10 Şubat 2025, 20:16 |
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 192-195-196-197-198-199. Sayfa Cevapları Yıldırım Yayınları6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 192-193-194-195-196-197-198-199. Sayfa Cevapları Yıldırım Yayınları etkinlik cevaplarını sizler için hazırladık. 6. Tema Doğa ve Evren: “Sığırcık Kayası“ Metni Etkinlik Cevapları 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları 6. Sınıf Yıldırım Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 192-195-196-197-198-199 Cevaplarıİçindekiler
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 192. Sayfa Cevapları Yıldırım YayınlarıMetne Hazırlanalım Aşağıdaki metni okuyunuz ve metinle ilgili soruları cevaplayınız. SON KUŞLAR Dünya değişiyor dostlarım. Günün birinde gökyüzünde, güz mevsiminde artık esmer lekeler göremeyeceksiniz. Günün birinde yol kenarlarında, toprak anamızın koyu yeşil saçlarını da göremeyeceksiniz. Bizim için değil ama çocuklar, sizin için kötü olacak. Biz kuşları ve yeşillikleri çok gördük, sizin için kötü olacak. Benden hikâyesi. Yazarın gelecekle ilgili kaygısı nedir? Cevap: Çevresel sorunlar nedeni ile bir çok canlının neslinin yok olacağı ve bir daha göremeyecek olmamız. Yazar gibi sizin de bu tür kaygılarınız oluyor mu? Neden? Cevap: Evet oluyor. Çünkü çevre sorunları, küresel ısınma bir çok canlının neslini tehdit etmektedir. Aşağıda görselleri verilen kuşların adlarını altlarına yazınız. Cevap: Okuyalım “Sığırcık Kayası” adlı metnin görsellerini inceleyiniz. Metnin başlığından ve görsellerinden hareketle konusunu tahmin ediniz. Daha sonra metni noktalama işaretlerine dikkat ederek sessiz okuyunuz. Cevap: Sığırcık kuşlarının yaşam alanlarının yok olması hakkında olabilir. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 195. Sayfa Cevapları Yıldırım YayınlarıSözcük Çalışması Okuduğunuz metinden hareketle aşağıdaki sözcükleri ve sözcük grubunu anlamlarıyla eşleştiriniz. Cevap: Yukarıdaki sözcüklerin ve sözcük grubunun anlamlarındaki koyu yazılmış harfleri sırasıyla kutucuklara yazarak şifreye ulaşınız. Bulduğunuz şifre hakkındaki duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: HAYVANLARI KORUYALIM Hayvanlar bizim farkında olmadığımız pek çok yarara sahip varlıklardır ve doğanın dengesinin sağlanmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bu nedenle onları koruyarak dolaylı yoldan da doğanın dengesini korumuş oluruz. Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız. 1) Ağanın adamları, sığırcıkları köyden uzaklaştırmak için ne yapıyorlar? Cevap: Silahlarıyla havaya ateş açıyorlar. 2) Sığırcıklar hangi dağın yamaçlarına konuyor? O dağın eteğindeki Kuruöz köyü halkı, sığırcıklara nasıl davranıyor? Cevap: Kuşkonmaz Dağı’nın yamaçlarına konuyor. Halk, sığırcıkların gelmesine seviniyor. Çevredeki pınarların, kuyuların önüne birer yalak oluşturup kuşların su içmelerine yardımcı oldular. Şelek şelek ot, testi testi su taşıyıp yeni konuklarının yurt yuva tutmalarına katkıda bulundular. 3) Aylar sonra bir gün ağanın köyüne gelen haber nedir? Cevap: Çekirge bulutunun Kale Gediği’ni aşıp, köye doğru gelmesi, geçtiği yerde tek yeşil dal bırakmamasıdır. 4) Çekirgeler neden Kuruöz köyüne zarar vermiyor? Cevap: Sığırcıklar köyü çekirgelerden koruduğu için köye zarar vermiyor. 5) Köylülerin özellikle Sığırtmaç İsmail’in ağaya söyledikleri hakkında ne düşünüyorsunuz? Cevap: Sığırtmaç İsmail doğru söylemiştir. Ağanın acımasız biri olduğunu söyleyip, onun yüzünden bu hale geldiklerini dile getirmiştir. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 196. Sayfa Cevapları Yıldırım YayınlarıOkuduğunuz metnin serim, düğüm ve çözüm bölümlerini özetleyiniz. Cevap: Serim bölümü: Ağanın sığırcık kuşlarından rahatsız olup adamlarına kuşları köyden uzaklaştırtması. Düğüm bölümü: Köyden bazı insanların ağaya gidip yaptığının yanlış olduğunu söylemeleri, ağanın onlara kızması, kuşların Kuruöz köyüne gitmeleri, bir zaman sonra çekirgelerin köyü basması, çekirgelerin tüm ekinlere, ağaçlara zarar vermeleri, Kuşların Kuruoz köyünü korumaları. Çözüm bölümü: Köylülerin, ağanın konağının önünde toplanıp ağaya olan tepkilerini dile getirmeleri. Aşağıdaki atasözlerinden hangisi okuduğunuz metnin ana fikrini destekler niteliktedir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz. Cevap: Hikâyede anlatılan olaylardan birine günlük hayatınızdan bir örnek yazınız. Cevap: Geçen sene dedemin zeytinleri kuraklık nedeni ile ürün vermemişti. Nesli tükenmekte olan hayvanlardan hangilerini biliyorsunuz? Sizce bu hayvanların neslinin tükenmemesi için neler yapılabilir? Cevap: Nesli tükenmekte olan hayvanlardan kutup ayılarını biliyorum. Küresel ısınmanın önüne geçebilirsek bu hayvanların nesilleri devam edecektir. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 197. Sayfa Cevapları Yıldırım YayınlarıOkuduğunuz metinde Hasan Ağa sığırcıkları köyden uzaklaştırarak doğal dengenin bozulmasına sebep olmuş ve köy çekirgelerin istilasına uğramıştır. “Doğal dengenin bozulması ne demektir?” sorusu üzerine düşününüz ve doğal dengenin korunmasına katkı sağlayan üç hayvan belirleyip örnekteki gibi açıklayınız. İlgili yerlere belirlediğiniz hayvanların resimlerini çizebilir veya fotoğraflarını yapıştırabilirsiniz. Cevap: 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 198. Sayfa Cevapları Yıldırım YayınlarıOkuduğunuz metinde geçen bazı deyimlerin ünsüz harfleri aşağıda verilmiştir. Bu deyimleri bulunuz. Deyimlerin anlamlarını atasözleri ve deyimler sözlüğünden bularak metne katkılarını belirleyiniz. Deyimleri birer cümle içinde kullanınız. Cevap: Aşağıdaki görsellerde metinde geçen bazı kişi ve unsurlar verilmiştir. Bu kişi ve unsurları metinde öne çıkan özelliklerine göre örnekteki gibi birer sıfatla belirtiniz. Cevap: Aşağıdaki kutucuklarda verilen ekleri örnekteki gibi sözcüklere getiriniz. Oluşturduğunuz sözcüklerdeki eklerin bu sözcüklere kattığı anlamları belirleyiniz. Cevap: Yukarıdaki etkinlikte görüldüğü gibi “-cik, -ce, -msi” gibi ekler alarak “küçülme, yakın olma, azalma gibi” anlamları kazanmış sıfatlara küçültme sıfatları denir. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 199. Sayfa Cevapları Yıldırım YayınlarıAşağıdaki altı çizili sıfatların anlamlarını güçlendirmek için örnekteki gibi bu sıfatların ilk ünlüsüne kadar olan kısmın sonuna “m, p, r, s” harflerinden uygun olanları getirerek noktalı yerlere yazınız. Cevap: Aşağıdaki cümlelerde geçen sıfat tamlamalarının altını çiziniz. Sıfatların cümleye kattığı anlamları örnekteki gibi noktalı yerlere yazınız. Cevap: Konuşalım, Anlatalım Aşağıda verilen sözcük ve sözcük gruplarından istediklerinizi kullanarak “insanların hayvanlara karşı sorumlulukları” konusundaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Konuşma öncesinde konuyla ilgili beyin fırtınası yapınız. sahipsiz hayvanlar-hayvan hakları-beslemek-eziyet-evcil hayvan-sağlıklı ortam-yetkili-duyarlı olmak-canını yakmamak-sahiplenmek Cevap: Değerli Arkadaşlar, Hayvanlar bizim dostlarımızdır ve onlara karşı sorumluluklarımız vardır. Onları beslemek, sağlıklı bir ortamda yaşatmak, eziyet etmemek ve onlara duyarlı olmak hepimizin görevidir. Unutmayalım, hayvanlar da birer canlardır ve sevgiyle bakılmayı hak ederler. Eğer onları sahipleneceksek, onlara özen göstermeli ve onların haklarına saygı duymalıyız. Teşekkür ederim. Düşünelim, Yazalım“Hayvan sevgisi” konulu bir hikâyeyi defterinize yazınız. Hikâyeyi yazarken yazınızı zenginleştirmek için sıfat ve ad tamlamaları kullanınız. Yazınızda uygun geçiş ve bağlantı ifadeleri kullanmaya özen gösteriniz. Cevap: Ayşe ve Minik Kedi Bir zamanlar Ayşe adında çok sevgi dolu bir kız yaşarmış. Ayşe, her gün okuldan sonra parka gider, kuşları izler, kedilere bakar ve onları severmiş. Ama en büyük hayali bir evcil hayvan sahibi olmaktı. Fakat annesi, “Evde bakabileceğimiz bir hayvanımız yok,” derdi. Ayşe üzülür, ama hayvanları çok sevdiği için yine de onları parklarda görmeye devam ederdi. Bir gün, okuldan sonra parkta yürürken bir kedi gördü. Kedi çok küçüktü, tüyleri biraz kirli ve korkmuş gibi görünüyordu. Ayşe, kedinin yanına yaklaştı. “Merhaba minik kedi, seni üzgün mü görüyorsun?” diye sordu. Kedi, Ayşe’yi görünce biraz daha yaklaştı ve miyavladı. Ayşe, kediyi alıp evine götürmek istedi ama önce annesine sormak gerektiğini hatırladı. Eve gittiğinde, annesine minik kediyi gösterdi. “Anne, bu kedi çok yalnız görünüyor. Ona yardımcı olabilir miyiz?” dedi. Annesi önce biraz düşündü, sonra gülümsedi ve “Tabii, Ayşe. Eğer ona iyi bakabileceksen, onu sahiplenebiliriz,” dedi. Ayşe, çok mutlu oldu! O günden sonra minik kediyi “Mavi” diye adlandırdı. Ayşe ve Mavi, çok iyi arkadaş oldular. Ayşe, Mavi’yi her gün besledi, ona oyuncaklar aldı, ona bakarak onun mutlu olmasını sağladı. Mavi de Ayşe’yi çok sevdi. Hemen her gün Ayşe’nin kucağında uyurdu. Ayşe, hayvanları çok sevdiği için ona çok iyi bakıyordu. Her zaman Mavi’nin sağlıklı olmasına özen gösterdi. O günden sonra Ayşe, hayvan sevgisinin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha anladı. Hayvanlar da bizim gibi sevgiyi hak ederlerdi. Ayşe, her zaman Mavi’yi koruyarak ve ona sevgi göstererek, doğru bir şey yaptığını biliyordu. Onunla geçirdiği her an, hayatındaki en güzel anlardan biri oldu. Araştıralım, HazırlanalımGünlük gazete ya da dergilerden mevsimler, iklim değişikliği gibi konularla ilgili haber metni, makale, görsel veya afiş bularak sınıfınıza getiriniz. Cevap: Küresel ısınma her geçen yıl daha fazla etkisini hissettiriyor, öyle ki 2024’ün Ocak ayı tüm zamanların sıcaklık rekorunu beraberinde getirerek durumun ciddiyetini gözler önüne serdi. Okyanusların da giderek ısınmasıyla birlikte bilim insanları, çok daha fazla doğal afetin oluşacağından korkuyor. The New York Times
|
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |