3 Eylül 2024, 23:39 |
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 12-15-16-17-18-19. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık1. Tema Erdemler: Tuzağa Düşen Ceylan Metni Cevaplarıİçindekiler
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19 Cevapları Hecce Yayınları8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12 Cevapları Hecce YayınlarıHAZIRLIK ÇALIŞMALARI 1. Mevlana’nın “Bir mum, diğer mumu tutuşturmakla ışığından bir şey kaybetmez.” sözünden ne anlıyorsunuz? Düşüncelerinizi açıklayınız. Cevap: İnsanlar kendilerinde olan imkanları başkaları ile paylaşmalıdır. İnsanlar bir biri ile yardımlaşmalıdır. 2. İnsanların neden yardımlaşmaya ihtiyacı vardır? Yardıma ihtiyaç duyduğunuz durumlar oldu mu? Anlatınız. Cevap: İnsanlar birlikte yaşamak zorundadır. Tek başlarına yapabilecekleri sınırlıdır. Bu nedenle insanlar yardımlaşmaya ihtiyaç duyarlar. 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları Hecce Yayınları1. ETKİNLİKOkuduğunuz şiirdeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Bunların anlamlarını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Öğrendiğiniz kelime ve kelime gruplan ile bunların anlamlarını oluşturacağınız sözlüğe yazınız. Bu uygulamaya yıl boyunca devam ediniz. Cevap: Kelime/Kelime Grubu: Çayır Kelime/Kelime Grubu: Tosbağa Kelime/Kelime Grubu: Muhakkak Kelime/Kelime Grubu: Tez elden Kelime/Kelime Grubu: Hışım Kelime/Kelime Grubu: Kemirmek Kelime/Kelime Grubu: Hane Kelime/Kelime Grubu: Tosbağa 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları Hecce Yayınları2. ETKİNLİKAşağıdaki sorulan şiire göre cevaplayınız. 1. Anlatılan olay nerede geçmektedir? Cevap: Ormanistan adı verilen bir ormanda. 2. Şiirin kahramanları hangi varlıklardır? Cevap: Avcı, tosbağa, karga, ceylan ve fare. 3. Şiirde adı geçen varlıklar arasında nasıl bir yardımlaşma ve dayanışma vardır? Cevap: Birinin başına bir şey gelince hemen yardıma koşan, birbirlerini seven, sıkıntılı durumlarda birlikte hareket eden dayanışma vardır. 4. Hayvanlar, tuzağa düşen dostlarını nereden ve nasıl kurtarmıştır? Cevap: Avcının tuzağına düşen ceylanı ağlardan, tosbağayı ise yine avcının heybesinden yardımlaşarak ve dayanışma içinde kurtardılar. 5. Metinde kullanılan “kırt kırt, fırt fırt, akıl fikir” gibi ikilemelerin metne katkısını açıklayınız. Cevap: Bu kelimeler metne zenginlik katarken aynı zamanda kafiyelerin oluşmasını sağlamaktadır. 3. ETKİNLİKOkuduğunuz şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız. Cevap: Şiirin Konusu: Aynı evde yaşayan fare, karga, tosbağa ve ceylanın başından geçen olaylar ve avcıya karşı mücadeleleri. Şiirin Ana Duygusu: Yardımlaşma ve dayanışmanın önemi. 4. ETKİNLİKOkuduğunuz şiire uygun yeni başlıklar bularak bu başlıkları aşağıya yazınız. Cevap: Birlikten Kuvvet Doğar Yardımlaşmanın Önemi Hayat Birlikte Daha Kolay 5. ETKİNLİKAşağıya okuduğunuz şiirle ilgili üç soru yazınız. Yazdığınız sorulan arkadaşlarınıza sorarak onlardan cevaplamalarını isteyiniz. Cevap: 1. Soru: Tosbağa neden evini terk etmiş? 2. Soru: Ceylan, tuzağa takılmasaydı arkadaşlarının kendini bu kadar sevdiğini bilebilir miydi? 3. Soru: Varlıklar Yardımlaşma içinde olmasaydı avcının elinden kurtulabilirler miydi? 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları Hecce Yayınları6. ETKİNLİKa) Aşağıda okuduğunuz şiirden bazı dizeler verilmiştir. Bu dizelerde bulunan söz sanatlarını belirleyerek dizelerin altına yazınız. Cevap: Mutludur ceylan ile fare / karga ve tosbağa şen Cevap: Kişileştirme “Ceylan nerede kaldı?” der fare / Başına bir iş gelmesin sakın!” Cevap: Kişileştirme Alçaktan uçarak, yüksekten uçarak Cevap: Tezat “İyi tanırım ceylanı,” der tosbağa Cevap: Konuşturma Ceylan, fare, karga ve tosbağa Ormanistan’m bir kenar mahallesinde aynı evde yaşıyorlar kardeş kardeşe. Cevap: Kişileştirme b) Siz de aşağıda verilen söz sanatlarının karşısına şiirden örnekler yazınız. Cevap: Kişileştirme: Evde kalır ama tosbağa aklı fikri ceylanda Konuşturma: “Ceylan nerede kaldı?” der fare Tezat: Alçaktan uçarak, yüksekten uçarak 7. ETKİNLİKSınıfınızda “yardımlaşma” konulu bir konuşma yapınız. Konuşmanızda yaratıcı konuşma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygulayabilmek için sizden önce konuşan arkadaşlarınızın anlattıklarını dikkatlice dinleyiniz. Arkadaşlarınızın anlattıklarından yararlanarak o konuyla ilgili olay, durum veya kişilere yeni bir bakış açısıyla bakılmasını sağlayınız. Konuşmalarınızda yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanmaya özen gösteriniz. Cevap: YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMANIN ÖNEMİ
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları Hecce Yayınları8. ETKİNLİKYardımlaşma kelimesinin size çağrıştırdıklarını kavram haritasına yazınız. Aşağıya yazdığınız kelimelerin de içinde bulunduğu bir şiir yazınız. Şiirinizi arkadaşlarınıza okuyunuz ve sınıf panosuna asınız. Cevap: Cevap: YARDIMLAŞMA İnsanlar birlik olmalı, yardımlaşmalı Tek başına yapılanlar sınırlı Zorluklarda destek olmalı Mutluluk getirir bir olmalı 9. ETKİNLİKa) Aşağıdaki cümlelerde geçen kelimelerden isim ve fiil olanların altlarını çiziniz. Bu kelimeleri birbirinden ayıran özellikleri belirleyiniz. Aynı evde yaşıyorlar kardeş kardeşe Cevap: ev : isim / yaşıyorlar: fiil Akıllarında yok tuzağa düşme endişesi Cevap: akıl- tuzak – endişe : isim / yok: fiil 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları Hecce YayınlarıCeylan bir gün çayıra iner Cevap: ceylan-çayır: isim / iner: fiil Avcı gelir avını almak için Cevap: avcı-av : isim / almak: fiil Akşama yiyecek de yok hanede Cevap: akşam- yiyecek-hane: isim / yok: fiil Mutludur ceylan ile fare Cevap: ceylan-fare: isim / mutludur: fiil b) Aşağıdaki cümlelerde fiilden türediği hâlde fiiller gibi çekimlenemeyen, cümlede isim soylu kelimeler gibi görevler üstlenen kelimelerin altı çizilmiştir. Bu kelimeleri inceleyiniz. Bol sohbetli gece oturmalarının yerini, ailece televizyon seyretmeler aldı. Kitle iletişim araçlarının kişiler arası çatışmaya sebep olması günümüzün önemli bir sorunudur. İnsanlar okunan bir kitabı ya da anlatılan bir masalı dinleyince bilgi edinirler. c) Aşağıdaki cümlelerde yer alan fiilimsilerin altını çiziniz. Cevap: Ceylan, bir gün çayıra iner/kuyruğunu sallaya sallaya Bulmak için izini kardeşimin/bütün Ormanistan’ı dolaşırdım. Alçaktan uçarak, yüksekten uçarak/bulutların üzerinden atlayarak Bir önceki yazımız olan 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Hecce Yayıncılık başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |