19 Ekim 2022, 08:08 |
7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 77-80-81-82-83 Cevapları Meb7. Sınıf Meb Yayınları Matematik Ders Kitabı Sayfa 77-80-81-82-83 Cevaplarıİçindekiler
Rasyonel Sayılarla Toplama-Çıkarma İşlemleri Cevapları7. Sınıf Matematik Ders Kitabı 77. Sayfa Cevapları Meb YayınlarıAşağıdaki soruları yandaki malzeme listesine göre yanıtlayınız. • Aşuredeki ceviz, fıstık, kuru üzüm miktarı toplam kaç su bardağıdır? Cevap: Ceviz: 2/3 Fıstık: 1/3 Kuru Üzüm: 1/3 2/3+1/3+1/3 = 1 tam 1/3 su bardağı. 5 su bardağı malzeme alan bir tencerede, yandaki malzemelerin tümüyle verilen ölçüleri kullanarak aşure pişirilebilir mi? Bu soruya yanıt vermek için hangi işlemi yapmalısınız? Cevap: Bu soruya cevap vermek için toplama işlemi yapmak gerekir. 2 + 1/3 + 1+ 1/3 + 1/3 + 1/3 + 1/3 + 1/3 + 2/3 = 5 tam 2/3 su bardağı malzeme olduğu için tencereye sığmaz. Etkinlik • Şeffaf kesir kartlarının içinden 1/5 ’lik ve 2/5 ’lik kartları seçiniz. • Bu iki şeffaf kesir kartını, birinin renkli kısmı üste, diğerininki alta gelecek şekilde yerleştiriniz. • İki kesir kartının üst üste konmasıyla oluşan şekli sağdaki boş şeffaf karta çizip boyayınız. • Kesir kartları ile yaptığınız matematiksel işlemi yandaki boşluğa yazınız. Cevap: 1/5 + 2/ = 3/5 • Şeffaf kesir kartlarının içinden 1/3’lik ve 1/4’lük kartları seçiniz. • Bu iki şeffaf kesir kartını, birinin renkli kısmı üste, diğerininki alta gelecek şekilde yerleştiriniz. • İki kesir kartının üst üste konmasıyla oluşan şekli sağdaki boş şeffaf kartına çizip boyayınız. • Kesir kartları ile yaptığınız matematiksel işlemi yandaki boşluğa yazınız. Cevap: 1/2 + 1/4 = 3/4 7. Sınıf Matematik Ders Kitabı 80. Sayfa Cevapları Meb Yayınları1) Aşağıdaki toplama ve çıkarma işlemlerinin sonuçlarını bulunuz. Cevap: a) 1/2 + 1/3 = …5/6 2) Yukarıda verilen sayı doğrusu eşit aralıklarla bölünmüştür. B noktası – 1/5, C noktası 3/5 ’e karşılık gelmekte ise A-D = ? Cevap:-8/5 7. Sınıf Matematik Ders Kitabı 81. Sayfa Cevapları Meb Yayınları3) Yandaki görsel Ahmet’in evi, okulu ve il kütüphanesi arasındaki mesafeleri vermektedir. a) Ahmet; evinden okula, okuldan kütüphaneye, sonra da kütüphaneden eve gitmiştir. Ahmet’in toplamda kaç km yol gittiğini hesaplayınız. Cevap: 9/28+3/7+4/14 = paydaları eşitlenerek elde edilen sonuç 29/28 dir. b) Ahmet, aşağıdaki güzergâhlardan hangisinde daha fazla mesafe katetmiştir? ev-okul-kütüphane-okul-ev Cevap: 9/28+4/14+4/14+9/28= paydaları eşitlenerek elde edilen sonuç 34/28 3/7+3/7+9/28+9/28 = paydaları eşitlenerek elde edilen sonuç 41/28 dir. Buna göre en fazla mesafe b şıkkında gerçekleşmiştir. 4) Görselde yan yana verilen iki kutudaki rasyonel sayıların toplamı, altında bulunan kutuya yazılacaktır. Buna göre en alttaki kutuya gelmesi gereken rasyonel sayıyı bulunuz. Cevap: 1) Aşağıda verilen işlemlerin sonuçlarını bulunuz. Cevap: (-1/3) + 1/2 = …1/6 İşlemlerde verilen rasyonel sayıların yerleri değiştirildiğinde sonuçta nasıl bir değişiklik olmaktadır? Cevap: Sonuç aynıdır bir değişiklik olmamaktadır. 7. Sınıf Matematik Ders Kitabı 82. Sayfa Cevapları Meb Yayınları2) Aşağıdaki toplama işlemlerinin sonuçlarını bulunuz. Cevap: [1/4 + (-5/8)] + 3/8 = …9/81/4 + [(-5/8) + 3/8] = …9/8 Bu işlemlerin sonuçlarına göre ikiden fazla rasyonel sayıyı toplarken farklı gruplandırma yapmanın sonuçlara etkisini yazınız. Cevap: Birleşme özelliği vardır. 3) Aşağıdaki toplama işlemlerinin sonuçlarını bulunuz. Cevap: 2/5 + 0 = …2/5 0’ın işlem sonuçlarına etkisini yazınız. Cevap: Etkisiz elemandır. 4) Aşağıdaki toplama işlemlerinin sonuçlarını bulunuz. Cevap: (-1/5) + 1/5 = … 0 Toplanan sayıların benzerlik ve farklılıklarını yazınız. Cevap: Bir sayının toplamı işlemine göre tersi ile toplamı 0 olur. 7. Sınıf Matematik Ders Kitabı 83. Sayfa Cevapları Meb Yayınları1) Aşağıda verilen rasyonel sayıların toplama işlemine göre terslerini yanlarındaki boşluklara yazınız. Cevap: 2/3 → … -2/3 2) Toplama işleminin özelliklerini kullanarak boşlukları doldurunuz. Cevap: a) -3/7 + …3/7 = 0 3) □ + (-3/5) = (-3/5) + (1/2) işleminde □ kaçtır? Cevap: Toplama işleminin değişme özelliği kullanılmıştır.Kutu yerine 1/2 gelmelidir. □ + [(- 8/7) + (+ 5/6)] = [(- 2/3) + ★] + (+ 5/6) Cevap: -14+24/21= 10/21 Ders Ve Çalışma Kitabı Cevapları 7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Meb Yayınları 77-80-81-82-83. Sayfa Cevapları ile ilgili fikir, düşünce ve önerilerinizi aşağıda bulunan yorum kısmından yazabilirsiniz. Dilerseniz sosyal medyada paylaşım yapıp bize katkı verebilirsiniz. Bir önceki yazımız olan 7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 72-76 Cevapları Meb başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
22 Aralık 2022, 21:31 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 2610 |
Güzel cevaplar yazmışsınız ben kendim yapmaya çalıştım yapamadıklarıma baktım herkese öyle yapmasını öneririm teşekkürler |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |