18 Şubat 2025, 9:50
Mehmet Akif
Yönetici

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 188-191-192-193-194-195. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 188-189-190-191-192-193-194-195 MEB Yayınları” cevapları ve sorularını sizler için hazırladık. İnceleyin!

6. Tema Doğa ve Evren: “Beyaz Gemi” Metni Etkinlik Cevapları 7. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı


7. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 188-189-190-191-192-193-194-195 Cevapları  

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 188. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI



Doğa ve evrenle ilgili araştırdığınız bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Dağlar

Dağ, çevresindeki karasal alanlardan daha yüksek olan kara kütlelerine verilen addır. “Dağlık” sıfatı, dağlarla ilişkili ve kaplı alanları tanımlamak için kullanılır.



Dünya’da birçok dağ olup bunların ortaya çıkış nedeni farklıdır. Bazı dağlar yeryüzünün sıkışmasıyla oluşurken bazı dağlar lavların yeryüzüne çıkıp donmasıyla oluşur. Yanardağların lavlarının kaynağı, magma denen çok sıcak kütledir.

Asya’nın %54’ü, Kuzey Amerika’nın %36’sı, Avrupa’nın %25’i, Güney Amerika’nın %22’si, Avustralya’nın %17’si ve Afrika’nın %’3’ü dağlarla kaplıdır. Dünya’nın karasal kütlesinin %24’ü bütünüyle dağlıktır. İnsanların %10’u dağlık bölgelerde yaşar. Dünya’nın nehirlerinin çoğu dağlık kaynaklarca beslenir ve insanlığın yarısından fazlası su için dağlara bağımlıdır.

Tüm dağlar yalnızca Dünya’da değildir. Diğer gezegenlerde de dağlar vardır. Bunlara örnek olarak Venüs’te Gila Dağı (3 km) ve Türkiye’nin yarısına yakın bir alan kaplayan, Güneş Sisteminin en yüksek dağı Mars’taki Olympus Mons (25 km) örnek verilebilir. Bunların dışıda Ay’da 8 km ve yine Mars’ta 18 km yüksekliğindeki dağlar verilebilir fakat bu dağların yükseliklerinin ölçümü gezegenin yüzeyinden itibaren yapılmaktadır ve Mars’taki dağlar sönmüş birer volkandır. Dünya’nın en yüksek dağları olan Himalaya Dağları’ndaki en yüksek tepe Everest Tepesi ise 8.850 metre yüksekliktedir.

Metnin görsellerinden ve başlığından hareketle konusunu tahmin ediniz. Tahminlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.



Cevap: Metnin görsellerinden ve başlığından beyaz bir gemi ile doğada yapılan bir araştırma olacağını tahmin ediyorum.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 191. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

1. Etkinlik

Metni okurken not aldığınız kelime veya kelime gruplarının anlamlarını tahmin ederek aşağıya yazınız.

Cevap:



Vadi: Dağın yamacı

Sahra dürbünü: Uzakları gösteren bir dürbün

Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.

Cevap:



Vadi: İki dağ arasındaki çukurca arazi veya geçit.

Sahra dürbünü: Uzaktaki cisimlerin görüntülerini büyütmeye veya yaklaştırmaya yarayan, objektif ve oküler adlı iki mercekten oluşan optik alet.

2. Etkinlik

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.



Metindeki çocuk etrafı neyle gözlemlemektedir? Bu aleti ona kim vermiştir? Anlatınız.

Cevap: Çocuk, etrafı sahra dürbünü ile gözlemlemektedir. Bu dürbün, dedesine ormanda görev yaptığı için hediye edilmiştir, ancak dede “Gözlerimin nesi var?” diyerek onu kullanmak istememiş ve torununa vermiştir.

Çocuk, etrafında yer alan hangi bölgeleri gözlemlemiş ve neler görmüştür? Örneklerle açıklayınız.

Cevap: Yüksek dağların karlı doruklarını, çam ormanlarını, Isık Göl’ü, köyleri, tarlaları ve bahçeleri incelemiştir. Ayrıca, gölün dalgalarını, vadide akan çayı ve yakınlardaki okul binasını da net bir şekilde görmüştür.



Çocuk, dost kayalarını nasıl keşfetmiş ve onlara hangi isimleri vermiştir? Açıklayınız.

Cevap: Dost kayalarını Karavul Dağı’nın zirvesinden dürbünle gözlemleyerek keşfetmiştir. Onlara “Deve”, “Kurt”, “Eyer” ve “Tank” gibi isimler vermiştir. Bu isimler, kayaların şekillerinden ilham alınarak belirlenmiştir.

Çocuk, beyaz gemiyi gördüğü anda neler hissetmiştir? Anlatınız.

Cevap: Çocuk, beyaz gemiyi gördüğünde büyük bir heyecan ve hayranlık duymuştur. Dürbünle gemiyi daha net görmek için dikkatlice gözlem yapmış ve gemiye olan özlemini derinden hissetmiştir. Gemiyle ilgili hayallere dalarak ona daha yakından bakmak istemiştir.



Doğada merak ettiğiniz bir şeyi gözlemleme şansınız oldu mu? Anlatınız.

Cevap: Evet, dedemin de bir dürbünü var. Her yaz ayında köye gidince ben de dürbünle etrafı gözlemliyorum. Özellikle uzaklardaki ormanları, dağları gözlemledim.

Okuduğunuz metindeki geçiş ve bağlantı ifadelerini bularak bunların metnin anlamına olan katkısını açıklayınız.

Cevap:  “Sonra”, “o gün”, “buradan”, “daha aşağıda” gibi geçiş ve bağlantı ifadeleri kullanılmıştır. Bu ifadeler olayların sırasını , oluş sırasını belirtmekte ve okuyucu metni gözünde canlandırabilmektedir.




7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 192. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Etkinlik

Öğretmeninizin rehberliğinde sınıfça katılacağınız bir gezi düzenleyeceğinizi hayal ediniz. Bu gezinin planını yaparak aşağıdaki formu doldurunuz.

Cevap:

7. Sınıf Meb Yayınları Türkçe ders kitabı cevapları sayfa 192


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 193. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Etkinlik

Gezip gördüğünüz yerlerden birini anlatacağınız bir gezi yazısı yazınız. Yazınızın anlatımını ve noktalama işaretlerini öğretmeninizle kontrol ederek yazınızı düzenleyiniz.

Cevap:

Sarayburnu’nda Bir Gün

Geçen hafta, ailemle birlikte Sarayburnu’na gitmek için sabah erkenden yola çıktık. Hava çok güzeldi; güneş parlıyor, rüzgar hafif esiyordu. Sarayburnu, İstanbul’un en güzel yerlerinden biri. Hem denizle hem de tarihi yapılarıyla çok ilginç bir yer.

Denizin kenarına gittik ve çok güzel manzaralar gördük. Hemen denize bakarak, feribotların geçtiğini, balıkçı teknelerinin yavaşça ilerlediğini izledik. Rüzgarın denizden esmesiyle birlikte sahilde yürüyüş yapmanın ne kadar huzurlu olduğunu fark ettik.

Biraz yürüdükten sonra, parkta oturduk. Çimenlerin üzerine yayılınca, biraz dinlenmek çok iyi geldi. Çevredeki çocuklar kaykay yapıyor, bazı insanlar kitap okuyordu. Çok sakin bir ortam vardı. Yavaşça yürüyerek Topkapı Sarayı’na doğru gittik. Sarayburnu, Topkapı Sarayı’na çok yakın olduğu için tarihi bir gezinti de yapmış olduk. Sarayın içindeki eski eşyalar, padişahların kullandığı taçlar çok ilginçti.

Öğle yemeği için deniz kenarında bir kafeye oturduk. Balık ekmek yedik. Çok lezzetliydi! Sonra bir süre daha denizi izleyip yürüyüşümüze devam ettik. Biraz sonra, gün batımını izlemek için güzel bir yer bulduk. Güneş, denizin üstünde kırmızı ve turuncu renklere bürünmüştü. Manzara o kadar güzeldi ki, o an hiç geçmesin istedim.

Akşam olunca, yavaşça geri dönmek üzere Sarayburnu’ndan ayrıldık. O gün, hem eğlendik hem de çok şey öğrendik. Sarayburnu, İstanbul’un en güzel ve en huzurlu yerlerinden biri. Eğer İstanbul’a gelirseniz, buraya uğramayı unutmayın!


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 194. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5. Etkinlik

İpek, Seray, Nehir ve Asil; kendi yazdıkları şiirlerle okullarında düzenlenen şiir dinletisine katılmışlardır. Sahneye isimlerinin alfabetik sırasına göre çıkarak şiirlerini okumuşlardır. Aşağıda, bu öğrencilerin şiir dinletisinde okudukları şiirlerden birer bölüm yer almaktadır.

Verilen bilgilere göre aşağıdaki tabloyu doldurunuz.

Cevap:

7. Sınıf Meb Yayınları Türkçe ders kitabı cevapları sayfa 194


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 195. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

6. Etkinlik

Doğanın korunmasına destek vermek amacıyla bir çevre vakfına üye olacağınızı hayal ediniz. Aşağıda verilen üye formunu, istenen bilgiler doğrultusunda doldurunuz.

Cevap:

Üye olduğunuz çevre vakfına bir arkadaşınızın da üye olmasını istediğinizi hayal ediniz. Aşağıdaki yazı alanına, arkadaşınızı bu konuda ikna etmek için bir e-posta yazınız.

Cevap:

7. Sınıf Meb Yayınları Türkçe ders kitabı cevapları sayfa 195-1

GELECEK DERSE HAZIRLIK

Geri dönüşümün doğa ve insanlar için önemini araştırınız.

Cevap:

Geri Dönüşümün Doğa ve İnsanlar İçin Önemi

Geri dönüşüm, eski eşyaları tekrar kullanmak demektir. Mesela, eski bir gazete ya da plastik şişe atılmak yerine yeniden kullanılabilir hale getirilir. Bu, doğa ve insanlar için çok önemlidir.

Doğa için geri dönüşüm, çevremizi korumaya yardımcı olur. Örneğin, plastik çöpler doğada uzun yıllar bozulmaz ve hayvanların sağlığına zarar verebilir. Eğer bu plastikleri geri dönüştürürsek, doğadaki kirliliği azaltmış oluruz. Ayrıca, ağaçlar kesilmeden daha fazla kağıt üretilebilir ve bu da ormanları korur.

İnsanlar için de geri dönüşüm çok faydalıdır. Geri dönüşüm sayesinde, daha az çöp oluşur ve böylece çöplerin atılması için yer açılır. Aynı zamanda geri dönüşüm, yeni ürünler yapmak için daha az enerji ve doğal kaynak kullanmamıza yardımcı olur. Bu da hem bizim hem de gezegenimizin geleceği için daha iyi bir dünyaya sahip olmamızı sağlar.

Kısacası, geri dönüşüm yaparak doğayı korur, enerjimizi tasarruflu kullanır ve daha temiz bir çevrede yaşarız. Hep birlikte geri dönüşüm yaparak dünyamızı daha güzel bir yer haline getirebiliriz.

 


Bir önceki yazımız olan veya sonraki başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ
Forum DirilişYasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.