5 Aralık 2024, 18:35
can
Yönetici

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 110-112-113-114-115 Yıldırım Yayınları

Türkiye Metni Cevapları 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları

“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110-111-112-113-114-115 Yıldırım Yayınları” cevapları ve soruları sizler için hazırladık.


Türkiye Metni Cevapları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 110. Sayfa Cevapları Yıldırım Yayınları

Metne Hazırlanalım

Yurdumuzun hangi ilini / illerini gezip görmek isterdiniz? Niçin?

Cevap: Ben İstanbul’u gezip görmek isterim. Çünkü İstanbul’da hem tarihi, hem doğal hem de turistik güzellikler var.



Aşağıdaki afişleri inceleyiniz. Sizce bu tür afişler hangi amaçlarla kullanılmaktadır? Afişlerin yabancı dillere çevrilerek çoğaltılmasının sebebi ne olabilir?

turizm haftası ile ilgili afişler

Cevap: Bu afişlerin amacı ülkemizde turizm konusunda farkındalığı arttırmak, kültürel değerlerin ön plana çıkartılması, tarihi ve doğayı keşfetmektir. Bu afişlerin yabancı dillere çevrilme nedeni ise, yabancı turistlerin ülkemizi ziyaret etmesini sağlamak, ülkemizin turizm gelirlerini arttırarak, ülkemizin doğal, tarihi ve kültürel değerlerini tanıtmaktır.



 … genel ağ adresinden Türkiye Tanıtım” videosunu izleyiniz. Tanıtım müziği ve videonun içeriği ile ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Tanıtım müziğinde “Bir başkadır benim memleketim” şarkısı çalmaktadır. Ülkemizin değişik illeri tanıtılmaktadır. Atatürk, Anıtkabir, Ayasofya gibi bizim için çok önemli yerlere yer verilmiştir. Ayrıca turizm açısından önemli olan bir çok şehir, sahil, spor ve sanata yer verilmiştir.

Aşağıdaki alana Türkiye ile ilgili bir slogan yazıp Türkiye’yi tanıtan görseller çiziniz.

Cevap:



Türkiye ile ilgili slogan

Okuyalım

“Türkiye” metnini noktalama işaretlerine dikkat ederek metnin tür özelliklerine uygun biçimde sesli okuyunuz.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 111. Sayfa Cevapları Yıldırım Yayınları

TÜRKİYE



Vurulmuşum toprağına taşına,
Yerde gezen, gökte uçan kuşuna.
Baharına, yazına, kara kışına
Vurulmuşum.
Eli kalem, eli kazma, eli kürek tutan,
Yüzü toprak kokan,
Sınırlarında omuz omuza yatan
İnsanlarına…
Benim iyi yürekli kardeşlerim
Hep senin dostlarındır;
Benim çiğdem kokulu memleketim.

Ekin biçtim tarlalarında demet demet,
Kaval çaldım, koyun güttüm yaylalarında,
Tuza bandım ekmeğimi,
Kolumu yastık yaptım düzünde, bayırında;
Kesemde bereket, gönlümde servetim,
Dizimde kuvvet, torbamda katık,
Damarlarımda dolaşan memleketim.

Gözlerin ne güzel deniz mavisi!
Ormanlar urban olmuş yeşil yeşil;
Uzanır kolların nehirler boyu,
Sıcak kucağında saadetim.
Benim çiğdem kokulu memleketim.

Nice türküler yakıldı senin için;
Destanlar yazıldı, bayrak bayrak,
Davullar vuruldu, dize geldi zeybeklerin,
Kapında nöbet tuttu yıllar yılı,
Gençliğim, heyecanım, gayretim.
Gözümde nur, içimde sevgi,
Elimde saz, dilimde türkü memleketim.



Türkiye, doğduğum,
Türkiye, doyduğum,
Türkiye, konduğum yurt!
Sevgim, inancım, özlemim!
Beşiğimi salladın, şendedir mezarım.
Sen, gönlümde yatan memleketim.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 112. Sayfa Cevapları Yıldırım Yayınları

Sözcük Çalışması

Aşağıda verilen sözcükleri bulmacada işaretleyiniz. İşaretlemediğiniz harfleri sırasıyla şifre kısmına yazarak şifreye ulaşınız. Anlamını bilmediğiniz sözcüklerin anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten yararlanarak belirleyiniz.

Cevap:



Anlayalım, Yorumlayalım

Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.

1. Şiirdeki bazı dizeler size hangi şehirleri çağrıştırmaktadır? Türkiye siyasi haritası üzerinde bu şehirleri gösteriniz.



Cevap: Ekin biçtim denince aklıma Konya, yayla denince Erzurum, deniz denince Antalya, orman denince Kastamonu, çiğdem denince Muğla, Zeybek denince Aydın, illeri aklıma gelmektedir.

2.  Şair vatanını çok sevdiğini hangi dizelerde vurgulamıştır?

Cevap: Vurulmuşum toprağına taşına, benim çiğdem kokulu memleketim, damarlarımda dolaşan memleketim, elimde saz dilimde türkü memleketim, sen gönlümde yatan memleketim dizelerinde vurgulanmıştır.

3.  “Benim çiğdem kokulu memleketim.” dizesinde hangi söz sanatı bulunmaktadır?



Cevap: Benzetme sanatı bulunmaktadır.

4.  Bir insan için üzerinde yaşadığı topraklar ne ifade eder?

Cevap: Bir insan için üzerinde yaşadığı topraklar onun evidir, yuvasıdır. Bu nedenle yaşadığı topraklara sahip çıkar, onu korur. Yaşadığı topraklara saygı duyar.

Okuduğunuz şiirin konusunu ve ana duygusunu yazınız.



Cevap:

Konusu: Ülkemizin güzelliklerinin bizim için anlamı ve önemi.

Ana Duygusu: Türkiye sevgisi

Okuduğunuz şiirden alınan aşağıdaki bölümde şairin ne anlatmak istediğini açıklayınız.

Nice türküler yakıldı senin için;
Destanlar yazıldı, bayrak bayrak,
Davullar vuruldu, dize geldi zeybeklerin,
Kapında nöbet tuttu yıllar yılı,
Gençliğim, heyecanım, gayretim.
Gözümde nur, içimde sevgi,
Elimde saz, dilimde türkü memleketim.

Cevap: Bu bölümde, ülkemizin verdiği mücadeleler, savaşlar ve gayretler dile getirilmektedir. Tüm bu mücadeleler neticesinde kültürümüz oluşmaktadır. Türkülere, destanlara konu olmaktadır.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 113. Sayfa Cevapları Yıldırım Yayınları

Şiirden alınmış aşağıdaki bölümleri okuyunuz. Şiirde dize sonlarında bulunan ses benzerliklerini gruplandırıp altını örnekte olduğu gibi renkli kalemle çiziniz. Ses benzerliklerinin şiire katkısını belirtiniz.

Cevap:

Kaval çaldım, koyun güttüm yaylalarında,
Tuza bandım ekmeğimi,
Kolumu yastık yaptım düzünde, bayırında;
Kesemde bereket, gönlümde servetim,
Dizimde kuvvet, torbamda katık,
Damarlarımda dolaşan memleketim.

• Dörtlük biçiminde yazılmıştır.
• Dize sonlarında ses benzerliği vardır.
• Benzetmeden yararlanılmıştır.

Aşağıdakilerin hangilerinde bu özelliklerin tümü yer almaktadır? İlgili kutucukları işaretleyiniz.

Aşağıdaki yer adlarını ilgili oldukları görsellerle örnekteki gibi eşleştiriniz.

Cevap:


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 114. Sayfa Cevapları Yıldırım Yayınları

Söz Varlığımız

Okuduğunuz metinden alınmış aşağıdaki dizelerde geçen altı çizili adları inceleyiniz. Duyu organlarımızla algılayabildiğimiz ve algılayamadığımız adları ilgili başlıkların altında gruplayınız.

Duyu organlarımızla algılayabildiğimiz adlar: Türkü, beşik, mezar, memleket

Duyu organlarımızla algılayamadığımız adlar: Sevgi, inanç, heyecan, özlem

Aşağıda verilen adlardan hangilerinin soyut, hangilerinin somut ad olduğunu söyleyiniz. Bu adları cümlelerin anlamlarına uygun olacak şekilde noktalı yerlere yazınız (Gerekirse sözcüklere uygun ekler getirebilirsiniz.).

Cevap:


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 115. Sayfa Cevapları Yıldırım Yayınları

Konuşalım, Anlatalım

T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığının genel ağ adresinden yaptığınız araştırmalardan hareketle UNESCO Dünya Mirası Listesi’ne kayıtlı kültürel ve doğal varlıklarımızın korunması ve yaşatılması için neler yapılabilir tartışınız. Tartışmanızda aşağıdaki yönergeye uymaya dikkat ediniz.

Cevap: UNESCO Dünya Mirası Listesi’ne kayıtlı kültürel ve doğal varlıkların korunması ve yaşatılması için insanların bu konu hakkında daha fazla bilinçlendirilmesi gerekir. Yazılı ve görsel medyada, özellikle sosyal medyada bu konuyu daha fazla işlemek gerekir. Bu  yerlerin korunması amacı ile kanunlarda eksiklikler var ise giderilmesi lazım. Zarar verenler hakkındaki cezaların arttırılması gerekir.

Düşünelim, Yazalım

Sınıfa getirdiğiniz afişleri inceleyiniz. Karton, makas, boya kalemlerini kullanarak aşağıdaki yönergeler doğrultusunda ülkemizin tanıtımına yönelik bir afiş hazırlayınız. Bu etkinlik sürecinde bireysel ya da grupça çalışabilirsiniz.

Afişte iletmek istediğiniz mesajı belirleyiniz.
Afişiniz için etkili bir slogan bulunuz.
Afişte iletmek istediğiniz mesajı destekleyecek görseller kullanınız.
Afişin hazırlanmasında her türlü çizim, grafik, boyama vb. kullanabilirsiniz.
Afişinizdeki yazıları yazarken öğrendiğiniz yazım ve noktalama kurallarını uygulamaya özen gösteriniz.

Cevap: Tarih, doğa ve kültürün adresi Türkiye!

Hazırladığınız afişlerden beğendiklerinizi uygun sosyal medya ortamında paylaşınız.

Araştıralım, Hazırlanalım

Aile büyüklerinizden eski bayramlarla ilgili bilgi edininiz.

Cevap: Aile büyüklerimden eski bayramlar hakkında bilgiler aldım. Eskiden bayramlara daha geleneksel ve coşkulu geçtiği konusunda hemen hepsi aynı düşüncedeler.

Sabahları bayram namazı kılındıktan sonra kahvaltı sofraları, bayramlaşma merasimleri şimdikinden daha renkli ve eğlenceli geçermiş. Çocuklara bayramlaşma sırasında harçlıklar verilirmiş. Günümüzde bu sadece aile içinde uygulanmaktadır. Yeni kıyafetler alınır ve aile büyükleri, komşular gezilirmiş. Günümüzde bayram denince sadece tatil akla geliyor.

TV’den ve genel ağ üzerinden çeşitli ürün reklamları izleyiniz.

Cevap: Reklamları izledim.

Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 104-105-106 MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Forum DirilişYasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.