22 Aralık 2022, 21:31 |
7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 77-80-81-82-83 Cevapları Meb7. Sınıf Meb Yayınları Matematik Ders Kitabı Sayfa 77-80-81-82-83 Cevaplarıİçindekiler
Rasyonel Sayılarla Toplama-Çıkarma İşlemleri Cevapları7. Sınıf Matematik Ders Kitabı 77. Sayfa Cevapları Meb YayınlarıAşağıdaki soruları yandaki malzeme listesine göre yanıtlayınız. • Aşuredeki ceviz, fıstık, kuru üzüm miktarı toplam kaç su bardağıdır? Cevap: Ceviz: 2/3 Fıstık: 1/3 Kuru Üzüm: 1/3 2/3+1/3+1/3 = 1 tam 1/3 su bardağı. 5 su bardağı malzeme alan bir tencerede, yandaki malzemelerin tümüyle verilen ölçüleri kullanarak aşure pişirilebilir mi? Bu soruya yanıt vermek için hangi işlemi yapmalısınız? Cevap: Bu soruya cevap vermek için toplama işlemi yapmak gerekir. 2 + 1/3 + 1+ 1/3 + 1/3 + 1/3 + 1/3 + 1/3 + 2/3 = 5 tam 2/3 su bardağı malzeme olduğu için tencereye sığmaz. Etkinlik • Şeffaf kesir kartlarının içinden 1/5 ’lik ve 2/5 ’lik kartları seçiniz. • Bu iki şeffaf kesir kartını, birinin renkli kısmı üste, diğerininki alta gelecek şekilde yerleştiriniz. • İki kesir kartının üst üste konmasıyla oluşan şekli sağdaki boş şeffaf karta çizip boyayınız. • Kesir kartları ile yaptığınız matematiksel işlemi yandaki boşluğa yazınız. Cevap: 1/5 + 2/ = 3/5 • Şeffaf kesir kartlarının içinden 1/3’lik ve 1/4’lük kartları seçiniz. • Bu iki şeffaf kesir kartını, birinin renkli kısmı üste, diğerininki alta gelecek şekilde yerleştiriniz. • İki kesir kartının üst üste konmasıyla oluşan şekli sağdaki boş şeffaf kartına çizip boyayınız. • Kesir kartları ile yaptığınız matematiksel işlemi yandaki boşluğa yazınız. Cevap: 1/2 + 1/4 = 3/4 7. Sınıf Matematik Ders Kitabı 80. Sayfa Cevapları Meb Yayınları1) Aşağıdaki toplama ve çıkarma işlemlerinin sonuçlarını bulunuz. Cevap: a) 1/2 + 1/3 = …5/6 2) Yukarıda verilen sayı doğrusu eşit aralıklarla bölünmüştür. B noktası – 1/5, C noktası 3/5 ’e karşılık gelmekte ise A-D = ? Cevap:-8/5 7. Sınıf Matematik Ders Kitabı 81. Sayfa Cevapları Meb Yayınları3) Yandaki görsel Ahmet’in evi, okulu ve il kütüphanesi arasındaki mesafeleri vermektedir. a) Ahmet; evinden okula, okuldan kütüphaneye, sonra da kütüphaneden eve gitmiştir. Ahmet’in toplamda kaç km yol gittiğini hesaplayınız. Cevap: 9/28+3/7+4/14 = paydaları eşitlenerek elde edilen sonuç 29/28 dir. b) Ahmet, aşağıdaki güzergâhlardan hangisinde daha fazla mesafe katetmiştir? ev-okul-kütüphane-okul-ev Cevap: 9/28+4/14+4/14+9/28= paydaları eşitlenerek elde edilen sonuç 34/28 3/7+3/7+9/28+9/28 = paydaları eşitlenerek elde edilen sonuç 41/28 dir. Buna göre en fazla mesafe b şıkkında gerçekleşmiştir. 4) Görselde yan yana verilen iki kutudaki rasyonel sayıların toplamı, altında bulunan kutuya yazılacaktır. Buna göre en alttaki kutuya gelmesi gereken rasyonel sayıyı bulunuz. Cevap: 1) Aşağıda verilen işlemlerin sonuçlarını bulunuz. Cevap: (-1/3) + 1/2 = …1/6 İşlemlerde verilen rasyonel sayıların yerleri değiştirildiğinde sonuçta nasıl bir değişiklik olmaktadır? Cevap: Sonuç aynıdır bir değişiklik olmamaktadır. 7. Sınıf Matematik Ders Kitabı 82. Sayfa Cevapları Meb Yayınları2) Aşağıdaki toplama işlemlerinin sonuçlarını bulunuz. Cevap: [1/4 + (-5/8)] + 3/8 = …9/81/4 + [(-5/8) + 3/8] = …9/8 Bu işlemlerin sonuçlarına göre ikiden fazla rasyonel sayıyı toplarken farklı gruplandırma yapmanın sonuçlara etkisini yazınız. Cevap: Birleşme özelliği vardır. 3) Aşağıdaki toplama işlemlerinin sonuçlarını bulunuz. Cevap: 2/5 + 0 = …2/5 0’ın işlem sonuçlarına etkisini yazınız. Cevap: Etkisiz elemandır. 4) Aşağıdaki toplama işlemlerinin sonuçlarını bulunuz. Cevap: (-1/5) + 1/5 = … 0 Toplanan sayıların benzerlik ve farklılıklarını yazınız. Cevap: Bir sayının toplamı işlemine göre tersi ile toplamı 0 olur. 7. Sınıf Matematik Ders Kitabı 83. Sayfa Cevapları Meb Yayınları1) Aşağıda verilen rasyonel sayıların toplama işlemine göre terslerini yanlarındaki boşluklara yazınız. Cevap: 2/3 → … -2/3 2) Toplama işleminin özelliklerini kullanarak boşlukları doldurunuz. Cevap: a) -3/7 + …3/7 = 0 3) □ + (-3/5) = (-3/5) + (1/2) işleminde □ kaçtır? Cevap: Toplama işleminin değişme özelliği kullanılmıştır.Kutu yerine 1/2 gelmelidir. □ + [(- 8/7) + (+ 5/6)] = [(- 2/3) + ★] + (+ 5/6) Cevap: -14+24/21= 10/21 Ders Ve Çalışma Kitabı Cevapları 7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Meb Yayınları 77-80-81-82-83. Sayfa Cevapları ile ilgili fikir, düşünce ve önerilerinizi aşağıda bulunan yorum kısmından yazabilirsiniz. Dilerseniz sosyal medyada paylaşım yapıp bize katkı verebilirsiniz. |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |
Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2617
Güzel cevaplar yazmışsınız ben kendim yapmaya çalıştım yapamadıklarıma baktım herkese öyle yapmasını öneririm teşekkürler