28 Kasım 2024, 20:56 |
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 83-87-88-89-90-91 MEB YayınlarıArdıç Ağacı İle Ardıç Kuşunun Öyküsü Metni Cevapları 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınlarıİçindekiler
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 83-84-85-86-87-88-89-90-91 MEB Yayınları cevapları ve soruları sizler için hazırladık. İnceleyin! Ardıç Ağacı İle Ardıç Kuşunun Öyküsü Metni Cevapları
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 83. Sayfa Cevapları MEB Yayınları
“Çiçekler ağacın gözü, kuşlar dilidir.” sözüyle ilgili düşüncelerinizi açıklayınız. Cevap: Ağaçlar birer canlıdır. Bizler onların gözünü görmez, sesini duymayız. Fakat onlar çiçekleri ile bakar, kuşları ile konuşurlar. Onların dünyaya açılan pencereleri gibidir. Göz göz açan çiçekleri vardır. Kuşlar dallarına konur ve ağaçların dili olurlar. Yaşadığınız çevrede hangi ağaç ve kuş türleri bulunmaktadır? Bu türlerin gözlemleyebildiğiniz özellikleri nelerdir? Arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Benim yaşadığım çevrede limon ağaçları, çam ağaçları var. Serçe kuşu, kırlangıç ve kumru var. Limon ağaçlarının kış aylarında meyveleri olgunlaşır. Limonlar toplanır. Çam ağaçları sürekli yapraklarını üzerinde taşır ve her mevsim yeşildir. Rüzgar esince vızıldama sesi çıkartırlar. Serçeler çok küçük kuşlardır. Sürekli oradan oraya uçup beslenirler. Kırlangıçlar göçmen bir kuştur ve bizim buraya çoğalmak için gelirler. Kumrular sürekli var ve onlara yem veririz. Her yere konarlar ve insanlardan çok kaçmazlar. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 87. Sayfa Cevapları MEB Yayınları
Aşağıdaki harf gruplarından her biri, metinden bir sözcüğe aittir. Aşağıda, sözcükleri bulmanızı sağlayacak ipuçları yer almaktadır. Kaç numaralı yapraktaki sözcüğü bulmaya çalışacaksanız aynı numaralı ipucunu okuyunuz. Bulduğunuz sözcüğü ilgili yere yazınız. Cevap: 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 88. Sayfa Cevapları MEB Yayınları
Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız. Yeryüzünün ilk sahibi kimlerdir? Cevap: Ağaçlardır. Ağaçlar nesillerini sürdürmek için neler yapmıştır? Cevap: Kimi dallarında kozalaklar, palamutlar, meyveler ve tohumlar vücuda getirip toprağa salmış ; kimi köklerini dört yana yayıp umutla beklemiş. Adsız kuş adsız ağacın hâline üzülünce nasıl davranmıştır? Cevap: Onun yanında kalmak ve ona kendini iyi hissettirmeye çalışmak. Ardıç ağacı ile kuşun dostluğu nasıl başlamıştır? Cevap: Ardıç kuşunun ardıç ağacının tohumunu yemesi ve onun işe yaradığını göstermek istemesiyle başlamıştır. Ardıç ağacının asırlardır gerçekleşmeyen dileği bir mevsimde nasıl gerçekleşmiştir? Cevap: Adsız kuşun midesine inen tohumlar umutla, sevgiyle ve sabırla yumuşamış, çimlenmeye hazır hâle gelmiş. İnsan dışındaki canlıların birbirleriyle iletişim hâlinde olduğunu düşünüyor musunuz? Cevap: Evet düşünüyorum. hayvanlar birbiri ile iletişim kuruyorlar. Bitkilerin iletişimini biz görmüyoruz ama canlı oldukları için onlarda iletişim kuruyorlardır.
Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız. Metnin konusu nedir? Cevap: Ardıç Ağacı ve Ardıç Kuşunun dost olması ve aynı ismi almaları. Metnin ana fikri nedir? Cevap: Doğadaki tüm canlılar birbirine ihtiyaç duyarlar.
Aşağıdaki boşlukları metne göre doldurunuz. Cevap: 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 89. Sayfa Cevapları MEB Yayınları
Aşağıda bir ek eklenerek yeni bir anlam kazandırılmış olan sözcükleri I numaralı alana, aldığı ekle anlamı değişmemiş veya ek almamış sözcükleri II numaralı alana yazınız. Cevap: Atatürk, Şanlıurfa, bilgisayar, Kırıkkale, ayakkabı, hanımeli” sözcüklerinin ortak özelliği nedir? Açıklayınız. Cevap: İki sözcüğün birleşmesiyle türemiş sözcük olmalarıdır. En az iki sözcüğün yeni bir kavramı karşılamak amacıyla birleşerek oluşturduğu sözcüğe birleşik sözcük denir. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 90. Sayfa Cevapları MEB Yayınları
Aşağıdaki sözcüklerin basit mi, türemiş mi yoksa birleşik mi olduğunu belirleyerek bunları ilgili yere yazınız. Cevap:
İstediğiniz konuda bir konuşma metni hazırlayınız ve bu metinde 1. etkinlik sırasında öğrendiğiniz sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanınız. Metninizi yazdıktan sonra konuşmanızı yapmaya hazırlanınız ve konuşmanızı yapınız. Cevap: Doğa Sevgisi Üzerine Konuşma Metni Sevgili arkadaşlar, Bugün sizlere doğa sevgisinden bahsetmek istiyorum. Doğa, hayatımızın en önemli parçasıdır. Ağaçlar, çiçekler, hayvanlar ve gökyüzü, hepsi doğanın güzellikleridir. Doğa, bize temiz hava verir. Ağaçlar, havayı temizler ve bize oksijen sağlar. Bu nedenle, doğayı korumak çok önemlidir. Onları kesmemeli, ağaçlarımızı sevmeli ve yeşil alanları artırmalıyız. Ayrıca doğada birçok canlı yaşıyor. Kuşlar, kelebekler, tavşanlar ve daha pek çok hayvan, doğanın dengesini sağlar. Onların da yaşama hakkı var. Doğaya zarar vermeden, onlarla birlikte yaşamalıyız. Doğada yürüyüş yapmak, piknik yapmak ya da sadece biraz zaman geçirmek, ruhumuzu dinlendirir. Doğanın seslerini dinlemek, rüzgarın esişini hissetmek, bize mutluluk verir. Bu yüzden doğaya sevgimizi göstermek için dışarı çıkmalı, doğayı keşfetmeliyiz. Unutmayalım ki, doğayı korumak sadece yetişkinlerin değil, bizim de sorumluluğumuzdur. Atıklarımızı doğru yere atmalı, ağaç dikmeli ve doğayı temiz tutmalıyız. Sonuç olarak, doğa sevgisi, hayatımızı güzelleştirir. Hep birlikte doğamıza sahip çıkalım ve ona sevgiyle yaklaşalım. Teşekkür ederim! 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 91. Sayfa Cevapları MEB Yayınları
Araştırmanızdan edindiğiniz bilgilerden hareketle “ormanın faydaları” konulu istediğiniz türde bir metin yazınız. Metninize uygun bir başlık bulunuz. Cevap: Ormanın Faydaları Ormanlar, doğanın en güzel ve en önemli yerlerindendir. Onların birçok faydası vardır. İşte ormanların sağladığı bazı yararlar: 1. Temiz Hava Ormanlar, ağaçların sayesinde havayı temizler. Ağaçlar, karbondioksiti alıp oksijen üretir. Bu sayede bizler daha temiz hava soluruz. 2. Yaşam Alanı Ormanlar, birçok hayvan ve bitki için evi gibidir. Tavşanlar, kuşlar, sincap gibi birçok canlı ormanda yaşar. Bu canlıların korunması, biyolojik çeşitliliği sağlar. 3. Su Kaynağı Ormanlar, yağmur sularını toprağa emerek su kaynaklarının oluşmasına yardımcı olur. Bu da içme suyumuzu ve tarım için gerekli suyu sağlar. 4. Toprak Koruma Ağaç kökleri, toprağı yerinde tutar. Bu sayede erozyonu (toprak kaymasını) önler ve toprak verimliliğini artırır. 5. Güzellik ve Dinlence Ormanlar, doğanın güzellikleriyle doludur. Doğada yürüyüş yapmak, piknik yapmak ve dinlenmek için harika yerlerdir. Ormanda zaman geçirmek, ruhumuzu da dinlendirir. 6. İklim Dengeleme Ormanlar, sıcak havayı serinletir ve yağmur miktarını artırır. Bu, iklimin dengede kalmasına yardımcı olur.
“Doğa ve evren” temalı şiirler bulunuz. Bulduğunuz şiirleri fotokopi ile çoğaltarak veya yazarak sınıfa getiriniz. Cevap: Doğa ve Evren Gökyüzünde parıldar yıldızlar, Ağaçlar fısıldar rüzgarla, Denizler derin, gizemlerle dolu, Güneş doğar, gün başlar yeni, Bütün bu güzellik, bize emanet, Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 76-78-79-80-81-82 MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
27.11.2024, 17:07 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 2469 |
benim hoşuma gitti.Benim fikrimce gayet iyi ve ödevime çok yardım etti…… |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |