29 Ekim 2024, 11:19
Mehmet Akif
Yönetici

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Cevapları Sayfa 107-108-109 MEB Yayınları

“5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları Sayfa 106-107-108-109 MEB Yayınları (1. Kitap)” en güncel cevaplarını sizler için hazırladık.

Ortak Kültürel Mirasımız Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları Sayfa 107 (1. Kitap) MEB Yayınları

“… Paris’te çıkan yangında büyük hasar gören Nötre Dame Katedrali (Nötür Dem Katedrali), 2010’da oluşturulan üç boyutlu dijital kopyası sayesinde bire bir restore edilebilecek (Görsel 3.17). UNESCO; Dünya Mirası Listesi’nde yer alan, yangında büyük hasar gören, tarihî yapı Notre Dame Katedrali’nin onarılması için destek vereceğini açıkladı…”

Nötre Dame Katedrali



UNESCO kültürel mirası koruma konusunda nasıl bir rol üstlenmiştir? Söyleyiniz.

Cevap: UNESCO, maddi destek sağlayarak bu eserin onarılmasına katkı sağlayacaktır.

Kültürel ögelerin UNESCO tarafından koruma altına alınması neden önemlidir? Açıklayınız.



Cevap: Kültürel ögelerin yaşatılması, korunması ve gelecek nesillere aktarılması bakımından önemlidir.

Somut ve somut olmayan kültürel ögelerin korunmasında ve yaşatılmasında bizlere düşen görev ve sorumluluklar neler olabilir? Yapabileceklerinizi ve düşüncelerinizi yazınız.

Cevap: Kültürel miras ögelerini korumalı, yaşatmalı ve bizden sonraki nesillere aktarmalıyız. Kültürel mirasların önemini anlatarak bu konuda özellikle yeni nesillere bilinç aşılamalıyız.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları Sayfa 108 (1. Kitap) MEB Yayınları

PERFORMANS GÖREVİ



Adı: UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde Olmasını İstediğim Kültürel Ögeler
Amacı: Çevrenizdeki kültürel miras ögelerini fark etme ve bu ögelerin korunmasına yönelik fikirler üretmenizi sağlama
Beceri: Kanıta dayalı sorgulama ve araştırma
Süre: 2 ders saati

Yönerge:

• Yaşadığınız ilde bulunan ve ortak kültürel miras kapsamında değerlendirilebilecek somut ve somut olmayan kültürel ögelerden UNESCO Dünya Mirası Listesi’ne girmesini istediğiniz öğeleri gerekçeleriyle yazınız.
• Belirlediğiniz somut ve somut olmayan kültürel miras öğelerinin önemine ilişkin afiş, poster veya broşür hazırlayınız.
• Hazırladığınız ürünleri sınıf panosunda sergileyiniz.
• Hazırladığınız ürünler bütüncül dereceli puanlama anahtarı ile değerlendirilecektir.

Cevap:



5. sınıf sosyal bilgiler ders kitabı cevapları sayfa 108 meb yayınları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları Sayfa 109 (1. Kitap) MEB Yayınları

Aşağıdaki örnekleri uygun kavramla ilişkilendiriniz ve boşluğa “✓” işareti koyunuz

Cevap:

5. sınıf sosyal bilgiler ders kitabı cevapları sayfa 109 meb yayınları



Aşağıdaki soruları cevaplayınız.

Yaşadığınız ilde belirlediğiniz kültürel miras alanını kimler ziyaret etmektedir?

Cevap: Yerli ve yabancı turistler, ziyaret etmek isteyen herkes ziyaret edebilmektedir.

Ziyaretçiler, kültürel miras alanlarında nasıl davranmalı ve hangi davranışlardan kaçınmalıdır?



Cevap: Kültürel miras ögelerine dokunmadan, çevreyi kirletmeden, onlara zarar vermeden davranmalıdır.

Sizce ortak kültürel miras ögelerini korumak için ne gibi kurallar olmalıdır?

Cevap: Haftanın belli günlerinde ziyaretçi alınmalıdır. Ziyaret edenlere saat kısıtlaması getirilmelidir. Rehberler eşliğinde ziyaret olmalıdır.

Yaşadığınız ilde bir kültürel miras ögesinin tehlikede olduğunu fark ettiniz. Herkesi bu konuda uyarmanız ve tehlikedeki kültürel miras ögesini kurtarmanız gerekiyor. Tartışınız.



Cevap: İlk önce bağlı bakanlığa dilekçe veririm. Sosyal medyada bu konu hakkında bilgilendirici ve uyarıcı yazılar yazarım.

Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Cevapları Sayfa 100-101-103-105 MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Forum DirilişYasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.