11 Aralık 2024, 13:40 |
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 86-88-89-90-91 Tuna YayıncılıkAslanla Fare Metni Cevapları 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 Tuna Yayınları cevapları ve soruları sizler için hazırladık. İnceleyin! Aslanla Fare Metni Cevaplarıİçindekiler
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 86. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları
Aşağıdaki kelimelerin size çağrıştırdıklarını arkadaşlarınızla paylaşınız. yardımlaşma – iyilik – merhamet Cevap: Bu kelimeler, bana insanlarda olması gereken özellikleri çağrıştırmaktadır. İnsanlar birbirleri ile yardımlaşmalı ve zor olan şeyler kolay olmalı. İnsanlar iyi olmalı ve hep iyilik düşünmelidir. Zor durumda olanlara yardım eli uzatılmalı ve merhametli davranılmalıdır.
Cansu aşağıdaki şiiri sınıf arkadaşlarına okudu. Büşra Öğretmen, öğrencilerine “Çocuklar, arkadaşınızın okuduğu şiiri beğendiniz mi?” diye sordu. Burak söz alarak “Öğretmenim, çok hızlı okudu.” dedi. Fatih ise “Öğretmenim, şiirde hiç noktalama işareti kullanılmamış gibi okudu. O yüzden pek anlayamadım.” dedi. Bunun üzerine öğretmen “Çocuklar, bir metni Sizce Büşra Öğretmenin ifadesi aşağıdakilerin hangileriyle tamamlanabilir? İlgili kutucukları işaretleyiniz. Cevap: 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 88. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları
Aşağıdaki ifadelerde geçen altı çizili deyimlerin anlamlarını belirleyerek noktalı yerlere yazınız. Cevap: Fareye dokunmayıp bir büyüklük gösterdi. Büyüklük göstermek: Bağışlayıcı ve hoşgörülü davranmak. Kimin aklına gelir ki bir an, Aklına gelmek: Anımsamak İşi düşmek: Birinin yardımına gereksinim duymak.
Aşağıdaki görsellerden hangisi “Aslanla Fare” metnini anlatmak için kullanılamaz? İlgili kutucuğu işaretleyiniz. Cevap: 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 89. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız. “Umulmadık kimselerden fayda görür insan” dizesinden ne anlıyorsunuz? Cevap: İnsanın, hiç aklına gelemeyecek kimselerden yardım görebilir demektir. Aslan, fareyi görünce ne yapıyor? Bu davranışını nasıl değerlendiriyorsunuz? Cevap: Aslan, fareyi görünce ona zarar vermiyor. Normalde aslan fareyi yemek ister. Bu davranışı onun merhametli biri olduğunu göstermektedir. Aslanın fareye ne zaman işi düşüyor? Cevap: Aslan, bir tuzağa yakalanıyor. Ağa düşüyor ve kurtulamıyor. O zaman fareye işi düşüyor. Aslan, tuzaktan kurtulmak için neler yapıyor? Neden başarılı olamıyor? Cevap: Aslan kükrüyor, çırpınıyor ama kurtulamıyor. Çünkü ağdan kurtulması için yardıma ihtiyacı vardır. Fare, aslanı tuzaktan nasıl kurtarıyor? Cevap: Ağları kemirerek kesiyor ve kurtarıyor.
Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. • Güneş, kara bulutların arkasında kayboldu. Birinci cümlede gerçek bir olay söz konusudur. Güneşin önüne kara bulutlar gelince güneş görünmez olur. Bu olay gerçek hayatta olabilecek bir durumdur. İkinci cümlede hayalî bir durum söz konusudur. Güneşin sabah olduğunu dört bir yana müjdelemesi, gerçek hayatta karşılaşılması mümkün olmayan bir durumdur. Bu açıklamaya göre okuduğunuz metindeki gerçek öğeler ile hayalî öğeleri belirleyerek defterinize yazınız. Cevap: Gerçek Ögeler: Farenin topraktan çıkması, Aslanın fareye karışmaması, Aslanın ağa yakalanması Farenin dişleri ile ağları kemirmesi Hayali Ögeler: Farenin, aslanı kurtarmak amacı ile ağları kemirmesi Aslanın iyiliğine farenin iyilik yaparak karşılık vermesi
Okuduğunuz metindeki kahramanların özelliklerini aşağıdaki tabloya yazarak karşılaştırınız. Cevap: 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 90. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları
Okuduğunuz metinde aslan, fareye niçin dokunmamıştır? Bu iyiliğin karşılığını nasıl almıştır? Cevap: Aslan iyi yürekli ve merhametli olduğu için dokunmamıştır. Bu iyiliğin karşılığında fare aslanı tuzaktan kurtarmıştır.
“İyilik eden iyilik bulur.” atasözünden hareketle yardımseverlik ile ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Konuşmanızda beden dilinizi etkin kullanmaya dikkat ediniz. Cevap: Sevgili Arkadaşlar, İnsanlar, nasıl davranırlar ise öyle karşılık bulurlar. İyilik eden iyilik, kötülük eden kötülük bulur. Bu nedenle, bizlerin hep iyilik etmemiz gerekir. İyilik edelim ki insanlar da bize iyi davransınlar ve dünya iyi bir yer haline gelsin. Birbirimize yardım edelim, dostluk, kardeşlik çoğalsın. Hem, yardımlaşma toplumu bir birine bağlar ve kenetler. Güçlü bir toplum olmamızı sağlar. Teşekkür ederim.
Aşağıda “Karga ile Tilki” metnini anlatan görseller verilmiştir. “Karga ile Tilki” metnini araştırınız. Yaptığınız araştırmadan hareketle görselleri olayların oluşuna göre numaralandırınız.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 91. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları“Karga ile Tilki” metninde geçen olayları oluş sırasına dikkat ederek aşağıya yazınız. Cevap: Bir gün karga, ağzında bir parça peynirle bir ağacın dalında oturuyormuş. O sırada tilki gelmiş ve kargayı kandırmak için ona güzel sözler söylemiş. Tilki, karganın güzel sesini öve öve, onu şarkı söylemeye ikna etmiş. Karga, övgüler karşısında gururlanıp şarkı söylemeye başlayınca, peynir ağzından düşmüş. Tilki hemen peynir parçasını kaparak uzaklaşmış.
Karagöz ile Hacivat arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyunuz. Hacivat’ın “Dâhiliye doktorumuzda bulunur.” cümlesinde gördüğü yazım yanlışı nedir? Yazım yanlışını düzelterek cümlenin doğru hâlini aşağıya yazınız. Cevap: Dahiliye doktorumuzda bulunur cümlesinde “da” ayrı yazılmalıdır ve “Dahiliyi doktorumuz da bulunur.” şeklinde olmalıdır. Defterinize içinde hayalî öğeler olan bir metin yazınız. Cevap: Renkli Rüyalar Ülkesi Bir zamanlar, uzaklarda Renkli Rüyalar Ülkesi adında bir yer varmış. Bu ülkede her şey rengarenk, her şey hayaliymiş. Ağaçlar mavi, gökyüzü pembe, çiçeklerse mor ve turuncu açarmış. Burada herkes mutluluk içinde yaşarmış. Bir gün, küçük bir tavşan olan Pıtır, bu ülkeyi keşfetmeye karar vermiş. Pıtır, sevimli ve cesur bir tavşanmış. Yolda yürürken, gökyüzünde uçan rengarenk balıklar görmüş. Balıklar, “Gel Pıtır, bizimle oyna!” demiş. Pıtır, hemen balıkların peşine takılmış. Bütün gün birlikte zıplayıp oynamışlar. Pıtır, uçan balıklarla yarışırken, birden bir gürültü duymuş. Merakla sesin geldiği yöne doğru koşmuş. Orada, dev bir kurabiye canavarıyla karşılaşmış! Canavar, “Yardım edin! Kurabiyelerim uçtu!” demiş. Pıtır, canavara yardım etmek istemiş. Pıtır ve arkadaşları, uçan kurabiyeleri yakalamak için birlikte çalışmışlar. Renkli balıklar, Pıtır’a kurabiyeleri bulmasında yardımcı olmuş. Sonunda hepsi birlikte tüm kurabiyeleri yakalamışlar. Kurabiye canavarı çok mutlu olmuş ve onlara en büyük kurabiyeden ikram etmiş. Pıtır ve arkadaşları, karnı tok ve kalpleri sevgi dolu bir şekilde ülkeye geri dönmüşler. O günden sonra, Renkli Rüyalar Ülkesi’ndeki dostluk ve yardımseverlik hiç bitmemiş. Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 80-81-82-83-84 Tuna Yayıncılık başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
11.12.2024, 13:40 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 2469 |
Bana göre yardımın büyüğü veya küçüğü olmaz. Her yardım değerlidir. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |