24 Aralık 2023, 11:45 |
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 50-53-54-55-56-57. Sayfa Cevapları MEB Yayınları4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Mehmet Akif Ersoy Metni Soruları Ve Cevapları, Meb Yayınları (2. Tema Milli Mücadele Ve Atatürk)İçindekiler
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları Meb YayınlarıMETNE HAZIRLIK1. Millî marşımızın ve bayrağımızın milletimiz için önemi nedir? Düşüncelerinizi paylaşınız. Cevap: Milli Marşımız ve bayrağımız bizim bağımsızlığımızın sembolüdür. 2. İstiklâl Marşını okumak sizlere hangi duyguları hissettiriyor? Paylaşınız. Cevap: Gurur, coşku ve biraz da hüzün hissediyorum. Şehitlerimiz aklıma gelince hüzünleniyor, vatanımızı düşününce gururlanıyorum. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları Meb Yayınları1. ETKİNLİKa. Metinde geçen kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi Türkçe Sözlükken kontrol ediniz. Kelimeleri cümle içinde kullanınız. Cevap: Üstat Tahmin: Bilgili Sözcük Anlamı: Bilim veya sanat alanlarından herhangi birinde üstün bilgisi ve yeteneği olan kimse. Cümlem: Aziz Sancar bir üstattır. Müddet Tahmin: Zaman Sözcük Anlamı: Süre Cümlem: Sana verilen müddet doldu. Vaziyet Tahmin: Durum Sözcük Anlamı: Durum Cümlem: Vaziyet pek iyi değil. Heyet Tahmin: Grup Sözcük Anlamı: Kurul Cümlem: Okul heyeti toplandı. Mütevazı Tahmin: Alçakgönüllü Sözcük Anlamı: Alçakgönüllü Cümlem: Mütevazı insanı herkes sever. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları Meb Yayınları2. ETKİNLİKSorulan metne göre cevaplayınız, 1. Mehmet Akif yarışmaya neden katılmak istememiştir? Cevap: Yarışmada para ödülü olduğu için. 2. Hamdullah Suphi Bey, Mehmet Akif’i millî marş yazmaya ikna etmek için neler söylemiştir? Cevap: Bunun bir vatan meselesi olduğunu söylemiştir. Ordunun, halkın bu şiire ihtiyacı olduğunu söylemiştir. 3. Mehmet Akif’in yazdığı millî marş Mecliste nasıl karşılanmıştır? Cevap: Salondakileri kendinden geçirmişti. Vekiller ağlıyordu ve alkışlıyorlardı. 3. ETKİNLİKMetnin konusunu ve ana fikrini yazınız. Cevap: KONU: İstiklal Marşımızın nasıl yazıldığı. ANA FİKİR: Milli Marşın önemi. 4. ETKİNLİKİstiklâl Marşının Mecliste ilk kez okunduğu sırada orada bulunsaydınız neler hissederdiniz? Paylaşınız. Cevap: Çok mutlu olurdum. Çok duygulanır ve gurur duyardım. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları Meb Yayınları5. ETKİNLİKGerçek veya tasarlanmış bir olayı anlatan metinlere hikâye edici (öyküleyici) metin denir. Hikâye edici metinler belli bir zamanda, belli bir yerde ve bir kahramanın başından geçer, Hikâyedeki kahramanların sayısı birden fazla olabilir. Verilen “Saat Kulesi” metnini okuyarak “Mehmet Akif Ersoy” metni ile karşılaştırınız. Metin türlerinin özellikleri açısından farklılıklarını ve benzerliklerini kutulara yazınız. SAAT KULESİ İzmit’in merkezinde tam bir Osmanlı mimarisine sahip İzmit Saat Kulesi bulunuyor. 20. yüzyılın başında, II. Abdülhamid’in tahta çıkışının 25. yıl dönümü için şehirlerde saat kulelerinin yaygınlaştırılması istenince yapılmış. Dört katlı kulenin her katında farklı ve birbirinden güzel işlemeler bulunuyor. Son katta bulunan saat, kulenin dört cephesinden de görülebiliyor. Kuleyi gündüz ziyaret ettiğimizde etrafı ağaçlarla çevrili bir alanda banklarda oturup kuleyi ve muhteşem mimarisini, kendine özgü çatısını izliyoruz. Cevap: BENZERLİKLER: İkisi de öyküleyici metindir. İkisi de bilgi vermektedir. FARKLILIKLAR: Saat kulesi metni bilgilendirici metindir. Mehmet Akif Ersoy anı türündedir. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları Meb Yayınları6. ETKİNLİKa. Davranışların, olayların ve durumların sebebini öğrenmek için “neden, niçin” sorularını sorarız. Verilen cümlelerin nedenlerini ve sonuçlarını belirleyerek yazınız. Cevap: İstiklâl Marşı okunduğu için çok duygulanmıştı. Neden: İstiklâl Marşı okunduğu için Sonuç: Çok duygulanmıştı. Millî birlik ve beraberlik içinde hareket ettiğimiz için Millî Mücadeleyi kazandık. Neden: Millî birlik ve beraberlik içinde hareket ettiğimiz için Sonuç: Millî Mücadeleyi kazandık. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamalarından dolayı sınıfımızı süsledik. Neden: 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamalarından dolayı Sonuç: Sınıfımızı süsledik. b, Verilen cümleleri neden-sonuç ilişkisi belirten ifadelerle tamamlayınız. için, bu nedenle, sebebiyle, çünkü Cevap: Ailesi kedi sahiplenmeye karar verdiği için Zehra çok sevindi. 7. ETKİNLİKKonuşma çizgisi ve kısa çizginin kullanım alanlarını okuyunuz. Verilen örneklerle kullanım alanlarını eşleştiriniz. 1. Yazıda satır başına alınan konuşmaları gösterir. Cevap: 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları Meb Yayınları8. ETKİNLİKİstiklâl Marşının son kıtasını kendinize özgü gazı stiliniz ile yazınız. Dalgalan sen de şafaklar gibi ey şanlı hilâl; Meraklı Bilgin, Haydi AraştırmayaMillî Mücadele Döneminde askerlerimizin yaşadığı zorluklar hakkında araştırma yaparak notlar alınız. Aldığınız notları arkadaşlarınızla paylasınız. Cevap: Milli Mücadele döneminde askerlerimizin sayısının az olması ve ordunun yorgun olması. Yeteri kadar teçhizat, silah, mühimmat olmaması, teknolojik yetersizlik. Düşmanın bir çok yeri işgal etmiş olması. |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |
Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2508
En beğendiğim yer burası oldu teşekkür ederim.