3 Eylül 2024, 23:39
murat
Yönetici

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 12-15-16-17-18-19. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

1. Tema Erdemler: Tuzağa Düşen Ceylan Metni Cevapları

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19 Cevapları Hecce Yayınları


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12 Cevapları Hecce Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Mevlana’nın “Bir mum, diğer mumu tutuşturmakla ışığından bir şey kaybetmez.” sözünden ne anlıyorsunuz? Düşüncelerinizi açıklayınız.

Cevap: İnsanlar kendilerinde olan imkanları başkaları ile paylaşmalıdır. İnsanlar bir biri ile yardımlaşmalıdır.



2. İnsanların neden yardımlaşmaya ihtiyacı vardır? Yardıma ihtiyaç duyduğunuz durumlar oldu mu? Anlatınız.

Cevap: İnsanlar birlikte yaşamak zorundadır. Tek başlarına yapabilecekleri sınırlıdır. Bu nedenle insanlar yardımlaşmaya ihtiyaç duyarlar.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları Hecce Yayınları

1. ETKİNLİK

Okuduğunuz şiirdeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Bunların anlamlarını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Öğrendiğiniz kelime ve kelime gruplan ile bunların anlamlarını oluşturacağınız sözlüğe yazınız. Bu uygulamaya yıl boyunca devam ediniz.



Cevap:

Kelime/Kelime Grubu: Çayır
Tahminî Anlamı: Çimenlerin olduğu otlak yer.
Cümlem: Hayvanlar çayırda otluyordu.

Kelime/Kelime Grubu: Tosbağa
Tahminî Anlamı: Kaplumbağa
Cümlem: Geçen gün kardeşime tosbağa aldık

Kelime/Kelime Grubu: Muhakkak
Tahminî Anlamı: Kesinlikle
Cümlem: Yarın muhakkak sonuçlar açıklanır.



Kelime/Kelime Grubu: Tez elden
Tahminî Anlamı: Çabucak
Cümlem: Tez elden spora başlayacağım.

Kelime/Kelime Grubu: Hışım
Tahminî Anlamı: Sinir, öfke
Cümlem: Annem hışımla odaya girdi.

Kelime/Kelime Grubu: Kemirmek
Tahminî Anlamı: Bir şeyi dişleriyle ısırma sonucu onu koparmak
Cümlem: Geçen gün ipi kemirerek kestim

Kelime/Kelime Grubu: Hane
Tahminî Anlamı: Ev
Cümlem: Hanede beş kişi yaşıyor.



Kelime/Kelime Grubu: Tosbağa
Tahminî Anlamı: Kaplumbağa
Cümlem: Ormanda tosbağalar var.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları Hecce Yayınları

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki sorulan şiire göre cevaplayınız.

1. Anlatılan olay nerede geçmektedir?

Cevap: Ormanistan adı verilen bir ormanda.



2. Şiirin kahramanları hangi varlıklardır?

Cevap: Avcı, tosbağa, karga, ceylan ve fare.

3. Şiirde adı geçen varlıklar arasında nasıl bir yardımlaşma ve dayanışma vardır?

Cevap: Birinin başına bir şey gelince hemen yardıma koşan, birbirlerini seven, sıkıntılı durumlarda birlikte hareket eden dayanışma vardır.



4. Hayvanlar, tuzağa düşen dostlarını nereden ve nasıl kurtarmıştır?

Cevap: Avcının tuzağına düşen ceylanı ağlardan, tosbağayı ise yine avcının heybesinden yardımlaşarak ve dayanışma içinde kurtardılar.

5. Metinde kullanılan “kırt kırt, fırt fırt, akıl fikir” gibi ikilemelerin metne katkısını açıklayınız.

Cevap: Bu kelimeler metne zenginlik katarken aynı zamanda kafiyelerin oluşmasını sağlamaktadır.




3. ETKİNLİK

Okuduğunuz şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.

Cevap:

Şiirin Konusu: Aynı evde yaşayan fare, karga, tosbağa ve ceylanın başından geçen olaylar ve avcıya karşı mücadeleleri.

Şiirin Ana Duygusu: Yardımlaşma ve dayanışmanın önemi.




4. ETKİNLİK

Okuduğunuz şiire uygun yeni başlıklar bularak bu başlıkları aşağıya yazınız.

Cevap:

Birlikten Kuvvet Doğar

Yardımlaşmanın Önemi



Hayat Birlikte Daha Kolay


5. ETKİNLİK

Aşağıya okuduğunuz şiirle ilgili üç soru yazınız. Yazdığınız sorulan arkadaşlarınıza sorarak onlardan cevaplamalarını isteyiniz.

Cevap:

1. Soru: Tosbağa neden evini terk etmiş?

2. Soru: Ceylan, tuzağa takılmasaydı arkadaşlarının kendini bu kadar sevdiğini bilebilir miydi?

3. Soru: Varlıklar Yardımlaşma içinde olmasaydı avcının elinden kurtulabilirler miydi?


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları Hecce Yayınları

6. ETKİNLİK

a) Aşağıda okuduğunuz şiirden bazı dizeler verilmiştir. Bu dizelerde bulunan söz sanatlarını belirleyerek dizelerin altına yazınız.

Cevap:

Mutludur ceylan ile fare / karga ve tosbağa şen

Cevap: Kişileştirme

“Ceylan nerede kaldı?” der fare / Başına bir iş gelmesin sakın!”

Cevap: Kişileştirme

Alçaktan uçarak, yüksekten uçarak

Cevap: Tezat

“İyi tanırım ceylanı,” der tosbağa

Cevap: Konuşturma

Ceylan, fare, karga ve tosbağa

Ormanistan’m bir kenar mahallesinde

aynı evde yaşıyorlar kardeş kardeşe.

Cevap: Kişileştirme

b) Siz de aşağıda verilen söz sanatlarının karşısına şiirden örnekler yazınız.

Cevap:

Kişileştirme: Evde kalır ama tosbağa aklı fikri ceylanda

Konuşturma: “Ceylan nerede kaldı?” der fare

Tezat: Alçaktan uçarak, yüksekten uçarak


7. ETKİNLİK

Sınıfınızda “yardımlaşma” konulu bir konuşma yapınız. Konuşmanızda yaratıcı konuşma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygulayabilmek için sizden önce konuşan arkadaşlarınızın anlattıklarını dikkatlice dinleyiniz. Arkadaşlarınızın anlattıklarından yararlanarak o konuyla ilgili olay, durum veya kişilere yeni bir bakış açısıyla bakılmasını sağlayınız. Konuşmalarınızda yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin  Türkçelerini kullanmaya özen gösteriniz.

Cevap: 

YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMANIN ÖNEMİ

 


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları Hecce Yayınları

8. ETKİNLİK

Yardımlaşma kelimesinin size çağrıştırdıklarını kavram haritasına yazınız. Aşağıya yazdığınız kelimelerin de içinde bulunduğu bir şiir yazınız. Şiirinizi arkadaşlarınıza okuyunuz ve sınıf panosuna asınız.

Cevap:

yardımlaşma kelimesinin çağrıştırdığı kelimeler

Cevap:

YARDIMLAŞMA

İnsanlar birlik olmalı, yardımlaşmalı

Tek başına yapılanlar sınırlı

Zorluklarda destek olmalı

Mutluluk getirir bir olmalı

9. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki cümlelerde geçen kelimelerden isim ve fiil olanların altlarını çiziniz. Bu kelimeleri birbirinden ayıran özellikleri belirleyiniz.

Aynı evde yaşıyorlar kardeş kardeşe

Cevap:

ev : isim / yaşıyorlar: fiil

Akıllarında yok tuzağa düşme endişesi

Cevap:

akıl- tuzak – endişe : isim / yok: fiil


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları Hecce Yayınları

Ceylan bir gün çayıra iner

Cevap:

ceylan-çayır: isim / iner: fiil

Avcı gelir avını almak için

Cevap:

avcı-av : isim / almak: fiil

Akşama yiyecek de yok hanede

Cevap:

akşam- yiyecek-hane: isim / yok: fiil

Mutludur ceylan ile fare

Cevap:

ceylan-fare: isim / mutludur: fiil

b) Aşağıdaki cümlelerde fiilden türediği hâlde fiiller gibi çekimlenemeyen, cümlede isim soylu kelimeler gibi görevler üstlenen kelimelerin altı çizilmiştir. Bu kelimeleri inceleyiniz.

Bol sohbetli gece oturmalarının yerini, ailece televizyon seyretmeler aldı.

Kitle iletişim araçlarının kişiler arası çatışmaya sebep olması günümüzün önemli bir sorunudur.

İnsanlar okunan bir kitabı ya da anlatılan bir masalı dinleyince bilgi edinirler.

c) Aşağıdaki cümlelerde yer alan fiilimsilerin altını çiziniz.

Cevap:

Ceylan, bir gün çayıra iner/kuyruğunu sallaya sallaya

Bulmak için izini kardeşimin/bütün Ormanistan’ı dolaşırdım.

Alçaktan uçarak, yüksekten uçarak/bulutların üzerinden atlayarak

Bir önceki yazımız olan 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Hecce Yayıncılık başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Forum DirilişYasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.