17 Ekim 2024, 19:48
Mehmet Akif
Yönetici

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 104-105-106-107-108 Tuna Yayıncılık

Saygı Dinleme Metni Cevapları 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108 Tuna Yayınları cevapları ve soruları sizler için hazırladık. İnceleyin!


Saygı Dinleme Metni Cevapları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 104. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

  • Hazırlanalım

Türk toplumunda saygı duyulan unsurları araştırarak edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Toplum olarak devlet büyüklerine, öğretmenlere, kutsallarımıza, büyüklerimize ailemize, saygı duyarız.

Toplu taşıma araçlarında rahatsızlık duyduğunuz durumlarla karşılaştınız mı? Karşılaştıysanız bunlardan birini arkadaşlarımızla paylaşınız.



Cevap: Bazen, gençlerin yaşlılara yer vermediğini, görmezden geldiğini görüyorum.

  • 1. Etkinlik

“Saygı” metnini dinlerken kendinizi otobüsteki yolculardan birinin yerine koyunuz. Yazarın rahatsız olduğu duruma nasıl tepki verirdiniz? Aşağıya yazınız.

Cevap: Ben olsam bu durumu nazikçe söylerdim. Bir daha böyle yapmaması için kibarca uyarırdım.



  • 2. Etkinlik

Aşağıdaki altı çizili kelimelerin cümledeki anlamlarını tahmin ederek tabloya yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.

Cevap:

4. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 104 cevapları tuna yayınları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 105. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

  • 3. Etkinlik

Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre defterinize cevaplayınız.



Yazarı rahatsız eden durum nedir?

Cevap: Bir yolcunun yediği sarımsağın kokusu ve otobüste sarımsak kokusunun rahatsız etmesi.

Yazar, karşılaştığı durum karşısında nasıl bir tepki vermeyi aklından geçiriyor?

Cevap: Ona çatmayı, aklından geçiriyor.



Yazarın sarımsak yemeyle ilgili görüşleri nedir?

Cevap: Sarımsak faydalı olabilir, insanlar sarımsağı sevebilirler de ama bunu yedikten sonra kalabalığa karışmamak gerekiyor. Yenecekse akşam evde yensin ve evden dışarı çıkılmasın diyor.

Yazarın “Bu, bir yurttaşlık görevidir.” şeklinde ifade ettiği görev nedir? Siz bu görüşe katılıyor musunuz?

Cevap: İnsanları rahatsız eden davranışlar içinde olan insanları uyarmaktır. Ben bu görüşe katılıyorum. İnsanları uyarınca bir daha yapmazlar diye düşünüyorum.



  • 4. Etkinlik

Saygı” metninin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.

Cevap:

Metnin Konusu: Bir yolcunun yediği sarımsağın kokusunun otobüsteki yazarı rahatsız etmesi.

Metnin Ana Fikri: Toplu ve kalabalık halde bulunacağımız yerlerde dikkatli ve duyarlı olmalıyız. Başkalarını rahatsız etmemeliyiz.



  • 5. Etkinlik

Yandaki kişinin elinin çenesinde olması ve ileri doğru bakması onun düşündüğünü göstermektedir. Bu, sözlü olmayan mesajlara bir örnektir. Çevrenizdeki kişilerin beden dillerini nasıl kullandığını gözlemleyiniz. Gözlemlerinizden hareketle aşağıya kişilerin sözlü olmayan mesajlarına örnekler yazınız.

Cevap:

Saçını kaşımak düşünmek , çözüm aramak belirtisi olabilir.

Uzaktan geçen birinin bize elini kaldırması ve kalbinin üzerine koyması selamdır.



Başını öne doğru sallamak evet, arkaya doğru sallamak hayır anlamına gelir.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 106. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

  • 6. Etkinlik

“Saygı” metnini sınıfta arkadaşlarınızla canlandırınız. Canlandırma yaparken aşağıda verilen hususları göz önünde bulundurunuz.

• Kendinize bir rol belirleyiniz.
• Canlandıracağınız rol ile davranışlarınızın birbirine yakın olmasına özen gösteriniz.
• Yaratıcılığınızı kullanınız.
• Canlandırma yaparken kendinize özgü bir yaklaşım kullanınız.
• Dikkatinizi dağıtacak şeylerden uzak durunuz.
• Mimik ve jestlerinizi kullanınız.
• Bir süre belirleyiniz ve bu süreyi iyi kullanınız.

Cevap: Bu etkinlik sınıfta yapılacaktır.



  • 7. Etkinlik

Aşağıda 4B sınıfı öğrencilerinin saygı konusunda dikkat ettikleri davranışlar verilmiştir.

Saygı konusunda neler düşündüğünüzü arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: 

Saygı, insanların birbiriyle sağlıklı ilişkiler kurmasını sağlar. Başkalarına değer vermek, dinlemek ve anlayış göstermek, saygının temelidir. Büyüklerimize, arkadaşlarımıza ve öğretmenlerimize saygı göstermek, onlarla daha iyi iletişim kurmamıza yardımcı olur. Ayrıca doğaya saygı göstermek de çok önemlidir; ağaçlara, hayvanlara ve çevremize iyi bakmalıyız. Saygılı olduğumuzda, insanlar da bize saygı duyar ve bu, güzel bir arkadaşlık ortamı oluşturur. Saygı, herkesin mutlu ve huzurlu bir şekilde bir arada yaşamasını sağlar.




4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 107. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

  • 8. Etkinlik

Hacivat ile Karagöz arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyunuz.

4. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 107 cevapları tuna yayınları

Bu konuşmada geçen “ki”lerin altını çiziniz. Bunların yazımlarında herhangi bir farklılık var mı? Belirtiniz.

Cevap: Ek olan “-ki” bitişik, bağlaç olan “ki” ayrı yazılıyor.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 108. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

Şendeki şans bende olacaktı ki…
Bu cümlede iki farklı “ki” kullanılmıştır. Birincisi ek olan “-ki”dir ve kelimeye bitişik yazılır. İkinci ise bağlaç olan “ki”dir ve ayrı yazılır.

Bu açıklamaya göre aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere bağlaç olan “ki” ya da ek olan “-ki”den uygun olanı getiriniz.

Cevap:

4. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 108 cevapları tuna yayınları

  • 9. Etkinlik

“Saygı” konulu hikâye edici metin yazma yarışması yapılacağını varsayınız. Bu yarışma kapsamında yarışmaya katılacak metinlerin taşıması gereken özellikler aşağıda verilmiştir.

Defterinize bu özellikleri taşıyan hikâye edici bir metin yazınız.

Cevap:

Saygı

Bir zamanlar küçük bir köyde yaşayan Ali adında bir çocuk vardı. Ali, çok enerjik ve neşeliydi, ama bazen saygı göstermeyi unuturdu. Özellikle büyüklerine ve öğretmenine karşı dikkatsiz davranıyordu.

Bir gün, Ali’nin okulu bir gezi düzenledi. Öğretmeni, çocukların büyük bir parka gideceğini söyledi. Çocuklar heyecanla hazırlanırken, öğretmeni onlara bir şey hatırlattı: “Unutmayın, orada doğaya ve birbirinize saygı göstermeliyiz.”

Gezi günü geldiğinde, Ali ve arkadaşları parka gittiler. Herkes çok eğleniyordu, ama Ali ağaçların altında koşarken bir ağaca çarptı. “Neden burada durdun?” diye bağırdı ağaca. Arkadaşları güldü, ama öğretmeni hemen Ali’ye yaklaştı.

“Ali,” dedi öğretmeni, “ağaçlar da canlıdır. Onlara saygı göstermeliyiz. Onlar, bizim için oksijen sağlıyor ve gölge yapıyorlar.”

Ali, öğretmeninin söylediklerini düşündü. O anda, doğaya saygı duymanın önemini anladı. Özellikle ağaçların ne kadar değerli olduğunu fark etti. O günden sonra, Ali doğaya daha dikkatli yaklaşmaya ve büyüklerine daha saygılı davranmaya karar verdi.

Gezi sona erdiğinde, Ali arkadaşlarına şunları söyledi: “Artık saygı göstermek benim için çok önemli. Doğaya ve büyüklerimize her zaman değer vermeliyiz!”

Arkadaşları, Ali’nin bu sözlerini takdir etti. Böylece, Ali saygının ne kadar önemli olduğunu anladı ve hem doğaya hem de insanlara saygı göstererek mutlu bir şekilde yaşamaya devam etti.

Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 98-100-101-102-103 Tuna Yayıncılık başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Forum DirilişYasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.