1 Mart 2024, 11:55 |
6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 94-97-98-99. Sayfa Cevapları6. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 94-95-96-97-98-99 Cevapları MEB Yayınlarıİçindekiler
3.ÜNİTE Kuvvet Ve Hareket: Sabit Süratli Hareket Cevapları6. Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 94 CevaplarıAilemle birlikte 400 metre atletizm yarışını izlemek için stadyuma gittik. Sporcular, ısınma hareketlerini tamamlayıp birinci dönemeçteki kulvarlarda yerlerini aldılar. Elips şeklindeki pistte her koşucunun kendi kulvarından çıkmadan yarışı tamamlaması gerekiyordu. Sporcuların aynı hizada durmadıklarını fark ettim. En içteki kulvarda bulunan sporcu ile en dıştaki kulvarda bulunan sporcu arasında mesafe farkı oldukça fazlaydı. En dış kulvardaki sporcu yarışa daha önde, en iç kulvardaki ise en arkada başlıyordu. Bu durumun adil olmadığını düşünerek anneme sebebini sordum. Annem “Mehmet, pistteki dönemece bakar mısın? Dönemecin iç kısmındaki kulvar daha kısa, en dıştaki kulvar ise daha uzun. Dönemeci geçerken en dıştaki kulvarda yarışan sporcu, en içteki kulvarda yarışan sporcuya göre daha uzun mesafe koşacak. Yarışın adil olabilmesi için her sporcunun koşma mesafesinin aynı olması gerekir. Bu nedenle belirli bir kurala göre sporcular kulvarlara yerleştirilir.” dedi. Annemin söylediklerini düşünürken yarış başladı. Bitiş çizgisine ilk ulaşan üçüncü kulvardaki sporcu oldu. Peki, bütün sporcular aynı mesafeyi koştuklarına göre bitiş çizgisine neden aynı anda ulaşamamışlardı? Birinci olan sporcunun diğerlerinden farkı neydi? Cevap: 3. kulvarda yarışan sporcu diğerlerinden daha hızlı koşmuştur. 6. Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 97 CevaplarıYAPALIM ÖĞRENELİMSüratlerin Karşılaştırılması NELER LAZIM? Metre, kronometre, tebeşir. HAYDİ BAŞLAYALIM • Beşer kişilik gruplar oluşturalım. • Okul bahçemizde 50 metrelik mesafeyi ölçerek başlangıç ve bitiş noktalarını tebeşirle çizelim. • Her bir grup sırayla başlangıç noktasına yan yana sıralansın. • Öğretmenimizin komutuyla aynı anda bitiş noktasına koşmaya başlayalım. • Bitiş noktasında bekleyen arkadaşımız her grubun birincisinin ne kadar sürede oraya ulaştığını ölçerek not etsin. • Sınıfa döndüğümüzde arkadaşımızın ölçtüğü değerleri aşağıdaki tabloya yazalım. DÜŞÜNÜP DEĞERLENDİRELİM 1. Grup birincilerini neye göre belirlediniz? Cevap: Her gruptan bitiş çizgisine ilk ulaşan öğrenciyi seçtik. 2. Aynı mesafeyi koşmanıza rağmen neden farklı sürelerde yarışı tamamlayabildiniz? Cevap: Her öğrencinin koşma hızından dolayı farklı sürelerde varılmıştır. 3. Hangi arkadaşınızın sürati en fazlaydı? Bunu nasıl anladınız? Cevap: En az sürede koşan ve bitiş çizgisine gelen öğrenci sürati en fazla olan oldu. 6. Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 98 CevaplarıAşağıdaki görsellerde, uçak ve kamyonun hareketi A ve K noktalarından itibaren birer saat ara ile gösterilmiştir. Buna göre her iki araç için yol, zaman ve sürat verilerini tespit edip aşağıdaki tablolara yazalım. Tablolardaki verilerden hareketle yol-zaman ve sürat-zaman grafiklerini çizelim. Cevap: 6. Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 99 CevaplarıKENDİNİ DEĞERLENDİR1. Aşağıda doğrusal yol boyunca ilerleyen araçlara ait görseller verilmiştir. Başlangıçta yan yana olan otomobil ve motosiklet sabit süratle hareket etmektedir. Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız. a. Bir saat sonra hangi araç daha fazla yol alır? Cevap: Otomobil b. İki saatin sonunda araçların aralarındaki mesafe kaç km olur? Cevap: 80 km. 2. Aralarında 60 km mesafe olan beyaz ve mavi renkli araçlar sabit süratle birbirlerine doğru görseldeki gibi yaklaşmaktadır. Araçlar, verilen konumlarından 1 saat sonra A noktasında karşılaşır. Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız. a. Hangi aracın sürati daha fazladır? Cevap: Beyaz kamyonun b. Aynı mesafeyi hangi araç, daha uzun sürede tamamlar? Cevap: Mavi kamyon daha uzun sürede tamamlar. c. Birim zamanda hangi araç, daha fazla yol almıştır? Cevap: Beyaz kamyon 3. Bir aracın hareketi sırasında ölçülen yol ve zaman verileri kullanılarak aşağıdaki grafik çizilmiştir. Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız. 1. Aracın 5, 10 ve 15. saniyelerdeki süratleri kaç m/sn. olur? Cevap: 5, 10 ve 15. saniyelerdeki süratleri 30 m/sn. 2. Aracın grafikte verilen hareketi sırasındaki sürati hakkında neler söylersiniz? Cevap: Sabit süratli hareket yapmıştır. 3. Araç, yol-zaman grafiğinden ulaşılan sürati ile üç saniyede ne kadar yol alabilir? Cevap: 3 saniyede 90 m yol alır. 4. Aracın sürat-zaman grafiğini çiziniz. Cevap: Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 92-93. Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |