05 Eylül 2024, 15:13 |
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 23-26-27-28-29 Cevapları Tuna Yayıncılık4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 23-24-25-26-27-28-29 Tuna Yayınları etkinliklerini ve cevaplarını görmeye ne dersiniz? Haydi başlayalım! 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tuna Yayınları Sayfa 23-24-25-26-27-28-29 Cevaplarıİçindekiler
4. Sınıf Tuna Yayınları Türkçe Ders Kitabı Olamam Metni Cevapları4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 23. Sayfa Cevapları Tuna YayınlarıHAZIRLANALIM Bayrağımıza karşı saygınızı nasıl gösterebilirsiniz? Bu konudaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Bayrağımızın her zaman dalgalanmasını isteriz. Bu yüzden temiz bayrağımızı ütüleyip milli günlerde balkonumuza asarız. Bayrağın yerde olmasına izin vermeyiz. 1. ETKİNLİK a. Güneş ile karga arasında geçen konuşmayı okuyunuz. b. Sizce bir metni vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okumanın ne gibi faydaları olabilir? Arkadaşlarınızla tartışınız. Cevap: Vurgu ve tonlamaya dikkat edersek metindeki duyguları daha iyi anlarız. Telaffuza dikkat etmek de kelimeleri doğru anlamamızı sağlar. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 26. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları2. ETKİNLİK Nehir, “Olamam” şiirindeki bazı kelimelerin şiirdeki anlamlarını aşağıdaki gibi tahmin etmiştir. Bu tahminlerin doğru mu, yanlış mı olduğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ederek ilgili kutucuğu işaretleyiniz. 3. ETKİNLİK Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız. 1. Şiire göre bir çocuğun önem verdiği şeyler nelerdir? Cevap: Bir çocuğun önem verdiği şeyler kucak ve oyuncaktır. 2. Eskiden savaşlarda kullanılan savaş gereçlerinin ve atın bir delikanlı için önemi nedir? Cevap: Savaş gereçleri ve at bir delikanlının yiğitliğini göstermesinin yoludur. 3. Şiire göre genç bir kızın bayrağı uğruna vazgeçebileceği şeyler nelerdir? Cevap: Genç bir kızın bayrak uğruna vazgeçebileceği şeyler telsiz, duvaksız bir düğündür. 4. Gerektiği zaman kadınlı erkekli bu vatanın savunulacağı hangi dizelerde dile getirilmiştir? Cevap: Bu vatanın çocuğuyum denilen dizelerde dile getirilmiştir. 5. Şiirin son bölümüne göre şairin vazgeçebileceği şeyler nelerdir? Cevap: Şair, evden, yuvadan, köyden, sevdiklerinden ve sevenlerinden vazgeçebilir. 4. ETKİNLİK a. Okuduğunuz şiirde geçen “bayrak”, “vatan”, “gaza” kelimelerinden hareketle şiirin konusunu belirleyiniz. Belirlediğiniz konuyu aşağıya yazınız. Cevap: Bayrak sevgisi b. Okuduğunuz şiirin ana duygusunu aşağıya yazınız. Cevap: Bayrak sevgisi tüm sevgilerden üstündür. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 27. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları5. ETKİNLİK Aşağıda boş bırakılan yeri şiirden hareketle doldurunuz. Cevap: Şair, Türk bayrağına karşı bir hayranlık duymaktadır. Ona olan duygularını kendini çocuk, delikanlı ve genç bir kız yerine koyarak anlatmıştır. Bayrak için her şeyin feda edilebileceğini vurgulamıştır. 6. ETKİNLİK Okuduğunuz şiirin görsellerini inceleyiniz. Bunların aşağıdakilerden hangisine katkı sağladığını belirleyerek ilgili kutucuğu işaretleyiniz. Cevap: 7. ETKİNLİK Aşağıdaki özelliklerden hangileri “Olamam” metni için söylenebilir? İlgili kutucukları işaretleyiniz. [ ✓ ] Duygular ön plandadır. 8. ETKİNLİK a. Aşağıdaki metni okuyunuz. Taşıp yirmi yaş dileklerinden 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 28. Sayfa Cevapları Tuna Yayınlarıb. Bu açıklamaya göre aşağıdaki cümlelerde benzeyen ve benzetilenleri belirleyerek ilgili kutucuklara yazınız. Cevap: 9. ETKİNLİK a. Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz. b. Bu kelimeleri anlamlarına uygun şekilde kullanarak bayrak sevgisiyle ilgili bir konuşma yapınız. Cevap: Bayrak bir milletin özgürlüğünün simgesidir. Bayrağı olan her millet kendi geleceğine karar verme hakkına sahiptir. Özgürlük demek, aydınlık bir geleceğe sahip olma şansı demektir. Bu şansı en iyi biçimde değerlendirmenin yolu eğitimden geçer. Eğitim yoluyla çocuklar, gençler meslek sahibi olurlar ve ülkeleri için çalışırlar. Bu da ülkenin kalkınmasını, gelişmesini sağlar. Aydınlık ve refah bir toplum olmanın ilk kuralı özgür olmak yani bayrak sevgisine sahip olmaktır. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 29. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları10. ETKİNLİK a. Aşağıda noktanın (.) kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz. b. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde noktanın kullanımı yanlıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz. [ ] Aytaç, dirseğini masaya dayamıştı.[ ] Bu konuda hepimiz elimizden geleni yaptık. [ X ]Birçok derdim var, hangisini anlatayım. [ ] İki arkadaş yürüyerek oradan uzaklaştı. 11. ETKİNLİK Yaptığınız araştırmadan hareketle Türk bayrağındaki ay ve yıldızın ne anlama geldiğini defterinize yazınız. Cevap: Hilal sembolünün Orta Asya Türklerini temsil ettiğini ifade eden bir çok fikir vardır. Kimi yorumlara göre yıldız sembolü Türklüğü temsil ederken, kimi yorumlara göre ise bağımsızlığı veya insanlığı temsil ediyor. Bu konuda da tam bir fikir birliği mevcut değil. Türk bayrağındaki ay ve yıldızın anlamı kesin olmasa da, bu iki işaretin Türk halkı için tarihi bir miras olduğunu söyleyebiliriz. Geleneksel ata sporlarımızdan “cirit atma, yağlı güreş, matrak ve okçuluk” hakkında araştırma yapınız (“Hedef Sporlarından Biri Okçuluk” metninin 10. etkinliğine yöneliktir.). Cirit atma: Cirit, at üzerinde süngü ve mızrağın düşmana daha iyi savrulması amacıyla ortaya çıkmış bir oyundur. Bu durumda cirit ağacının veya aletinin savaş gücünü geliştirmek için bir eğitim malzemesi olarak ortaya çıktığı, bu eğitim malzemesiyle at üzerinde alıştırmalar yapılmak suretiyle kurallı bir oyun şeklini almıştır. Yağlı güreş: Yağlı güreş, geleneksel bir Türk sporudur. Güreşçiler vücutlarına yağ sürerek güreştikleri için bu şekilde adlandırılır. Müsabakalar “Er Meydanı” denilen alanlarda yapılır. Güreşçilerin vücutlarının yağlanması nedeni ile birbirlerini tutmaları zorlaştığından, büyük güç ve ustalık gerektiren bir spordur. Matrak: Matrak oyunu bir kılıç oyunudur. Osmanlı’da yapılmış bir askeri spor talimidir. Matrak sporunun oluşması, gelişmesi ve günümüzde tekrar yaşatılması konularında tarihte bilinen iki kişinin büyük gayretleri söz konusudur. Kanuni Sultan Süleyman döneminde yaşamış Matrakçı Nasuh ve günümüzde Matrakçı Efkan Çalış büyük fedakârlıklarla bu kültürün yaşatılması için emek vermişlerdir. Okçuluk: Kökeni insanoğlunun avcılık günlerine dayanan, oku bir yay aracılığıyla hedefe göndermeyi amaçlayan spor dalıdır. Osmanlılar döneminde, okçuluğu ciddi kurallara bağlayarak yarışma esası içine alan ve tesis kuran hükümdar Fatih Sultan Mehmet’tir. Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-16-17-18-19-20-21-22 Cevapları Tuna Yayıncılık başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |