4 Mart 2024, 21:47 |
6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 162-164-165. Sayfa Cevapları6. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 162-163-164-165 Cevapları MEB Yayınları5.ÜNİTE Ses ve Özellikleri: Sesin Sürati Cevapları6. Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 162 CevaplarıÖğretmenimiz, okul bahçesinde bizi üçer kişilik üç gruba ayırdı. Birinci gruba “Katı”, ikinci gruba “Sıvı” ve üçüncü gruba “Gaz” ismini verdi. Katı grubundakiler ikişer adım, Sıvı grubundakiler dörder adım ve Gaz grubundakiler sekizer adım aralarında mesafe olacak şekilde arka arkaya sıralandılar. Öğretmenimiz, grupların önünde bulunan arkadaşlara birer kronometre verdi. Başlama işareti ile Katı grubunun sonundaki arkadaşımızın omzuna dokundu ve kronometre çalışmaya başladı. Dokunuşu hisseden önündekinin omzuna dokundu. En öndeki arkadaşımız dokunuşu hissettiği an öğretmen, kronometreyi durdurdu. Süre not edildi. Aynı işlemleri Sıvı ve Gaz grubundaki arkadaşlarımız da yaptı. Öğretmenimiz bu etkinlikle ses titreşimlerinin katı, sıvı ve gaz ortamlarda yayılmasını modellediğimizi söyledi. Acaba bu modelde biz neyi temsil ediyorduk? Arkadaşlarımızla aramızdaki mesafeler, kronometrelerle tespit ettiğimiz süreleri nasıl etkilemişti? Cevap: Ses dalgalarını temsil ettik. Arkadaşlarımız arasındaki mesafe sesin yayılma hızını temsil etmektedir. 6. Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 164 CevaplarıYAPALIM ÖĞRENELİMSesin Bir Enerji Olduğunun İspatlanması NELER LAZIM? Bir adet 10 cm çapında, 20 cm uzunluğunda PVC plastik boru, bir adet balon, kâğıt bardaklar, karton, makas, yapıştırıcı, ahşap HAYDİ BAŞLAYALIM • Kartonu daire şeklinde keselim. Dairenin ortasına 3 cm çapında bir delik açalım. DÜŞÜNÜP DEĞERLENDİRELİM Karton bardakların konumlarında bir değişiklik oldu mu? Olduysa nedenini yazınız. Cevap: Kağıt bardakların konumu değişti. Ses dalgaları bardakların yerini değiştirdi. Çünkü ses bir enerjidir. 6. Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 165 CevaplarıKENDİNİ DEĞERLENDİR1. Bir öğrenci maddesel ortamın fiziksel hâlinin sesin süratine etkisini modelle göstermek istiyor. Eşit sayıdaki domino taşını maddenin üç farklı fiziksel hâlini temsil edecek şekilde görseldeki gibi yerleştiriyor. Her grubun başındaki domino taşını devirerek en son taşın devrilmesine kadar geçen zamanı ölçüyor. Sonuçları tabloya aşağıdaki gibi kaydediyor. Modelleme ve gözlem sonuçlarına göre aşağıdaki soruları cevaplayınız. a. Birinci grup, maddenin hangi fiziksel hâline benzetilebilir? Cevap: Katı haline b. Üçüncü grupta ölçülen sürenin uzun olmasının sebebi nedir? Cevap: Maddenin gaz halini temsil ettiği için tanecikler arası mesafenin uzun olması sesin yavaş yayılmasına neden olmuştur. 2. Gök gürültüsünden hemen sonra dağlık bir bölgede çığ düşmesi gerçekleşmiştir. Bunun nedenini yazınız. Cevap: Sesin bir enerji olmasıdır. 3. Emel, izlediği bilim kurgu filminde uzayda, uzay araçlarının büyük bir patlama ve gürültü ile çarpıştıklarını gördü. Bu sahnede bilimsel bir hata yapıldığını düşündü. Emel’in fark ettiği hata nedir? Cevap: Uzay boşluk olduğu için çarpışma sesi duyulmayacaktır. Ses boşlukta duyulmaz. 4. Denizin ortasındaki teknede bulunan bir kişinin suda gerçekleşen bir patlamanın sesini iki kez duymasının sebebi ne olabilir? Cevap: Sesin sürati sıvıda ve havada farklı ilerleyecektir. Bu nedenle iki defa duymuştur. 5. Alarmları kurulmuş saatlerden biri masanın üzerine, diğeri havası alınmış cam fanusun içine yerleştirilir. Alarmlar çaldığında havası alınmış fanus içindeki saatin sesi duyulmaz ancak masanın üzerindeki saatin sesi duyulur. Bu durumun nedeni, sesin hangi özelliği ile açıklanabilir? Cevap: Sesin boşlukta yayılamaması özelliğinden dolayı. Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 160-161. Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |