5 Aralık 2024, 18:35 |
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 110-112-113-114-115 Yıldırım YayınlarıTürkiye Metni Cevapları 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınlarıİçindekiler
“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110-111-112-113-114-115 Yıldırım Yayınları” cevapları ve soruları sizler için hazırladık. Türkiye Metni Cevapları6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 110. Sayfa Cevapları Yıldırım YayınlarıMetne Hazırlanalım Yurdumuzun hangi ilini / illerini gezip görmek isterdiniz? Niçin? Cevap: Ben İstanbul’u gezip görmek isterim. Çünkü İstanbul’da hem tarihi, hem doğal hem de turistik güzellikler var. Aşağıdaki afişleri inceleyiniz. Sizce bu tür afişler hangi amaçlarla kullanılmaktadır? Afişlerin yabancı dillere çevrilerek çoğaltılmasının sebebi ne olabilir? Cevap: Bu afişlerin amacı ülkemizde turizm konusunda farkındalığı arttırmak, kültürel değerlerin ön plana çıkartılması, tarihi ve doğayı keşfetmektir. Bu afişlerin yabancı dillere çevrilme nedeni ise, yabancı turistlerin ülkemizi ziyaret etmesini sağlamak, ülkemizin turizm gelirlerini arttırarak, ülkemizin doğal, tarihi ve kültürel değerlerini tanıtmaktır. … genel ağ adresinden Türkiye Tanıtım” videosunu izleyiniz. Tanıtım müziği ve videonun içeriği ile ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Tanıtım müziğinde “Bir başkadır benim memleketim” şarkısı çalmaktadır. Ülkemizin değişik illeri tanıtılmaktadır. Atatürk, Anıtkabir, Ayasofya gibi bizim için çok önemli yerlere yer verilmiştir. Ayrıca turizm açısından önemli olan bir çok şehir, sahil, spor ve sanata yer verilmiştir. Aşağıdaki alana Türkiye ile ilgili bir slogan yazıp Türkiye’yi tanıtan görseller çiziniz. Cevap: Okuyalım “Türkiye” metnini noktalama işaretlerine dikkat ederek metnin tür özelliklerine uygun biçimde sesli okuyunuz. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 111. Sayfa Cevapları Yıldırım YayınlarıTÜRKİYE Vurulmuşum toprağına taşına, Ekin biçtim tarlalarında demet demet, Gözlerin ne güzel deniz mavisi! Nice türküler yakıldı senin için; Türkiye, doğduğum, 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 112. Sayfa Cevapları Yıldırım YayınlarıSözcük Çalışması Aşağıda verilen sözcükleri bulmacada işaretleyiniz. İşaretlemediğiniz harfleri sırasıyla şifre kısmına yazarak şifreye ulaşınız. Anlamını bilmediğiniz sözcüklerin anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten yararlanarak belirleyiniz. Cevap: Anlayalım, Yorumlayalım Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız. 1. Şiirdeki bazı dizeler size hangi şehirleri çağrıştırmaktadır? Türkiye siyasi haritası üzerinde bu şehirleri gösteriniz. Cevap: Ekin biçtim denince aklıma Konya, yayla denince Erzurum, deniz denince Antalya, orman denince Kastamonu, çiğdem denince Muğla, Zeybek denince Aydın, illeri aklıma gelmektedir. 2. Şair vatanını çok sevdiğini hangi dizelerde vurgulamıştır? Cevap: Vurulmuşum toprağına taşına, benim çiğdem kokulu memleketim, damarlarımda dolaşan memleketim, elimde saz dilimde türkü memleketim, sen gönlümde yatan memleketim dizelerinde vurgulanmıştır. 3. “Benim çiğdem kokulu memleketim.” dizesinde hangi söz sanatı bulunmaktadır? Cevap: Benzetme sanatı bulunmaktadır. 4. Bir insan için üzerinde yaşadığı topraklar ne ifade eder? Cevap: Bir insan için üzerinde yaşadığı topraklar onun evidir, yuvasıdır. Bu nedenle yaşadığı topraklara sahip çıkar, onu korur. Yaşadığı topraklara saygı duyar. Okuduğunuz şiirin konusunu ve ana duygusunu yazınız. Cevap: Konusu: Ülkemizin güzelliklerinin bizim için anlamı ve önemi. Ana Duygusu: Türkiye sevgisi Okuduğunuz şiirden alınan aşağıdaki bölümde şairin ne anlatmak istediğini açıklayınız. Nice türküler yakıldı senin için; Cevap: Bu bölümde, ülkemizin verdiği mücadeleler, savaşlar ve gayretler dile getirilmektedir. Tüm bu mücadeleler neticesinde kültürümüz oluşmaktadır. Türkülere, destanlara konu olmaktadır. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 113. Sayfa Cevapları Yıldırım YayınlarıŞiirden alınmış aşağıdaki bölümleri okuyunuz. Şiirde dize sonlarında bulunan ses benzerliklerini gruplandırıp altını örnekte olduğu gibi renkli kalemle çiziniz. Ses benzerliklerinin şiire katkısını belirtiniz. Cevap: Kaval çaldım, koyun güttüm yaylalarında, • Dörtlük biçiminde yazılmıştır. Aşağıdakilerin hangilerinde bu özelliklerin tümü yer almaktadır? İlgili kutucukları işaretleyiniz. Aşağıdaki yer adlarını ilgili oldukları görsellerle örnekteki gibi eşleştiriniz. Cevap: 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 114. Sayfa Cevapları Yıldırım YayınlarıSöz Varlığımız Okuduğunuz metinden alınmış aşağıdaki dizelerde geçen altı çizili adları inceleyiniz. Duyu organlarımızla algılayabildiğimiz ve algılayamadığımız adları ilgili başlıkların altında gruplayınız. Duyu organlarımızla algılayabildiğimiz adlar: Türkü, beşik, mezar, memleket Duyu organlarımızla algılayamadığımız adlar: Sevgi, inanç, heyecan, özlem Aşağıda verilen adlardan hangilerinin soyut, hangilerinin somut ad olduğunu söyleyiniz. Bu adları cümlelerin anlamlarına uygun olacak şekilde noktalı yerlere yazınız (Gerekirse sözcüklere uygun ekler getirebilirsiniz.). Cevap: 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 115. Sayfa Cevapları Yıldırım YayınlarıKonuşalım, Anlatalım T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığının genel ağ adresinden yaptığınız araştırmalardan hareketle UNESCO Dünya Mirası Listesi’ne kayıtlı kültürel ve doğal varlıklarımızın korunması ve yaşatılması için neler yapılabilir tartışınız. Tartışmanızda aşağıdaki yönergeye uymaya dikkat ediniz. Cevap: UNESCO Dünya Mirası Listesi’ne kayıtlı kültürel ve doğal varlıkların korunması ve yaşatılması için insanların bu konu hakkında daha fazla bilinçlendirilmesi gerekir. Yazılı ve görsel medyada, özellikle sosyal medyada bu konuyu daha fazla işlemek gerekir. Bu yerlerin korunması amacı ile kanunlarda eksiklikler var ise giderilmesi lazım. Zarar verenler hakkındaki cezaların arttırılması gerekir. Düşünelim, Yazalım Sınıfa getirdiğiniz afişleri inceleyiniz. Karton, makas, boya kalemlerini kullanarak aşağıdaki yönergeler doğrultusunda ülkemizin tanıtımına yönelik bir afiş hazırlayınız. Bu etkinlik sürecinde bireysel ya da grupça çalışabilirsiniz. Afişte iletmek istediğiniz mesajı belirleyiniz. Cevap: Tarih, doğa ve kültürün adresi Türkiye! Hazırladığınız afişlerden beğendiklerinizi uygun sosyal medya ortamında paylaşınız. Araştıralım, Hazırlanalım Aile büyüklerinizden eski bayramlarla ilgili bilgi edininiz. Cevap: Aile büyüklerimden eski bayramlar hakkında bilgiler aldım. Eskiden bayramlara daha geleneksel ve coşkulu geçtiği konusunda hemen hepsi aynı düşüncedeler. Sabahları bayram namazı kılındıktan sonra kahvaltı sofraları, bayramlaşma merasimleri şimdikinden daha renkli ve eğlenceli geçermiş. Çocuklara bayramlaşma sırasında harçlıklar verilirmiş. Günümüzde bu sadece aile içinde uygulanmaktadır. Yeni kıyafetler alınır ve aile büyükleri, komşular gezilirmiş. Günümüzde bayram denince sadece tatil akla geliyor. TV’den ve genel ağ üzerinden çeşitli ürün reklamları izleyiniz. Cevap: Reklamları izledim. Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 104-105-106 MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |