4 Eylül 2024, 21:34
Mehmet Akif
Yönetici

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 136-138-139-140-141. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 136-137-138-139-140-141 Cevapları Hecce Yayınları

4. Tema Milli Mücadele Ve Atatürk: Şu Sonsuz Koşu Metni Cevapları


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları Hecce Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

“Atatürk” adını duyduğunuzda neler hissediyorsunuz? Duygularınızı anlatınız.

Cevap: Atatürk adını duyunca ilk önce gurur duyuyorum. Ona minnet borçlu olduğumuzu düşünüyorum. Onu çok seviyorum. Onun açtığı ve bize gösterdiği yolda yürümek için çok çalışıyorum.

Şiirin başlığını okuyup görsellerini inceleyiniz. Şiirin başlığından ve görsellerinden  hareketle konusunu tahmin ediniz.



Cevap: Görselde Bandırma Vapuru var. Bu nedenle Atatürk’ün Samsun’a çıkışı anlatılıyor olabilir.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları Hecce Yayınları

1. ETKİNLİK

Okuduğunuz şiirdeki anlamım bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Şiirdeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.

Cevap:



Kelime/Kelime Grubu: Hür

Tahminî Anlamı: Özgür

Cümlem: Hür yaşamak herkesin hakkı.


Kelime/Kelime Grubu: Gelincik



Tahminî Anlamı: Kırmızı bir çiçek

Cümlem: Baharda gelincikler açmış.


Kelime/Kelime Grubu: Yayla

Tahminî Anlamı: Serin ve yüksek yerlerdeki yerleşim yeri.



Cümlem: Bizim yayla kış aylarında çok soğuk oluyor.


2. ETKİNLİK 

Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.

1. Şairin gönlü neden coşmaktadır? Düşüncelerinizi sözlü olarak ifade ediniz.

Cevap: Atatürk Samsun’a ayak bastığı için gönlü coşmaktadır.



2. Ata’nın bir sabah Samsun’a çıkmasıyla başlayan sürecin ne olduğu ile ilgili tahmin yürütünüz. Tahminlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Milli Mücadele ateşinin yakıldığı gün olması ve ülkemizin düşmanlardan kurtarma azim ve kararlılığın başlangıcı olması.

3. Kendinizi “Yeni kahramanlar kol kol, boy boy yürür” dizesinde geçen yeni kahramanlardan biri olarak görüyor musunuz? Neden?

Cevap: Evet görüyorum. Çünkü ben de vatanım için gerekirse seve seve canımı verebilirim.



4. “Dalgalanmakta altın bir çağa doğru,” dizesindeki altı çizili söz ile kast edilen ne olabilir?

Cevap: Devletimizin her alanda çok güçlü olduğu bir zamandan bahsediliyor.

5. “Şu Sonsuz Koşu” ile anlatılmak istenen ne olabilir? Düşüncelerinizi sözlü olarak ifade ediniz.

Cevap: Türkiye Cumhuriyeti’nin yaşatılması azmidir.




3. ETKİNLİK 

“Şu Sonsuz Koşu” adlı metnin ders kitabınızda kullanılan yazı karakterlerinden farklı bir yazı karakteriyle yazılmış olmasının sizde bıraktığı izlenim nedir? Açıklayınız.

Cevap: Daha güzel ve ilgi çekici olmuş. Sanatsal bir görüntüsü var.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları Hecce Yayınları

4. ETKİNLİK 

Okuduğunuz şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.

Cevap:



Şiirin Konusu: Atatürk’ün Samsun’a çıkması ile başlayan kurtuluş mücadelesinin verdiği coşku.

Şiirin Ana Duygusu: Bağımsızlık ve Atatürk sevgisi.


5. ETKİNLİK 

Okuduğunuz şiire uygun yeni başlıklar bularak bu başlıkları aşağıya yazınız.

Cevap



Bağımsızlık Ateşi

19 Mayıs Ve Milli Mücadele

Cumhuriyete Giden Yol


6. ETKİNLİK 

Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Cümlelerden bir duyguyu, düşünceyi soru yoluyla anlatan veya soru yoluyla bilgi almayı amaçlayan cümlelerin yanına “soru cümlesi”, bir korkuyu, sevinci, şaşkınlığı, coşkuyu, hayranlığı vb. dile getiren cümlelerin yanma “ünlem cümlesi” yazınız.

Cevap:

soru ve ünlem cümleleri


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları Hecce Yayınları

7. ETKİNLİK 

Medya metinleri bilgilendirme, olay yorumlama, eğlendirme, ikna etme ya da kültür aktarma amacıyla hazırlanmaktadır. Aşağıdaki medya metinlerini okuyarak hangi amaçla hazırlanmış olduğunu altlarına yazınız.

Cevap:

8. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 140 cevapları ferman yayın


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları Hecce Yayınları

8. ETKİNLİK 

Sınıfınızda “Mustafa Kemal Atatürk’ün kişilik özellikleri” konulu bir konuşma yapınız. Konuşmanızda güdümlü konuşma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygulayabilmek için arkadaşlarınızla konuyla ilgili beyin fırtınası yapınız. Konuşmalarınızda uygun geçiş ve bağlantı ifadeleri kullanmaya özen gösteriniz.

Cevap:

Sevgili Arkadaşlar,

Sizlere Mustafa Kemal Atatürk’ün kişilik özelliklerinden bahsetmek istiyorum. Atatürk zeki, çalışkan, lider, ve ileri görüşlü olmasının yanı sıra bir çok özellikleri olan biriydi. Yenilikler açık olması, bilime, spora ve sanata önem vermesi de ayrıca onun çağdaş özelliklerinden bazılarıdır.

Atatürk ileri görüşü sayesinde bir çok başarılar elde etmiştir. İngiliz donanmasını görünce “geldikleri gibi giderler” demesi bunun en büyük kanıtıdır. İyi bir komutan olması onun liderlik özelliğini ortaya koymuştur. Bir çok devrimler yapması onun yenilikçi olmasını, bilim, sanat ve kültürel faaliyetlere önem vermesi de çağdaşlık özelliklerini ortaya koymaktadır.

 


9. ETKİNLİK 

“Mustafa Kemal Atatürk’ün Hayatı” konusunda bir sunum hazırlayınız. Hazırlayacağınız sunumda yararlandığınız bilgi kaynaklarını defterinize not ediniz. Sunumu bir sonraki derste sınıfta arkadaşlarınıza sununuz. Arkadaşlarınızdan sunumunuzu değerlendirmelerini isteyiniz.

Cevap:

8. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 141 cevapları ferman yayın

 

Bir önceki yazımız olan 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 128-132-133-134-135. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Forum DirilişYasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.