4 Mart 2024, 12:11 |
7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 130-131-134. Sayfa Cevapları7. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 130-131-132-133-134 Cevapları MEB Yayınları4. ÜNİTE SAF MADDE VE KARIŞIMLAR: Karışımların Ayrılması Cevapları7. Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 130 CevaplarıSizce sofralarda kullanılan deniz tuzu deniz suyundan nasıl elde edilir? Cevap: Buharlaştırma yöntemleri ile elde edilir. Karışımların çalkalama, karıştırma, çözünme gibi basit fiziksel yöntemlerle oluştuğunu öğrendiniz. Karışımları ayırmak için karışımı oluşturan maddelerin benzer özelliklerinden mi yoksa farklı özelliklerinden mi yararlanmak gerekir? Tahminlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Karışımları ayırmak için eleme, buharlaşma, süzme, mıknatıs kullanma, yüzdürme, çöktürme, gibi işlemler kullanılır. 7. Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 131 CevaplarıETKİNLİK-1Karıştıralım Ayıralım Etkinliğin Yapılışı 1- Saat camlarından birinin üzerinde kum-odun talaşı diğerinin üzerinde ise demir tozu-tebeşir tozu karışımlarını hazırlayınız. Cevap: Kum ve talaşı ayırmak için suya koyarız ve odun talaşları su yüzeyinde kalırken, kum batar. Böylece ayırmış oluruz. Demir tozunu mıknatıs kullanarak çekeriz ve geriye tebeşir tozu kalır. 3- Beherglasın içine bir miktar su koyunuz. Suyun içine 3-4 çay kaşığı tuz ilave ederek karıştırınız. 4- Hazırladığınız tuzlu su çözeltisinden suyu nasıl ayırabilirsiniz? Tahminlerinizi deneyerek test ediniz. Cevap: Buharlaşma olmasını sağlarız ve su buharlaşır geriye tuz kalır. 5- Beherglasın içindeki çözeltiyi öğretmeniniz gözetiminde ispirto ocağı ile çözeltideki su tamamen buharlaşıncaya kadar ısıtınız. Su tamamen buharlaştıktan sonra beherglasın tabanını inceleyiniz. Beherglasın tabanında kalan madde ne olabilir? Arkadaşlarınızla tartışınız. Cevap: Tuz kalmıştır. Hazırladığınız karışımları ayırmak için maddelerin hangi özelliklerinden yararlandığınızı listeleyiniz. Cevap: Maddelerin suda batma, boyutu, manyetik alan etkisi, buharlaşma gibi etkilerinden faydalandık. 7. Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 134 CevaplarıNeler Öğrendik?Aşağıdaki karışımları, verilen ayırma yöntemlerinden uygun olanlarla eşleştiriniz. Cevap: 2- Bir kabın içinde kum-saman-tuz ve su karışımı bulunmaktadır. Bu karışımı oluşturan maddeleri birbirinden ayırmak için sırasıyla hangi yöntemlerin kullanılması gerektiğini tahmin etmeye çalışınız. Tahminlerinizi alttaki boşluğa yazınız. Cevap: Yüzdürme yöntemi ile samanı ayırırız. Çöktürme yöntemi ile kum suyun dibine batar. Buharlaştırma yöntemi ile tuz ve su ayrılır. Okuma parçasını okuyunuz ve ilgili soruları yanıtlayınız. BUĞDAYI AYIKLAMAK Buğdayın yenilebilir tanelerini ayırmak için geleneksel yöntemlerle buğday bitkisi dövülürdü. Sap ve buğday karışımı önce rüzgârda savrulur, savrulma sırasında esintinin etkisiyle daha hafif olan sap kısmı uçuşurken daha ağır olan buğday taneleri rüzgârdan az etkilenerek aşağı düşerdi. a) Buğdayın ayıklanmasında maddelerin hangi özelliklerinden yararlanılmıştır? Cevap: Yoğunluk farkı b) Buğdayı ayıklamak için başka hangi yöntemler kullanılabilir? Cevap: Yüzdürme yöntemi ile saplar su yüzünde kalır. Bir önceki yazımız olan 7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 124-126-127-128-129. Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |