi tanımıyorum. 6. ETKİNLİKAşağıda 2017 yılı itibari ile Türkiye’de ikamet eden yabancıların uyruklarına göre dağılımını gösteren grafik verilmiştir. Grafiği inceleyerek verilen bilgilerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız. Cevap: ( Y ) Türkiye’de en fazla ikamet eden yabancı uyruklu kişiler Suriye uyrukludur. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 275. Sayfa Cevapları7. ETKİNLİKAşağıdaki cümleleri, taşıdığı duyguyla eşleştiriniz. Açıkta kalan duygu ile ilgili bir cümle kurunuz. Cevap: Beğenme → Üzerindeki elbise sana çok yakışmış. 8. ETKİNLİK1923’te yapılan nüfus mübadelesi ile ilgili araştırmanızın sonuçlarını aşağıya yazınız. Arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Türkiye-Yunanistan Nüfus Mübadelesi veya Değişimi, 1923 yılında Lozan Antlaşması’na ek protokol uyarınca Türkiye ve Yunanistan’ın kendi ülkelerinin yurttaşlarını din esası üzerine zorunlu göçe tabi tutmasına verilen addır. Bu uygulamaya Lozan Antlaşması sırasında karar verildiği için kısaca Lozan Mübadelesi de denir. Göçe tabi tutulan kişilere ise Mübadil denir. Mübadele ile, 1.200.000 Ortodoks Hıristiyan Rum Anadolu’dan Yunanistan’a, 500.000 Müslüman Türk de Yunanistan’dan Türkiye’ye göç etmek zorunda kalmıştır. GELECEK DERSE HAZIRLIK• Bir ülkenin kalkınmasında tarım mı, sanayi mi daha önemlidir? Bu konuyla ilgili bir araştırma yapınız. Cevap: Ülkeler tarım ve sanayi alanlarında ölçülü bir şekilde gelişim göstermelidir. Yani sanayide ilerleyeceğiz teknolojiyi yakalayacağız diye tarımı yok saymamalı, tarımı ön plana çıkaracağız diye sanayide çağı kaçırmamalıyız. Tarım ve sanayi birbirine ihtiyaç duyan sektörlerdir. Tarımsal ürünleri işlemek ve insanlara ulaştırabilmek için sanayi gerekmektedir. Ancak tarımda ilerleme sağlamak için de sanayi zorunludur. Makineleşme, gelişmiş ilaçlama ve sulama sistemleri olmadan tarımdan verim alabilmek kolay bir iş değildir. Sonuç olarak bir ülkenin kalkınması için tarım ve sanayi birlikte gelişim göstermelidir. • Sevdiğiniz bir yiyeceğin ya da içeceğin yapım aşamasını izleyiniz. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 268-269-270-271-272-273-274-275. Sayfa Cevapları ile ilgili fikir, düşünce ve önerilerinizi aşağıda bulunan yorum kısmından yazabilirsiniz. Dilerseniz sosyal medyada paylaşım yapıp bize katkı verebilirsiniz. Bir önceki yazımız olan 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 262-263-264-265-266-267. Sayfa Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
15.10.2022, 15:34 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 2469 |
Cevaplar iyi olmuş ben biraz daha kısaltarak yazıyorum öyle iyi oluyor öğretmen aferin diyor teşekkür ederim. |
29.10.2022, 09:19 |
murat Yönetici Mesaj Sayısı: 290 Konu Sayısı: 285 |
Rumeli topraklarında yaşayan Türkler Osmanlıdan kalma gelenek ve göreneklerini devam ettirmektedir. Yemek kültürü ile oldukça ünlüdürler. Üstelik Rumeli türküleri de çok sevilmektedir. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |