14 Ekim 2024, 20:32 |
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 56-59-60-61-62 Özgün YayınlarıAtatürk Neler Okudu, Nasıl Okurdu? Metni Cevapları 7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 56-57-58-59-60-61-62 Özgün Yayıncılık cevapları ve soruları sizler için hazırladık. İnceleyin! Atatürk Neler Okudu, Nasıl Okurdu? Metni Cevaplarıİçindekiler
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 56. Sayfa Cevapları Özgün YayınlarıHazırlık ÇalışmalarıAtatürk’ün okuma sevgisini yansıtan anılarından birini arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Atatürk’ün Okuma Sevgisini Yansıtan AnısıAtatürk’ün okuma sevgisini yansıtan en güzel anılardan biri, hayatının birçok döneminde kitaplara olan düşkünlüğüdür. Özellikle, Cumhuriyet’in ilk yıllarında yaptığı devrimlerin temelini bilgi ve eğitimle atmak istemiştir. Bir gün, cephede askerlerine moral vermek için gittiğinde, yanında getirdiği kitaplardan birini okurken, bir askerin ona “Paşam, bu kitapları okumak için ne zaman zaman buluyorsunuz?” diye sorduğu söylenir. Atatürk, “Benim için okumak, yaşamın bir parçası. Zamanı nasıl bulduğuma gelince, okumak için her anı değerlendiririm,” demiştir. Bu anı, onun okuma aşkını ve bilgiye verdiği önemi gösterir. Atatürk, her zaman okumayı ve öğrenmeyi teşvik etmiş, bu sevgiyi genç nesillere de aşılamaya çalışmıştır. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 59. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları 1. EtkinlikMetinde geçen aşağıdaki kelimeleri anlamları ile eşleştiriniz. Cevap: Yukarıdaki kelimeleri, anlamlarına uygun kullanarak Atatürk’ün okuma sevgisiyle ilgili bir haber metni hazırlayınız. A4 kâğıdına hazırlayacağınız haberin içeriğine uygun bir başlık belirleyiniz. Yazdığınız haberi sınıf panosunda arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Atatürk’ün Okuma Sevgisi ve Etkileri Mustafa Kemal Atatürk, okuma sevgisini hayatının merkezine yerleştirerek, Türk milletinin aydınlanmasında önemli bir rol oynamıştır. “Nutuk” adlı eserinde, kurtuluş mücadelesinin yanı sıra eğitimin ve bilimin önemini vurgulamıştır. Atatürk, gençlere “Malik” gibi eserler okuma alışkanlığı kazandırmayı hedeflemiş, bu sayede geleceğin liderlerinin bilgiyle donanmasını istemiştir. Kendi hayatında da kitaplara olan “hasretmek” duygusunu her daim besleyen Atatürk, bilgiye ulaşmanın ve öğrenmenin peşinde koşmuştur. Bu etimoloji, onun okuma aşkını ve toplumda bu bilinci oluşturma çabasını yansıtır. Atatürk, kitapların sadece birer nesne değil, aynı zamanda ulusun geleceğini şekillendiren değerli kaynaklar olduğuna inanmıştır. 2. EtkinlikAşağıdaki soruları, okuduğunuz metne göre cevaplayınız. Atatürk, Türkiye Cumhuriyeti’ni kurduktan sonra okumalarını niçin artırmıştır? Cevap: Savaş alanlarında kazandığı zaferleri kültür, sosyal, ekonomi alanlarında yapacağı devrimler konusunda ilkin kendisinin yeterli bilgilerle donatılmasının gerekliliğine inanıyordu. Bu nedenle okumalarını arttırmıştır. Kitap okurken hangi amaçları gütmektesiniz? Atatürk hangi amaçlar doğrultusunda kitap okumuştur? Karşılaştırınız. Cevap: Bilgi sahibi olmak, eğlenceli vakitler geçirmek, kültürümün artması için okurum. Atatürk de zevk için, bilgi edinmek için bir de siyasi nutuklarına ve yazılarına kaynak olması doğrultusunda kitap okumuştur. Atatürk hangi içerikteki eserleri daha çok tercih etmiştir? Cevap: Atatürk, tarih, Türk dili, coğrafya, dil, hukuk, sosyoloji, ekonomi, Türk, İslam ve sanat konularında da okumuştur. Şiir okumayı da sevmektedir. Atatürk kitap okurken nasıl bir yöntem uygulamıştır? Cevap: Kitapları mutlaka masa başında okurmuş ve notlar almıştır. Ne kadar büyük olursa olsun bir kitabı mutlaka bitirirmiş. Kitabı bitirmeden uyumazmış. Okuduğu kitapların üzerine düşünürmüş Atatürk’ün kitap okurken bir diğer özelliği de; okuduğu bir kitabın önemli yerlerine kendine özgü işaretler koyması, satır altlarını kırmızı ya da mavi kalemle çizmesi, sayfa kenarlarına notlar almasıymış. 3. EtkinlikAfet İnan’ın “O’nun dikkatle okuduğunu siz okuyacak olsanız işaretlemiş olduğu şekilleri bilmiş olsanız, kitabın bütün ilginç yönlerinin belirtildiği meydana çıkar.” cümlesinden yola çıkarak Atatürk’ün bir kitabı okurken kitapta nereleri işaretlediğini açıklayınız. Not tutarak ya da işaretleme yaparak okumanın kişiye neler kazandıracağını arkadaşlarınızla konuşunuz. Cevap: Atatürk, kitap okurken, önemli gördüğü yerlere işaretler koyar, bazen de notlar alırmış. Bu kitabın özetini çıkartmak kadar önemlidir. Notlar alarak, işaretleyerek, kitap okumak bizlerin aklında daha fazla bilgi kalmasını sağlar. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 60. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları4. EtkinlikAşağıdaki metinlerden hareketle soruları cevaplayınız. Birkaç gün sonra, evimize yanaşan at arabalarına eşyalarımızı yükledik. Ruslar görmesin diye geceleri yaptık bunu. Annem, bir iki tahta bavula yolda lazım olacak şeyleri koydu. Ben de defterimle kalemimi yerleştirdim. Bu defter benim için çok değerliydi. Çüçün kuşlarının resmini çizmiştim çünkü. Hilal eve dönerken sürekli Melek Hanım’ı düşünmüştü. Acaba kimdi, nasıl biriydi? Çanakkale Zaferi’nde neler yapmıştı da adı bugünlere kadar ulaşmıştı? Ne güzel bir ismi vardı! Kafasında onlarca soruyla eve geldi. Sorulara öyle çok dalmıştı ki sabah evden çıkarken annesinin bahsettiği sürprizi bile unutmuştu. Hangi yazarın metninde fiiller birinci tekil ve birinci çoğul şahıs eki almıştır? Bu metinde anlatım, kaçıncı kişi ağzından yapılmıştır? Cevap: Yusuf Dursun’un metninde fiiller birinci tekil ve birinci çoğul şahıs eki almıştır. Bu metinde anlatım birinci kişi ağzından yapılmıştır. Hangi yazarın metninde fiiller üçüncü tekil şahıs eki almıştır? Bu metinde anlatım, kaçıncı kişi ağzından yapılmıştır? Cevap: Fatma Aydar’ın metninde fiiller üçüncü tekil şahıs eki almıştır. Anlatım üçüncü kişi ağzından yapılmıştır. Bu metinlerde “açıklayıcı, öyküleyici, betimleyici, tartışmacı” anlatım biçimlerinden hangisi kullanılmıştır? Gerekçesiyle açıklayınız. Cevap: Her iki metin de öyküleyici anlatım biçimi kullanılmıştır. Belli bir olay çerçevesinde gelişmektedir. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 61. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları5. EtkinlikAşağıdaki dörtlüklerde hangi söz sanatlarının kullanıldığını bularak gerekçesiyle birlikte yazınız. Cevap: 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 62. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları6. EtkinlikTabloda yer alan fiilleri, belirtilen kip ve kişi ile örnekteki gibi çekimleyip yazınız. Cevap: Gelecek Derse HazırlıkMustafa Kemal Atatürk’ün “Çocuklar geleceğimizin güvencesi, yaşama sevincimizdir. Bugünün çocuğunu, yarının büyüğü olarak yetiştirmek hepimizin insanlık görevidir.” ifadesinden yola çıkarak Atatürk’ün çocuklara yüklediği mana ve değeri arkadaşlarınızla konuşunuz. Cevap: Mustafa Kemal Atatürk’ün bu ifadesi, çocukların toplumun geleceği için ne kadar önemli olduğunu vurgular. Atatürk, çocukları sadece gelecek nesil olarak değil, aynı zamanda toplumun ilerlemesi için gereken umut ve enerji kaynağı olarak görmüştür. Bu bağlamda, çocukların iyi bir eğitim alması, sağlam bir karakter geliştirmesi ve topluma faydalı bireyler olarak yetişmesi gerektiği mesajını verir. Atatürk, toplumun geleceğini inşa eden bireylerin çocuklar olduğunu düşünerek, onlara değer vermenin ve onları doğru bir şekilde yetiştirmenin herkesin sorumluluğu olduğunu belirtmiştir. Arkadaşlarımızla bu konuyu tartışırken, çocukların ihtiyaçlarına, hayallerine ve potansiyellerine dikkat etmenin, onların daha iyi bir gelecek inşa etmelerine nasıl yardımcı olabileceğini konuşabiliriz. Ayrıca, bu anlayışın sadece bireyler için değil, tüm toplum için nasıl faydalı olacağını da vurgulamak önemli olacaktır. |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |
Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2523
Çok ii tavsiye ederim