17 Ekim 2024, 17:16
Mehmet Akif
Yönetici

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 98-100-101-102-103 TUNA Yayıncılık

Eksilmeyen Buğday Metni Cevapları 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102-103 Tuna Yayınları cevapları ve soruları sizler için hazırladık. İnceleyin!


Eksilmeyen Buğday Metni Cevapları

eksilmeyen buğday metni cevapları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 98. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

  • Hazırlanalım

Aslıhan bir hikâye yazmaktadır. Aslıhan’ın hikâyesinden alınan bazı cümleler aşağıda verilmiştir. Sizce Aslıhan’ın hikâyesinin teması nedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Aslıhan’ın hikâyesinin teması fedakarlıktır.



  • 1. Etkinlik

Aşağıdaki soruları cevaplayınız.

“Eksilmeyen Buğday” adlı bir metin okuyacaksınız. Sizce bu metin neden söz ediyor? Tahmininizi aşağıya yazınız.

Cevap: İyi niyetli iki kardeşin buğday ekmeleri ve ikisinin de fedakarca davranmaları neticesinde buğdaylarının bereketlenmesi.



Eksilmeyen Buğday” metninin görselini inceleyiniz. Görselden hareketle metnin konusunu tahmin ederek aşağıya yazınız.

Cevap: İki kardeşin birbirlerini çok sevmeleri olabilir.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 100. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

  • 2. Etkinlik

Okuduğunuz metinde geçen bazı kelimelerin anlamlan aşağıda verilmiştir. Bu kelimeleri, anlamlarının başında boş bırakılan yerlere yazınız. Daha sonra kelimelerdeki renkli harfleri sırasıyla kutucuklara yazarak şifreyi bulunuz.

Cevap:



4. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 100 cevapları tuna yayınları

  • 3. Etkinlik

“Geçim konusunda kimse kimseye yük olmamalıdır.” anlamına gelen atasözünün kelimeleri karışık olarak verilmiştir. Bu atasözünü belirleyerek aşağıya yazınız.

Cevap: Allah kardeşi kardeş yaratmış, kesesini ayrı yaratmış.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 101. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

Atasözlerinin bir metne ne gibi katkısı olduğunu söyleyiniz.



Cevap: Metnin daha anlaşılır olmasını, vurgulayıcı ve dikkat çekici olmasını, akıcı olmasını sağlar.

  • 4. Etkinlik

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.

İki kardeş ne işle uğraşıyormuş?

Cevap: İki kardeş çiftçilik yapıyorlarmış. Buğday ekiyorlarmış.



Kardeşler buğdayları nasıl paylaşıyormuş?

Cevap: Eşit şekilde paylaşıyorlarmış.

Küçük kardeş ağabeyi hakkında ne düşünüyormuş?

Cevap: Onun evli ve çocuğunun olduğu, bu nedenle daha fazla buğdaya ihtiyacı olacağını düşünmüş.



Büyük kardeşin yaptığını doğru buluyor musunuz? Nedenini açıklayınız.

Cevap: Evet, doğru buluyorum. Kardeşinin iyiliğini istemektedir. Onun da evlenip yuva kurması için daha fazla buğdaya ihtiyacı olacağını düşünmüş.

İki kardeşin de ambarındaki buğday neden azalmıyormuş?

Cevap: İkisi de birbirinden habersiz her gece bir çuval buğdayı diğer kardeşinin ambarına koyuyormuş.



  • 5. Etkinlik

Okuduğunuz metnin ana fikrini belirleyerek aşağıya yazınız.

Cevap: İyilik düşünen ve yapan insanlar iyiliklerle karşılaşırlar.

  • 6. Etkinlik

Hikâye edici metinler serim, düğüm ve çözüm bölümlerinden oluşur. Serim bölümünde hikâye kişileri ve hikâyenin geçeceği çevre kısaca tanıtılır. Düğüm bölümünde okuyucuyu meraklandıracak bir olay örgüsü oluşturulur. Çözüm bölümünde ise olay sonuçlanır. Okuyucunun merakı giderilir.

Bu açıklamaya göre “Eksilmeyen Buğday” metninin serim, düğüm ve çözüm bölümlerinde neler anlatıldığını aşağıya yazınız.



Cevap:

Serim: Metindeki köy, çiftlik ve kardeşler tanıtılmaktadır.

Düğüm: Kardeşlerin birbirinin ambarına gizlice koydukları buğday, kardeşlerin bunu ne için yaptıkları anlatılmaktadır.

Çözüm: Kardeşlerin birbirine sarılmaları ve buğdayın neden eksilmediğini anlamaları anlatılmaktadır.



Hikâye edici metinlerde şahıs kadrosu, olay, mekân ve zaman gibi unsurlar bulunur. Buna göre “Eksilmeyen Buğday” metninin unsurlarını aşağıya

Cevap:

Şahıs Kadrosu: İki kardeş

Mekân: Uzak bir köy ve çiftlik

Zaman: Bir zamanlar

Olay: İki kardeşinin birbirinin iyiliğini düşünerek kendi hakkından buğdayın bir çuvalını her gece diğer kardeşinin ambarına koyması ve sonunda durumun ortaya çıkması.

  • 7. Etkinlik

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 102. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

Okuduğunuz metnin kahramanlarının kişilik özelliklerini belirleyerek aşağıya yazınız.

Cevap: 

Büyük Kardeş:

Büyük kardeş fedakar, düşünceli ve duyarlıdır.

Küçük Kardeş:

Küçük kardeş anlayışlı, duyarlı, hoşgörülü ve fedakâr.

  • 8. Etkinlik

“Kardeşlikte en güzel şey fedakârlık olduğu için kardeşler, çuvalları bırakıp birbirlerine sevgiyle sarılmış.” cümlesinde kardeşlerin birbirine sarılması bir nedene bağlanmış ve neden olarak “kardeşlikte en güzel şeyin fedakârlık olması” gösterilmiştir. Bu tür cümlelere neden-sonuç cümlesi denir.

Küçük kardeş evli olmadığı için buğdayı eşit şekilde bölüşmeyi doğru bulmamış.” cümlesinin neden ve sonuç bölümlerini belirleyerek ilgili yerlere yazınız.

Cevap:

Neden: Evli olmadığı için

Sonuç: Buğdayı eşit şekilde bölüşmeyi doğru bulmaması

  • 9. Etkinlik

Dört arkadaş arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyarak soruları cevaplayınız.

Cevap:

4. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 102 cevapları tuna yayınları

Arkadaşlarınızla bir konuda farklı düşündüğünüz oldu mu? Olduysa bu durumda neler hissettiniz?

Cevap: Evet farklı düşüncelerim oldu. Herkesin kendine göre düşüncesi olabilir.

Bir konu hakkında herkesin aynı düşünmesi mümkün müdür? Neden?

Cevap: Hayır mümkün değil. Her insanın kendine göre bakış açısı, fikir ve düşünceleri olabilir.

Bir konuda farklı düşüncelere sahip kişiler birbirine karşı nasıl davranmalıdır?

Cevap: Anlayışlı ve saygılı davranmalıdır.

“Kardeşlik” konusundaki duygu ve düşünceleriniz nelerdir? Bunları arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Kardeşlik çok güzel bir duygu. Kardeşler birbirini kollar, yardımlaşır ve iyiliğini isterler. Hem arkadaş hem abi, hem de abla olmak, kendin için istediğini onun için de istemek çok güzel bir duygu.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 103. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

  • 10. Etkinlik

Aşağıda soru işaretinin kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.

Aşağıdaki cümlelerden sonuna soru işareti (?) getirilmesi gerekenlerin yanındaki kutucuğu işaretleyiniz.

Cevap:

4. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 103 cevapları tuna yayınları

Aşağıya “Kardeşlik fedakârlıktır.” ana fikrini işleyen karşılıklı bir konuşma yazınız. Yazınızda soru cümlelerine de yer veriniz.

Cevap:

Ali: Merhaba Ayşe! Bugün kardeşlik hakkında bir şeyler düşündüm.

Ayşe: Merhaba Ali! Ne düşündün?

Ali: Kardeşlik fedakârlıktır diyorum. Mesela, sen benim için en sevdiğim oyuncakları paylaşırsan, ben de seninle oyun oynamaya daha çok zaman ayırırım.

Ayşe: Evet, doğru! Ben de seninle birlikte kitap okumayı çok seviyorum. Sen bana en sevdiğin kitabı verirsen, ben de seninle parkta oynarım.

Ali: İşte bu! Kardeşler birbirine yardım eder, destek olurlar.

Ayşe: Evet, kardeşlik gerçekten fedakârlık gerektiriyor. Birbirimize karşı nazik olmalıyız.

Ali: Kesinlikle! Bazen istediğimiz şeyleri vermek zor olsa da, kardeşlik bunu gerektiriyor.

Ayşe: Hatta, birlikte mutlu olmak için bazen fedakârlık yapmalıyız.

Ali: Harika bir fikir! Kardeşler her zaman birbirine destek olmalı.

Ayşe: Evet, işte bu yüzden kardeşlik çok özel bir şey!

Ali: Aynen öyle! Fedakârlık, kardeşliği güçlendirir.

Toplum olarak kimlere ya da nelere saygı duyduğumuzu araştırınız.

Cevap: Toplum olarak devlet büyüklerine, öğretmenlere, kutsallarımıza, büyüklerimize ailemize, saygı duyarız.

Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 92-94-95-96-97 TUNA Yayıncılık başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.