25 Şubat 2024, 12:34 |
6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 64-67-68-69. Sayfa Cevapları6. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 64-65-66-67-68-69 Cevapları MEB Yayınlarıİçindekiler
2.ÜNİTE VÜCUDUMUZDAKİ SİSTEMLER: Solunum Sistemi Cevapları6. Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 64 CevaplarıBenim adım Oksijen. Farklı özelliklere sahip arkadaşlarımla Dünya’da özgürce dolanırdım. Günlerden bir gün derste öğretmenini dinleyen “Ali” adlı bir öğrencinin vücuduna girdim. Bu ilginç yolculukta yaşadıklarımı sizinle paylaşmak isterim. Yolculuğum burundan başladı. Bana eşlik eden toz ve mikropların geçişine izin vermeyen tüylerle kaplı bir ormandan geçtim. Kan damarları, bir kalorifer gibi beni ısıttı. Sonra halkalardan oluşan uzun bir yola yöneldim. Karşıma çıkan iki yoldan birini tercih ederek ilerledim. Fakat bu kez de bir sürü dar yol ile karşılaştım. Bu yolların birinden ilerleyip kendimi şeffaf, üzüm salkımına benzeyen bir yapının içinde buldum. Etrafımda suları kırmızı dereler vardı. Bu derelerden birinde yüzen arkadaşım Karbondioksit, “Ses tellerine çarpıp öğretmenine soru sorması için Ali’ye yardımcı olacağım. Sana iyi yolculuklar dilerim.” dedi. O, şeffaf odaya girdi, ben de yakınımdaki bir dereye atlayıp yüzmeye başladım. Hücreye ulaştığımda beni özlemle bekleyen besinlerle karşılaştım… Sizce ben, bu yolculukta hangi yapı ve organlardan geçtim? Cevap: Burun, burun tüyleri, yutak, gırtlak, soluk borusu, akciğerler, bronşlar ve bronşçuk. 6. Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 67 CevaplarıYAPALIM ÖĞRENELİMSOLUNUM SİSTEMİ MODELİ NELER LAZIM? 2 adet küçük balon, 1 adet büyük balon, ip, plastik şişe, oyun hamuru, Y borusu, makas, pipet, yapışkan bant. HAYDİ BAŞLAYALIM Şişenin alt kısmını yukarı doğru kavisli şekilde keserek çıkaralım. Küçük balonları, Y borusunun altındaki iki uca da bağlayalım. Pipeti Y borusunun boşta kalan ucuna, hava almayacak şekilde bantlayıp şişenin ağzından geçirelim. Pipetin etrafını hava girmeyecek şekilde oyun hamurlarıyla kapatalım. Üçüncü balonun boyun kısmını keserek çıkaralım. Balonun geniş kısmını, pet şişenin altına gergin olacak şekilde taktıktan sonra bantla şişeye yapıştıralım. Alttaki gergin balonu çekip bırakarak yaptığımız akciğer modelini gözlemleyelim DÜŞÜNÜP DEĞERLENDİRELİM 1. Modeldeki küçük balonlar, hangi yapıları temsil etmektedir? Cevap: Akciğerleri temsil etmektedir. 2. Şişenin alt kısmına takılan büyük balon, hangi yapıyı temsil etmektedir? Cevap: Diyaframı temsil etmektedir. 3. Şişenin alt kısmındaki büyük balonun çekilip bırakılmasının hangi olayı temsil ettiğini açıklayınız. Cevap: Nefes alıp verme olayını temsil etmektedir. 6. Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 68 CevaplarıBEN KİMİM? Aşağıdaki şemada boş bırakılan kutulara uygun kavram veya tanımları yazarak şemayı tamamlayalım. Cevap: 6. Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 69 CevaplarıKENDİNİ DEĞERLENDİR1. Solunum sisteminde yer alan bazı yapılar ve bu yapıların görevleri aşağıdaki tablolarda verilmiştir. Yapılar ile görevlerini eşleştirerek noktalı yerlere uygun açıklamanın başındaki harfi yazınız. Cevap: 2. Aşağıdaki ifadelerden “doğru” olanların karşısına “D”, “yanlış” olanların karşısına “Y” yazınız. Cevap: 1. Burundan nefes almak, havanın ısıtılmasını ve nemlendirilmesini sağlar. (D) 3. Aşağıdaki tabloda soluk alma ve soluk verme sırasında gerçekleşen bazı olaylar karışık olarak verilmiştir. Bu olayları “soluk alma” ve “soluk verme” sırasında gerçekleşme durumlarına göre sınıflandırınız. Bu sınıflandırmaya göre olayların tablodaki numaralarını, aşağıda verilen kutulardan uygun olana yazınız. Cevap: Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 56-58-63. Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |