21 Kasım 2024, 15:58
Yuri
Yönetici

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 200-201-202-203-204-205. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 200-201-202-203-204-205 Cevapları MEB Yayınları

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kız Kulesi Dinleme Metni Cevapları


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 200. Sayfa Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Derse hazırlık bölümünde yer adları efsaneleri ile ilgili araştırmalarınızı arkadaşlarınız ile paylaşınız.

Cevap:

KONYA (İKON)



Konya şehrinin isminin Kutsal Tasvir anlamındaki “İkon” sözcüğüne bağlı olduğu iddia edilir. Mitolojide bu konuda değişik rivayetler bulunmaktadır. Bu hikâyelerden birinde anlatıldığı üzere, kente dadanan ejderhayı öldüren kişiye şükran ifadesi olarak bir anıt yapılır ve üzerine de olayı anlatan bir resim çizilir. Bu anıta verilen isim, İkonion’dur. Araplar kentin ismini Kuniya olarak değiştirmişlerdir, Selçuklu ve Osmanlı döneminde bu ad Konya’ya dönüşmüştür. Günümüzde de kent hala Konya adını taşımaktadır.

2. Kız Kulesi ile ilgili herhangi bir bilginiz var mı? Varsa anlatınız.

Cevap: Kız Kulesi, MÖ 5.yy’da Yunanlar tarafından İstanbul Boğazı’nın Üsküdar Salacak sahiline yakın bir noktaya kurulmuştur. Üsküdar’da, Roma İmparatorluğu’ndan kalma tek mimari eserdir. Kız Kulesi, tarih içinde gözetleme kulesi, deniz feneri olarak kullanılmıştır. Kule turizme tahsis edilmiş lokanta ve seyir balkonu ile servis vermektedir.




8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 201. Sayfa Cevapları

1. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metni öğretmeninizin uygun gördüğü şekilde rol dağılımı yaparak canlandırınız.

Cevap: Bu etkinliği öğretmen rehberliğinde yapmalısınız.

2. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metinde geçen sözcükleri anlamları ile eşleştiriniz.

Cevap:



[ 7 ] Gemilere yol gösteren ışık kulesi.
[ 1 ] Efsane.
[ 5 ] Rastgele, tesadüfen.
[ 9 ] Bir olguyla ilgili gerçeğin ne olduğunu kestirememekten doğan kararsızlık.
[ 10 ] Üzüntü, endişe duyulan düşünce, tasa.
[ 11 ] Belirli bir sebebi olmaksızın bir işi isteyerek geri bırakmak, geciktirmek, umursamamak.
[ 2 ] Tekrarlamak.
[ 4 ] Çok ayaklılardan, sarımtırak renkte, zehirli bir böcek.
[ 3 ] Genellikle söğüt veya başka ağaç dallarından örülen, yük taşımaya yarayan, kaba ve dayanıklı sepet.
[ 6 ] Tanrı’nın uygun görmesi, Tanrı’nın isteği, kader, ezelî takdir, yazı, alın yazısı, hayat, mukadderat, takdiriilahi.

3. ETKİNLİK

“Kız Kulesi” metninden hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız.

1. Hükümdar, sarayındaki falcılardan ne yapmalarını istiyor?

Cevap: Kızının geleceğine bakıp yorumlamalarını istiyor.



2. Falcılar, falda gördüklerini açıklamaktan niçin çekiniyorlar?

Cevap: Kızın sonu çok kötü olduğu için çekiniyorlar. Kızın yılan tarafından sokularak öldürüleceğini söylemek istemiyorlar.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 202. Sayfa Cevapları

3. Hükümdar, kızını korumak için nasıl bir önlem almıştır? Hükümdarın yerinde olsaydınız siz ne yapardınız?

Cevap: Denizin ortasına kule yaptırmış. Yılanın oraya ulaşamayacağını düşünmüş. Kızını oraya götürmüş. Kulenin her yerine nöbetçiler dikmiş. Ben olsaydım kızımın yanında her zaman doktor bulundururdum. Böylece yılan ısırdığında tedavi edebilir.



4. Hükümdarın kızı neden ölmüştür?

Cevap: Hükümdarın kızı üzüm isteyince nöbetçiler ona üzüm getirmiş. Salkımlar arasında saklanan zehirli yılan bir anda elini ısırmış ve kız da ölmüş.

5. Hükümdarın falcıların sözüyle hareket edip önlem almasını doğru buluyor musunuz? Niçin?

Cevap: Doğru bulmuyorum. Çünkü bir insan ölümü engellemeyeceğinin farkında olmalıdır. Hükümdarın kızını kuleye kapatması değil, onunla daha fazla zaman geçirmesi gerekirdi.



6. Kız Kulesi gerçekte hangi amaçla kim tarafından yaptırılmıştır?

Cevap: Kız Kulesi Bizans İmparatoru Manuel Komnenos tarafından gözetleme amacıyla yaptırılmıştır.

4. ETKİNLİK

“Kız Kulesi” efsanesinden çıkardığınız sonuç nedir?

Cevap: İnsanın kaderiyle barışık olması gerekmektedir. Yaşam gibi ölüm de kaderdir. Bu nedenle kişinin ölümü engelleyemeyeceğinin farkında olması gerekir. Her şeye rağmen olanı kabullenmeliyiz.




8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 203. Sayfa Cevapları

5. ETKİNLİK

“Kız Kulesi” metni ile ilgili görüşlerinizi sebepleri ile yazınız.

Cevap: Beğendim. Çünkü, metin Kız Kulesi’nin gerçek yapılış amacı ve halkın konu ile ilgili birbirine anlattığı efsane hakkında bilgi vermektedir.

6. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki paragrafı okuyunuz ve paragrafta geçen yabancı sözcüklerin altını çiziniz.

Cevap:



Uzun süredir iş ilanlarına bakıyordum. Yürürken bir rezidansın kapısında “Full time çalışacak eleman aranıyor.” yazısını gördüm. İçeri girip patronla görüştüm. Benden CV istedi. Galiba işe kabul edilecektim. Ertesi gün beni aradılar. Çok sevindim, hemen hazırlanıp oraya gittim. Computerdan printera kadar her şey elimizin altındaydı. Patron “Bazen çalışmalarınızı home office şeklinde yapabilirsiniz.” dedi. Yeni trend buymuş.

b) Parçada geçen yabancı sözcüklerin yerine Türkçelerini kullanarak bu paragrafı yeniden yazınız.

Cevap:

Uzun süredir iş ilanlarına bakıyordum. Yürürken bir saray konutun kapısında “Tam zamanlı çalışacak eleman aranıyor.” yazısını gördüm. İçeri girip patronla görüştüm. Benden özgeçmiş istedi. Galiba işe kabul edilecektim. Ertesi gün beni aradılar. Çok sevindim, hemen hazırlanıp oraya gittim. Bilgisayardan yazıcıya kadar her şey elimizin altındaydı. Patron “Bazen çalışmalarınızı ev bürosu şeklinde yapabilirsiniz.” dedi. Yeni eğilim buymuş.




8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 204. Sayfa Cevapları

7. ETKİNLİK

Öğretmeninizin izleteceği Türkiye’yi tanıtan reklam filmininin amacını (kültür aktarma, bilgilendirme, ikna etme) sözlü olarak belirtiniz.

Cevap: Bu reklam filminin amacı kültür aktarma ve bilgilendirmedir. Türkiye’nin doğal ve tarihi güzellikleri, yemekleri, yöresel kıyafetleri ve gelenekleri hakkında bilgi vermektedir. Bu unsurlar kültür unsurları olduğu için kültür aktarma da sayılır.

8. ETKİNLİK

Reklam filminden hareketle millî kültür unsurlarımızla ilgili konuşma yapınız. Konuşmanızda günlük hayattan örnekler veriniz.

Cevap: Milli kültürümüzü oluşturan bazı unsurlar vardır. Bunlar; dil, din, gelenek ve görenek, dünya görüşü ve sanattır. Bunların dışında kültürümüze katkı sağlayan pek çok unsur da bulunur. Yöresel kıyafetler, yemeklerimiz ve folklorik danslar da kültürümüzün bir parçasıdır. Milli kültürümüzün yansımalarını günlük yaşamda sıkça görebiliriz. Örneğin; Türk kahvesi kültürümüzün vazgeçilmez bir parçasıdır. Eve gelen misafire ilk ikram edeceğimiz şey kahvedir. Kültür unsurları yaşamımızı şekillendirir ve bakış açımızı etkiler.

9. ETKİNLİK

Aşağıdaki metni okuyunuz.

Siz de müzekart sahibi olmak için formu doldurunuz.

Cevap:

müzakart formu


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 205. Sayfa Cevapları

10. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki cümleleri yapısına göre inceleyip uygun kutucuğu işaretleyiniz.

Cevap:

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 205. Sayfa

b) Siz de cümle türlerine uygun birer örnek cümle yazınız.

Cevap:

Tek Yüklemli Cümle: Yarın kütüphaneye gideceğim.

Fiilimsi Bulunan Cümle: Bu dersi çok çalışarak geçtim.

Birden Çok Yüklemli Cümle: Piknikte mangal yapacağız, top oynayacağız.

Bağlacı Olan Cümle: Geçen gün bize geldi ve kahve istedi.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 200-201-202-203-204-205. Sayfa Cevapları ile ilgili fikir, düşünce ve önerilerinizi aşağıda bulunan yorum kısmından yazabilirsiniz. Dilerseniz sosyal medyada paylaşım yapıp bize katkı verebilirsiniz.

Bir önceki yazımız olan 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 178-179-180-181-182-183-184-185. Sayfa Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


21.04.2022, 21:57

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2469

Çok istediğim bir yeri sonunda buldum gerçekten güzel

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Forum DirilişYasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.