21 Kasım 2024, 14:40
Donatello
Yönetici

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 20-22-23-24-25-26-27 Cevapları MEB Yayınları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 20-21-22-23-24-25-26-27 Cevapları MEB Yayınları

7. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı Peyami Safa’nın Öyküsü Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 20. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Araştırdığınız yazarın yaşam öyküsünü arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Gülten Dayıoğlu



1935 yılında Kütahya’da doğdu. Bir süre İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesinde okudu; aslında kalbinde ilkokul öğretmeni olmak vardı. Bu hayalini, dışarıdan sınavlara girerek gerçekleştirmeyi başardı.

İlkokul öğretmenliği, zaten iyi bir gözlemci olan Dayıoğlu’na çocukları daha iyi anlama ve tanıma becerisi kazandırdı. 15 yıllık öğretmenlik hayatından sonra, daha fazla çocuğa ulaşmak, onların eğitimine, gelişimine katkıda bulunmak amacıyla öğretmenliği bıraktı. Hayatına, çocuk edebiyatı alanında eserler veren bir yazar olarak devam etti.

Aslında yazarlık hayatı çok daha önce başladı. Daha ilkokuldayken öğretmeni, onun yaratıcılığını ve yazarlık gücünü fark etti ve ona bu yeteneklerini geliştirme konusunda yol gösterdi. 15 yaşına geldiğinde, ilk hikâyesi yerel bir gazetede yayımlandı. Bunu Bahçıvan’ın Oğlu isimli ilk kitabı izledi. O zamandan şimdiye yetmiş kitabı yayınlandı. Kitapları defalarca basıldı. Nesilden nesile kalan değerli miraslar olarak her yeni kuşak tarafından zevkle okundu. Dayıoğlu’nun yayınlanmış yirmiden fazla radyo ve televizyon oyunu da vardır.



2. Yaşamınızda kimleri kendinize örnek alıyorsunuz? Nedenleriyle açıklayınız.

Cevap: İyilik yapmayı seven, çalışkan ve başarılı insanları kendime örnek alıyorum. Çünkü örnek aldığım kişiler gibi biri olmak isterim.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 22. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

1. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki kelimelerin altına, verilen anlamlardan uygun olanların numaralarını örnekteki gibi yazınız.



7. Sınıf Türkçe Sayfa 20 Cevapları

Anlamlar

1. Bir dilden başka bir dile aktarma, çevirme; çeviri.
2. Merakını gidermeye çalışma, görme, anlama merakı.
3. Anlatma, oluş, deyiş veya yapış biçimi, tarz.
4. Yayımlamak, kitap, gazete, dergi vb. şeyleri basmak ve dağıtmak.
5. Bir kimse veya nesnenin başka bir kişi veya şey üzerindeki gücü, etki.
6. Kullanış yönünden başka bir yapı ile bağlantısı olmayan, bağımsız.
7. Bir duyguyu, bir düşünceyi aşılama.
8. Bir işi istenilen bir biçimde bitirmek, başarmak.
9. Siyaset, edebiyat, teknik, ekonomi vb. konuları inceleyen ve belirli aralıklarla çıkan süreli
yayın, dergi.
10. Kendi, bizzat.
11. Öğrencilerin veya bir işe girmek isteyenlerin bilgi derecesini anlamak için yapılan yoklama, sınav.
12. İsteklendirme, özendirme.
13. Zorunluluk, gereklilik.
14. İnce anlamlı, düşündürücü ve şakalı söz, espri.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 23. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

2. ETKİNLİK



Okuduğunuz metinle ilgili 5N1K sorularını kullanarak örnekteki gibi sorular hazırlayınız. Bu soruları arkadaşlarınıza yöneltiniz.

Cevap: Peyami Safa

Nerede?
Peyami Safa nerede doğmuştur?

Kim?
Peyami Safa kimdir?



Ne?
Peyami Safa ne yazmıştır?

Ne zaman?
Peyami Safa ne zaman vefat etmiştir?

Niçin?
Prof. Dr. Ayhan Songar Peyami Safa’nın yanında niçin tıp konularını açmak istemezdi?

Nasıl?
Peyami Safa kendini nasıl yetiştirmiştir?



3. ETKİNLİK

A) Aşağıda verilen özelliklerden hangileri okuduğunuz metinde görülmektedir? Yanlarına çarpı (X) işareti koyarak belirtiniz.

Cevap:

1. Yer ve zaman unsurları belirsizdir.
2. Bir kişinin hayatındaki önemli olaylara yer verilmiştir. (X)
3. Metindeki kişiler gerçek kişilerdir. (X)
4. Sahnede canlandırılmak üzere yazılmıştır.
5. Toplumca kabul görmüş bir kişinin hayatı anlatılmaktadır. (X)



B) Tabloda özelliklerini işaretlediğiniz metin türünü aşağıya yazınız.

Cevap: Metin türü biyografidir.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 24. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. ETKİNLİK

A) Aşağıda bazı atasözleri verilmiştir. Bu atasözlerini okuyunuz.



B) Arkadaşlarınızla başarı ve çalışma konulu atasözleri araştırarak aşağıya yazınız. Bulduğunuz atasözlerinden beğendiklerinizi velinizin onayını alarak uygun bir sosyal medya ortamında paylaşınız.

Cevap:

  • İşleyen demir ışıldar.
  • Emek olmadan yemek olmaz.
  • Er olan ekmeğini taştan çıkarır.
  • Yazın başı pişenin, kışın aşı pişer.
  • Akan su yosun tutmaz
  • Bugünün işini yarına bırakma.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 25. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5. ETKİNLİK

Zaman şeridinde verilen tarihler Peyami Safa’nın hayatındaki önemli tarihlerden bazılarıdır. Bu tarihlerde gerçekleşen olayları, okuduğunuz metinden yararlanarak örnekteki gibi yazınız.



Cevap: 1899 yılında doğdu.

1911 ? On iki yaşını doldurduğunda Posta Telgraf Nezaretinin açtığı imtihana girdi ve bu imtihanı üstün başarı ile kazanarak aynı dairede memurluğa başladı.

1912 ? İlk roman denemesini yaptığında yaşı daha on üçtü.

1914 ? Bir sözlük yardımıyla kendi kendine Fransızca öğrendi ve on beş yaşında Fransızcadan tercümeler yapmaya başladı.

1918 ? On dokuz yaşında “Yirminci Asır” adlı bir gazete çıkardı.

1921 ? İlk romanını yirmi iki yaşında yazıp neşretti.

1961 ? Türk edebiyatının bu usta kalemi 15 Haziran 1961 tarihinde vefat etti.

6. ETKİNLİK

“Peyami Safa’nın hayatındaki önemli anlardan hangisinde onun yanında olmak isterdiniz? Peyami Safa’ya o anda neler söylerdiniz?” sorularından hareketle kısa bir konuşma yapınız.

Cevap: Peyami Safa küçük yaşlarda maddi nedenlerden dolayı sürekli öğrenim göremediğinde onun yanında olmak isterdim. Ona öğrenimin okul ile sınırlı olmadığını, hayatın her alanında ve zamanında öğrenmenin devam ettiğini söylemek isterdim. Öğrenmenin bitmeyen ve yaşla ilgisi olmayan bir süreç olduğunu hatırlatırdım.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 26. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

7. ETKİNLİK

A) Bir öğrenci, hafta içinde evde çalışacağı dersleri planlamak için bir tablo oluşturmuştur. Bu tabloyla ilgili bilinenler şunlardır:

  • Türkçe, matematik, fen bilimleri, İngilizce, sosyal bilgiler, din kültürü ve ahlak bilgisi derslerin
    de çalışma yapılacaktır.
  • Her gün iki farklı dersin çalışması yapılacaktır.
  • Matematik dersi için üç gün, Türkçe ve fen bilimleri dersleri için ikişer gün, diğer dersler için birer gün çalışma planı yapılmıştır.
  • Fen bilimleri ve sosyal bilgiler dersleri birinci ders; Türkçe, İngilizce, din kültürü ve ahlak bilgisi dersleri ise ikinci ders olarak planlanmıştır.
  • Türkçe dersinin biri, perşembe günü için planlanmıştır
  • İngilizce dersi pazartesi günü için planlanmıştır.
  • Pazartesi ve çarşamba günleri fen bilimleri, salı ve perşembe günleri ise matematik dersi planlanmıştır.
  • Sosyal bilgiler ile din kültürü ve ahlak bilgisi dersi aynı gün için planlanmıştır.

Bu bilgilere göre öğrenciye ait aşağıdaki çalışma planı tablosunu doldurunuz.

7. Sınıf Türkçe Sayfa 26 Cevap

B) Siz de hafta sonu çalışacağınız dersleri planlayacağınız bir tablo oluşturarak bu tabloyu aşağıya çiziniz. Hazırladığınız tabloyu arkadaşlarınıza anlatınız.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 27. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

8. ETKİNLİK

Aşağıya “çalışkan olmak” konulu, açıklayıcı anlatım biçimini kullanacağınız bir metin yazınız. Yazınızı yazarken “oysaki, başka bir deyişle, özellikle, ilk olarak, son olarak” gibi geçiş ve bağlantı ifadelerini uygun yerlerde kullanınız. Bu kelimelerin altlarını renkli kalemlerle çiziniz.

Cevap: Çalışkanlık insanın hedeflerine ve hayallerine ulaşması için edinmesi gereken bir davranıştır. Başka bir deyişle kişinin başarıya ulaşması için edinmesi gereken bir alışkanlıktır. Özellikle planlı çalışma insanı hedefine götüren en önemli adımdır. Bazı insanlar tembel olmayı övüp tembelliğin pratik zeka ile bir ilgisi olduğunu savunur. Oysaki çalışkanlık zeka ile bütünleştiğinde kişi çok daha iyi işler yapabilir. Son olarak söylemeliyim ki çalışkanlık en güzel erdemlerden biridir.

GELECEK DERSE HAZIRLIK

Bir öğretmeninizle yaşadığınız ve sizi olumlu yönde etkilediğini düşündüğünüz bir anınızı sınıfta arkadaşlarınızla paylaşmak üzere defterinize yazınız.

Cevap: Öğretmenimiz her zaman derse elinde birkaç kitap ile gelir ve masasının üstüne koyardı. Ben de o kitaplara bakmak isterdim ama öğretmenimin izin vermeyeceğinden çekinirdim. Bir gün teneffüste masaya yaklaştım ve kitaplardan birini elime aldım. Öğretmen bana ilgimi çeken bir kitap alabileceğimi söyledi. Çok sevindim ve hemen okumaya başladım. Sürekli kitap okuyor ve öğretmenimden yenisini istiyordum. Böylece yıl boyunca oldukça kitap okumuştum ve okuma alışkanlığı kazanmıştım.


Bir önceki yazımız olan veya sonraki başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Forum DirilişYasal Uyarı
İçerik Bilgisi
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.