4 Eylül 2024, 22:20 |
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 204-206-207-208-209. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 204-205-206-207-208-209 Cevapları Hecce Yayınlarıİçindekiler
6. Tema Sağlık Ve Spor: Güreş Metni Cevapları8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 204 Cevapları Hecce YayınlarıHAZIRLIK ÇALIŞMALARIYaptığınız ya da izlemeyi sevdiğiniz sporlar hangileridir? Neden? Düşüncelerinizi anlatınız. Cevap: Voleybol, futbol ve tenis sporunu seviyorum. Çok heyecanlı oldukları için onları izliyorum. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 206 Cevapları Hecce Yayınları1. ETKİNLİKOkuduğunuz şiirden alınan aşağıdaki dizelerde altı çizili olarak verilen kelimelerin anlamlarını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamım öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarım sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız. Cevap: Ha bire yiğitler, koşun, kavrayın, Tahmini Anlamı: Korkusuz cesur ve güçlü kişiler. Cümlem: Yiğit kahramanlar var oldukça ülkemize bir zarar gelmez. Davullar çalınsın ulu divanda. Tahmini Anlamı: Toplanılan yer, meclis. Cümlem: Bütün insanlar divanda toplandı. Alta geldim diye erinme yiğit, Tahmini Anlamı: Zor gelmek, üşenmek. Cümlem: Sabahları kalkmaya eriniyorum. Şad olun yiğitler iki cihanda. Tahmini Anlamı: Mutlu olmak. Cümlem: Kardeşimin başarıları ile şad oldum. Şakırım, coşarım, nara atarım, Tahmini Anlamı: Çok konuşmak, şarkı söylemek Cümlem: Ahmet birden şakımaya başladı. Öğerim yiğidi, alkış tutarım, Tahmini Anlamı: Övmek. Cümlem: Annem beni başkalarının yanında öğünce utandım. 2. ETKİNLİKAşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız. 1. Şiirde yiğitler neye benzetilmektedir? Cevap: Aslana ve koça benzetilmektedir. 2. Şair yiğitlerden ne yapmalarını istemektedir? Cevap: Koşmalarını kavramalarını, ağırdan yanaşmalarını, meydanda dönmelerini, kapışmalarını, enseden kürekten tutmalarını, güreşin hakkını vermelerini istemektedir. 3. “Sizi seyretmeye göğüs gelir dar” dizesiyle ne anlatılmak istenmektedir? Cevap: Güreşi seyretmenin çok heyecanlı olduğunu anlatılmak istenmektedir. 4. “Alta geldim diye erinme yiğit, / Üste geldim diye sevinme yiğit” dizeleriyle ne anlatılmak istenmektedir? Cevap: Altta kalanın yenileceğini zannetmemesi ve moralinin bozulmaması gerektiğini, üstte olanında galip geldim zannetmemesi ve gevşek davranmaması gerektiğini anlatmaktadır. 5. Şiirde geçen abartılı ifadeleri bulunuz. Cevap: Aslanlar gibi kükremesi, güreşçileri izlemeye göğsün dar gelmesi, dağların güreşçileri görse kımıldayacak olması, şairin iki eli kanda olsa da güreşçileri övüp alkışlayacak olmasını söylemesi. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 207 Cevapları Hecce Yayınları3. ETKİNLİKOkuduğunuz şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız. Cevap: Şiirin Konusu: Güreş sporu Şiirin Ana Duygusu: Güreş sporunun heyecanı fazladır. 4. ETKİNLİKAşağıdaki medya metninin bilgilendirme, olay yorumlama, eğlendirme, ikna etme ya da kültür aktarma amaçlarından hangisi ya da hangileri için hazırlanmış olduğunu altına yazınız. Olimpiyat Şampiyonu Millî Okçu Mete Gazoz Hedef Büyüttü! 2020 Tokyo Olimpiyat Oyunları’nda altın madalya kazanan milli okçu Mete Gazoz, hedefinin olimpiyatlarda 4-5 altın madalya almak olduğunu söyledi. Gençlik ve Spor Bakanlığı, 2020 Tokyo Olimpiyat Oyunları ve 2020 Tokyo Paralimpik Oyunları’nda mücadele eden sporcular ve antrenörler için İstanbul’da “Yıldızların Gecesi-Team Türkiye Tebrik Resepsiyonu” düzenledi. Mete, bir gazetecinin hedefleri yönündeki sorusuna, şu yanıtı verdi: “Bir altın daha. Biraz daha böyle aç gözlü olmak lazım. Aslında aç gözlü güzel bir şey değil ama madalya konusunda güzel bir şey. Şimdi bir tane altın aldık evet ama bir sonraki olimpiyatlara çok daha kısa zaman kaldı. Hazırlanmak için çok daha kısa vaktimiz var. Şimdiden 2024’e hazırlanmaya başladık. Bu bir tane olan altın madalyanın sayısını arttıracağız. Benim hedefim de 4 altın madalya, 5 altın madalya.” Mete, çok güzel bir gece geçirdiklerinin de altını çizerek, sözlerini şöyle tamamladı: “Bu gece çok güzel oldu. Çünkü normalde biz sporcu olarak Türk kafilesindeki sporcular olarak çok sık bir arada olma şansımız olmuyor. Her sporcunun kendi takvimi ve programı birbirinden çok farklı. Sadece böyle turnuvalardan turnuvalara birlikte olabiliyorduk. Şimdi tarihi bir başarıdan sonra tekrar hep birlikte burada toplanmak, o zamanlan konuşmak tekrar birbirimize söylemek daha sonrası için de konuşmak çok güzel. Güzel bir gece olacağını düşünüyorum.” Cevap: Bilgilendirici bir metindir. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 208 Cevapları Hecce Yayınları5. ETKİNLİKAşağıdaki formu yönergelere uygun olarak doldurunuz. Cevap:
6. ETKİNLİKSınıfınızda millî sporcuların başarıları hakkında bir konuşma yapınız. Konuşmanızda empati kurma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygulayabilmek için kendinizi konuşmanızdaki sporcunun yerine koyarak neler hissettiğini, yaşadığını, düşündüğünü ifade etmeye çalışınız. Konuşmanız sırasında beden dilinizi etkili kullanmaya özen gösteriniz. Beden dilini etkili kullanmanın konuşmacının vermek istediği sözlü olmayan mesajları iletmeyi kolaylaştıracağını unutmayınız. Konuşmalarınızda kelimeleri anlamlarına uygun kullanmaya özen gösteriniz. Cevap: Arkadaşlar bugün sizlere milli sporcuların başarılarını ve duygularını anlatmaya çalışacağım. Milli sporcu demek, Türk Bayrağını dalgalandırmak için var gücüyle çalışan sporcu demektir. Milli sporcu olmanın sorumluluğu çok fazladır. Bir ülkeyi temsil ederek başarılı olmaya çalışmak, çok çalışmak, başarısızlık durumunda insanların vereceği tepkileri düşünmek, ayrı bir psikoloji gerektirmektedir. Fakat milli sporcular bu olumsuzluklardan daha fazla, başarılı olmaya odaklanırlar. Bilirler ki arakalarında bir milletin, halkın gücü ve desteği vardır. Başarı geldiği zaman ülkesinde gururla gezer ve herkesin takdirini toplar. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 209 Cevapları Hecce Yayınları7. ETKİNLİKEba genel ağ adresinden millî güreşçimiz Taha Akgül’ün röportajını izleyiniz. İzlediğiniz videodan hareketle “bir metinden ve duyulardan hareketle yazma” yöntemini kullanarak aşağıya güreş konulu bir hikâye yazınız. Yazdığınız hikâyede mizahi öğeler kullanınız. Yazdığınız hikâyeyi gözden geçirirken varsa hikâyenizdeki yazım ve noktalama hatalarıyla anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız hikâyeyi sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Bir önceki yazımız olan 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 198-200-201-202-203. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
12.04.2024, 14:37 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 2632 |
Selam çok teşekkür ederim ödevimi yapmaya yardımcı oldunuz çok iyi bir site |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |