30 Aralık 2024, 12:47
Mehmet Akif
Yönetici

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 149-152-153-154-155-156. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 149-152-153-154-155-156 MEB Yayınları etkinlik cevaplarını sizler için hazırladık. İnceleyin!

5. Tema Bilim ve Teknoloji: “Zaman Bisikleti” Metni Etkinlik Cevapları 6. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı


6. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 149-152-153-154-155-156. Sayfa Cevapları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 149. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

HAZIRLIK



Bilgisayarların “akıllı” olarak tanımlanan işlevleri yerine getirebilmesi, yapay zekâ alanındaki gelişmelerle mümkün oluyor. Günümüzde yapay zekâ teknolojisi hangi alanlarda kullanılmaktadır?

Cevap: Günümüzde yapay zekâ sanayi, eğitim, otomotiv, eğlence, sağlık gibi hayatın her alanında kullanılmaktadır.

Zamanda yolculuk imkânınız olsaydı hangi zaman dilimine gitmek isterdiniz? Niçin? Arkadaşlarınızla paylaşınız.



Cevap: Zamanda yolculuk imkânım olsaydı ben Cumhuriyet’in ilan edildiği zamana gitmek ve Atatürk’ü görüp bu büyük coşkuyu yaşamak isterdim.

Metnin başlığından ve görsellerinden hareketle metnin konusunu tahmin ediniz. Tahmininizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Ardından metni sessiz okuyunuz.

Cevap: Metnin başlığından ve görsellerinden zamanda yolculuk yapabilen bir bisiklet olduğunu düşünüyorum.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 152. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

1. ETKİNLİK

Aşağıdaki kutular içinde yer alan harf gruplarından her biri, metinden bir sözcüğü oluşturmaktadır. Kutuların altında bu sözcükleri bulmanızı sağlayacak ipuçları yer almaktadır. Kaç numaralı kutudaki sözcüğü bulmaya çalışacaksanız aynı numaralı ipucunu okuyunuz. Bulduğunuz sözcüğü ilgili harf grubunun altındaki noktalı yere yazınız.



Cevap:


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 153. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

2. ETKİNLİK

Metinle ilgili aşağıdaki sorulan cevaplayınız.

Metindeki kahraman, neden Karain Mağarası’na gitmek istemiştir?



Cevap: Bir belgesel film çekmek için gitmiştir.

Babaları, kızlarından hangi konuda yardım istemiştir?

Cevap: Bilgisayarı bisiklete bağlama konusunda yardım istemiştir.

Damla ve Yağmur, zaman bisikletini nasıl yapmıştır?



Cevap: Eski bisikleti parçalayıp bilgisayara bağlamışlar.

Zaman bisikletinin pedalları geriye çevrilince neler olmuştur?

Cevap: Yaşadıkları her şey tersine dönmüştür.

Çocukların bisikleti saklamak istemesindeki amaç nedir?



Cevap: Karainlilerin onları görmesin diye saklamışlar. Çünkü onlar görürse zamanda tarihin akışı değişebilirdi.

Sizce zamanda yolculuk mümkün olabilir mi? Açıklayınız.

Cevap: İnsanlar her şeyi önce hayal etmişler ve gerçekleştirmişlerdir. Zamanında imkansız gibi görünen her şey gerçekleşmiş durumdadır. Bu nedenle ileri bir zamanda bunun da mümkün olacağını düşünüyorum.

3. ETKİNLİK

Kitabımızın “Millî Mücadele ve Atatürk” temasında yer alan “Kastamonulu Şerife Bacı” adlı metinle “Zaman Bisikleti” adlı metni karşılaştırabilmeniz için aşağıdaki sorulan cevaplayınız. Soruları cevaplamaya geçmeden önce hatırlayabilmeniz için “Kastamonulu Şerife Bacı” adlı metni sessiz okuma yöntemiyle bir kez okuyunuz.



Sizce “Kastamonulu Şerife Bacı” adlı metin, “Millî Mücadele ve Atatürk” teması altında ele alınabilecek, işlenebilecek bir metin midir? Açıklayınız.

Cevap: Evet çünkü Milli Mücadele döneminde kadınların özverili ve fedakarca yaptığı yardımlar anlatılmıştır.

Sizce “Zaman Bisikleti” adlı metin, “Bilim ve Teknoloji” teması altında ele alınabilecek, işlenebilecek bir metin midir? Açıklayınız.

Cevap: Evet, çünkü zamanda yolculuk fikri çok eski zamanlardan beri merak edilen ve gerçekleştirilmesi istenen bilimsel bir konudur.



Metinlerde ele alınan konuların, anlatılanların birbiriyle herhangi bir ilişkisi olduğu söylenebilir mi? Açıklayınız.

Cevap: Bir birleri ile herhangi bir ilişkisi yoktur. Birisi yaşanmış bir olayı anlatırken, diğeri hayal ürünü ve yaşanmayan bir olayı anlatmaktadır.

Metinlerin önemli mesajlar içerdiğini düşünüyor musunuz? Açıklayınız.

Cevap: Evet, içeriyorlar. Çünkü Kastamonulu Şerife Bacı metninde vatan ve millet için verilen fedakarlık mesajı varken, Zaman Bisikleti adlı metinde insanların hayallerini gerçekleştirmek için çalıştıkları mesajı verilmektedir.



Metinleri “metindeki anlatıcı” bakımından karşılaştırdığınızda neler söyleyebilirsiniz?

Cevap: Kastamonulu Şerife Bacı adlı metinde 3.kişili anlatım, Zaman Bisikleti adlı metinde ise 1.kişili anlatıcı vardır.

Metinleri “olay örgüleri” bakımından karşılaştırdığınızda neler söyleyebilirsiniz?

Cevap: Kastamonulu Şerife Bacı adlı metnin olay örgüsü gerçektir. Yaşanmış bir olay anlatılmaktadır. Zaman Bisikleti isimli metinde olay örgüsü hayal ürünüdür.

Metinlerin kahramanlarını karşılaştırdığınızda kahramanlarda benzerlik veya farklılık görebiliyor musunuz? Açıklayınız.

Cevap: Kahramanlar arasında bir benzerlik yoktur. Birinde yaşanmış bir olay, diğerinde teknoloji ve bilimsel bir hayal olayı vardır.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 154. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. ETKİNLİK

Metinden alınan aşağıdaki parçada anlatım, sizce 1. kişili (ben) anlatım mı yoksa 3. kişili (o) anlatım mı işaretleyiniz.

“Karain Mağarası’na bir belgesel film çekmek amacıyla gitmiştim. Atalarımızın yaşamış olduğu bu koca mağara beni pek etkilemişti doğrusu. O çağda p insanların nasıl yaşamış olduklarını çok merak etmiştim.”

Cevap:

1. Kişili Anlatım (✓)
3. Kişili Anlatım ()

Aşağıda verilen parçalarda anlatımın kaçıncı kişi ağzıyla yapıldığını ilgili yerlere yazınız.

Cevap:


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 155. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

1. kişili anlatıma sahip aşağıdaki paragrafı, 3. kişili anlatıma çevirerek yeniden yazınız.

“… Artık bulutların üzerinde ilerliyorduk. Benim için unutulmaz bir andı. Cam kenarında, kanatların olduğu kısımda olduğum için çok şanslıydım. Hem uçağın kanatlarını hem de gökyüzündeki bulutları izliyordum. Aşağıda yer alan her şey o kadar küçük gözüküyordu ki dağların, yolların olduğu yerlerin ip gibi dizildiğini fark ettim.”

Cevap: “… Artık bulutların üzerinde ilerliyorlardı. Onun için unutulmaz bir andı. Cam kenarında, kanatların olduğu kısımda olduğu için çok şanslıydı. Hem uçağın kanatlarını hem de gökyüzündeki bulutları izliyordu. Aşağıda yer alan her şey o kadar küçük gözüküyordu ki dağların, yolların olduğu yerlerin ip gibi dizildiğini fark etti.”

5. ETKİNLİK

Metin için tasarlanan “Zaman Bisikleti”ne ait aşağıdaki görseli inceleyiniz. Bu görselden ve metinden hareketle verilen alana siz de yaratıcılığınızı kullanarak kendi zaman makinenizi tasarlayınız. Tasarladığınız zaman makinesinin nasıl çalışacağı ile ilgili kısa bir konuşma yapınız.

Cevap:

Zaman Otomobili

Benim yapacağım zaman makinesi bir otomobil şeklinde olacak. İçinde bilgisayar ve yapay zekadan faydalanarak çalışan cihazlar olacak. Saati ve zamanı ayarlayarak istediğimiz zamana gidebileceğiz.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 156. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

6. ETKİNLİK

“Zaman Bisikleti” adlı metnin sonunu tekrar okuyarak hatırlayınız. Metni, hayal gücünüzü kullanarak bittiği yerden devam ettiriniz.

Cevap: Dürbünle bakarken o eski zamanda yaşayan insanları gördük. Üzerlerinde çok eski zamanlardan kalma basit kıyafetler vardı. Ellerinde mızrağa benzeyen sopalar vardı. Yaktıkları ateşte bir şeyler pişiriyorlardı. Fakat tabak, çanak ve tencere gibi araçlar yoktu. İnsanların davranışları biraz vahşi görünüyordu. Çok korktuk ve hemen zaman bisikletine binerek başka bir çağa gitmeye karar verdik.

 


Bir önceki yazımız olan veya sonraki başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Forum DirilişYasal Uyarı
İçerik Bilgisi
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.