21 Kasım 2024, 16:47 |
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 17-20-21-22-23 Cevapları MEB Yayınları6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 17-18-19-20-21-22-23 Cevaplarıİçindekiler
6. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı Tarihî Eserleri ve Mutfağıyla Ünlü Kentimiz Hatay Metni Cevapları6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 17. Sayfa Cevapları MEB YayınlarıHAZIRLIK 1. Mustafa Kemal Atatürk’ün aşağıdaki özdeyişiyle ilgili düşüncelerinizi açıklayınız. “Her milletin kendine mahsus gelenekleri, kendine mahsus âdetleri, kendine göre millî hususiyetleri vardır.” Cevap: Her milletin bir kültürü vardır. Bu kültür tarih, sanat, edebiyat, müzik, yemek alışkanlıkları ve davranışlar bütünüdür. Bayramlaşma şeklimiz, misafire davranışlarımız, yöresel kıyafetlerimiz vb. kültürümüzle ilgili durumlardır. Her nesil kültürünü bir sonraki nesle aktarır ve bu gelenekler devam etsin ister. 2. Ülkemizde en çok hangi şehri görmek istersiniz? Neden? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: En çok Rize’yi görmek isterdim. Çünkü, fotoğraflarda her yer yemyeşil görünüyor. Bu doğal güzelliği gerçekte görmek isterim. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 20. Sayfa Cevapları MEB Yayınları1. ETKİNLİKAşağıdaki numaralandırılmış, karışık hâlde verilen harf gruplarından her biri, metinden bir sözcüğü oluşturmaktadır. Harf gruplarının altında bu sözcükleri bulmanızı sağlayacak ipuçları yer almaktadır. Hangi numaralı sözcüğü bulmaya çalışacaksanız aynı numaralı ipucunu okuyunuz. Bulduğunuz sözcüğü ilgili harf grubunun altındaki noktalı yere yazınız. Ardından bu sözcükleri ve bu sözcüklerin anlamlarını, oluşturduğunuz “Benim Sözlüğüm” defterine ekleyiniz. Cevap: İpuçları 2. ETKİNLİKMetinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız. 1. Amik Ovası’nda yetişen ürünler nelerdir? Cevap: Amik Ovası’nda buğday, endüstri bitkileri, sebzeler, zeytin, yağlı tohumlar, meyve yetişir. 2. Ney çalgısı, hangi bitkiden yapılmaktadır? Cevap: Ney çalgısı, kargı adlı bitkinin gövdesinden yapılmaktadır. 3. Hatay, göçmen kuşları gözlemlemek için neden çok iyi bir yerdir? Cevap: Afrika’da kışı geçiren göçmen kuşlar, ilkbahar göçü sırasında Hatay üzerinden ülkemize girdiği için kuşları gözlemlemek için çok iyi bir yerdir. 4. Antakya Arkeoloji Müzesinin ülkemiz açısından önemi nedir? Açıklayınız. Cevap: Arkeoloji Müzesi, dünyanın en zengin ikinci mozaik koleksiyonuna sahiptir. 5. Metinde Hatay’a ait hangi tarihî doğal güzelliklerin adı geçmektedir? Açıklayınız. Cevap: Metinde Amik Ovası, Asi Nehri, Antakya Arkeoloji Müzesi ve tarihî Uzun Çarşı’nın adı geçmektedir. 6. Metinde anlatılanlardan hareketle Hatay’la ilgili bir slogan oluşturunuz. Cevap: Kültür harmonisi, medeniyetler şehri Hatay! 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 21. Sayfa Cevapları MEB Yayınları3. ETKİNLİKMetinle ilgili cevaplarıyla birlikte iki soru hazırlayınız. Sorularınızı arkadaşlarınıza yöneltiniz. 1. Soru: Hatay’ın zengin mutfağında ne tür ürünler yer almaktadır? 2. Soru: Antakya’nın tarihî Uzun Çarşı’sında neler vardır? 4. ETKİNLİK a. Aşağıdaki cümlelerde “bahçe” sözcüğüne getirilen ve kırmızı renkle yazılan ekleri inceleyiniz. Daha sonra bu eklerin görevini açıklayınız. Cevap: Bu ekler nesnenin kime ait olduğunu belirtmektedir. b. Aşağıdaki cümlelerde bulunan her boşluğa, verilen eklerden uygun olanı yazınız. Cevap: • Benim şapka….m…… kırmızı. • Senin hediye…..n….. çok güzeldi. c. b maddesinde yazdığınız ekler olmasaydı cümlelerin anlamı nasıl etkilenirdi, değişirdi? Cevap: Bu ekler olmasaydı bahsedilen nesnenin kime ait olduğu belli olmazdı. Yani anlatımda bozukluk meydana gelirdi. Cümle anlaşılmaz olurdu. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 22. Sayfa Cevapları MEB Yayınları5. ETKİNLİKa. Aşağıda, ülkemizde bir şehirle özdeşleşmiş bir yer, tarihî eser veya ürün adı yer almaktadır. Bunlardan ve harf ipuçlarından hareketle şehirlerimizi bularak eksik harfleri yazınız. Cevap: b. Etkinliğin a. maddesinde bulduğunuz şehirlerin yerlerini aşağıdaki Türkiye haritasında belirleyiniz. Her şehrin karşısındaki harfi, haritada belirlediğiniz alana yazınız. “Bursa”nın yeri örnek olması için haritada gösterilmiştir. c. Siz de gezip gördüğünüz ya da çevrenizde bulunan bir yer veya tarihî eserle ilgili bilgilerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Cennet- Cehennem Mağaraları (Mersin) Mersin’in Narlıkuyu ilçesinde yer alan Cennet Cehennem hem doğal hem tarihi güzelliklerle dolu bir yerdir. Bu doğal harikalar, yeraltı kaynak sularının zaman içerisinde üst kireç tabakayı eritmesiyle ortaya çıkan iki büyük obruktan ouşmaktadır. Küçük olanı Cehennem, büyük olanı ise Cennet olarak adlandırılmıştır. Cennet’e yaklaşık 450 basamaklı bir merdiven ile inmek ve burada bulunan Meryem Ana Kilisesi’ni ziyaret etmek mümkündür. Ayrıca bu kısmın güney ucunda bir de Zeus Tapınağı bulunmaktadır. Cehennem kısmına ise doğal şartlar sebebiyle inmek mümkün değildir. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 23. Sayfa Cevapları MEB Yayınları6. ETKİNLİKAraştırmanızdan edindiğiniz bilgilerden yararlanarak yaşadığınız şehri tanıtan bir konuşma yapınız. Cevap: İstanbul Dünyada iki kıta üzerine kurulu tek şehir olan İstanbul’un Dünya Miras Listesi’nde yer alan tarihi alanları Sultanahmet Arkeolojik Parkı, Süleymaniye Koruma Alanı, Zeyrek Koruma Alanı ile Kara Surları Koruma Alanı olmak üzere dört ana bölgeyle temsil edilmektedir. Bu alanlar sahip oldukları kültür varlıklarının dönemi ve niteliği açısından farklılıklar göstererek, İstanbul’un kent tarihini gözler önüne sermektedir. Tarihi ve doğal güzellikleri ile pek çok sanatçıya ilham kaynağı olan İstanbul’a dair sayısız şiir yazılmış ve şarkılar bestelenmiştir. Dünya Miras Alanı dışında yer alan saraylar, camiler, tarihi Kapalı Çarşı ile Cenevizlilerden kalma Galata Kulesi de İstanbul’da görülmesi gereken önemli kültürel varlıklardır. 7. ETKİNLİKAşağıya, “yurt sevgisi” temalı bir şiir yazınız. Şiiriniz için bir başlık bulunuz. Yazdığınız şiiri sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz. Cevap: YURDUMUZ Yurdumun her köşesinde, Safranbolu’nun evleri, Kimi zaman bir şelale, GELECEK DERSE HAZIRLIKHikâyesi olan bir türkü belirleyiniz. Türkünün hikâyesini öğreniniz. Cevap: Yüksek yüksek tepelere ev kurmasınlar Hikayesi: Uzak bir köye gelin giden Zeynep’in ailesine duyduğu özlemi anlatır. Zeynep’in gelin gittiği köy, kendi köyüne üç gün uzaklıktadır. Yedi yıl boyunca ailesini görmeyen Zeynep’in hasreti gün geçtikçe büyür. Zeynep de özlemini dindirmek için kendi yazdığı bu türküyü evinin bahçesinde söyleyip durur. Bu haline, kocasının kötü muameleleri de eklenen genç kadın hastalanır ve yataklara düşer. Halinin kötüleştiğini ve başka çaresi kalmadığını anlayan kocası karısının köyüne gider ve ailesini getirir. Zeynep’i yatağında kendinden geçmiş halde, bu türküyü söylerken gören annesi fenalık geçirir. Zeynep’in hasreti dinse de hastalığı iyileşmez ve ruhunu teslim eder. Bu türkü halen kına gecelerinde en çok söylenen türkülerin başında gelmektedir. Türkü: |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |