28 Mart 2025, 21:44
can
Yönetici

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 237-242-243-244-245. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 237-238-239-240-241-242-243-244-245 MEB Yayınları etkinlik cevaplarını sizler için hazırladık. İnceleyin!

8. Tema Sanat: “Simit ve Peynir’le Bilim İnsanı Öyküleri” Metni Etkinlik Cevapları 6. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı


6. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 237-242-243-244-245. Sayfa Cevapları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 237. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

HAZIRLIK



Aşağıda Osman Hamdi Bey’e ait resimler verilmiştir. Bu resimleri inceleyiniz. Bu resimlere birer isim vermeniz istenseydi bunlar ne olurdu?

6. sınıf meb yayınları türkçe ders kitabı cevapları sayfa 237

Cevap: Kaplumbağalar, Üzüm Toplayan Bir Kadın, Kadınlardan Müzik



Aşağıdaki cümleyi tamamlayınız.

Cevap: Arkeoloji çok önemli bir bilim dalıdır çünkü arkeoloji bilimi sayesinde geçmişte yaşayan insanlar hakkında bilgi sahibi oluruz.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 242. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

1. ETKİNLİK

Metindeki anlamını bilmediğiniz sözcük ve sözcük grupları ile bunların tahmin ettiğiniz anlamlarını yazınız.



Cevap:

Mühim: Önemli.

Levha: Düz bir yüzeyi olan yazı yazılan yer.

Höyük: Tümsek



Galeri: Önemli sanat eserlerinin sergilendiği yer.

Lahit: Süslü mezar.

Tahmininizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Sözcük ve sözcük grupları ile bunların anlamlarını “Benim Sözlüğüm” defterine yazınız.

Cevap:



Mühim: Önemli.

Levha: Bir yere asılmak için yazılmış yazı.

Höyük: Tarih boyunca türlü nedenlerle yıkılan yerleşme bölgelerinde, yıkıntıların üst üste birikmesiyle oluşan ve çoğu kez içinde yapı kalıntılarının gömülü bulunduğu yayvan tepe.

Galeri: Sanat eserlerinin veya herhangi bir malın sergilendiği salon.



Lahit: Duvarları taş veya tuğladan, üstü taş bir kapakla örtülü mezar.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 243. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

2. ETKİNLİK

Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

Osman Hamdi, ekmek almaktan dönerken hangi olayı yaşamıştır?



Cevap: Sokakta seksek oynayan çocukların oynadığı taş Osman Hamdi’nin ayağına çarpmıştır.

Ayağına taş gelen Osman Hamdi, arkadaşlarına nasıl bir tepki vermiştir?

Cevap: Taşın sadece hafifçe çarptığını, mühim bir şey olmadığını söyledi.

Osman Hamdi, ayağına gelen taşı ne yapmıştır?



Cevap: Taşın kendisinde kalmasını istemiştir.

Babası, Osman Hamdi’ye eve getirdiği taş nedeniyle neler söylemiştir?

Cevap: Belli ki geçmiş kültürden miras bu kalıntıyı anlamaya çalışman, ona böyle değer vermen çok hoş. Aferin sana!

Osman Hamdi’nin resimle ilişkisi nasıl başlamıştır?



Cevap: Paris’e yerleşip hukuk okuduğu üniversite döneminde ünlü ressamların yanında çıraklık yaparak resim eğitimi almıştır.

Osman Hamdi Bey, kazı çalışmalarıyla bulunan eserlerin yurt dışına çıkarılmasını engellemek için ne yapmıştır?

Cevap: Osman Hamdi Bey, İstanbul’a döndüğünde arkeolojik buluntuların yurt içinde kalmasını sağlayacak hukuki zemininin oluşturulması ve korunup sergilenebilecekleri mekânların yaratılması için çalışmalar yapar.

Ülkeler için tarihî eserlerin önemi nedir? Açıklayınız.

Cevap: Tarihî eserler, o ülkenin geçmişi hakkında bilgiler verir. O ülkede yaşayan medeniyetler hakkında bilgi sahibi olmamızı sağlar ve bize ışık tutar.

3. ETKİNLİK

Metinden alınan aşağıdaki diyalogda birdeyim kullanılmıştır. Bu deyimi bulup anlamını verilen diyalog ve metinden hareketle tahmin ediniz. Tahmininizi, TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü’nden kontrol ediniz. Deyimi bir cümlede kullanınız.

Desene Peynirciğim, on parmağında on marifet varmış Osman Hamdi Bey’in.
Seni mi kıracağım Simitçiğim? Dedim gitti. Ha ha ha!

Cevap:

On parmağında on marifet var.

Tahminim: Elinden pek çok iş gelmesi.

Sözlük Anlamı: Elinden her iş gelmek, çok becerikli olmak.

Cümlem: Babamın on parmağında on marifet vardır.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 244. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri metinde anlatılanlara uygun bir şekilde doldurunuz.

Cevap:

6. sınıf meb yayınları türkçe ders kitabı cevapları sayfa 244

5. ETKİNLİK

Metinde Simit ile Peynir’in sevinmesini sağlayan gelişme nedir? Aşağıya yazınız.

Cevap: Çıkarılan kanunla arkeolojik buluntuların yurt içinde kalacak olmasıdır.

6. ETKİNLİK

Metinden alınan aşağıdaki bölümü okuyunuz. Babası, Osman Hamdi’yi niçin tebrik ediyor? Düşüncelerinizi açıklayınız.

O bahçede arkadaşlarımın bulduğu ‘mermer parçasına benzer başka parçalara’ da rastlayınca bulabildiklerimin hepsini biraraya getirmeye karar verdim. Eksik yerleş de hayalimden çizip tamamlamayak çalışıyorum ama bilmediğim, bir alfabe olduğu için ne yazdığı hakkında tahmini yürütemiyorum
Bu bana da yabancı, eski bir dile benziyor Osman. O yüzden okuyamıyorum. (…) Belli ki, geçmiş bir kültürden miras bu kalıntıyı anlamaya çalışman, ona böyle değer vermen çok hoş! Aferin sana!

Cevap: Bulduğu tarihî eserdeki yazıyı okuyup anlamaya çalışması ve ona değer vermesini tebrik ediyor. Bu ülkemizin tarihi ve kültürel değerlerine verdiği önemi göstermektedir.

7. ETKİNLİK

Sınıfta, tarihî eserlerin önemi ile ilgili bir konuşma yapınız. Arkadaşlarınızdan konuşmanızı değerlendirmesini isteyiniz.

Cevap:

Tarihi Eserlerin Önemi

Sevgili Arkadaşlar,

Bugün tarihi eserlerin öneminden bahsedeceğiz. Tarihi eserler, geçmişten günümüze kalan değerli nesnelerdir. Bu eserler, eski insanların yaşamlarını, kültürlerini ve düşüncelerini bize gösterir. Örneğin, bir antik şehir kalıntısı ya da eski bir heykel, o dönemin nasıl olduğunu anlamamıza yardımcı olur.

Tarihi eserler, sadece geçmişi öğrenmemiz için değil, aynı zamanda kültürümüzü korumamız için de çok önemlidir. Bu eserler, atalarımızın mirasıdır ve onları koruyarak gelecek nesillere aktarabiliriz. Eğer tarihi eserleri korursak, hem geçmişi daha iyi anlarız hem de dünyaya kendi kültürümüzü tanıtmış oluruz.

Sonuç olarak, tarihi eserler geçmişin penceresidir ve onları korumak, hepimizin sorumluluğudur. Hep birlikte bu değerleri yaşatarak, geçmişten geleceğe köprüler kurabiliriz.

Teşekkür ederim.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 245. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

8. ETKİNLİK

Yaptığınız araştırmadan hareketle, yaşadığınız şehrin tarihî güzelliklerini tanıtıp bunların şehriniz için önemini anlatacağınız bilgilendirici bir metin yazınız. Metninize bir başlık bulunuz.

Cevap:

İstanbul’un Tarihi Güzellikleri

İstanbul, tarihi ve kültürel açıdan çok zengin bir şehir olup, geçmişin izlerini bugün de üzerinde taşır. Bu güzel şehir, hem Doğu hem de Batı kültürlerinin birleştiği bir yer olarak, pek çok tarihi esere ev sahipliği yapmaktadır.

İstanbul’un en ünlü tarihi yapılarından biri, Ayasofya’dır. İlk olarak Bizans İmparatoru I. Justinianus tarafından kilise olarak inşa edilen Ayasofya, daha sonra camiye dönüştürülmüş ve müze olarak ziyaretçilere açılmıştır. Günümüzde cami olarak hizmet vermektedir.

Bir diğer önemli yapı ise Topkapı Sarayı’dır. Osmanlı İmparatorluğu’nun merkezlerinden biri olan bu saray, padişahların yaşam alanıydı. Bugün ise zengin koleksiyonlarıyla bir müze olarak ziyaret edilmektedir.

Sultanahmet Camii, diğer adıyla Mavi Camii, İstanbul’un simgelerinden bir diğeri. Zarif mimarisi ve mavi çinileriyle ünlüdür ve her yıl binlerce turist tarafından ziyaret edilir.

İstanbul’da bir diğer tarihi güzellik ise Yerebatan Sarnıcı’dır. Yerin altındaki bu büyük su deposu, Bizans dönemine ait bir yapıdır ve etkileyici sütunlarıyla ünlüdür.

Son olarak, İstanbul’un en eski ve en büyük çarşısı olan Kapalıçarşı da tarih severler için mutlaka görülmesi gereken bir yerdir. Burada, geleneksel el sanatlarından takılara, halılardan hediyelik eşyalara kadar pek çok şey bulabilirsiniz.

İstanbul, bu tarihi güzellikleriyle sadece Türkiye’nin değil, dünyanın en önemli şehirlerinden biridir. Hem geçmişi keşfetmek hem de kültürel mirasa sahip çıkmak adına bu eşsiz şehir her zaman ziyaretçilerini beklemektedir.


Bir önceki yazımız olan veya sonraki başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ
Forum DirilişYasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.