15 Kasım 2024, 10:15
can
Yönetici

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 122-124-125-126-127-128-129 Özgün Yayınları

Oduncunun Eşeği Metni Cevapları 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları

“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 122-123-124-125-126-127-128-129 Özgün Yayıncılık” cevapları ve soruları sizler için hazırladık. İnceleyin!


Oduncunun Eşeği Metni Etkinlik Cevapları

oduncunun eşeği metni cevapları



7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 122. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları

Hazırlık Çalışmaları

Kanaat hakkında söylenmiş atasözü, deyim ve özdeyişleri arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap:



Kanaat: Elindekinden hoşnut olma durumu, yeter bulma, fazlasını istememe, yetinme

Aza kanaat etmeyen çoğu bulamaz.
Kanaatte izzet, tamahta zillet vardır
Azıcık aşım, kaygısız başım.
Kanaat, tükenmez hazinedir.
Bir başa bir göz yeter.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 124. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları

1. Etkinlik

Aşağıya, metnin hikâye unsurlarını yazınız.



Cevap:

7. sınıf Türkçe özgün yayınları sayfa 124 cevapları

2. Etkinlik

Aşağıdaki paragrafı okuyunuz. Paragrafta geçen hangi kelimeler kanaat kelimesiyle karşıt çağrışımlar içermektedir? İşaretleyiniz.



Kanaat, kişinin elindekine razı olması, başkasının elinde olan şeylere göz dikmemesi şeklinde tanımlanabilir. Kanaatkâr olma, insanın huzurlu olmasını sağlayan bir erdemdir. Tamah sahibi birinin mutlu olduğu görülmüş müdür? Ancak bir konuya açıklık getirelim: Elimizdekilerle yetinmek, tembellik edebileceğimiz, yerimizde sayabileceğimiz anlamına gelmesin. İnsan çok çalışmalı, yücelmeli, başarmalı ancak kendisinden üstün birini gördüğünde ya da çalışmasına rağmen bir şeyi elde edemediğinde kıskançlığa, hırsa, öfkeye kapılmamalı! İşte kanaatli olmaktan maksat budur.

Cevap: Tamah, tembellik, kıskançlık, hırs, öfke.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 125. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları

3. Etkinlik

Aşağıdaki soruları, metne göre cevaplayınız.



Oduncunun eşeği neden çelimsiz ve güçsüzdür?

Cevap: Eşek, sahibi olan oduncunun yoksul olmasından dolayı yeterli beslenemediği ve çok çalıştığı için çelimsiz ve güçsüzdür.

Seyis, oduncunun eşeğini neden sarayın ahırına götürmek istemiştir?

Cevap: Seyis, eşeğin çelimsiz haline acıdığı için onu sarayın ahırına götürüp bakmak ve iyi besleyerek onu daha iyi hale getireceğini düşünmüş.



Eşek, padişahın ahırındaki atlara niçin imrenmiştir?

Cevap: Atlar bakımlı, semiz ve genç göründükleri, yemleri ve suları zamanında geldiği için onlara imrenmiştir..

Padişahın ahırından atların birer birer eyerlenip çıkarılmasının sebebi nedir?

Cevap: Savaş çıktığı için atlar savaşa gidecek askerleri taşıyacaktır. Bu nedenle eyerlenip, hazırlanmışlardır.



Eşek, atların hangi durumunu görünce onlara özenmekten vazgeçmiştir?

Cevap: Eşek, atların savaştan geldikten sonraki yaralı, yorgun ve kötü durumlarını görünce onlara özenmekten vazgeçmiştir.

Eşeğin “Ben bu yoksulluk ve güçsüzlüğe razıyım. Yeter ki savaş ve huzursuzluktan uzak kalayım!” cümlesi ile okura hangi mesaj verilmek istenmektedir?

Cevap: Herkes kendi halinden şikayetçi olur ama elindeki nimetlerin kıymetini daha kötü bir durumla karşılaşınca anlar.



4. Etkinlik

Metinden alınan aşağıdaki cümleleri gerçek ve kurgusal oluşlarına göre örnekteki gibi değerlendiriniz.

Cevap:

7. sınıf Türkçe özgün yayınları sayfa 125 cevapları




7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 126. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları

5. Etkinlik

Aşağıda karışık bir şekilde verilen olayları okuduğunuz metnin mantık akışına göre sıralayınız.

Cevap:

7. sınıf Türkçe özgün yayınları sayfa 126 cevapları

6. Etkinlik

Çelimsiz eşek bir onların bakımlı hâline, bir de kendinin zavallı hâline bakarak iç geçirdi. Sonra da başını yukarı kaldırıp şöyle dua etti: “Yüce Rabbim, eşeğim eşek olmasına ama ben de senin kulunum. Böyle çelimsiz ve güçsüz oluşum niçin?” Metinden alınan yukarıdaki paragrafta hangi söz sanatlarının kullanıldığını belirleyip bu söz sanatlarını açıklayınız.

Cevap: Eşek konuştuğu için konuşturma, düşündüğü için kişileştirme sanatları vardır.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 127. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları

7. Etkinlik

“En büyük hazine kanaatkar olmaktır, sonra sağlık ve çalışkanlık oldu mu, yaşamak için yeter bunlar.”

Goethe’nin yukarıdaki sözünü açıklayan bir yazı yazınız. Yazınızda anlatım biçimlerinden yararlanınız. Kanaat ile ilgili bulduğunuz atasözü, deyim ve özdeyişlerden yararlanarak anlatımınızı zenginleştirebilirsiniz.

Cevap:

İnsanların huzurlu ve mutlu olmaları için büyük şeylere sahip olması gerekmez. Önemli olan içinde bulunduğunuz durumda mutlu olmanın yollarını aramaktır. Kanaatkar olmak, yani elindeki imkanlar ve nimetlerle yetinmektir. Sağlık çok önemlidir. Sağlıklı olup çalışıp, üretmek ve kendi elimizdekilerin kıymetini bilmek yaşamamın en önemli anahtarıdır.

Tabi ki, insanlar her zaman daha fazlasını isterler. Fakat bu istek, hırs aşamasına gelirse elimizdekilerin kıymetini anlayamayız. Çalışacak ve daha iyi şartlara sahip olmak için mücadele edeceğiz. Hırsa kapılırsak, şu anda yaşadığımız hayatımızın kıymetini bilemeyiz, aksine mutsuz oluruz.

Kanaatkar olacağız, ama tembel olmayacağız, çalışacağız, huzurumuzun bozulmasına izin vermeden yarınlar için mücadele edeceğiz. Bunun da yolu anın kıymetini bilmekten geçmektedir.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 128. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları

8. Etkinlik

Metinden alınan aşağıdaki cümlelerde koyu yazılmış fiilleri yapılarına göre inceleyip uygun çuvallara yerleştiriniz.

Cevap:

7. sınıf Türkçe özgün yayınları sayfa 128 cevapları


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 129. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları

9. Etkinlik

Aşağıdaki metin, Agatha Christie’nin (Agata Kirişti) “Tuhaf Bir Şaka” adlı dedektif öyküsünün özetidir. Bir dedektif olduğunuzu hayal ediniz. Özetteki ipuçlarını takip ederek Mathew (Metyuv) amcanın mirasının nerede olduğunu bulmaya çalışınız. Cevaplarınızı bir kâğıda yazarak önceden hazırlanmış bir kutunun içerisine atınız.

Charmiarı Stroud (Şarmıyın Sitroud) ve Edward Rossiter (Edvırd Rösitır) evlenmek isteyen ancak maddi durumları buna yetmeyen iki gençtir. Bu gençler Mathew amcanın yanında kalırlar ve onun işlerini yaparlar. Mathew amca çok zengin, şakacı ve yaşlı bir adamdır. Gençlere mirasını bırakacağını söyler. Mat- hew amca, sizler artık çok iyi durumda olacaksınız, deyip göz kırparak ölür. İki gence mirasının nerede olduğunu söylemez. İki genç yaşlı adamın parasını bulmak için şunları yapar:

İki dönümlük bir yer kazılır.
Her önemli ağacın dibi kazılır.
Eski tahta valizlere ve sandıklara bakılır.
Taşlar yerlerinden sökülerek yerlere bakılır.
Bodruma bakılır.
Duvarda gizli bölme var mı diye duvar incelenir.
Gizli çekmecesi olma ihtimali olan antikalara bakılır.
Mutfaktaki bir yığın kâğıtlar ve faturalar incelenir.
Kütüphanedeki tüm kitaplar karıştırılır.

Charmian Stroud ve Edward Rossiter, Mathew amcanın mirasını bulmak için Miss Marple (Mis Marpıl) adlı dedektifi tutarlar. Dedektif evde bir incelemeye girişir:

Masanın gizli bölmesinin içinde bir gizli bölme daha bulur.

Bu bölmeden aşk mektupları ve yemek tarifi çıkar.

Aşk mektuplarının zarfları çok eski olmasına rağmen mektuptaki yazılar çok yenidir. Zarftaki pullar da çok eski tarihlidir. (Örneğin bir pul 1851 senesine aittir.)

Yemek tarifi ıspanaklı jambon tarifidir.

Mathew amcanın mirası bu sayılan yerlerden hangisindedir? Tahmin ediniz.

Cevap: Bence miras, mektuplar ve zarf ile ilgilidir. Üstelik ıspanaklı jambon yemek tarifi de olabilir.

Bir önceki yazımız olan 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 114-117-118-119-120-121 Özgün Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Forum DirilişYasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.