5. Sınıf Türkçe Duygularımız Metni Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 138-139-140-141-142-143-144-145-146-147-148-149 MEB Yayınları etkinlik cevaplarını görmeye ne dersiniz? Haydi başlayalım!

Duygularımız Metni Cevapları 5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 138-139-140-141-142-143-144-145-146-147-148-149


Duygularımız Metni Cevapları

duygularımız metni cevapları



5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 138. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

Keşif Yolculuğu

Hangi durumlarda kendinizi mutlu hissedersiniz? Söyleyiniz.

Cevap: Ben en çok ailemle birlikte vakit geçirince mutlu oluyorum. Arkadaşlarımla oyunlar oynayınca, sinemaya gidince, piknik yapınca, yaz aylarında denize gidince, derslerimde başarılı olunca, dondurma yiyince mutlu oluyorum.



Günlük yaşamınızda en çok hissettiğiniz duygular nelerdir? Söyleyiniz.

Cevap: Sevinç, mutluluk, üzüntü, öfke, acıma, sevme gibi duyguları hissediyorum.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 140. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

  • 1. ETKİNLİK

Aşağıda verilen altı temel duyguyu hangi durumlarda yaşadığınızı anı ve deneyimlerinizden yararlanarak örnekteki gibi yazınız.

Cevap:



5. sınıf türkçe ders kitabı cevapları sayfa 140 meb yayınları

Yukarıdaki duygulardan birine yönelik olarak arkadaşlarınızla canlandırmaya uygun bir metin kurgulayınız. Metni kurgularken aşağıdaki kutuların her birinden en az öge seçip kendinize yer, kişi, zaman belirleyerek bunları metninizde kullanınız.

Cevap:

Uzay 2055



Yıl 2055, uzayın derinliklerinde “Orion” uzay gemisi, yıldızların arasında ilerliyordu. Ekipte beş astronot vardı: Lila, Mert, Selin, Berke ve Ceren. Hepsinin içinde farklı duygular çarpışıyordu: şaşma, üzülme, sevinç, korku ve mutluluk.

Lila pencereden dışarı bakarken, gözleri parladı. “Buna inanamıyorum!” dedi heyecanla. “Baksana, o nebula ne kadar güzel!”

Mert gülümseyerek yanıtladı, “Gerçekten harika. Ama keşiflerimizi yapmadan önce biraz daha dikkatli olmalıyız.”

Ceren, biraz tedirgin görünüyordu. “Keşifler sırasında bir şey olursa ne yapacağız? Yıldızlar arasında kaybolmak istemiyorum,” dedi.



Selin, lider olarak ekibi sakinleştirmeye çalıştı. “Sakin olalım. Birlikteyiz, sorunları aşmak için buradayız.”

Berke, aniden alarm seslerinin yükselmesiyle panikledi. “Ne oluyor? Navigasyon sistemi neden durdu?” diye sordu, gözleri kocaman açılmıştı.

Selin hemen bilgisayara yöneldi. “Bilmiyorum, ama kontrol etmemiz gerekiyor. Berke, senin yardımına ihtiyacım var!”

Berke, biraz daha sakinleşerek yanıtladı. “Tamam, hemen incelemeye başlıyorum. Mert, sen de bana destek ol.”



Mert, Berke’nin yanında yer aldı. “Sorunu çözebiliriz, birlikte yapacağız,” dedi kararlılıkla.

Ceren, durumu izlerken duyguları karıştı. “Eğer bu durumu aşamazsak… geri dönemeyeceğiz,” diye mırıldandı.

Lila, Ceren’in gözlerindeki korkuyu görünce yanına yaklaştı. “Ceren, umudunu kaybetme. Biz birbirimize destek olmalıyız. Birlikte güçlüyüz!” dedi.

Selin, ekibin moralini yükseltmek için gülümseyerek, “Unutmayın, birlikte her zorluğun üstesinden gelebiliriz,” dedi.



Bir süre sonra Berke ve Mert, sistem üzerindeki çalışmalara yoğunlaştı. “Evet, burası… Evet, buradan gitmemiz lazım,” dedi Berke.

Ceren, “Umarım doğru yapıyorsunuzdur,” diye fısıldadı, ama inancı yavaş yavaş artıyordu.

Sonunda, sistem tekrar çalışmaya başladı. Alarm sesleri sustu. Mert, sevinçle bağırdı: “Başardık! Navigasyon geri geldi!”

Lila, gözleri parlayarak, “Bunu başardığımız için çok mutluyum! Yaşadığımız duygular… hepsi çok değerli,” dedi.



Berke, “Evet, bu anı asla unutmayacağız,” diyerek gülümsedi.

Selin, ekibin birbirine olan bağlılığını görünce içi ısındı. “Hadi o zaman, yeni hedefimize doğru yola çıkalım. Bu yolculuk sadece uzayda değil, içsel olarak da bizi büyütüyor.”

Geminin içindeki atmosfer değişti; herkesin yüzünde bir mutluluk ifadesi belirdi. “Birlikte çok daha güçlüyüz!” diye haykırdı Ceren, gözyaşlarını silerek.

Uzay, sadece keşifler değil, aynı zamanda dostluk ve dayanışma ile doluydu. Bu yolculuk, onlara unutulmaz anılar ve birbirlerine olan güvenleriyle dolu bir gelecek kazandırmıştı.



Hazırladığınız metni arkadaşınızla canlandırınız.

Cevap: Bu canlandırmayı sınıfta yapmalısınız.

  • 2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metinden hareketle sözlü olarak cevaplayınız.

Yazar, duyguları nasıl tanımlamıştır?

Cevap: Duyguları belirli bir durumla karşılaştığımızda aklımızda canlanan düşüncelerin sonucu olarak verdiğimiz psikolojik tepkiler olarak tanımlamıştır.

Temel duygular ve ikincil duygular arasındaki fark nedir?

Cevap: Temel duygular doğuştan gelir, ikinci duygular ise yaşanılan çevre sayesinde öğrenilir.

Duyguları doğru ifade edebilmenin insan ilişkileri üzerindeki etkisi nedir?

Cevap: Duyguları doğru ifade edince daha iyi ve sağlıklı bir iletişim kurabiliriz. Sorunlarımızı daha kolay çözebiliriz.

Duyguların yönetilmesinin önemi nedir? Metinde hangi yöntemler önerilmiştir?

Cevap: Metinde olumsuz duygulardan kaçmak ya da onları yok saymak yerine neden böyle hissettiğimizi anlamaya çalışmak, hislerimize yol açan nedenleri bulmak, duygularımızı güvendiğimiz bir kişiyle paylaşmak önerilmiştir.

Siz öfkelendiğinizde duygularınızı nasıl ifade ediyorsunuz? Her zaman aynı şekilde mi davranırsınız? Neden?

Cevap: Ben öfkelendiğimde farklı tepkiler verebilmekteyim. Bazen öfkelenince gülmeye başlıyorum, bazen bağırıyorum, bazen de sessiz kalıp düşünüyorum.

Sorunlarınızı konuşmak yerine farklı şekillerde çözmeye çalıştığınızda başarıya ulaştığınız oldu mu? Örnek vererek açıklayınız.

Cevap: Sorunlarımı konuşmak yerine farklı şekillerde çözmeye çalıştığımda hiç bir zaman başarıya ulaşamıyorum. Örneğin arkadaşım sürekli benden silgi istiyor. Ona bundan hoşlanmadığımı söyledim. O da kendisine silgi aldı. Ben söyleyene kadar silgimi sürekli kullandı. Konuştuktan sonra sorun bitmiş oldu.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 141. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

  • 3. ETKİNLİK

Metnin konusu ve ana fikrini yazınız.

Cevap:

Metnin Konusu: Duygularımız, duygu çeşitleri ve duyguların yönetilmesi

Metnin Ana Fikri: Duygularımızın farkında olmalı, onları sorgulama yerine anlamaya çalışmalı, sorunları bu şekilde çözmeliyiz.

Metnin konusunu ve ana fikrini belirlerken nelere dikkat ettiniz? Söyleyiniz.

Cevap: Metinde neyin üstünde durulduğuna bakarak ana fikri belirledim.

  • 4. ETKİNLİK

Metnin ana fikrinden hareketle sizden hangi durumlarda, nasıl davranmanız beklenmektedir? Yazınız.

Cevap: Duygularımı yok saymayıp neden böyle hissettiğimizi anlamaya çalışmamız, duygusal farkındalığa varmamız ve onları ifade etmemiz beklenmektedir. Duygularımızı güvendiğimiz bir kişiyle paylaşmalıyız.

  • 5. ETKİNLİK

Metnin bütününden elde ettiğiniz bilgileri önceki bilgi ve deneyimlerinizden hareketle yorumlayınız.

Cevap: Duygularımızın bir kısmı doğuştan gelirken, bir kısmını da sonradan çevre etkisi ile oluşmaktadır. Duygularımızın altında yatan düşünceleri ifade etmek ve yönetebilmek ne hissettiğimizi anlamamıza yardım eder. Duygularımızı yok saymak yerine neden böyle hissettiğimizi anlamaya çalışmak bu duyguların azalmasına yardımcı olabilir.

Metnin yardımcı düşüncelerini yazınız.

Cevap:

Doğuştan gelen ve sonradan oluşan duygularımız vardır.

Duygularımızdan kaçmamak ve onları yok saymamak gerekir.

Duygularımızı anlamak için altında yatan düşünceleri anlamak gerekir.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 142. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

  • 6. ETKİNLİK

Aşağıdaki metni okuyunuz. Paragraflarla ilgili soruları cevaplayınız.

MERHAMETLİ OLMAK

Merhamet, insanın derin duygularının bir yansımasıdır. Bir kişiye, bir hayvana ya da doğaya karşı beslenen en insani duygudur. Bu duygu, diğer tüm duyguların ötesinde bir kıymet taşır. Çünkü merhamet, insanlara yaşama umudu ve güven aşılayan bir güçtür.

Bu bölümde yazının ne ile ilgili olduğu anlaşılmakta mıdır? Bu yazının konusu nedir?

Cevap: Evet, bu bölümde yazının merhamet ile ilgili olduğunu anlıyoruz.

Merhamet, insanların birbirine bağlanmasını sağlar ve dünyayı daha anlamlı kılar. İnsanları koruyucu bir katman gibi kuşatır ve onu kötü duygu ve davranışlardan korur. Sokakta üşüyen bir sokak kedisi, yardıma muhtaç bir yaşlı ya da kardan eğilip kalmış körpe bir fidan gördüğünde ortaya çıkar. Merhamet de diğer iyi duygular gibi yaşamın en güzel ve en değerli armağanlarından biridir.

Bu bölümde çeşitli örnekler ve açıklamalarla konunun daha iyi anlaşılması sağlanmış mı? Hangi örnekler verilmiştir?

Cevap: Evet, sağlanmıştır. Sokakta üşüyen bir sokak kedisi, yardıma muhtaç bir yaşlı ya da kardan eğilip kalmış körpe bir fidan örnekleri verilmiştir.

Merhamet duygusunu en kıymetli değerlerimizden biri olarak görmeli ve onu hiçbir zaman kaybetmemeliyiz. Çünkü merhamet, insanlığımızın temelini oluşturur ve dünyayı daha yaşanılır kılar. Her birimiz, merhametle dolu bir dünya kurmak için çaba göstermeli ve bu değerli duyguyu yaymaya devam etmeliyiz.

Bu bölümde yazar, yazıyı yazma amacını belirtmiş midir? Yazarın yazıyı yazma amacı nedir?

Cevap: Bu bölümde yazar, yazıyı yazma amacını belirtmiştir. Yazarın yazıyı yazma amacı okuyanlara merhametin en kıymetli değerlerimizden biri olduğu, onu hiçbir zaman kaybetmemek gerektiği, merhametle dolu bir dünya kurmak için çaba göstermek gerektiği mesajını vermektir.

Metinde bir olay mı anlatılmaktadır? Bunu nereden anlıyorsunuz?

Cevap: Hayır, metinde bir olay anlatılmamaktadır. Olay olması için kişi, yer, zaman ve mekan gibi unsurların olması gerekir.

Okuduğunuz metin üç paragraftan oluşmaktadır. Birinci paragraf giriş, ikinci paragraf gelişme, üçüncü paragraf sonuç bölümlerini oluşturmaktadır. Siz de “Duygularımız” adlı metnin giriş, gelişme ve sonuç bölümlerini söyleyiniz.

Cevap:

Giriş: 1.paragraf

Gelişme: 2, 3, 4 ve 5.paragraflar

Sonuç: Son paragraf

Karekodu okutarak “Stresi Tanıyorum” adlı etkileşimli içeriği yönergeler doğrultusunda tamamlayınız.

Cevap: Etkinliği yaptım.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 143. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

  • 7. ETKİNLİK

Düşünceyi geliştirme yollarıyla ilgili aşağıda verilen örnek cümleleri okuyunuz. Siz de “Merhametli Olmak” metninden düşünceyi geliştirme yollarına birer örnek cümle yazınız.

Cevap:

5. sınıf türkçe ders kitabı cevapları sayfa 143 meb yayınları

Karekodu okutarak “Karıncaların Dünyası” adlı etkileşimli içeriği yönergeler doğrultusunda tamamlayınız.

Cevap: “Karıncaların Dünyası” adlı etkileşimli içeriği düşünceyi geliştirme yollarını kullanarak tamamladım.

  • 8. ETKİNLİK

İsimler her zaman görebildiğimiz, dokunabildiğimiz varlıklara mı verilir? Neden?

Cevap: Hayır,  göremediğimiz ve dokunamadığımız varlıklara da isim verilir.

Merhamet” kavramını duyu organlarımızla algılayabilir miyiz? Niçin?

Cevap: Hayır duyu organları ile algılayamayız. Çünkü insanlar düşünene bir varlıktır. Bu nedenle her şeyi duyu organları ile algılayamayız. Beynimizde ve düşüncelerimizde de algılayabiliriz.

Dinlediğiniz metinde duyu organlarınızla algıladığımız ve algılayamadığımız isimleri bularak yazınız.

Cevap:

Duyu organlarımızla algılayabildiğimiz isimler: İnsan, hayvan, doğa, kedi, fidan.

Duyu organlarımızla algılayamadığımız isimler: Merhamet, duygu, ümit, güven, düşünce, davranış, insanlık.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 144. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

  • 9. ETKİNLİK

Aşağıdaki isim kartlarından üçünü seçiniz. Seçtiğiniz kartlarda yazılı olan isimleri tür özelliğine uygun olarak kullandığınız kısa bir konuşma yazınız.

• Konuşmanızın amacını, konusunu, türünü ve süresini belirleyiniz.
• Konuşma şeklinizi karşılıklı konuşma ya da sözlü sunum şeklinde belirleyiniz.
• Konuşmanız için kısa süreli bir ön hazırlık yapınız.
• Anı, gözlem ve deneyimlerinizden yararlanarak doğaçlama bir konuşma yapınız.
• Konuşmanızı konu odağından sapmadan sonlandırınız.
• Konuşmanızın sonunda yaptığınız seçimlerin uygun olup olmadığını değerlendiriniz.

Cevap: Soyut isim, özel isim ve topluluk ismini seçtim.

Soyut isim: Hayal, sevgi, öfke

Özel isim: Boncuk, Tekir, Karabaş

Topluluk ismi: Ordu, sürü, orman

Karabaş adındaki köpeğimle birlikte ormanda yürüyüş yapıyorduk. Birden Karabaş’ın dikkatini bir cisim çekti. Koşarak onun yanına gitti ve kuyruğunu sallamaya başladı. Ben de hemen onun yanına gittim. Meğer benim cisim olarak gördüğüm, yavru bir kaplumbağa imiş. Karabaş o kadar sevgi doluydu ki, onunla oynamak istediği çok belliydi. Kaplumbağa korkmuş, başını kabuğunun içine çekmişti. Ben de Karabaş ile yürümeye devam etmek istiyordum. Ona:

-Hadi Karabaş gidelim! dedim. 

Bana hiç aldırmıyordu. Bu duruma öfkelenerek sesimi arttırdım ve ,

-Hadi! dedim. 

Hemen yanıma geldi ve gün boyunca birlikte yürüdük.

  • 10. ETKİNLİK

Aşağıda verilen cümlelerle duygu durumunu ifade eden görselleri eşleştiriniz. Boşta kalan görselle ilgili siz de bir cümle yazınız.

Cevap:

5. sınıf türkçe ders kitabı cevapları sayfa 144 meb yayınları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 145. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

11. ETKİNLİK

Arkadaşlarınızla daha çok hangi konularda sorun yaşıyorsunuz?

Cevap: Bir karar alırken benim fikirlerimi çok dikkate almadıkları zaman sorunlar yaşıyorum.

Aşağıdaki olayı okuyunuz.

Ayşe ve Elif yakın arkadaşlardı. Ayşe, sınavdan düşük not alınca çok üzüldü ve Elifle konuşmak istedi. Elif o gün meşguldü ve Ayşe’ye hemen cevap veremedi. Ayşe, Elifin onu önemsemediğini düşündü ve ona kırıldı. Elif ise Ayşe’nin yalnız kalmak istediğini sanarak yanına gitmedi. İkisi de duygularını doğru ifade edemediği için aralarında bir sorun oluştu.

Olaydaki sorunla ilgili çözüm önerilerinizi “çember tekniği”ni kullanarak söyleyiniz. Çözüm üretirken ve çözümünüzü ifade ederken aşağıdaki yönergeleri dikkate alınız.

Sorunu tanımlayıp özetleyiniz.
Bilgi ve deneyimlerinizden hareketle özgün çözümler üretiniz.
Ürettiğiniz çözümlerden en uygun olanı belirleyiniz.
Ürettiğiniz çözümle ilgili değerlendirmelerinizi ifade ediniz.
Konuşmanızda kullanacağınız düşünceyi geliştirme yollarını belirleyip uygun biçimde kullanmaya özen gösteriniz.
Sesinizi tüm arkadaşlarınızın duyacağı şekilde ayarlayınız.
Beden dilinizi etkili bir şekilde kullanınız.

Cevap:

Ayşe Ve Elif kendi aralarındaki iletişim eksikliğinden dolayı sorun yaşamışlardır. Ayşe sınavdan düşük not alınca üzüldü ve Elif ile konuşmak istedi. Elif o gün meşgul olduğu için Ayşe’ye hemen cevap veremedi. Ayşe kendinin önemsenmediğini, Elif ise Ayşe’nin yalnız kalmak istediğini sandı.

Bu durumu yaşamamak için, iletişim kurmak gerekiyor. Elif’in en kısa zamanda Ayşe’ye dönmesi ve konuşması gerekirdi. Ayşe’nin ise kısaca duygularını o an belirtmesi gerekirdi. Bu durumda yapılması gereken tek şey konuşmaktır. Her iki arkadaş oturup durumu açık açık konuşmalı ve arkadaşlıklarının bozulmasını engellemeleri gerekir.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 146. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

  • 12. ETKİNLİK

Öfkelendiğiniz zaman vücudunuzda ne gibi değişimler gözlemliyorsunuz? Deneyimlerinizden hareketle açıklayınız.

Cevap: Öfkelendiğim zaman ellerim titriyor, kalbim hızlı atıyor, vücudumda ısı artıyor.

Karekodu okutarak metni dinleyiniz.

Dinlediğiniz metnin anahtar kelimelerini belirleyerek örnekteki gibi yazınız.

Cevap: Öfke, duygu, korku, merak, neşe, üzüntü, şaşırma, mutluluk, merak, korku, pişmanlık, sakinleşmek.

Belirlediğiniz anahtar kelimeleri, bu kelimelerin varsa eş veya zıt anlamlarını ve aşağıda verilen atasözlerini de kullanarak bir paragraf yazınız.

Öfke baldan tatlıdır. Öfke ile kalkan zararla oturur.

Cevap: İnsanların bir çok duygusu vardır. Öfke de bu duygulardan biridir. Öfkelenmeyen insan yoktur. Fakat öfkelenince yapılan davranışlar bize sıkıntı yaratabilir. Önemli olan öfkemizi kontrol altında tutabilmektir. Atalarımız “Öfke ile kalkan, zararla oturur.” demişlerdir. yani öfkelenince yapmak istediğimiz ya da yaptığımız  olumsuz davranışların pişmanlıklarını yaşayabiliriz. Ben öfkelenince hemen elimi yüzümü yıkıyorum. Çünkü artan vücut ısımı düşürmem gerekiyor. Bu şekilde biraz sakinleşebiliyorum. Sizler de bu denemelisiniz. Öfkelenince hemen elinizi ve yüzünüzü yıkayın.

Dinlediğiniz metinde duygularla ilgili verilen bilgileri aşağıdaki yönergeler doğrultusunda sınıflandırıp örnekteki gibi tabloya yazınız.

Cevap:

Olumlu duygular: Neşe, mutluluk, sakinleşmek.

Olumsuz duygular: Öfke, korku, pişmanlık, üzüntü.

Dinlediğiniz metinde hangi bilgiler sınıflandırılabilir? Belirleyiniz.

Bilgileri örnekteki gibi sınıflandırıp aşağıdaki tabloya yazınız.

Cevap:

Olumlu duygular: Neşe, mutluluk, sakinleşmek.

Olumsuz duygular: Öfke, korku, pişmanlık, üzüntü.

Yazdığınız bilgilerin başlıklarını örnekteki gibi tabloya yazınız.

Cevap: Olumlu duygular, olumsuz duygular.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 147. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

  • 13. ETKİNLİK

Dinlediğiniz “Biraz Duygularımızdan Bahsedelim mi?” metninden alınan cümleleri uygun olan düşünceyi geliştirme yolları ile eşleştiriniz.

Cevap:

5. sınıf türkçe ders kitabı cevapları sayfa 147 meb yayınları

Dinlediğiniz metinde geçen düşünceyi geliştirme yolları metne nasıl bir anlam katmıştır? Açıklayınız.

Cevap: Metnin daha iyi anlaşılmasını sağlamıştır. 

İstediğiniz bir duyguyu ve aşağıda yer alan düşünceyi geliştirme yollarından en az ikisini seçerek tanıtıcı bir yazı yazınız.

Tanımlama – Örnekleme – Karşılaştırma – Benzetme

Cevap:

Kahve ve Çay

Kahve ve çay, dünya genelinde en çok tüketilen içecekler arasında yer alır. Her ikisi de sıcak servis edilir ve sosyal ortamlarda önemli bir rol oynar. Ancak, tatları, hazırlanış biçimleri ve kültürel bağlamları açısından belirgin farklılıklar gösterirler.

Kahve, koyu ve yoğun bir lezzete sahiptir. Genellikle çekirdeklerin kavrulup öğütülmesiyle hazırlanır ve espresso, latte gibi farklı varyasyonlara sahiptir. Türkiye’de özellikle Türk kahvesi, kendine has pişirme yöntemi ve sunumuyla dikkat çeker. Kahve, enerji verici etkisiyle sabahları uyanmak için tercih edilen bir içecektir.

Öte yandan, çay daha hafif ve ferahlatıcı bir içecek olarak bilinir. Siyah, yeşil, beyaz gibi farklı türleri bulunur ve genellikle yaprakların demlenmesiyle hazırlanır. Türkiye’de çay, samimi sohbetlerin vazgeçilmez bir parçasıdır ve özellikle çaydanlıkta demlenip servis edilmesiyle öne çıkar.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 148. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

  • 14. ETKİNLİK

Her duygu bir renkle simgelenseydi hangi renkle hangi duyguyu eşleştirirdiniz? Söyleyiniz.

Öfke: Kırmızı
Üzüntü: Mavi
Mutluluk: Sarı
Korku: Siyah
Şaşkınlık: Gri

Aşağıda verilen renklerle duyguları ilişkilendirerek yönergeler doğrultusunda bir hikâye yazınız.

Yazınızın amacını, hedef kitlesini, yazma aracını ve ortamını belirleyiniz. Hikâyenizi farklı bir bakış açısıyla kurgulayınız.
Hikâyenize yukarıdaki renklerden bir başkahraman belirleyiniz.
Diğer renkleri de yardımcı kahramanlar olarak düşününüz.
Deneyim ve gözlemlerinizi hayal gücünüzle birleştiriniz, isimleri tür özelliklerine uygun olarak yazınızda kullanınız.
Alışılmışın dışında bir tarzla yazmaya çalışınız.
Hikâyenize bir başlık koymayı unutmayınız.
Uygun yazma stratejilerini kullanmayı unutmayınız.

Cevap:

Duygular Ormanı

Bir zamanlar, Duygular Ormanı adında rengarenk bir orman varmış. Bu ormanda mutluluk, üzüntü, öfke, sevinç, şaşkınlık ve tiksinti gibi duyguların hepsi yaşanırmış. Ormanın her köşesinde farklı bir duygu bulunurmuş.

Bir gün, küçük bir tavşan olan Pamuk, ormanda dolaşmaya karar vermiş. İlk olarak, Mutluluk Ağacı’na gitmiş. Ağacın altında oturan tavşanlar neşeyle zıplayıp oynuyorlarmış. Pamuk da onlara katılmış ve çok mutlu olmuş. “Bu orman harika!” demiş.

Sonra Pamuk, Üzüntü Gölü’ne ulaşmış. Gölün kenarında bir ördek üzgün bir şekilde yüzüyormuş. Pamuk ona yaklaşmış ve sormuş: “Neden üzgünsün?” Ördek, arkadaşının ona kızdığını söylemiş. Pamuk, onunla konuşarak arkadaşlık hakkında güzel bir hikaye anlatarak onu biraz olsun mutlu etmiş.

Yola devam eden Pamuk, aniden Öfke Dağı’na gelmiş. Dağın tepesinde bir kaplan, sesi gür bir şekilde kükremekteymiş. “Beni kimse dinlemiyor!” diye bağırıyormuş. Pamuk, kaplanın yanına yaklaşmış ve ona, bazen insanların farklı şeyler düşündüğünü ama bunu kabul etmenin önemli olduğunu anlatmış. Kaplan biraz sakinleşmiş ama hâlâ öfkeli görünüyormuş.

Daha sonra Pamuk, Sevinç Çiçekleri bahçesine girmiş. Bahçede, rengarenk çiçekler açmış ve hepsi dans ediyormuş. Pamuk, bu güzel manzarayı görünce içi sevinçle dolmuş. “Burası çok güzel!” demiş. Çiçekler, “Evet, biz mutluluğumuzu paylaşmayı seviyoruz!” demişler.

Pamuk, daha sonra Şaşkınlık Şelalesi’ne ulaşmış. Şelalenin sularından bir balık fışkırarak yukarı zıplıyormuş. Pamuk bu manzarayı görünce çok şaşırmış. “Balıklar nasıl zıplar?” diye düşünmüş. Balık gülerek, “Bizim de farklı yeteneklerimiz var!” demiş. Pamuk, bu duruma çok şaşırmış ama aynı zamanda eğlenmiş.

Son olarak, Pamuk Tiksinti Tepesi’ne gitmiş. Tepede çirkin bir böcek, yemek yerken midesi bulanmış gibi görünüyormuş. Pamuk, böceği görünce tiksinmiş ama sonra onun da bir hikayesi olduğunu düşünmüş. “Belki de bu böceğin de sevdikleri vardır,” demiş kendi kendine. Bu düşünceyle, böceğe gülümsemiş.

Gün sonunda, Pamuk ormandan çok şey öğrenmiş. Duyguların hepsinin önemli olduğunu anlamış. Mutluluk, üzüntü, öfke, sevinç, şaşkınlık ve tiksinti… Hepsi hayatın bir parçasıydı. Pamuk, mutlu bir şekilde evine dönerken, ormandaki tüm duyguları hatırlamış ve her birine teşekkür etmiş.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 149. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 

Yazma sürecinizi tema sonundaki “Yazma Becerisi Öz Değerlendirme Ölçeği”nî kullanarak değerlendiriniz.

Cevap: Bu ölçeği siz doldurmalısınız.

Merhamet, vefa, yardımseverlikle ilgili erişim olanaklarınızı da göz önünde bulundurarak gelecek derse kadar uygun kaynaklardan belgesel, kısa film, çizgi film vb. materyallere yönelik bir araştırma yapınız. Araştırmaya başlamadan önce hangi bilgi kaynaklarını ve materyalleri kullanabileceğinizi ve bunlara nasıl ulaşabileceğinizi belirleyiniz.

Belirlediğiniz materyal ve kaynakları; amaç, ilgi ve ihtiyaçlarınıza uygunluğu açısından değerlendiriniz. Gerekli durumda yeni kaynak ve materyallere ulaşabilirsiniz.
Bu sürece yeniden başlayacak olsaydınız materyal ve kaynak seçimlerinize yönelik neleri değiştirip değiştirmeyeceğinizi söyleyiniz. Neden?
Bu etkinlikte öğrendiklerinizden hareketle sonraki çalışma süreçlerine aktarmak istediklerinizi not alınız.
Çevrenizde örgü ören, dikiş diken vb. büyüklerinizden bunları nasıl ve niçin yaptıklarıyla ilgili bilgi alınız.

Cevap:

Ben bu konular ile ilgili çizgi filmler, kısa filmler ve okullarda yapılan dramalar izledim.

 

Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 130-131-132-133-134-135 MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


Yorum Bırakmak İster misiniz?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kategoriler

Ara


Neler Var?

forumdirilis.net bir eğitim sitesidir. Site içerisinde ilk ve orta öğretim konularının yanı sıra, öğrencilere faydalı olacak çeşitli bilgi ve makaleler de bulunmaktadır. Amacımız; öğrencilere doğru bir kaynak olabilmektir. Bu amaçla, tüm konu ve cevaplarımız işinde ehil kişiler tarafından hazırlanmaktadır.

Türkçe Ders Kitabı Cevapları sınıf sınıf hazırlanarak cevaplandırılmıştır. İlk ve orta öğretime ait Türkçe ders kitapları, yayınevleri isimlerine göre kategorileştirilerek, kolayca erişmenize olanak sağlamaktadır. En doğru Türkçe ders kitabı cevaplarını sitemizde bulabilirsiniz.

Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları 4, 5, 6, 7. sınıflar için hazırlanmıştır. Öğrencilerin lise öncesinde tarih, coğrafya, vatandaşlık ve toplum bilinci gibi konuları en doğru ve anlaşılır şekilde sitemizde bulabilirler.

Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları hem özel yayınevleri, hem de MEB yayınlarına ait ders kitapları içermektedir. Bu kitapların cevapları anlaşılır, açık bir dille hazırlanmıştır. Öğrencilerin kavram kargaşası yaşamamaları için özen gösterdik.

Matematik Ders Kitabı Cevapları anlatımlı, örnek problemleri içeren, sade şekilde hazırlanmıştır. Öğrencilerin zorlandıkları yerlerde bizlere soru sorarak ulaşmaları da mümkündür.

Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları ilkokul 2 ve 3. sınıfları içermektedir. Bu ders, öğrencilerin hayata hazırlanmalarında çok büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle bu dersin iyi anlatılması ve açıklanması gerekmektedir. Bizler de bunun farkında olarak kitap cevaplarını açıklayıcı şekilde tasarladık.

Trafik Güvenliği Ders Kitabı Cevapları sadece 4. sınıfta yer almaktadır. Öğrencilerin her gün trafikte uzun vakit geçirmeleri, onların bilinçli olmasını gerektirmektedir. Bu amaçla, bu derse ayrı bir önem vererek cevapları hazırladık.

İnsan Hakları, Yurttaşlık Ve Demokrasi Ders Kitabı Cevapları yine öğrencilerin anlayabileceği ve açık şekilde hazırlanarak sitemizde yerini almıştır.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Cevapları okul müfredatında olan kitaplara göre cevaplanarak öğrencilerin bilgilerine sunulmuştur.

forumdirilis.net sitesinde daha bir çok konuyu bulmanız mümkündür. Tek yapmanız gereken sitemizi ziyaret ederek kendi ders ve ilgi alanlarınıza göre aradığınız sorulara cevap bulmak olacaktır. Bizlere ulaşmak istediğiniz zaman, ya da sorularınız olduğu zaman, bizlere yorum kısmından yazarak ulaşabilirsiniz. Yorumlarınız ve sorularınız bizim için oldukça önemli ve değerlidir. Bizlerin eğitim konusunda gideceğimiz rotayı sizlerin bu önerileri, eleştirileri ve soruları yönlendirecektir.

Unutmayalım! bizler sizlere yardımcı olmak için varız. Sizlerin, anlamadığınız konuları anlatmak, cevapsız kalan sorularınızı cevaplamak için buradayız. Gayemiz sizlerin hayatta başarılı olmanız, Atatürk'ün dediği gibi "fikri hür vicdanı hür nesiller" olabilmenizdir.