4 Eylül 2024, 22:37 |
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 266-272-273-274. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 266-267-268-269-270-271-272-273-274 Cevapları Hecce Yayınlarıİçindekiler
8. Tema Bilim Ve Teknoloji: Robotlar Metni Cevapları8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 266 Cevapları Hecce YayınlarıHAZIRLIK ÇALIŞMASIRobotlar hakkında neler biliyorsunuz? Robotlar ne amaçlarla kullanılmaktadır? Araştırınız. Elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Genellikle insan biçiminde ve metalden vb. yapılan, programlanınca belirli bir işi ya da çeşitli işleri yapabilen, fabrikalarda tehlikeli işlerde insan yerine kullanılan, elektrikle çalışan otomatik aygıt. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 272 Cevapları Hecce Yayınları1. ETKİNLİKOkuduğunuz metinden bazı kelimeler verilmiştir. Bu kelimelerin anlamım metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız. Cevap: algılayıcı: Amacı ortamındaki olayları veya değişiklikleri tespit etmek ve bilgileri diğer elektronik cihazlara genellikle bir bilgisayar işlemcisine göndermek olan bir cihaz, modül, makine veya alt sistem mekanik: Hareketli, makineye bağlı enstitü: Bir üniversiteye bağlı veya bağımsız bir kuruluş olarak genellikle araştırma yapan ve bazı durumlarda öğretime de yer veren eğitim kurumu sınamak: Bilgisini, yeteneğini, yeterliliğini veya niteliğini yoklamak; imtihan etmek, denemek, tecrübe etmek koloni: Birlik durumda yaşayan aynı türden organizmaların oluşturduğu topluluk kızılötesi: Işık tayfında kırmızı alanın ötesindeki alanda yayılmış ısı ışınlarından oluşan, gözle görülemeyen ışınım 2. ETKİNLİKAşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. 1. Günümüzde robotlar hangi işlerde kullanılmaktadır? Cevap: Robotlar bizler için tehlikeli ve zor işleri yapmaktadır. Örneğin okyanusların dibine dalabilir, yüksek sıcaklıklarda çalışabilir, gezegenlerde dolaşabilir, çok ağır yükleri taşıyabilirler. Otomobil fabrikalarında, sanayide, tarım alanlarında, tıp alanında, eğlence dünyasında ve daha bir çok alanda kullanılmaktadır. 2. Robotların eğlence dünyasındaki yeri nedir? Açıklayınız. Cevap: Robot yarışmaları, robot tasarlamaları, robottan oluşan futbol takımları gibi bir çok eğlence alanında robotlar kullanılmaya başladı. 3. Yapay zekâ nedir? Cevap: Yapay zekâ kendi düşünme gücü olan, dışarıdan karışılmadan kendiliğinden hareket edebilen robotlardır. 4. Nanorobotlar hangi amaçlarla geliştiriliyor? Cevap: Nanorobotlar çok küçük ölçülerdeki işlerin yapılmasında kullanılıyor. Bu robotlar, çok küçük boyutlarda oluyorlar ve makineleri, kumaşları, ozon tabakasını ve insan vücudunu onarmak amacıyla üretiliyorlar. 5. Ülkemizde üretilen sürü robotların özellikleri nelerdir? Cevap: Sürü robotları doğadan esinlenerek yapılmıştır. Bu robotlar koloni halinde oluyor ve iş birliği içinde çalışıyorlar. Sürü robotlar etraflarındaki engelleri ve sürüdeki diğer bireyleri ayırt edebiliyorlar. Arama kurtarma, güvenlik gibi alanlarda kullanılabilecekler. 3. ETKİNLİKOkuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız. Cevap: Metnin Konusu: Robotlar, kullanım alanları ve robotlardaki gelişmeler. Metnin Ana Fikri: Robotlar hayatımızın her alnına girerek işimizi kolaylaştırmaktadır. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 273 Cevapları Hecce Yayınları4. ETKİNLİKMetni tekrar okuyunuz. Okuduğunuz metni özetleyerek aşağıya yazınız. Özetinizi yazarken ana fikre bağlı kalarak ayrıntıya girmeden kendi cümlelerinizi kullanınız. Cevap: 5. ETKİNLİKOkuduğunuz metinde geçen geçiş ve bağlantı ifadelerinin yer aldığı örnek cümlelerden birkaçını aşağıya yazınız. Bu ifadelerinin hangi düşünce veya olaylar arasında bağlantı sağladığını açıklayınız. Cevap: – Çok zor ancak robotlar bunu gerçekleştirebilir. – Peki, A… ne kadar zeki? Elbette bu ekibin düş gücü, yaratıcılığı ve bilgisi kadar. – Yalnızca zor ya da tehlikeli değil, yapımı incelik gerektiren işleri de yerine getirirler. Diyelim ki elinizde bir pinpon topu var. 6. ETKİNLİKSınıfınızda ihtiyaç duyduğunuz bir iş için tasarlayacağınız robotun özellikleri konulu bir konuşma yapınız. Konuşmanızda eleştirel konuşma stratejisini uygulayınız. Konuşmanızda ele aldığınız konuyu olumlu ya da olumsuz yanlarıyla, tarafsız bir bakış açısıyla değerlendirerek bu konuyla ilgili fikir ve çözüm yollan üretiniz. Konuşmalarınızda uygun geçiş ve bağlantı ifadeleri kullanmaya özen gösteriniz. Cevap: Sınıfımızda en çok çöp kutusunun dolması ve bu çöpün dökülmesi konusunda sıkıntı yaşanmaktadır. Bu nedenle tasarlayacağımız robotun bu amaca uygun olması gerekir. Bizim tasarlayacağımız robotun bir haznesi olması ve çöpleri öğüterek yerden tasarruf sağlaması amacımız olmalıdır. Aynı zamanda bu robot atıkları tanımlayarak geri dönüşüme hizmet etmelidir. Tasarlayacağımız robotun adı ATIKBOT olmalıdır. Hepinize teşekkür ederim. 7. ETKİNLİKTasarladığınız robotun üretim aşamasındaki işlem basamaklarını maddeler hâlinde dosya kâğıdına yazınız. Cevap: Tasarım ve Planlama:
Bileşenlerin Temini:
Prototip Üretimi:
Test Süreci:
Geliştirme ve İyileştirme:
Son Üretim:
Kalite Kontrol:
Paketleme ve Dağıtım:
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 274 Cevapları Hecce Yayınları8. ETKİNLİKAşağıda bir robot süpürgeye ait kullanma kılavuzundan sayfalar verilmiştir. Kullanım kılavuzunda yer alan iş ve işlem basamaklarını inceleyiniz. Kullanma kılavuzunda belirtilen iş ve işlem basamakları hatalı ya da eksik uygulanırsa ne tür problemlerle karşılaşılabilir? Düşüncelerinizi defterinize yazınız. Cevap: Kullanma kılavuzuna uygun olmayan kullanım şekilleri cihazın arızalanmasına, ömrünün düşük olmasına ve verimli çalışmamasına neden olacaktır. Ayrıca bazı güvenlik sorunlarına da neden olabilir. Bir önceki yazımız olan 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 259-260-261-262-263. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |