20 Ağustos 2023, 21:12 |
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 138-139-140-141-142-143. Sayfa Cevapları MEB Yayınları8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 138-139-140-141-142-143İçindekiler
Cevapları MEB Yayınları8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Karanlığın Rengi Beyaz Dinleme Metni Cevapları8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 138. Sayfa CevaplarıHAZIRLIK ÇALIŞMALARI1. “Her insan bir engelli adayıdır.” düşüncesine katılıyor musunuz? Açıklayınız. Cevap: Katılıyorum. Çünkü hayatta neyin ne zaman olacağı belli olmaz. Çok sağlıklı bir insan bir kaza geçirebilir veya bir hastalık sonucu yaşamına engelli olarak devam etmek zorunda kalabilir. 2. Engellilerin hayatını kolaylaştırmak için bireylere düşen görevler nelerdir? Cevap: Bireylere düşen başlıca görev empati yapmaktır. Engellilerin yaşamındaki zorlukları anlamalı ve onlara saygı duymalıyız. Engelliler için yapılmış yolları, yolcu koltuklarını, park yerlerini işgal etmemeliyiz. Yardıma ihtiyaç duyduğunu anladığımız kişilere yardım eli uzatmalıyız. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 139. Sayfa Cevapları1. ETKİNLİK“Karanlığın Rengi Beyaz” metnini dinlerken sözcük bölümüne not aldığınız sözcüklerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahmininizi sözcüklerin sözlük anlamı ile karşılaştırınız. Cevap: RETİNA PİGMENT ZAFİYET REHABİLİTASYON 2. ETKİNLİKAşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. 1. Selim ve Kerim kardeşlerin okul yıllarında karşılaştıkları sorunlar nelerdir? Cevap: Sınavlarda cevapları kağıda yazarken Selim’in satırları kayıyordu. Türkçe dersinde güzel okuma çalışması yapıldığında dura dura, yavaş yavaş okuyorlardı. Verilen yazılı ödevleri bitiremiyorlardı. 2. Selim ve Kerim kardeşlerin fen bilgisi sınavında yaşadıkları sorun nedir? Cevap: Sınıf, kardeşler için karanlıktı. Soruların yanıtlarını görmeden cevaplamışlardı. Elektrikler kesilince sınav iptal oldu. Ertesi gün tekrarlanan sınavdan 10 almışlardı. 3. Selim ve Kerim kardeşler, lise yıllarında yaşadıkları sorunları fakülte yıllarında neden yaşamamışlardır? Cevap: Çünkü, rehabilitasyon eğitimleri onlara fayda sağlamıştır. Kabartma yazıyı öğrendikleri için kendi çalışma sistemlerini geliştirmişlerdir. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 140. Sayfa Cevapları4. Selim ve Kerim kardeşlerin eğitim hayatına anne ve babalarının nasıl bir katkısı olmuştur? Cevap: Anneleri yapamadıkları ödevleri onlar için ikişer tane olacak şekilde yapmıştır. Babaları görme engelliler için bir rehabilitasyon merkezi bulmuştur. 5. Engelli bireylerin zorlukları aşıp başarıya ulaşmaları konusunda ne düşünüyorsunuz? Cevap: Engelli bireylerin başarıya ulaşmaları engelli olmadığı halde umutsuz yaşayanlar için bir ilham kaynağıdır. Başarılarımız bizim çabamıza ve isteğimize bağlıdır. 6. Okuduğunuz metinden hareketle “eğitimde fırsat eşitliği” ifadesinden ne anlıyorsunuz? Cevap: Eğitimde fırsat eşitliği, her insanın ne durumda olursa olsun eğitim görmesi demektir. Eğitim kurumunda herkes eşittir. Herkesin öğrenmeye hakkı vardır. Kişinin bir engeli olsa bile ona öğretilmelidir. 3. ETKİNLİKMetnin konusunu ve ana fikrini yazınız. Cevap: Konu: Engelli bireylerin yaşadığı zorluklar ve bu zorlukların üstesinden gelmesi Ana Fikir: Karşımıza çıkan engellerde vazgeçmemeli, başarılı olmak için türlü yollar denemeliyiz. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 140-141. Sayfa Cevapları4. ETKİNLİKa) Görselleri ve haber yazılarını inceleyiniz. b) Bu haber yazılarından çıkardığınız sonuç nedir? Bu konuyla ilgili düşüncelerinizi anlatan bir konuşma yapınız. Cevap: Hayatta insanın başına ne geleceği belli olmaz. Çok sağlıklı bir insan bir kaza veya hastalık sonucu yaşamına engelli olarak devam etmek zorunda kalabilir. Bu durumda insanın yapması gereken şey umuda sarılmak ve çalışmaktır. Hedefleri için sabırla çalışan biri eninde sonunda başarılı olur. Engeli olan bireyler bunun farkında olmalı ve kendini keşfetmenin yollarını aramalıdır. Azim ve umut göremeyen için ışık, yürüyemeyen için kanat olur. Engelli bireyler yaşama farklı açılardan bakmaları ve başarıları ile hepimize örnektir. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 142. Sayfa Cevapları5. ETKİNLİKa) Herhangi bir bedensel engeliniz olduğunu düşünerek bir gününüzü nasıl geçirdiğinizi anlatan hikâye edici bir metin yazınız. Yazınızda günlük hayattan örnekler veriniz. Yazınıza uygun bir başlık koyunuz. Cevap: DUYMADAN YAŞAMAK Dün, her zamanki gibi ofise gitmek üzere yola çıktım. Otobüse bindim ve camdan dışarıyı seyretmeye başladım. Otobüse binen bir öğrenci kulaklıkla müzik dinliyordu. Belli ki çok mutluydu. Keşke ben de müzikte mutluluk bulabilsem diye içimden geçirdim. Bu mümkün değil, çünkü işitme engelliyim. Ofise vardığımda oradakilere elimle selam verdim. Masama geçtim ve çalışmaya başladım. Kazayı okuma-yazma öğrendikten sonra geçirdiğime seviniyorum, çünkü en azından bunu yapabiliyorum. Mesai bitiminde yine otobüse bindim. Yer verenler ve yer isteyenleri duymamam bazen insanları kızdırıyor. Ancak onlara kulağımı işaret ettiğimde kızgınlık yerini acıyan bakışlara bırakıyor. Yine de ben kendimle mutluyum ve her gün yeni şeyler denemeye çalışıyorum. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 143. Sayfa Cevaplarıb) Yazma etkinliği ile ilgili performansınızı formdaki maddelere göre değerlendiriniz. Cevap: 6. ETKİNLİKAşağıdaki cümlelerde verilen ögelerden hangileri bulunmaktadır? Bulunan ögeleri ilgili bölüme yazınız. Cevap:
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 138-139-140-141-142-143. Sayfa Cevapları ile ilgili fikir, düşünce ve önerilerinizi aşağıda bulunan yorum kısmından yazabilirsiniz. Dilerseniz sosyal medyada paylaşım yapıp bize katkı verebilirsiniz. |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |
Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2528
Çok güzel bir yer türkçe dersini anlamam yardım ettiğiniz için teşekkürler