23 Aralık 2024, 21:47 |
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 142-143-144. Sayfa Cevapları MEB“5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları (1. Kitap) Sayfa 142-143-144″ konusunun en doğru ve açıklayıcı cevaplarını bulabilirsiniz. 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 142-143-144 Cevapları (1. Kitap)İçindekiler 3. Tema Geometrik Nicelikler: Dikdörtgenin Çevre Uzunluğu Cevapları5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları Sayfa 142 MEB Yayınları (1. Kitap)DİKDÖRTGENİN ÇEVRE UZUNLUĞU Bir fotoğrafı ya da resmi daha uzun süre muhafaza etmek ve sergilemek için çerçeve kullanırız. Farsçadan dilimize geçen “çerçeve” kelimesinin kökeni Farsçada “dört çubuk, dörtgen” anlamına gelen “çarçube” sözcüğüne dayanmaktadır. Bir resim sergisinde veya sanat müzesinde ilk dikkatimizi çeken şey çerçeveler değildir. Ancak çerçevenin tabloyla olan uyumu onun daha dikkat çekici ve estetik görünmesini sağlayabilir. Tabloyu ön plana çıkarabilir ya da tablonun daha sönük görünmesine sebep olabilir. Peki, sizce fotoğraf ya da resme uygun çerçeve nasıl yapılıyor olabilir? Aşağıdaki dikdörtgenlerin kenar uzunluklarını belirleyiniz. Daha sonra çevre uzunluklarını bularak altlarındaki noktalı yerlere yazınız. Bulduğunuz çevre uzunlukları hakkında fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız. Bulduğunuz çevre uzunluğuna sahip ve kenar uzunlukları santimetre cinsinden doğal sayı olan farklı dikdörtgenleri aşağıdaki kareli zemine çiziniz. Cevap: 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları Sayfa 143 MEB Yayınları (1. Kitap)Kenar uzunlukları doğal sayı ve çevre uzunluğu 16 birim olan kaç dikdörtgen çizilebilir? Çizilebilecek dikdörtgenlerin kenar uzunluklarının neler olabileceğini sınıfça tartışınız ve belirlediğiniz dikdörtgenleri aşağıya çiziniz. Aşağıdaki kareli zemine çevre uzunluğu 12 cm olan kare çiziniz. Sizce çevre uzunluğu 12 cm olan farklı kareler çizilebilir mi? Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız. Cevap: 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları Sayfa 144 MEB Yayınları (1. Kitap)Gözünüzü kapatıp aşağıdaki sayıların üzerinde arkadaşınız “Dur!” diyene kadar parmağınızı gezdiriniz. Çevre uzunluğu parmağınızın denk geldiği sayıya eşit ve kenar uzunlukları da doğal sayı olan bir dikdörtgen çiziniz. İşlem yapma sırası arkadaşınıza geçmeden önce yaptığınız çizimin doğru olup olmadığını kontrol ediniz. Çizemediğiniz çevre uzunluğu oldu mu? Neden çizemediniz? Sınıfça tartışınız. Cevap: |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |
Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2522
Sağolun istediğim cevapları buldum çok teşekkür ederim