11 Aralık 2024, 13:12
can
Yönetici

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 56-59-60-61 Tuna Yayıncılık

Denizler Altında Yirmi Bin Fersah Metni Cevapları 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 56-57-58-59-60-61 Tuna Yayınları cevapları ve soruları sizler için hazırladık. İnceleyin!


Denizler Altında Yirmi Bin Fersah Metni Cevapları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 56. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

Hazırlanalım



Hiç deniz yolculuğu yaptınız mı? Yaptıysanız bu yolculukla ilgili duygularınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Kısa süreli deniz yolculuğu yaptım. İstanbul’dan Adalar’a gitmiştik. Benim için çok heyecanlı bir yolculuktu. Güverteden denizi ve martıları izledim.

Aşağıdaki kelimelerin size çağrıştırdıklarını söyleyiniz.



Cevap:

Yakamoz: Gece denizin üzerine düşen ay ışığı.

Canavar: Masallarda sözü geçen yabani, yırtıcı hayvan.

Tayfa: Gemide çalışan personel.



Yosun: Denizde yaşayan yeşil otsu bitkiler.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 59. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

1. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları cevaplayarak metinle ilgili görüşlerinizi belirtiniz.



Bu metinde nelerden söz ediliyor?

Cevap: Gemileri batırdığına inanılan deniz canavarını bulmak için yola çıkan Bilim Heyeti’nde yer alan kişilerin başından geçenlerden söz edilmektedir. Aslında canavar denilen, demirden yapılan bir deniz altı gemisidir. Bilim Heyetinde bulunan Ned Land, Aronnax ve Conseil denizaltı gemisine alınırlar. Kaptan Nemo ve diğerleriyle tanışırlar. Denizin dibinde yapılan bir av macerası anlatılır.

Metinde ilginizi çeken noktalar nelerdir?

Cevap: Denizin dibinde kocaman ağaçların olması, denizin dibinde yürümeleri, köpekbalıklarının olması ve denizaltı ile Kaptan Nemo ilgimi çekti.



Bu metni okuması için başkalarına tavsiye eder misiniz? Niçin?

Cevap: Evet tavsiye ederim. Çünkü metin çok heyecanlı ve  sürükleyici. Macera dolu anlar yaşanıyor. İnsan devamında neler olduğunu merak ediyor.

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimelerin kullanıldığı anlamı belirleyerek ilgili kutucuğu işaretleyiniz.



Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 59. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

3. ETKİNLİK

Tüylerim diken diken oldu.”
Bu cümledeki “tüyleri diken diken olmak” kelime grubu deyimdir. Çoğunlukla gerçek anlamından ayrı bir anlam taşıyan, en az iki kelimeden oluşan kalıplaşmış söz ya da kelime grubuna deyim denir.



Buna göre okuduğunuz metinde geçen aşağıdaki altı çizili deyimlerin anlamlarını bulunuz.

Cevap:

Korku ile titremekten kendimi alamadım.
Tahminim: İstemeyerek bir işi yapma durumuna girmek.

Kendi kendime daha dikkatli olmak için söz verdim.
Tahminim: Bir işi yapacağını kesinlikle bildirmek.



Deyimlerin metne nasıl bir katkı sağladığını defterinize yazınız.

Cevap: Deyimler metne anlam zenginliği, okuyucuyu daha çok etkileyici özellikler katmaktadır.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 60. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki sorulan okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.



Ava kaç kişi çıkmıştır?

Cevap: Dört kişi çıkmıştır.

Ava çıkmak için nasıl bir hazırlık yapılmıştır?

Cevap: Büyük basınca dayanıklı, lastikten yapılmış giysileri giydiler. Ceketlerin yakası bakırdandı. Madeni başlıkları bu yakalara geçirip vidaladılar. Sonra sırtlarına hava aygıtları taktılar.

Ava çıkanlar denizin dibinde nasıl ilerlemiştir? Buranın yeryüzünden farkı var mıdır?

Cevap: Suda oldukları için adımlarını kolaylıkla atabiliyorlardı. Aynı yeryüzünde olan bir çok şey suyun altında da vardı. Ağaçlar, kum, çeşitli balık ve hayvanlar, güneş ışıltısı. Fakat suyun altında oldukları için yeryüzünden farklı yönleri de var. Kolay ve hızlı hareket edememeleri, oksijen olmaması gibi.

Denizin altındaki orman hangi özellikleriyle anlatılmıştır?

Cevap: Bir insanın asla kucaklayıp saramayacağı denli kalın gövdeli, olağanüstü uzunluk
ta dalları olan ağaçlardan oluşmuştu bu orman. Denizaltı bitkilerinin büyüyüp gelişmesinden meydana gelmişti. Bitkilerin kökleri yoktu. Sanki kuvvetli bir yapıştırıcı ile yere tutturulmuş gibiydiler. Kahverengi, yeşil dev yosunların diplerinde bodur ağaççıklardan küçük bir orman
oluşmuştu.

Dev örümcekten nasıl kurtulmuşlardır?

Cevap: Dev yapılı tayfa, dev örümceği bir dipçik darbesiyle öldürmüştü.

5. ETKİNLİK

Aşağıdaki görsellerden hangisi okuduğunuz metni en iyi yansıtmaktadır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.

Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 60. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

6. ETKİNLİK

Okuduğunuz bilim kurgu türündeki eseri nezaket kurallarına uyarak arkadaşlarınıza anlatınız.

Cevap:

Sevgili Arkadaşlar,

Bu metinde, gemileri batırdığına inanılan deniz canavarını bulmak için yola çıkan Bilim Heyeti’nde yer alan kişilerin başından geçenlerden söz edilmektedir. Aslında canavar denilen, demirden yapılan bir deniz altı gemisidir. Bilim Heyetinde bulunan Ned Land, Aronnax ve Conseil denizaltı gemisine alınırlar. Kaptan Nemo ve diğerleriyle tanışırlar. Denizin dibinde yapılan bir av macerası anlatılır.

Beni dinlediğiniz için teşekkür ederim.

7. ETKİNLİK

Aşağıda iki noktanın kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.

a. Kendisinden sonra örnek verilecek cümlenin sonuna konur.
b. Kendisinden sonra açıklama yapılacak cümlenin sonuna konur.

Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 60. Sayfa Tuna Yayınları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 61. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

Aşağıdaki cümlelerden hangisinin sonunda iki nokta (:) kullanılmalıdır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.

Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 61. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

8. ETKİNLİK

Sınıf arkadaşlarınızla bir gezi planı yaptınız. Geziye çıkacağınız gün, gezilecek yerin değiştirildiğini öğrendiniz. Bu durumda tepkiniz ne olurdu? Duygu ve düşüncelerinizi aşağıya yazınız. Metninize uygun bir başlık belirleyiniz. Yazdıklarınızı sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: 

DEĞİŞİM

Gezilecek yerin değiştirilme sebebine göre tepkim farklı olur. Örneğin gezilecek yer daha güzel hale getirilip, turizme daha iyi hizmet edecek ise tepkim olumlu olur. Fakat doğal bir güzellik bozulup inşaat yapılmış ise tepkim olumsuz olur ve üzülürüm.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK

Dünya’nın uydusu Ay hakkında araştırma yapınız (“Ay’ın Acayiplikleri” metninin 9. etkinliğine yöneliktir.).

Cevap: Ay, Dünya’nın etrafında dönen bir uydudur. Ay, Dünya’nın etrafında dönerken kendi etrafında da döner. Bu yüzden her zaman aynı yüzü Dünya’ya bakar. Ay, kendi ışığını üretmez. Güneş’ten aldığı ışığı yansıtarak parlayarak görünür. Ay, farklı fazlarda görünür. Yeni Ay, İlk Dördün, Dolunay ve Son Dördün gibi fazlar vardır. Bu değişimler, Ay’ın Dünya ile Güneş arasındaki konumuna bağlıdır. Ay’ın yerçekimi, Dünya’nınkinden daha azdır. Bu yüzden Ay’da zıplamak daha kolaydır! Ay’ın yüzeyi, kraterler, dağlar ve düz alanlar ile kaplıdır. Ay, hava olmadığı için rüzgar ya da su gibi erozyon etkileriyle değişmez. İnsanlar Ay’a ilk kez 1969 yılında Apollo 11 misyonu ile ayak bastı. Neil Armstrong, Ay’a ayak basan ilk insan oldu.

Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 64-65-66-67-68-69. Sayfa Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


11.12.2024, 13:12

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2469

Denizler altında yirmi bin fersah kitabını okudum çok beğendim. Bu tarz kitapları severek okuyorum.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Forum DirilişYasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.