21 Ekim 2024, 19:59 |
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 88-89-90-91-92 Özgün YayınlarıGüzel Kitap Metni Cevapları 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 88-89-90-91-92 Özgün Yayıncılık cevapları ve soruları sizler için hazırladık. İnceleyin! Güzel Kitap Metni Cevaplarıİçindekiler
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 88. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları
Stehpen King (Sitefın King), kitap hakkında “Kitap, eşi benzeri olmayan, taşınabilir sihirdir, demektedir. Peki, kitap sizin için ne ifade etmektedir? Açıklayınız. Cevap: Ben kitap için en iyi dost demek istiyorum. Çünkü kitaplar bize birçok şey öğretmektedir. Onlardan aldığımız dersler oluyor. Ne zaman istesek yanı başımızda hazır duruyorlar. Metni, noktalama işaretlerine dikkat ederek türün özelliklerine göre okuyunuz. Şiirin en beğendiğiniz bölümünü ezberleyiniz. GÜZEL KİTAP Sende pınar, sende kaynak, Sensin hayat, sensin inan, Annem, babam, ustam sensin, Senin için yoktur farklı, İsmail Hakkı TALAŞ (1909-1978) 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 89. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları
Aşağıdaki kelime müzesinde şiirde geçen bazı kelimelerin anlamları verilmiştir. Bu kelimelerin neler olduğunu bulup boş bırakılan yerlere yazınız. Cevap:
Aşağıdaki soruları, şiire göre cevaplayınız. Şiirin birinci bölümünde kitabın hangi işlevi üzerinde durulmaktadır? Cevap: Şiirin birinci bölümünde kitabın bilgi kaynağı olması üzerinde durulmuştur. “Senden gelir ruha derman” dizesi ile ne anlatılmak istenmektedir? Cevap: Kitabın insanların ruhuna iyi geldiği, psikolojik olarak pozitif bir etki bıraktığı anlatılmaktadır. “Işık ver de çıram yansın” dizesinde kitabın hangi özelliğine değinilmiştir? Cevap: Işık nasıl ki bizlerin yolunu aydınlatırsa, kitaplardan edindiğimiz bilgiler de bizim bilgi edinmemizi, aydınlanmamızı, düşünsel gelişmemize katkı sağlar. “Senin için yoktur farklı / Güçlü, güçsüz, haksız, haklı” dizeleri ile şairin vurgulamak istediği nedir? Cevap: Kitapların içindeki bilgileri herkes öğrenebilir. Kitaplar insan ayrımı yapmadan herkesi aydınlatır. Kitabın sizin için önemi ile şaire göre önemini karşılaştırınız. Cevap: Kitaplar insanları bilgilendirir, bilgi kaynağıdır. Ben de şair gibi düşünüyorum. Kitapsız bir hayatın nasıl olacağı ile ilgili görüşlerinizi nedenleriyle anlatınız. Cevap: Kitapsız bir hayat düşünmek imkansızdır. İnsanlar bugünkü gelişimlerini kitaplara borçludur. Dünyada elektriklerin olmadığını düşünsenize! İşte o zaman kitapların ne demek olduğunu daha iyi anlarız.
Şiirin ana duygusunu yazınız. Cevap: Kitapların önemi ve kitap sevgisi. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 90. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları
“Düşünce ve sanat adamları sözleri ve yazılarıyla dile değer kazandırırlar. Bu işi, dile yenilikler getirmekten çok onu bükmek, imkânlarını çoğaltmak, gücünü artırmak yoluyla yaparlar. Yeni kelimeler getirmezler. Onları zenginleştirir, anlamlarını ve kullanımlarını sağlamlaştırır, derinleştirirler; onlara alışılmamış bir çeşni verirler ama bunu da dört bir yanı düşünerek, ustalıkla yaparlar. Zamanımızın yazarlarına bakınca herkesin harcı olmadığı anlaşılıyor bu işin. Herkes gibi konuşmayı küçümseyerek cüretli işlere girişiyorlar. Ama hünersizlik ve zevksizlik yüzünden yaya kalıyorlar. Ortaya bir sürü zoraki tuhaflıklar, soğuk, anlamaz yapmacıklar çıkarıyor, bunlar anlatılmak istenen şeyi yükseltecek yerde alçaltıyor.” Yukarıdaki paragrafta “öyküleyici, tartışmacı, betimleyici, açıklayıcı” anlatım biçimlerinden hangisi kullanılmıştır? Aşağıya boş alana gerekçesiyle birlikte yazınız. Cevap: Tartışmacı bir metin yazılmıştır. Çünkü zamanımızın yazarları hakkında olumsuz düşünceler belirtmiştir.
“Gelecek Derse Hazırlık” kapsamında okuduğunuz “Mehlika Sultan” adlı şiirde geçen “hayalet, rüya, hicran, kuyu” kelimelerinin her biri ile aşağıdaki örneklen inceleyerek siz de sanatlı ifadeler oluşturunuz. Cevap: Kuyu: Kuyu geceden daha karanlıktı. (abartma) 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 91. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları
Aşağıdaki cümleleri ve bu cümlelere yöneltilen soruları inceleyiniz. 1. Elindeki çiçeği sevgiyle kokladı. (Nasıl kokladı?) 2. Durmadan dışarı çıkıp içeri giriyordu. (Nereye çıkıp nereye giriyordu?) 3. Eşyalarını dün gönderdim, bugün kargon gelir. (Ne zaman gönderdim, ne zaman gelir? 4. Bu yıl çok yoruldu çocuklar. (Ne kadar yoruldu?) 5. Biz sizi orada nasıl bulacağız? (Nasıl bulacağız?) Etkinlikte sorulan soruları cevaplayarak cümlelerdeki zarfların türünü belirleyiniz. Tabloya örnekteki gibi yazınız. Cevap: 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 92. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları
“Gelecek Derse Hazırlık” kapsamında okuduğunuz “Mehlika Sultan” adlı şiirden ve aşağıdaki görselden yola çıkarak defterinize bir hikâye yazınız. Hikâyenizi yazmaya başlamadan önce zaman, mekân, şahıs ve varlık unsurlarını belirleyiniz. Serim, düğüm, çözüm bölümlerinde neler anlatacağınızı planlayınız. Hikâyenizde 5. etkinlikte oluşturduğunuz cümlelere yer verebilirsiniz. Hikâyenizi yazarken yeni öğrendiğiniz kelimeleri kullanmaya çalışınız. Yazımını karıştırdığınız kelimelere yazım kılavuzundan bakmayı unutmayınız. Cevap: Kuyunun Sırrı Çok eski bir zamanda, küçük bir köyde, herkesin konuştuğu eski bir kuyu vardı. Bu kuyu, köyün tam ortasında yer alıyor, derinliğiyle herkesi korkutuyordu. Efsanelere göre, kuyunun dibinde kaybolmuş bir hazine saklıydı. Ancak, kimse cesaret edip de kuyunun içine inmeyi göze alamamıştı. Bir gün, cesur bir çocuk olan Ali, arkadaşlarıyla birlikte kuyunun etrafında oyun oynarken, hazineyi bulma fikrini ortaya attı. Diğer çocuklar heyecanlandı, ama aynı zamanda korktular. Ali, “Ben gireceğim! Hazineyi bulup çıkaracağım!” dedi. Arkadaşları, onu durdurmaya çalışsalar da, Ali’nin kararlılığı karşısında pes ettiler. Güneş batarken, Ali ipini ve fenerini alarak kuyuya yaklaştı. İpini kuyuya saldı ve yavaşça aşağı inmeye başladı. Karanlık, etrafını sararken, Ali’nin kalbi hızla atıyordu. Birkaç metre indikten sonra, aşağıda bir ışık parıltısı gördü. Heyecanla daha da indi. Kuyunun dibine vardığında, gözleri parlayan bir kutuya takıldı. Kutunun etrafında çeşitli taşlar ve eski madeni paralar vardı. Ali, bu hazinenin gerçek olduğunu düşündü. Kutuyu açtığında, içinde eski bir harita buldu. Harita, köyün yakınlarındaki bir ormana götürüyordu. Üzerinde, “Gerçek hazine, paylaşılınca değer kazanır” yazıyordu. Ali, bu sözleri düşündü. Hazineyi alıp köye geri döndüğünde, arkadaşları ve köylüler etrafında toplandı. Ali, hazineyi bulduğunu söyledi ama asıl değerin paylaşmak olduğunu anladığını da ekledi. Kutuyu ve içindekileri köy meydanında açarak, herkesin eşit şekilde almasını sağladı. O günden sonra, köydeki insanlar daha da kenetlendi. Ali’nin cesareti ve paylaşma arzusu, köyde yeni bir bağ yarattı. Kuyunun sırrı sadece bir hazine değil, aynı zamanda dostluğun ve paylaşmanın değeri oldu. Kuyunun derinlikleri, artık korkulacak bir yer değil, anıların ve kardeşliğin sembolü haline geldi. Ali, bir çocuk olarak girdiği kuyudan, köyün gerçek lideri olarak çıktı.
MEB Kültür Yayınları’nın genel ağ adresinde … kayıtlı bulunan e-kitaplardan ilginizi çeken bir tanesini inceleyiniz. E-kitap okumanın okuyucuya sağladığı kolaylıkları defterinize not alınız. Cevap: E-kitap okumak hemen her yerde kitap taşımaya gerek kalmadan okunabilmektedir. Bu nedenle kolaylık sağlamaktadır. E-kitap kullanımının okuma alışkanlığı üzerine etkilerini araştırınız. Araştırmanız esnasında defterinize notlar alınız. Cevap: E-kitap okumak, fiziksel kitap okumak kadar güzel olmadığı kanısını taşıyorum. İnsanlar okuma alışkanlığını normal kitaplardan edinirler. E-kitapların okuma alışkanlığı üzerinde olumlu etkisi olmadığını, aksine bugünlerde kitap okuyan uygulamalar ile okumanın azaldığını düşünüyorum. Bir önceki yazımız olan 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 85-86-87 Özgün Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |