17 Ekim 2024, 14:46
Mehmet Akif
Yönetici

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 92-94-95-96-97 TUNA Yayıncılık

İmece Usulü Yapılan Soğanlı Bebeği Kadınlara Gelir Kapısı Oldu Metni Cevapları 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96-97 Tuna Yayınları cevapları ve soruları sizler için hazırladık. İnceleyin!


İmece Usulü Yapılan Soğanlı Bebeği Kadınlara Gelir Kapısı Oldu Metni Cevapları

soğanlı bebekleri

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 92. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

  • Hazırlanalım

“Bir elin nesi var, iki elin sesi var.” atasözünden anladıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap:



“Bir elin nesi var, iki elin sesi var” atasözü, işbirliği ve dayanışmanın önemini vurgular. Tek başına yapılan işler sınırlı olabilirken, bir araya geldiğinde insanlar daha güçlü, etkili ve verimli sonuçlar elde edebilir. Yani, birlikte çalışmanın ve yardımlaşmanın getirdiği güç ve faydayı ifade eder. Bu nedenle, topluca hareket etmenin önemine dikkat çeker.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 94. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

  • 1. Etkinlik

Ayça, aşağıdaki kelimelerden bazılarını verilen anlamlarından yola çıkarak bulmacaya yerleştirmiştir. Diğer kelimeleri de siz yerleştirerek bulmacayı çözünüz.



Cevap:

4. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 94 cevapları tuna yayınları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 95. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

  • 2. Etkinlik

“Ev hanımlarının el emeği göz nuruyla yapılan Soğanlı bebeği, mahallede yaşayan birçok aileye ek gelir imkânı sağlıyor.” cümlesindeki altı çizili söz grubunun anlamı aşağıdakilerden hangisidir? İşaretleyiniz.

Cevap:



4. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 95 cevapları tuna yayınları

  • 3. Etkinlik

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.

Soğanlı bebeği yapan kadınlar, kazandıkları parayı nasıl paylaşmaktadır?

Cevap: Kazandıkları parayı eşit şekilde paylaşmaktalar.



Kadınların Soğanlı bebeği yapması ile yaşanan olumlu gelişmeler nelerdir?

Cevap: Kadınlar gelir elde etmelerinin yanında yabancı dil öğreniyorlar, yeni arkadaşlıklar ediniyorlar, farklı kültürleri tanıyorlar

Ayşe A. nasıl yabancı dil öğrenmiştir? Öğrendiği diller sayesinde hangi ülkelerden arkadaş edinmiştir?

Cevap: İlçeye gelen yabancı turistlerle konuşa konuşa yabancı diller öğreniyor.  Fransa ve İtalya’dan arkadaş edinmiştir.



Dudu K. hangi durumdan şikâyet etmektedir?

Cevap: Bebek satışında eski canlılığın olmadığından şikayet ediyor.

İmece Usulü Yapılan Soğanlı Bebeği Kadınlara Gelir Kapısı Oldu” metninin konusunu söyleyiniz.

Cevap: İmece usulü ile oyuncak bebek yapıp satan kadınların, aile bütçesine ek gelir elde etmeleri ve ilçeye gelen turistler sayesinde yabancı dil öğrenmeleri.



  • 4. Etkinlik

Konu: Bir paragrafta üzerinde durulan duygu, düşünce, olay veya durumdur. Bir paragrafın konusunu bulabilmek için “Bu paragrafta üzerinde durulan şey nedir?’ sorusu sorulur. Bu soruya alınan cevap, paragrafın konusudur.
Kemal, bu açıklamadan hareketle aşağıdaki paragrafın konusunu doğru bir şekilde belirledi.
Başarı, bir iş için gerekli enerjinin amaca en uygun biçimde kullanılma becerisidir. Bu enerji, insan gücü olabileceği gibi makine gücü de olabilir. Burada önemli olan, başarı için gerekli enerji kullanımının doğru yönlendirilmesidir. Çünkü her başarının arkasında doğru planlama vardır. Plan yapma “hedefe” ulaşmak için en iyi yöntemdir.

Kemal’in belirlediği konu aşağıdakilerden hangisidir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.

Cevap:

Başarısızlığın nedenleri ()
Hedef koymanın gerekliliği ()
Planlama yapmanın önemi (✓)
Başarının aşamaları ()



4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 96. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

  • 5. Etkinlik

Aşağıdaki aşamaları takip ederek bir konuşma yapınız.

• Görsellerden birini seçiniz.
• Bu görselle ilgi duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
• Konuşurken beden dilinizi etkin kullanınız.

Cevap:

Sevgili Arkadaşlar,



Engelli bireylerin hayatlarını kolaylaştırmamız ve onlara yardımcı olmamız gerekir. Burada bizlere bir çok iş düşmektedir. En basit şekilde insanların engelli rampalarının önüne araç park etmemeleri gerekir. Engelli park yerlerine araç park etmemeli, engelli asansörlerini işgal etmemeliyiz. Her insanın engelli adayı olduğunu bilmeli ve ona göre davranmalıyız. Engelli bireyleri topluma kazandıracak etkinlikler yapmalıyız. 

Teşekkür ederim.

  • 6. Etkinlik

1. Adamların ikisi de yorgun ve aç.
2. Çay bardakları tepside dizili duruyor.

Birinci cümledeki “de” bağlaçtır. “Dahi” anlamında başlı başına bir kelimedir. Bu nedenle ayrı yazılmıştır. İkinci cümledeki “-de” ek olduğu için kelimeye bitişik yazılmıştır.



Bu açıklamaya göre aşağıdakilerden hangilerinde bu ek veya bağlacın yazımı yanlıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.

Cevap:

4. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 96 cevapları tuna yayınları

  • 7. Etkinlik

Arkadaşlarınızla veya ailenizle yaptığınız bir işi aşağıya yazınız.

Cevap: Babamla birlikte geçen gün bahçemizi temizleyip, ağaçların diplerini deşeledik. Toprağı havalandırmak için belledik. Babam bana ağaç diplerine atmam için gübre verdi. Bana anlattığı gibi ağaç diplerine gübre koydum ve suladım.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 97. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

  • 8. Etkinlik

Ünlem işaretinin cümleye kattığı anlamları belirleyerek ilgili kutucuklarla eşleştiriniz.

Cevap:

4. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 97 cevapları tuna yayınları

  • 9. Etkinlik

Aşağıdaki yönergeleri uygulayınız.

• Okulunuz için kitap toplama kampanyası düzenleyiniz.
• Bu kampanya için neler yapabileceğinizi arkadaşlarınızla tartışınız.
• Aranızda görev dağılımı yapınız.
• Kampanya duyurusunu yapacak kişileri ve toplanan kitaplarla ilgilenecekleri belirleyiniz.

Yukarıdaki çalışmaların dışında başka nelerin yapılabileceğini aşağıya yazınız.

Cevap: Kıyafet toplama, atık pil toplama, kırtasiye malzemeleri toplayarak ihtiyacı olan öğrencilere gönderme gibi çalışmalar yapılabilir.

Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 86-88-89-90-91 TUNA Yayıncılık başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.