21 Kasım 2024, 15:56 |
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 234-235-236-237-238-239-240-241. Sayfa Cevapları MEB Yayınları8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 234-235-236-237-238-239-240-241 Cevapları MEB Yayınlarıİçindekiler
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Gündüzünü Kaybeden Kuş Metni Cevapları8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 234. Sayfa CevaplarıHAZIRLIK ÇALIŞMALARI1. Hayvanların doğal ortamından uzaklaştırılarak bir kafesin içinde yaşamlarını sürdürmeleri konusunda ne düşünüyorsunuz? Cevap: Nasıl ki biz evimizden ve ailemizden uzakta birkaç gün geçirdiğimizde hemen özlem duyuyorsak onların da özlem duyduğunu bilmeliyiz. Bir hayvanı kafesin içine hapsetmek onu yaşamdan ve kendi türlerinden uzaklaştırmaktır. Bir hayvan ancak şehir içinde hasta veya yaralı ise onu korumamız altına almalıyız. Ancak doğal ortamında mutlu bir yaşamı varsa ona sevgimizi orada vermeliyiz. 2. İnsanların keyif için avlanmasını doğru buluyor musunuz? Niçin? Cevap: Doğru bulmuyorum. Çünkü, hayvanlar da can taşıyan varlıklardır. İnsanlara türlü yardımları dokunur. Etinden, sütünden, dostluğundan faydalandığımız bu canlıları keyif için avlamak insana yakışır bir davranış değildir. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 236. Sayfa Cevapları1. ETKİNLİKAnlamı verilen sözcük ve sözcük gruplarını bulunuz. Boşluklara uygun harfleri yerleştiriniz. Cevap: HIRLAMAK: Hırıltıyla ses çıkarmak. 2. ETKİNLİK“Gündüzünü Kaybeden Kuş” metninden hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız. 1. Yazar metinde hangi tür martılardan söz ediyor? Sözü edilen martıyı hiç duydunuz mu? Cevap: Yazar Güney Akdeniz’de yaşayan “Miho” adında bir martı çeşidinden söz ediyor. Bu martıyı daha önce hiç duymamıştım. 2. Metinde Miho’nun hangi özelliklerinden söz edilmiştir? Açıklayınız. Cevap: Miho Güney Akdeniz’de yaşamaktadır. Çok yükseklerde uçmaktadır. Yırtıcı bir hayvan değildir. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 237. Sayfa Cevapları3. Hacı Süleyman’ın keklik avlamak istemesi ve avlayacak keklik bulamayınca öfkelenmesi hakkında ne düşünüyorsunuz? Neden? Cevap: Keklik bulamayınca öfkelenmesi onun kişilik olarak avlanmayı seven biri olduğunu gösterir. Ancak bu durum yanlıştır. Bir hayvanı keyif için avlamak doğru değildir. 4. Hacı Süleyman niçin kuşları avlamak istiyor olabilir? Cevap: Kuş avlamayı bir başarı göstergesi olarak görüyor olabilir. 5. “Miho hâlâ gündüzü arıyor ama bulamıyordu.” ifadesiyle yazarın anlatmak istediği ne olabilir? Cevap: Miho’nun görebileceği anı beklediğini ama gözleri kör olduğu için göremediğini anlatmak istiyor olabilir. 6. Okuduğunuz metinden çıkardığınız sonuç nedir? Cevap: Düşünmeden avladığımız hayvanların bir ailesi, yavruları olduğunu unutmamalıyız. 3. ETKİNLİK“Gündüzünü Kaybeden Kuş” metnini özetleyiniz. Cevap: Hacı Süleyman keklik avlamak ister ama keklik bulamayınca öfkelenir. Bu sırada bir kanat görür. Bu kanat Miho’ya aittir. Ona attığı çifte Miho’nun iki gözünü de kör eder. Böylece Miho nereye uçtuğunu göremeden uçar. Bu süreçte yuvasındaki yavrularını düşünür. Bir süre sora bir denize düşer. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 238. Sayfa Cevapları4. ETKİNLİK“Gündüzünü Kaybeden Kuş” metninden alınan cümlelere, uygun söz sanatlarını örnekteki gibi yazınız. Cevap: Denizin o hırlayan uçurumları, tepetakla dönmüş Niagara şelaleleri gibi havaya yükselirken onlara gün doğdu demektir. → Benzetme Fırtınasız, açık havada başka bir âlemden geliyormuş gibi, ara sıra uzak bir çağırış duyulur gibi olur. → Benzetme Artık gece olmuştu, Miho hâlâ gündüzü arıyordu. → Karşıtlık Tanyeri uyanırken keklikler derelerden, yamaçlardan yeni doğan günü bütün kuşlar, böcekler, taşlar ve denizlerle selamlıyorlardı. → Kişileştirme Bütün ana keklikler, “Merhaba!” diyerek gevezelik ediyor ve “Bir karanlık gece daha atlattık.” diye birbirlerini kutluyorlardı. → Konuşturma İnsanın hayalini bile korkutan, çıldırtacak yüksekliklere çıkarlar. → Abartma 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 239. Sayfa Cevapları5. ETKİNLİKAşağıdaki hikâyeleri konu ve kahramanlar bakımından karşılaştırınız. Cevap: GÜNDÜZÜNÜ KAYBEDEN KUŞ SON KUŞLAR 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 240. Sayfa Cevapları6. ETKİNLİKAşağıdaki paragraftan yola çıkarak nesli tükenen hayvanların korunması için yapılması gerekenleri ve nesillerinin tükenme nedenlerini arkadaşlarınızla tartışınız. Cevap: Günümüzde pek çok hayvan türünün nesli tükenmektedir. Bunun iki temel nedeni vardır. Biri iklim değişikliği, diğeri de doğal yaşam alanlarının yok edilmesidir. İkisi de insan kaynaklıdır. Yoğun endüstriyel faaliyetler sera gazı salınımını arttırmakta ve ozon tabakasının incelmesine sebep olmaktadır. Bu durum iklim değişikliğine neden olmaktadır. Pek çok hayvan iklim değişikliğiyle mücadele edememektedir. İnsanların yapılaşma için hayvanların doğal yaşam alanlarını yok etmesi de bu hayvanların nesillerinin tükenmesine neden olmaktadır. Bu iki konuda çalışmalar yapmalı ve doğanın kirletilmesine, çıplak kalmasına izin vermemeliyiz. Ancak bu şekilde hayvanların yaşamdan kopmasına engel oluruz. Şu an ise sayısı azalan hayvanların koruma altına alınmasından başka yapabileceğimiz bir şey görünmemektedir. 7. ETKİNLİKAşağıdaki cümlelerde yapılan anlatım bozukluklarını bulunuz. Doğrularını verilen boşluğa örnekteki gibi yazınız. Cevap: 1. Kardeşime hiç kızmıyorum; çünkü çok seviyorum. 2. Anneni tanıyoruz ve sonsuz güveniyoruz. 3. Bugün yemekte ben pide, o ise çorba içti. 4. Müzik dersini çok az, resim dersini ise hiç sevmem. 5. Herkes bu duruma çok üzülmüştü, yüzü gülmüyordu. 6. Fırında pişen yemeğe kaşar koyup kapattım. 7. Çocuklarımızı sevmeli, yüreklendirmeli, destek olmalıyız. 8. Dün geceki konser seyircilerin beğenisini kazanmış, eski yıllara götürmüştü. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 241. Sayfa Cevapları8. ETKİNLİKDerse hazırlık bölümünde küresel ısınma ile ilgili yaptığınız araştırmaların sonuçlarını verilen grafik ile destekleyerek bilgilendirici bir metin yazınız. Yararlandığınız kaynağı metnin sonuna ekleyiniz. Cevap: Küresel ısınmanın en büyük nedenlerinin Sanayi Devrimi ile başladığını görmekteyiz. Sanayi Devrimi ile başlayan yoğun endüstriyel faaliyetler atmosfere salınan karbondioksit ve metan gazında artışa neden olmuştur. Bu durum ozon tabakasının incelmesinde etkilidir. Ozon tabakasındaki bu değişim iklim değişikliğine neden olmaktadır. Günümüzde buzulların erimesi, kuraklık ve çölleşme gibi doğal felaketler küresel ısınmanın yansımalarıdır. GELECEK DERSE HAZIRLIKYaşadığınız şehrin hava kirliliği oranı ile ilgili araştırma yapınız. Araştırma yaparken “www.havaizleme.gov.tr” adresinden yararlanabilirsiniz. Cevap: İzmir; Hava kalitesi memnun edici ve hava kirliliği az riskli veya hiç risk teşkil etmiyor. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 234-235-236-237-238-239-240-241. Sayfa Cevapları ile ilgili fikir, düşünce ve önerilerinizi aşağıda bulunan yorum kısmından yazabilirsiniz. Dilerseniz sosyal medyada paylaşım yapıp bize katkı verebilirsiniz. Bir önceki yazımız olan 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 226-227-228-229-230-231-232-233. Sayfa Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
15.10.2022, 15:29 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 2469 |
Böyle doğayla ilgili konularda sizin iyisi yok en güzel cevapları buluyorum hep teşekkür ederim emeğinize sağlık 🙂 |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |