10 Şubat 2025, 12:07 |
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 176-178-179-180-181-182-183. Sayfa Cevapları Yıldırım Yayınları6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 176-178-179-180-181-182-183. Sayfa Cevapları Yıldırım Yayınları etkinlik cevaplarını sizler için hazırladık. 6. Tema Doğa ve Evren: “Güz Patikaları” Metni Etkinlik Cevapları 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları 6. Sınıf Yıldırım Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 176-178-179-180-181-182-183 Cevaplarıİçindekiler
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 176. Sayfa Cevapları Yıldırım YayınlarıMetne Hazırlanalım Bir geziye çıkmadan önce gideceğiniz yer hakkında araştırma yapmanın size neler kazandırabileceğini açıklayınız. Cevap: Araştırma yaparsak vaktimizi daha doğru değerlendirmiş oluruz. Daha az para harcar ve asıl görülmesi ve gezilecek yerleri görmüş oluruz. Yaşadığınız yerin tarihî ve doğal güzellikleri nelerdir? Cevap: Ayasofya Cami, Yerebatan Sarnıcı, Dolmabahçe Sarayı, Sultanahmet Cami, İstanbul Boğazı, Çamlıca Tepesi, Kapalıçarşı. “Abant Gölü’nün yerini sınıfa getirdiğiniz Türkiye fiziki haritasında gösteriniz. Cevap: 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 178. Sayfa Cevapları Yıldırım YayınlarıSözcük Çalışması Aşağıdaki bulmacayı çözünüz. Renklendirilmiş kutucuklarda yer alan harfleri sırasıyla aşağıdaki kutucuklara yazınız. Bulduğunuz sözcüğü bir cümle içinde kullanınız. Cevap: 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 179. Sayfa Cevapları Yıldırım YayınlarıOkuduğunuz metinde geçen anlamını bilmediğiniz sözcük veya sözcük gruplarının anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten öğrenerek oluşturduğunuz sözlüğe yazınız. Cevap: Fayton: Tek körüklü, dört tekerlekli, genellikle çift atlı binek arabası. Nilüfer: Yaprakları yuvarlak ve geniş, çiçekleri beyaz, sarı, mavi, pembe renkte, durgun sularda veya havuzlarda yetişen bir su bitkisi. Hummalı: Sıkı, yoğun, hararetli. Anlayalım, Yorumlayalım Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız. 1) Yazar, gezisini nereye yapıyor? Cevap: Abant Gölü’ne yapıyor. 2) Yazar, Abant’a bu kez hangi amaçla gitmiştir? Cevap: Yaylaları keşfetmek amacıyla gitmiştir. 3) Abant Gölü’ne ulaşan yazar hangi duyguları yaşıyor? Cevap: Hüzün ve sevinç duygularını yaşıyor. 4) Dereköylülerin geçim kaynağı nedir? Cevap: Koyun yetiştiriciliği. 5) Yolda karşılaştığı bir dedeyle yazar ne konuşuyor? Cevap: Yazara kestirme bir patikayı tarif ediyor ve topladığı yabani mantarları tanıtıyor. 6) Yazarın en son ulaştığı yer neresidir? Cevap: Sakarca’dır. Aşağıdaki cümlelerde yazarın hangi duyulardan (görme, işitme, tatma, koklama, dokunma) yararlandığını noktalı yerlere yazınız. Cevap: Dağları saran ormanların ortasında masmavi gölün büyüsüne kapılıp gitmiştim. (görme) 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 180. Sayfa Cevapları Yıldırım YayınlarıAşağıdaki yargılardan öznel olanların başına “Ö”, nesnel olanların başına “N” yazınız. Kutucuklardaki harflere göre okuduğunuz metinden birer örnek cümle de siz yazınız. Cevap: Okuduğunuz metinde aşağıdaki özelliklerden hangileri bulunmaktadır? İlgili kutucukları işaretleyiniz. Cevap: Yukarıda işaretlediğiniz özelliklere göre okuduğunuz metnin türü hangisi olabilir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz. Cevap: Hikâye () Aşağıda bir gezi yazısından alınan bölümler karışık olarak verilmiştir. Bu bölümleri anlatımın akışına uygun olarak numaralandırınız. Cevap: 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 181. Sayfa Cevapları Yıldırım YayınlarıSöz Varlığımız “Güz Patikaları” adlı metinde yazar, anlatımı somutlaştırmak ve güçlendirmek için benzetmeler kullanmıştır. Aşağıda verilenlerin neye benzetildiklerini noktalı yerlere yazınız. Cevap: Kaynak suyu buza benzetilmiştir. Okuduğunuz metinde koyu yazılmış sözcükleri inceleyiniz. Bu sözcüklerden hangilerinin başına “benim, onun, onların” ifadelerinden birinin getirilebileceğini söyleyiniz. Adların kime ya da neye ait olduğunu belirtmek için kullanılan eklere iyelik ekleri denir. İyelik ekleri çekim ekidir. Eklendikleri sözcüklerde “benim, senin, onun, bizim, sizin, onların” kişi zamirlerinin yerini tutar. Cevap: keşfimdi-benim, ilk göz ağrım-benim, içimi-benim, genizleri-onların, büyüsüne-onun, ışıkları-onun, yolumu-benim, gözlerim-benim, kokusu-onun, artıkları-onların Aşağıdaki cümlelerde koyu yazılan eklerin hangi kişi zamirlerini karşıladığını belirleyerek örnekteki gibi eşleştiriniz. Cevap: Aşağıdaki cümlelerde koyu yazılmış sözcüklere gelen eklerden hangilerinin iyelik, hangilerinin hâl eki olduğunu noktalı yerlere yazınız. Cevap: 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 182. Sayfa Cevapları Yıldırım YayınlarıKonuşalım, Anlatalım Aşağıdaki fotoğrafları inceleyiniz. Bu fotoğrafların ülkemizde nerelere ait olabileceğini tahmin ediniz. Tahminlerinizi fotoğrafların altlarına yazarak bu fotoğrafların sizde uyandırdığı hayalleri, duyguları, düşünceleri ve izlenimleri arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 183. Sayfa Cevapları Yıldırım YayınlarıDüşünelim, Yazalım Aşağıdaki broşürde Nemrut Dağı ve özellikleri anlatılmıştır. Siz de gezip gördüğünüz bir yeri benzer bir broşür hazırlayarak sınıf arkadaşlarınıza tanıtınız. Tanıttığınız yeri gezerken ihtiyaç duyulabilecek eşyaları da broşürünüzde belirtmeyi unutmayınız. Nemrut Dağı 2.150 m yüksekliktedir. Cevap: Datça Muğla ilinin bir ilçesidir. M.Ö 2000 yılında kurulmuştur. Knidos Antik Kenti çok önemli bir merkezdir. Turizm açısından ülkemizin önemli yerleri arsında yer almaktadır. Datça yarımada şeklindedir ve bir çok koya sahiptir. En yüksek dağı Bozdağ 1174 m. yüksekliktedir. Badem ağaçları ile ünlüdür. Araştıralım, Hazırlanalım Yaşadığınız çevreyi gözlemleyiniz ve bu bölgedeki çevre sorunlarım belirleyiniz. Cevap: Yaşadığım çevrede en büyük sorun hava kirliliğidir. Özellikle kış aylarında yakılan sobalardan çıkan dumanların havayı çok kirletmekte ve nefes almakta insanlar zorlanmaktadır. Üstelik kötü bir koku da havada bulunmaktadır. Sınıfınıza çarpık kentleşme, çevre kirliliği, çevrenin korunmasıyla ilgili görseller ve afişler getiriniz. Cevap: |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |