25 Şubat 2024, 19:11
can
Yönetici

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 86-87-89. Sayfa Cevapları

6. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 86-87-88-89 Cevapları MEB Yayınları

3.ÜNİTE Kuvvet Ve Hareket: Bileşke Kuvvet Cevapları


6. Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları

Tabloda özellikleri verilen A ve B kuvvetlerini görselde bölmelendirilmiş alana çizelim.

Görselde çizimi verilen C ve D kuvvetlerinin özelliklerini tabloya yazalım.

Cevap:



6. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 86 Cevapları MEB


6. Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları

YAPALIM ÖĞRENELİM

Kuvvetin Ölçülmesi

NELER LAZIM?



Dinamometre, ip, kitap, kalemlik, kalemler.

HAYDİ BAŞLAYALIM

• Sınıfımızda 3-4 kişilik gruplar oluşturalım.

• Her gruba birer kitap, kalemlik, dinamometre ve çok sayıda kalem verelim.



• Masanın üzerine içi dolu kalemliği koyarak dinamometrenin kancasını kalemliğe bağladığımız ipe tutturalım.

• Görseldeki gibi kalemliği harekete geçirebilecek büyüklükte, doğu-batı ya da kuzey-güney doğrultusunda ve seçtiğimiz bir yönde kuvvet uygulayalım. Ölçüm sonucumuzu aşağıdaki tabloya yazalım.

• Görseldeki gibi çevresine ip doladığımız kitabı masanın üzerine koyalım. Dinamometrenin kancasını ipe tutturalım. Kitabı harekete geçirebilecek büyüklükte, doğu-batı ya da kuzey-güney doğrultusunda ve seçtiğimiz bir yönde kuvvet uygulayalım. Ölçüm sonucumuzu aşağıdaki tabloya yazalım.

• Her iki durumda da uyguladığımız kuvvetleri bölmeli kısma çizelim (Çizimlerimiz her bölmeye 1 N gelecek şekilde olmalıdır.).



DÜŞÜNÜP DEĞERLENDİRELİM

Kalemlik ve kitabı harekete geçirebilmek için uyguladığınız kuvvetlerin büyüklükleri farklı mı? Nedenini açıklayınız.

Cevap: Evet farklı. Çünkü kitap ve kalemliğin kütleleri farklıdır. Bu nedenle kitaba daha fazla kuvvet uyguladık.


6. Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları

YAPALIM ÖĞRENELİM

Bileşke Kuvveti Bulma



NELER LAZIM?

İki adet dinamometre, kutu, küçük taşlar, ip.

HAYDİ BAŞLAYALIM

• Sınıfımızda 3-4 kişilik gruplar oluşturalım.



• Her gruba birer kutu, ikişer dinamometre ve taş parçaları verelim. Grupların taşları kutuya bırakmasını sağlayalım.

• Dinamometrelerin kancalarını ip yardımıyla görseldeki gibi kutunun aynı tarafına tutturalım. İki dinamometreyi yatay düzlemde, aynı anda ve aynı yönde çekelim. Kutuyu harekete geçirebilecek büyüklükte aynı doğrultu ve aynı yönde kuvvetler uygulayalım. Ölçüm sonucumuzu not edelim.

• Aynı işlemi görselde olduğu gibi tek dinamometre kullanarak tekrarlayalım. Ölçümümüzü tekrar not edelim.

• Her iki durumda da uygulanan kuvvetleri bölmeli kısma ayrı ayrı çizerek bu kuvvetlerin büyüklüklerini ve yönlerini karşılaştıralım (Çizimlerimiz her bölmeye 1 N gelecek şekilde olabilir.).



Not: Kutuya uyguladığımız kuvvetlerin dinamometreyi bozacak kadar fazla olmamasına dikkat edelim.

DÜŞÜNÜP DEĞERLENDİRELİM

Kutunun hareket etmesi için iki dinamometre kullandığınızda ulaştığınız değerlerin toplamı ile tek dinamometre kullandığınızda ulaştığınız değer arasında nasıl bir ilişki vardır? Açıklayınız.

Cevap: Tek dinamometre ölçümünde çıkan sonucun yarısı iki dinamometrenin her birinde yer aldı. Yani iki dinamometre kuvvet ölçümü toplamı ile tek dinamometre kuvveti aynı oldu.



Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 76-77-78-79-80-81. Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Forum DirilişYasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.