18 Kasım 2024, 21:59 |
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 52’den 71’e Kadar“5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 52-53-54-55-56-57-58-59-60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları” etkinlik cevaplarını sizler için hazırladık. Öğretmenin Sevinci Metni Cevapları 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Öğretmenin Sevinci Metni Cevaplarıİçindekiler
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 52. Sayfa Cevapları MEB YayınlarıUçurtma ile ilgili bildiklerinizi anı, gözlem ve deneyimlerinizden hareketle arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Uçurtma, bahar ve yaz aylarında daha fazla kullanılan bir eğlence aracıdır. Uçurtmayı genellikle kendimiz yaparız. Kağıttan olanlar olduğu gibi, hafif çıtalardan yapılan uçurtmalar da var. Hazır satılan uçurtmalar olsa bile kendi yaptığımız uçurtmalar daha güzel. Uçurtma uçurmak için hafif rüzgarlı havalar tercih edilir. Geleneksel çocuk oyunları ve bu oyunların kültürümüzdeki önemiyle ilgili araştırmanızdan edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Çocuk oyunlarını sadece oyun olarak görmemek gerekir. Bunlar kültürümüzün bir parçasıdır. Çocuk oyunları çok eski zamanlardan beri nesilden nesile aktarılarak gelmiştir. Bizler de bu oyunları devam ettirmeli ve gelecek nesillere aktarmalıyız. Böylece, kültürümüzün bir parçası olan çocuk oyunları yaşamış olur. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 56. Sayfa Cevapları MEB Yayınları1. ETKİNLİK Aşağıda metinde geçen bazı kelimeler ve bu kelimelerin anlamları verilmiştir. Bu kelimelerin metinde kullanılan anlamını örnekteki gibi işaretleyiniz. Cevap: Yukarıdaki kelimeler metnin anahtar kelimeleri olabilir mi? Neden? Cevap: Olamaz çünkü metnin ana unsuru uçurtma. Okuduğunuz metnin anahtar kelimelerini belirleyip aşağıya yazınız. Cevap: Uçurtma, uçmak, öğretmen, gökyüzü, çocuklar, kır, neşe, bahar, leylekler Anahtar kelime olarak belirlediğiniz kelimelerin varsa eş anlamlarını söyleyiniz. Cevap: Neşe: Sevinç Gökyüzü: Sema 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 57. Sayfa Cevapları MEB Yayınları2. ETKİNLİK Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle sözlü olarak cevaplayınız. Öğretmen, emekli olduktan sonra neden uçurtma yapmaya karar vermiştir? Cevap: Çocuklardan kopamadığı ve onları çok sevdiği için. Öğretmen, uçurtma sayısını neden artırmaya karar vermiştir? Cevap: Geçen yıl yaptığı uçurtmalar çocuklara yetmemiş. Çocuklar, uçurtmalarını gökyüzüne bıraktıklarında ne hissetmişlerdir? Cevap: Sevinçten bağırıp çağırmışlar, neşeli çığlıklar atmışlar. Deniz, uçurtmasını kaybedince neler hissetmiştir? Öğretmen, Denize nasıl bir öneride bulunmuştur? Cevap: Deniz çok üzülmüş. Dede ona daha güzel ve daha büyük bir uçurtma yapacağını söylemiş. Siz öğretmenin yerinde olsaydınız çocukları sevindirmek için neler yapardınız? Cevap: Çeşitli oyun turnuvaları düzenlerdim. 3. ETKİNLİK Metindeki emekli öğretmenin aşağıda verilen davranışlarından hareketle hangi kişilik özelliklerine sahip olduğu söylenebilir? Anı, gözlem ve deneyimlerinizden hareketle belirleyip ilgili yerlere yazınız. Cevap: Çocukların emekli öğretmeni sevmelerinde bu özelliklerin etkisi olabilir mi? Nedenleriyle yazınız. Cevap: Evet, öğretmenin tutum ve davranışları, çocuklara karşı duyarlı ve düşünceli olması çocukların sevmesine etki etmiştir. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 58. Sayfa Cevapları MEB Yayınları4. ETKİNLİK Okuduğunuz metinden bir bölüm aşağıda verilmiştir. Deniz ve öğretmenin olaylar karşısındaki tepkilerinden yola çıkarak duygu durumlarını belirleyip söyleyiniz. “Öğretmen Dede, uçurtmamı kaçırdım elimden, yakala onu, lütfen! Yakala!..” diye bağırıyor küçük Deniz ve bana doğru koşuyor. Cevap: Deniz, çok üzülmüş, telaş yapmış, hatta sinirlenmiştir. Öğretmen Dede sakin kalmış, üzüntüsünü belli etmemiş ve Deniz’i teselli etmiştir. 5. ETKİNLİK Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Kişisel görüş içeren cümleleri işaretleyiniz. İşaretlediğiniz cümlelerde kişisel görüş ifade eden kelime veya kelime gruplarının altını örnekteki gibi çiziniz. Cevap: 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 59. Sayfa Cevapları MEB Yayınlarıİşaretlediğiniz her bir cümle için sol, işaretlemediğiniz her bir cümle için sağ sütundaki bir kareyi boyayarak yandaki grafiği oluşturunuz. Yaptığınız sınıflandırmayı ihtiyaç duyarsanız öğretmeninizden yardım alarak adlandırınız ve belirlediğiniz adları sütunların altındaki ilgili yerlere yazınız. Cevap: 6. ETKİNLİK Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Altı çizili kelimelerde neden büyük harf kullanıldığını yazınız. Yay ayraç içinde verilen kelimeleri büyük harflerin kullanımına dikkat ederek örnekteki gibi yazınız. Cevap: 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 60. Sayfa Cevapları MEB Yayınları7. ETKİNLİK Aşağıdaki paragraftan hareketle soruları sözlü olarak cevaplayınız. Hepimizin ortak kullandığı bazı yaşam alanları vardır: sahil, çocuk parkı, yeşil alanlar gibi. Bu alanları temiz ve düzenli tutmak herkesin sorumluluğundadır. Gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakabilmek için çevreye karşı duyarlı olmalıyız. Bu, aynı zamanda sağlıklı ve huzurlu bir ortamda yaşamımızı sürdürmek için önemlidir. Sizce çocukların zaman geçirdiği ortak yaşam alanlarının korunmaması ne gibi sorunlara yol açabilir? Söyleyiniz. Cevap: Gelecek nesillerin faydalanamamasına, çevre kirliliğine, hastalıklara neden olabilir. Paragrafta bahsedilen sorumluluğun yerine getirilmesiyle okuduğunuz metindeki çocukların kırlarda uçurtma uçurabilmesi arasında bir ilişki olabilir mi? Örneklerle açıklayınız. Cevap: Evet. Çünkü çocukların kırlarda özgürce uçurtma uçurmaları temiz bir çevre sonucu olmaktadır. Çevre kirletilmiş olsaydı çocuklar bunu yapamazdı. Aşağıdaki görselde verilen iki çocuk arasında geçen ve çevreye karşı sorumluluğu konu alan bir diyalog yazınız. Bu çalışmada yazma aracı ve ortamını (mektup, e-posta, mesajlaşma ve sosyal medya uygulamaları vb.) siz belirleyiniz. Ayrıca yazışmayı başlatma, sürdürme ve sonlandırmayla ilgili uygun selam ve hitap ifadelerini kullanınız. Yazma çalışmanızın sonunda yazdığınız diyaloğu konu ve anlam bütünlüğü açısından gözden geçirerek düzenleyiniz. Cevap: Ali: Merhaba Efe mu mesajı sana çevreye daha duyarlı olman için yazıyorum. Efe: Ne oldu ki! Ali: Çöpleri, çöp kutusu yerine yerlere atıyorsun. Efe: Haklısın biraz sorumsuz davrandım. Ali: Lütfen daha dikkatli ve sorumlu davranalım. Çevremizi temiz tutalım ki sağlıklı olalım. Efe: Haklısın bundan sonra daha dikkatli olacağım. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 61. Sayfa Cevapları MEB Yayınları8. ETKİNLİK Aşağıdaki yay ayraçların içine uygun noktalama işaretlerini yazınız. Cevap: Emre ve ailesi iki hafta sonra gerçekleşecek olan ödül töreni için sabırsızlanıyordu(. )Beklenen gün sonunda gelmişti( .) Emre en yakın arkadaşları Ahmet(, )Eren ve Yasin ile buluşup yola 9. ETKİNLİK Aşağıdaki görselde bir uçurtmanın yapım aşamaları gösterilmiştir. Görselde verilen işlemde ne yapıldığını boş bırakılan alanlara yazınız. Cevap: 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 66. Sayfa Cevapları MEB YayınlarıArtık stratejilerimizin kullanımını öğrendik. Okuduğunuz metindeki “emekli öğretmeni betimleyecek bir paragraf planlayalım ve taslak metnimizi kimseden yardım almadan yazalım. Cevap: EMEKLİ ÖĞRETMEN Emekli Öğretmen Dede, yaşlı, saçları ve sakalları beyazlamış, içindeki çocuk ruhunu devam ettiren biridir. Çocukları çok sevdiğinden dolayı emekli olduğu halde çocuklardan kopamamış. Onlara, her bahar mevsiminde uçurtmalar yapıp hediye eden, onlarla kırlarda koşturan biridir. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 68. Sayfa Cevapları MEB Yayınları10. ETKİNLİK Okuduğunuz kitaplardaki kahramanlarla aranızda bir bağ kurar mısınız? Nedenini söyleyiniz. Cevap: Evet, kurarım. Kendimi o kahramanın yerine koyarım. Böyle okuyunca hikaye daha güzel geliyor. Aşağıdaki olayın anlatıldığı hikâye için bir kahraman oluşturunuz. Kahramanınızın özelliklerini ilgili yerlere yazınız. Yazarken aşağıdaki yönergeleri dikkate alınız. Cevap: Adı: Murat
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 69. Sayfa Cevapları MEB Yayınları11. ETKİNLİK Aşağıdaki ifadeleri doğru veya yanlış olmaları yönünden değerlendiriniz. Kutuların numaralarını takip ederek yönergelerden hareketle Keloğlan’ı hazineye ulaştırınız. Cevap: 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 70. Sayfa Cevapları MEB Yayınları12. ETKİNLİK Büyüklerinizle gittiğiniz piknik, gezi vb. etkinliklerde neler yapmaktan hoşlanıyorsunuz? Söyleyiniz. Cevap: Ben en çok ağaca kurulan salıncakta sallanmayı seviyorum. Ayrıca mangalda yapılan yemekler de çok güzel. Koşturup oynamak, gezmek, ağaçların altında uyumayı çok seviyorum. Karekodu okutarak metni dikkatlice dinleyiniz. Mehmet ve dedesi kitapçıda neler yapmıştır? Yazınız. Cevap: Dedesi Mehmet’e kendi çocukluğundan kalma öykülerden bahsetti. Eski oyuncakları ve kitapları incelediler. Geçmişle ilgili sohbetler ettiler. Dinlediğiniz metinde ne anlatılmaktadır? Yazınız. Cevap: Mehmet’le dedesinin birlikte geçirdiği güzel ve eğlenceli bir gün anlatılmaktadır. Aşağıdaki cümlelerden hangisi dinlediğiniz metindeki “Geçmişle ilgili sohbetler içinde kayboldular.” cümlesiyle yakın bir anlam taşımaktadır? Cevap: 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 71. Sayfa Cevapları MEB Yayınları13. ETKİNLİK Dedenizle vakit geçirme fırsatınız oldu mu? Cevap: Hayır olmadı. Dedenizle bir gün geçirdiğinizi düşününüz. O gün yaşadıklarınızı, dedenizle yaptıklarınızı, oynadığınız oyunları duygu ve düşüncelerinizi de katarak anlatan bir konuşma yapınız, konuşurken aşağıdaki yönergeleri dikkate alınız. Konuşmanızın amacını (bilgilendirme amaçlı, olaya dayalı anlatım, mizahi), konusunu ve türünü belirleyiniz. Cevap: DEDEMİN BAHÇESİ Sevgili Arkadaşlar, Benim dedemin, evinin önünde çok güzel bir bahçesi var. Dedem, her gün bu bahçeye iner ve sürekli çalışır. Yorulduğu zamanlarda ise, bahçesinin bir köşesine koyduğu sallanan sandalyesine oturur. Orada biraz şekerleme yapar. Bahçesi çok kıymetli olduğu için, ondan izinsiz kimse bahçesine giremez. Bazen, çocukların topu bahçeye kaçınca, kendisi iner ve topu alarak çocuklara geri verir. Bir gün, beni bahçesine çağırdı. Birlikte vakit geçirmek istediğini söyledi. Aslında bana bir sürpriz yaptığını sonradan öğrendim. Dedem benim için bahçesin en büyük ağacına ağaç ev yapmış. Onu görünce mutluluktan deliye döndüm. Hep böyle bir ağaç evim olsun istemiştim. Dedem, demek ki beni çok seviyormuş. O gün, akşama kadar o ağaç evin içinde dedem ile birlikte oturdum. Kitap okudum, dedemle birlikte oyunlar oynadık. O günü hiç unutmuyorum. Haa.. Bu arada ağaç ev hala benim. Sık sık ağaç eve gidip ders yapıyor ve kafamı dinliyorum. Hepinize teşekkür ederim. Karekodu okutarak “Müzeleri Geziyorum”adlı etkileşimli içeriği tamamlayınız. Müzelerle ilgili tahminlerinizi ve ziyaretinizde ilginizi çeken unsurları defterinize not alınız. Cevap: Ankara Cumhuriyet Müzesi, Ankara Kurtuluş Savaşı Müzesi, İzmir Atatürk Müzesi, Samsun Gazi Müzesi. Bu müzelerin hepsinin Milli Mücadele ile ilgili olduğunu düşünüyorum. |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |
Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2529
Cevapları çok beğendim. Diğer yerlerden farklı olmuş. Zaten sınıfta herkes aynı yerden yaptığı için hepsi aynı oluyor. Bu çok güzeldi teşekkür ederim.
Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2529
Çok sogulun