11 Aralık 2024, 14:13
can
Yönetici

4. Sınıf Türkçe Sayfa 155-156-157-158-159-160 Ders Kitabı Cevapları Tuna Yayıncılık

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 155-156-157-158-159-160 Cevapları Tuna Yayınları 

Atasözleri Metni Cevapları 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tuna Yayınları


Atasözleri Metni Cevapları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 155. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

Hazırlanalım

Yaptığınız araştırmanın sonuçlarını arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap:

İşleyen demir ışıldar.



Emek olmadan yemek olmaz.

Ne ekersen onu biçersin.

Çalışan, kazanır.



Az kazanan çok çalışır, çok kazanan az çalışır.

Alın teri ile kazanılan para helaldir.


“Atasözleri” metnini sessiz okuyunuz. Okuma sürecinde zihninizde oluşan soruları 1. etkinliğe yazınız.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 156. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

1. Etkinlik

Okuma sürecinde zihninizde oluşan soruları aşağıya yazınız. Gruplara ayrılarak bu sorulara cevap arayınız. Daha sonra cevaplarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.



1. Emek ve verilen emeğin karşılığını almak için ne gerekir?

Emeğin karşılığını almak için mutlaka çalışmak gerekir.

2. Atasözleri her kültürde var mıdır?

Evet her kültürün ve devletin kendine göre atasözleri vardır.



3. Atasözleri neden insanlar üzerinde bir etki bırakmaktadır?

Atasözleri anlatılmak istenen duygu, düşünce ve verilecek öğütleri kısa ve öz bir şekilde anlattığından dolayı insanlar üzerinde bir etki bırakmaktadır.


2. Etkinlik

Atasözleri” metninde geçen bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Anlamlardan ve verilen harflerden hareketle bu kelimeleri belirleyerek kutucuklara örnekteki gibi yazınız.

Cevap:




4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 157. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

3. Etkinlik

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.

Bir kişinin en kolay harcadığı para hangisidir?

Cevap: Bir kişinin en kolay harcadığı para, kendisinin kazandığı paradır.



Emek harcamadan hiçbir işin yapılamayacağı hangi örnekle açıklanmıştır?

Cevap: Emek harcamadan hiçbir işin yapılamayacağı, yemek yerken çiğnemeden yutulmayacağı örneğidir

Kimden özveride bulunması beklenemez?

Cevap: Kendisine karşı fedakârlık yapmadığımız kimseden özveride bulunması beklenemez.



Okuduğunuz metindeki atasözlerinde hangi konu üzerinde durulmuştur?

Cevap: Okuduğunuz metindeki atasözlerinde emek ve çalışmak konuları üzerinde durulmuştur.


4. Etkinlik

Aşağıdaki ifadeler okuduğunuz metne göre doğru ise ifadenin başına “D”, yanlış ise “Y” yazınız.

Cevap:



1. (D) “Çiğnemeden yutulmaz.” atasözüyle “Emek olmadan yemek olmaz.” atasözü aynı konuyu işlemektedir.
2. (Y) Atasözlerinde arkadaşlık, dostluk gibi konular ele alınmıştır.
3. (D) “Emmim, dayım kesem; elimi soksam yesem.” atasözünde bir kişi için en değerli şeyin kendi alın teri olduğu vurgulanmıştır.
4. (Y) “En kolay iş yemek, çiğnemeden yutulmaz.” atasözünde bazı işlerin emek harcanmadan yapılabileceği söylenmiştir.
5. (D) “Eken biçer, konan göçer.” atasözünün konusu ile “Ne ekersen onu biçersin.” atasözünün konusu aynıdır.


5. Etkinlik

Aşağıdaki öğrencilerden hangisinin “Atasözleri” metniyle ilgili ifadesi doğrudur? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.

Cevap:




4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 158. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

6. Etkinlik

Aşağıdaki metni okuyunuz.

KENDİ DÜŞEN AĞLAMAZ

Çelik tencere ile toprak çömlek bir mutfakta karşılaşıp arkadaş olmuşlar. Oradan buradan konuşurlarken oturmaktan sıkılmış tencere, “Gel, biraz gezelim,” demiş çömleğe. Çömlek, bir tencereye bakmış, bir de kendine: 0 çeliktir, kendisi toprak! Oturup sohbet etmekte bir sorun yokmuş ama birlikte gezmeye çıkmanın tehlikeleri olduğunun farkındaymış.
“Dışarısı benim için tehlikelerle dolu, bir taşa filan çarparım sonra,” diye isteksizliğini belirtmiş.
“Merak etme,” demiş tencere, “araya girer, korurum ben seni, yeter ki gezme teklifimi kabul et sen!”
Tencerenin böyle güvence vermesi karşısında, daha fazla direnememiş çömlek; istemeye istemeye de olsa:
“Peki, demiş, “madem öyle diyorsun!
Birlikte çıkıp mutfaktan, düşmüşler yola… Düz yolda sorun çıkmamış hiç; güle, konuşa ilerlemişler. Ama küçük bir tümsek çıkınca önlerine, tencere çukuru görememiş bir an; sallanmış sağa sola…
Çatt! Çarpmış çömleğe! Kalbi kırılmış çömleğin. Tencere özür dilemiş dikkatsizliği için ama ne fayda! Olan olmuştur bir kere…
Derken bir elektrik direği çıkmış önlerine. Tencere artık dikkatli ya! Atılmış hemen! Çömleğin başına bir şey gelmesin diye, direkle çömleğin arasına girmek istemiş. İstemiş ama bu sefer de telaştan kayıp çarpmamış mı yine çömleğe?
Gövdesinde oluşan çatlaklara ağlamaklı gözlerle bakan çömlek:
“Kendi düşen ağlamaz,” diye mırıldanmış, çelik tencereyle gezmeye çıktığına bin pişman.

Bu metni, “Atasözleri” metni ile konu bakımından karşılaştırınız.

Cevap:

Atasözleri: Bazı atasözleri hakkında bilgilerin verilmesi.

Kendi Düşen Ağlamaz: Bir tek  atasözünün hikaye şeklinde anlatılması.


7. Etkinlik

“Emek olmadan, yemek olmaz.” atasözüyle ilgili bir konuşma yapınız. Bu konuşmanızda “Atasözleri” metninde öğrendiğiniz aşağıdaki kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanmaya dikkat ediniz.

kazanmak-harcamak-özveri-emek-para-rahat

Cevap:

Sevgili Arkadaşlar,

Bugün sizlere “Emek olmadan yemek olmaz” atasözünden bahsedeceğim. Bu atasözü, bir şeyi elde etmek için mutlaka çalışmamız gerektiğini anlatır. Her şeyin bir karşılığı vardır. Yani bir şey kazanmak istiyorsak, bunun için emek harcamamız gerekir. Örneğin, bir oyunu kazanmak için çok çalışmamız, çok pratik yapmamız gerekir. Aynı şekilde okulda başarılı olmak için derslerimize özveriyle çalışmamız gerekir.

Emek harcamadan hiçbir şey kazanamayız. Para kazanmak istiyorsak, bunun için de çok çalışmamız, zamanımızı ve enerjimizi harcamamız gerekir. Emek, sadece bir şeyler almak değil, aynı zamanda kendimizi geliştirmek ve daha iyi olmak için de önemlidir.

Bazı insanlar, rahat bir şekilde her şeye sahip olmak ister. Ama unutmayalım ki, emek harcamadan rahat yaşamak çok zordur. Gerçek mutluluk ve başarı, harcadığımız emeğin sonucunda gelir.

Sonuç olarak, her şeyin bir bedeli vardır. Eğer başarılı olmak, bir şeyler kazanmak istiyorsak, emek vermeli ve çaba sarf etmeliyiz. Unutmayalım, “Emek olmadan yemek olmaz.”

Teşekkür ederim.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 159. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

8. Etkinlik

Beyza ile Yusuf, atasözü tamamlama oyunu oynamaktadır. Beyza’nın söylediği atasözünü Yusuf, Yusuf’un söylediği atasözünü de Beyza tamamlayacaktır. Buna göre Beyza ile Yusuf aşağıda kelimeleri kullanarak atasözlerini nasıl tamamlamış olabilir?

kıymeti-çoğundan-hoş-yiyecek

Cevap:

Beyza: Ekmeğin büyüğü, hamurun çoğundan olur.
Yusuf: Davulun sesi uzaktan hoş gelir.
Beyza: Ek tohumun hasını, çekme yiyecek yasını.
Yusuf: Gençliğin kıymeti ihtiyarlıkta bilinir.


9. Etkinlik

Aşağıda kısa çizginin (-) kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.

Cevap:


10. Etkinlik

Aşağıdaki cümlelerin hangisinde kısa çizgi (-) gereksiz kullanılmıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.

Cevap:


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 160. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

11. Etkinlik

Aşağıda çelik çomak oyununun nasıl oynandığı açıklanmıştır. Ancak oyunun son altı aşaması karışık olarak verilmiştir. Oynanış biçimine göre bu aşamaları sıralayarak numaralandırınız.

Bu oyun iki grup arasında oynanır. Gruplar en az ikişer kişiden oluşur. Oyunda biri 30 santimetre, diğeri ise 70 santimetre olan iki sopa kullanılır. Düz bir yere çizgi biçiminde küçük bir çukur açılır. Çukurdan 20 adım geriye bir çizgi çizilir. Oyunda ebe yoktur. Oyuna başlayacak grubu belirlemek için seçim yapılır. Seçimi kazanan grup oyuna başlamak için hazırdır.

Cevap:


Arkadaşlarınızla oynadığınız bir oyunun aşamalarını aşağıya yazınız.

Cevap:

Saklambaç

En az iki veya daha fazla kişi ile oynanır.

Bir ebe seçilir.

Ebe olan bir duvara dönerek gözlerini kapatır.

Ebe belli bir sayıya kadar sayar. Örneğin elliye kadar.

Bu sırada diğer oyuncular saklanır.

Ebe saymayı bitirince gözlerini açar ve saklanan oyuncuları bulmaya çalışır.

Bulduğu arkadaşını sobeler.

İlk bulduğu oyuncu yeni ebe olur. Oyun bu şekilde devam eder.


f.eba …linkinden bir masal okuyunuz (‘Tarladaki Hazine” (Ih metninin 7. etkinliğine yöneliktir.).

Cevap:

Oğlak ile Kavalcı Kurt

Oğlaklardan biri otlaya otlaya sürüden ayrılmış. Biraz sonra ardına bir kurt düşmüş. Oğlak ondan kurtulamayacağını anlayınca:

— Ey kurt, demiş. Yazgımda sana yemek olmak varmış. Elden bir şey gelmez. Beni yemesine ye de önce bir kaval çal. Hiç olmazsa keyifle öleyim…

Kurt, oğlağın sözüne kanmış. Başlamış kaval çalmaya. O çalmış, oğlak oynamış… Eh, kaval sesi de uzaklardan duyulmuş. Çoban köpekleri koşup gelmişler. Kurt, onları görünce:

— Oh olsun bana! Elimdeki avı bırakıp kaval çalıp oynamanın sonu budur, diye kaçıp gitmiş.

Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 150-151-152-153-154 Tuna Yayıncılık başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


11.12.2024, 14:01

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2432

Atasözlerinin gerek ders vermek veya nasihat vermek amacı ile ortay çıkmış geçmişten günümüze gelen sözlerdir.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Forum DirilişYasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.