21 Kasım 2024, 14:41 |
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40-41 Cevapları MEB Yayınları7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40-41 Cevapları MEB Yayınlarıİçindekiler
7. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı Ne Dinleyelim? Metni Cevapları7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 36. Sayfa Cevapları MEB YayınlarıHAZIRLIK ÇALIŞMALARI 1. Defterinize yazdığınız şarkının sözlerini arkadaşlarınızla paylaşınız. Bu sözleri neden sevdiğinizi açıklayınız. Cevap: Bu sözleri yaşamın gerçekliğini anlattığı için seviyorum. Geçmiş geçer gider, bu yüzden geleceğe bakmalıyız. Küçük Cem- Dalgana Bak 2. Sizce dinlediğimiz şarkılar duygu ve düşüncelerimizi nasıl etkiler? Tartışınız. Cevap: Dinlediğimiz şarkılar bazen bizlere bir duygu veya düşünce aşılar. Şarkı dinlerken sözleri bir anımızı aklımıza getirip bizi üzebilir. Bazı şarkılar da bize neşe ve enerji verir. 1. ETKİNLİK A) Metni dinlerken not aldığınız kelime veya kelime gruplarının anlamlarını tahmin ederek aşağıya yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 37. Sayfa Cevapları MEB YayınlarıB) Anlamlarını öğrendiğiniz kelime veya kelime gruplarını kullanarak müziğin yaşamınızdaki yerini anlatacağınız bilgilendirici bir metin yazınız. öz: Bir şeyin ana ögesi. melankoli: İç sıkıntısı. felsefi: Düşünceye dayalı. hakikat: Bir işin doğrusu. Cevap: Müzik duygu ve düşünceleri açığa çıkaran bir unsurdur. İnsanın özünü anlatır. Bazen felsefi bir amacı olur, bazen de sadece melankolik bir ifade biçimi olur. Her müzik eseri dinleyende bir iz bırakmak ister. Kişi hakikati ararken arada bir durup müziğin sesine kulak vermelidir. 2. ETKİNLİK Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle cevaplayınız. 1. Yazar, müziğin hangi özelliklerinden söz etmektedir? Anlatınız. Cevap: Yazar müziğin evrensel bir dil olmasından, insanların gönüllerinde ve kafalarında oluşmasından söz etmektedir. 2. Yazara göre aile ve toplum, müziğin evrensel dilinden nasıl yararlanır? Açıklayınız. Cevap: Aile ve toplum, müziğin insanın özünü ifade eden dilinden yararlanmaktadır. 3. Farklı toplumlara ait müziklerin ne tür ortak yönleri bulunmaktadır? Cevap: Farklı toplumlara ait müziklerde hüznü, mutluluğu, özlemi, coşkuyu, acıyı, kendini aşma özlemi ve çabasını duymamız mümkündür. 4. Yazar, hangi tür müziklerden hoşlanmaktadır? Açıklayınız. Cevap: Yazar klasik batı müziğini, pop ve sahne müziğini, Meksika ve Amerika müziğini, Akdeniz kültürlerinin müziklerini sevmektedir. 5. Yazarın müzikle ilgili düşüncelerine katılıp katılmadığınızı nedenleriyle açıklayınız. Cevap: Yazarın düşüncelerine katılıyorum. Müziğin evrensel olduğunu, hem kültürel izler taşıdığını hem de dünyanın her yerinde bir duygu uyandırabileceğini düşünüyorum. 6. Yazarın Âşık Veysel ile ilgili düşünceleri nelerdir? Örneklerle açıklayınız. Cevap: Yazar, Aşık Veysel’in felsefi yönünün incelenmesi gerektiğini düşünmektedir. Hakikatin insanın içinde olduğu fikrinin Aşık Veysel ile uyuştuğunu söylemektedir. 7. Âşık Veysel’in “Hiçbir zaman gül dikensiz olamaz.” dizesinden ne anladığınızı hayatınızdan örnekler vererek açıklayınız. Cevap: Güzel şeylere ulaşmak için zorluk çekmek gerekir. Her güzel şeyin önünde engeller vardır. Örneğin; derslerde başarılı olmak için bazen oyundan vazgeçmek ve çalışmak gerekir. 8. Âşık Veysel’in dizeleri sizde hangi duygu ve düşünceleri uyandırmaktadır? Açıklayınız. Cevap: Aşık Veysel’in dizeleri bana yaşamın bir yolculuk olduğunu hatırlatıyor. Bu yaşam yolunda yürüyüp durduğumuzu ifade ediyor. 9. Türkülerimizin yeni nesiller tarafından öğrenilmesinin önemi sizce nedir? Cevap: Türküler kültürümüzün bir parçasıdır. Yen nesiller türkülerimizi öğrenirken aslında kültürü de öğrenmiş olurlar. Kültürü ileriye taşımak, onu yaşatmak ve zenginliklerini bilmek için türküler öğrenilmelidir. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 38. Sayfa Cevapları MEB Yayınları3. ETKİNLİK A) Dinlediğiniz metinden alınan aşağıdaki bölümü okuyunuz. Bu bölümde yer alan sözler üzerinde düşünerek metnin altındaki sorulardan hareketle bir konuşma planı hazırlayınız. Konuşmama hangi hitap ile başlayacağım? Cevap: Değerli arkadaşlarım Konuşmamın içeriğinde neler olacak? Cevap: Türkülerimizi öğrenmemizin önemi ve türkülerde ifade edilen anlamların neler olduğu. Konuşmamda ses tonumu ve beden dilimi nasıl kullanacağım? Cevap: Ses tonumu herkesin duyabileceği şekilde ayarlayacağım. Önemli yerleri vurgulayacağım. Beden dilimi sözlerime uygun kullanacağım. Göz teması kuracağım. Konuşmamı hangi ifadelerle bitireceğim? Cevap: Beni dinlediğiniz için teşekkür ederim. B) Konuşmanızı, hazırladığınız plan doğrultusunda arkadaşlarınıza sununuz. 4. ETKİNLİK A) Dinlediğiniz metnin başlığı ile içerik uyumunu değerlendiriniz. Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Metin ve başlık uyumludur. Metinde müziğin özellikleri ve yazarın düşünceleri yer almaktadır. Başlık da bu fikirleri kapsayıcıdır. B) Dinlediğiniz metnin başlığında bir iş eylemi olan “dinlemek” kelimesi kullanılmıştır. Siz de dinlediğiniz metne, durum ya da oluş eylemlerini kullanacağınız farklı başlıklar öneriniz. Cevap: Müziğin Büyümesi 5. ETKİNLİK “Kelime Bulutu” isimli elektronik içeriği yapınız. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 39. Sayfa Cevapları MEB Yayınları6. ETKİNLİK Aşağıdaki yazının bazı bölümleri, tamamlamanız için yarım bırakılmıştır. Bu yazının başlığını, yarım bırakılan cümlelerini ve devamını tahmin ederek yazıyı anlam bütünlüğü oluşturacak şekilde tamamlayınız. Cevap: MÜZİK VE DUYGU Müzik kişisel gelişimimizde önemi olan hayal gücümüzü 7. ETKİNLİK Aşağıdaki metni okuyunuz. Metinde geçen öznel ve nesnel yargılara örnekler bularak cümlelerin numaralarınız metnin altındaki ilgili bölümlere yazınız. Öznel Yargılar: 3 – 5 – 6 – 7 – 8 Nesnel Yargılar: 1 – 2 – 4 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 40. Sayfa Cevapları MEB Yayınları8. ETKİNLİK A) Aşağıda “Nane Limon Kabuğu” isimli şarkının sözleri yer almaktadır. Bu şarkı sözlerinde geçen bazı atasözü ve deyimler metnin altındaki panoda verilmiştir. Verilen anlamlardan hareketle bu atasözü ve deyimleri uygun boşluklara örnekteki gibi yazınız. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 41. Sayfa Cevapları MEB Yayınları1. “Pişmanlık duymak” anlamındaki deyim: dizini dövmek 2. “Aklı ve muhakemesi yerinde olmak, kendinin ve çevresinin bilincine varmak” anlamlarındaki deyim: kendini bilmek 3. “Başkasına zararı dokunacak bir davranışı yapmadan önce iyi düşün, kendi kendini eleştir.” anlamındaki atasözü: İğneyi kendine çuvaldızı başkasına batır. 4. “Pek çok işe yarayan, her sıkıntıyı gideren” anlamındaki deyim: bin derde deva 5. “Daha önce iyi bir durumda olan kişi bu konumunu kaybettiğinde uygun olmayan, yersiz davranışlarda bulunur.” anlamındaki atasözü: Zürefanın düşkünü, beyaz giyer kış günü. 6. “Bir başarı, bir mutluluk başkası için istendiğinde söylenen bir söz” anlamındaki deyim: darısı başına 7. “Önceden tasarlanan bir iş umulduğu gibi sonuçlanmaz, düşünüldüğü gibi olmaz.” anlamındaki atasözü: Evdeki hesap çarşıya uymaz. B) Anlamı verilen atasözü ve deyimlerin nota şeklindeki sembollerini inceleyiniz. Atasözü ve deyimlerin “Nane Limon Kabuğu” şarkısındaki kullanım sırası düşünüldüğünde bu atasözü ve deyimlere karşılık gelen notaların sıralanışı aşağıdakilerden hangisidir? Cevap: GELECEK DERSE HAZIRLIK Türk bayrağının rengi ve sembollerinin anlamı ile ilgili bir araştırma yapınız. Cevap: Hilal sembolünün Orta Asya Türklerini temsil ettiğini ifade eden bir çok fikir vardır. Kimi yorumlara göre yıldız sembolü Türklüğü temsil ederken, kimi yorumlara göre ise bağımsızlığı veya insanlığı temsil ediyor. Bu konuda da tam bir fikir birliği mevcut değil. Türk bayrağındaki ay ve yıldızın anlamı kesin olmasa da, bu iki işaretin Türk halkı için tarihi bir miras olduğunu söyleyebiliriz. |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |