16 Aralık 2024, 20:22 |
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 130-131-132-133-134-135 MEB Yayınları5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 130-131-132-133-134-135 MEB Yayınları etkinlik cevaplarını sizler için hazırladık. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 2. Tema Atatürk’ü Tanımak Kontrol Noktası Cevapları MEB Yayınlarıİçindekiler
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 130. Sayfa Cevapları MEB YayınlarıGÖZÜM ARKAMDA KALMAYACAK Atatürk yeni cumhurbaşkanı seçilmişti. Bir sabah, kimi görevlilerle birlikte, Çankaya sırtlarında yürüyüşe çıkmıştı. Yolda karşıdan gelmekte olan küçük bir çocuk, onları görünce durdu, kenara çekildi. Okuduğunuz metinden hareketle aşağıdaki soruları cevaplayınız. Küçük çocuğun asker olmak istemesiyle ilgili ne düşünüyorsunuz? Cevap: Küçük çocuk asker olup vatanını korumak istemektedir. Çocuk yaşında vatan sevgi ile dolması gurur vericidir. Atatürk” Gözüm arkamda kalmayacak!” sözüyle ne anlatmak istemiştir? Cevap: Gelecek nesillerin ülkemizi koruyacak olması, vatansever olması, Atatürk’ün verdiği emeklerin boşa gitmeyeceğini, Cumhuriyetimizin yaşayacağını ve içinin rahat olduğunu anlatmaktadır. Düşman bu topraklara olur da bir daha ayak basarsa onu buradan kovacağım.” cümlesindeki altı çizili kelime grubunun anlamı aşağıdakilerden hangisidir? A) Mesleğe girmek Cevap: D 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 131. Sayfa Cevapları MEB YayınlarıOkuduğunuz metnin hikâye unsurlarını aşağıdaki tabloya yazınız. Olayın geçtiği zamanın kişiler üzerindeki etkisini, mekânın olaylar üzerindeki etkisini yazınız. Cevap: Metinde Atatürk ile çocuk arasında nasıl bir bağ kurulmuştur? Cevap: Atatürk ile çocuk arasında, çocuk sevgisi, vatan sevgisi ve Atatürk’ün yeni nesle güvenmesi bağı kurulmuştur. Metni tekrar okuyarak üç nokta ile belirtilen alanda hangi diyalogların geçmiş olabileceğini düşününüz. Cevap: Üç nokta ile belirtilen yerlere Atatürk ve Cemil’in konuşmaları gelmelidir. Metnin akışına uygun olarak üç nokta ile verilen kısımda geçebilecek diyalogları yazınız. Yazınızda uygun geçiş ve bağlantı ifadelerine yer veriniz. Cevap: — Cemil, kaç yaşındasın? —11 yaşındayım Paşam. — Okula gidiyor musun Cemil ? —Evet gidiyorum Paşam. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 132. Sayfa Cevapları MEB YayınlarıMetnin bütününden toplayacağınız kanıtları Atatürk’ün gençlerle ilgili düşüncelerine yönelik ön bilgilerinizle ilişkilendirerek metnin ana fikrini yazınız. Cevap: Ülkemizin geleceği ile ilgi Atatürk, yeni nesillere, gençlere ve çocuklara çok güvenmektedir. Dericilikle uğraşan Hacı İbrahim, Millî Mücadeleye katılan görevlilere bot, ayakkabı ve çarık yapmaktadır. Hacı İbrahim ve görevlilerle ilgili verilen aşağıdaki bilgileri okuyunuz. Hacı İbrahim’in yaptığı bot, ayakkabı ve çarıklar askerlere ve görevlilere verilecektir. Botlar, komutanlara ve cephede savaşan askerlere,- ayakkabılar, su taşıyan ve sağlık hizmeti verenlere,- çarıklarsa yemek hizmeti verenlere ve cephanelikte çalışanlara verilecektir. Görevlilerle ilgili bilinenler şunlardır: Ahmet: Cephede bozulan silahları tamir etmekle görevlidir. Verilen bilgilere göre aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız. Cevap: 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 133. Sayfa Cevapları MEB YayınlarıDinlediğiniz marştan hareketle aşağıdaki soruları cevaplayınız. Şair “Tarihe sığmayan destanlar bizim” ifadesiyle ne anlatmak istemiş olabilir? Cevap: Türk tarihi zaferlerle, başarılarla dolu olduğu için bu ifadeyi kullanmıştır. “Kimseye eğmedik boynumuzu eğmeyiz” sözlerine katılıyor musunuz? Niçin? Cevap: Evet katılıyorum. Bizim için en önemli olan şey vatan ve bağımsızlıktır. Bu uğurda kimseden korkmaz, baş eğmeyiz. Marşta Türk milletinin hangi özellikleri vurgulanmaktadır? Cevap: Şanlı bir ulus olması, bayrağına bağlı olması, sarsılmaz bir inanca sahip olması, tarihimizin destanlarla dolu olduğu, vatansever olması, cumhuriyete bağlılığını, özgürlüğe bağlı olması, birlik içinde olduğu vurgulanmaktadır. Dinlediğiniz marştan alınan dörtlükteki söz sanatını belirleyerek yazınız. Özgürlük tutkusu damarlarımda Cevap: Benzetme sanatı vardır. Türk milleti sarmaşığa benzetilerek birbirlerine bağlılığı anlatılmaktadır. Cumhuriyetimizin 100. yılını kutlamış olmak size neler hissettirdi? Cevap: Çok gurur duydum ve mutlu oldum. Ülkemizi daha ilerilere taşımak ve kalkındırmak için benim de çok çalışmam gerektiğini düşündüm. Bununla beraber Atatürk ve silah arkadaşlarını düşündüm. Onların fedakarlıkları beni hüzünlendirdi. Aşağıda serim bölümü verilen olayın düğüm ve çözüm bölümlerini kurgulayıp anlatınız. 29 Ekim sabahı cumhuriyetimizin 100. yılını kutlamak için tüm okullarla birlikte kutlama meydanında toplanmıştık. Okul bandosu, marşları çalarken öğrenciler tören için sıraya dizilmişti. Kıvançla cumhuriyetimizi kutlamayı bekliyorduk. Cevap: Düğüm Tören sırasında, bandonun çaldığı marşlarla birlikte kalabalığın coşkusu arttı. Ancak aniden, anons sisteminde bir sorun meydana geldi. Mikrofon bozuldu ve konuşmalar yapılması gereken sırada ses gelmedi. Öğrencilerin ve ailelerin heyecanı, bu beklenmedik durum karşısında bir miktar azaldı. Gözler sahneye çevrildi; kutlamaların akışı bozulacak mıydı, yoksa bu zorluğun üstesinden gelinip Cumhuriyet kutlaması devam edecek miydi? Çözüm Hızla durumu fark eden öğretmenler, öğrencileri ve velileri sakinleştirdi. Okul bandosu, daha güçlü bir şekilde çalmaya devam ederken, bir öğretmen mikrofonun arızasını gidermek için sahneye yöneldi. Diğerleri ise halkı coşturmak için alkışlarla destek verdi. Bir süre sonra, mikrofon tamir edildi ve konuşmalara başlandı. Cumhuriyetimizin değerleri ve kazanımları vurgulandı, coşku yeniden yükseldi. Tören sonunda, hep birlikte “Yaşasın Cumhuriyet!” diye haykırdık; bu unutulmaz günü bir arada kutlamanın verdiği mutlulukla meydanı terk ettik. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 134. Sayfa Cevapları MEB Yayınları5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 135. Sayfa Cevapları MEB YayınlarıGeliştirmek istediğim becerilerim: |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |
Yönetici
Mesaj Sayısı: 608
Konu Sayısı: 567
Etkinlikler, oğlumun metindeki ana fikri anlamasına ve kendi düşüncelerini ifade etmesine yardımcı oldu. Onun, Atatürk’ün kişisel özelliklerini anlaması ve bu özelliklerin neden liderlik için önemli olduğunu anlaması önemliydi.