18 Ocak 2025, 21:36
Mehmet Akif
Yönetici

4. Sınıf Tuna Yayınları Türkçe Ders Kitabı 186-188-189-190-191. Sayfa Cevapları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 186-188-189-190-191 Tuna Yayınları etkinlik cevaplarını sizler için hazırladık, inceleyin.

“Çukurova Yana Yana” Metni Etkinlik Cevapları 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tuna Yayınları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 186-188-189-190-191. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 186. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

HAZIRLANALIM

Aşağıdaki görsellerden biriyle ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.



Cevap: Peri Bacaları, Kapadokya bölgesi eşsiz güzellikler barındırmaktadır. Doğanın tüm güzelliklerini burada görmek mümkündür. Buraya yerli ve yabancı binlerce turist gelmektedir. Uçan balon etkinlikleri tüm dünyada bilinmektedir. Her gün güneş doğmadan önce insanlar balonlara binerek balondan güneşin doğuşunu izlemektedir. Ayrıca bölgede yabani atlar da bulunmaktadır.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 188. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

1. ETKİNLİK

“Ak bulut pamuk tarlasının yanında, sarı pırıltılı ekin tarlaları sırma misali… Güneş yaldızlar ya bulutları, işte öyle.” Bu cümlelerde geçen altı çizili kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Bu kelimeler ile anlamlarını eşleştiriniz.

Cevap:



4. Sınıf Tuna Yayınları Türkçe ders kitabı cevapları sayfa 188

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki yönergeleri uygulayınız.

“İflahını kesmek” deyimi, “Malum, Adana’nın iflahını keser Seyhan…” cümlesine “gücünü tüketmek, bir daha düzelemeyecek bir duruma getirmek” anlamını katmıştır. Siz de bu deyimi anlamına uygun olarak bir cümlede kullanınız. Cümlenizi aşağıya yazınız.

Cevap: Yorgunluktan iflahım kesildi.



“Çürük çarık” deyimi, “Ceyhan’ın evleri eskiden çok çürük çarıktı.” cümlesine “sağlam olmayan, işe yaramaz” anlamını katmıştır. Siz de bu deyimi anlamına uygun olarak bir cümlede kullanınız. Cümlenizi aşağıya yazınız.

Cevap: Çürük çarık bir bisikletle eve geldi.

3. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.

Sizce Çukurovalı neden Çukurova’da yetişmeyen sebzenin varlığına inanmıyor?



Cevap: Çukurova’nın topraklarının çok verimli olmasından dolayı inanmıyor.

“Şimdi bir bulut yığını Çukurova toprağı…” cümlesiyle ne vurgulanmak istenmiştir.

Cevap: Tarlalardaki pamukların açması sonucu her yerin beyaz bir bulut gibi görünmesinden dolayı vurgulamak istemiştir.

Misis’teki köprüyle ilgili olarak neler biliniyor?



Cevap: Köprü Ceyhan Nehri üzerindedir. Romalılardan kalmadır. Köprünün öteki ucunda eskiden kalma hanlar, hamamlar vardır. Bunların Romalılar ya da Selçuklulardan kaldığı söyleniyor. Köprünün üzerinden Yavuz Sultan Selim’in Mısır’a giderken geçtiği biliniyor.

Parçaya göre Ceyhan, Misis ve Adana’yı bekleyen kötü son nedir?

Cevap: Ceyhan yelden, Misis yılandan, Adana selden dolayı yok olacağına inanılmaktadır.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 189. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri okuduğunuz metne göre tamamlayınız.



Cevap:

• Çukurova’da nar, limon ve portakal ağaçlarına rastlayabilirsiniz.

Ak ak pamuklar, renginden dolayı bulut yığınına benzetilmiştir.

• Misis Köprüsü Ceyhan Nehri üzerindedir.



Yavuz Sultan Selim Mısır’a giderken Misis Köprüsü’nden geçmiştir.

• Yılankale’nin yılanlarının süt ile beslendiğine inanılırmış.

Seyhan Nehri iki yılda bir taşarak Adana’yı zor durumda bırakır.

5. ETKİNLİK

Adana’da yaşayan Esma Hanım hafta sonları ailesi ile çevredeki tarihî mekânları ziyaret etmektedir. Bu hafta sonu da Yılankale’ye gideceklerdir. Buna göre Esma Hanım aşağıdaki güzergâhlardan hangisini kullanmalıdır? Neden? İlgili alana yazınız.



Cevap:

4. Sınıf Tuna Yayınları Türkçe ders kitabı cevapları sayfa 189


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 190. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

6. ETKİNLİK

Okuduğunuz metninde aşağıdakilerin hangilerinden söz edilmiştir? İlgili kutucukları işaretleyiniz.

Cevap:



4. Sınıf Tuna Yayınları Türkçe ders kitabı cevapları sayfa 190

7. ETKİNLİK

“Ceyhan yelden, Misis yılandan, Adana selden gidecek derler. Buna da sebepler uydururlar.” Sizce yazar yukarıda söylenenlere inanıyor mu? Buradan yola çıkarak yazarın olayları nasıl değerlendirdiğini aşağıya yazınız.

Cevap: Yazar bunlara inanmamaktadır. “Buna da sebepler uydururlar” cümlesinden bunu anlayabiliriz. Yazar, o bölgedeki insanların buna inandığını anlatmak istemiştir.

8. ETKİNLİK

Aşağıda bir paragrafı oluşturan cümleler farklı yazı karakterleri ile yazılmıştır. Sizce bu cümlelerden hangisi daha kolay okunmaktadır? Neden?

Cevap: Bence üstten ikinci sıradaki yazı daha kolay okunmaktadır. Çünkü harfler açık ve net şekilde görünmektedir. Yazılar birbirinin içine girmiş gibi değil, açık ve net görünmektedir.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 191. Sayfa Cevapları Tuna Yayınları

9. ETKİNLİK

Arkadaşlarınıza yaşadığınız sokağı tanıtan bir konuşma yapınız. Daha sonra aşağıdaki “Öz Değerlendirme Formu”nu doldurunuz.

Cevap: Sokağımız yaklaşık  yüz elli metre uzunluğundadır. Sokağımızın numarası 57. Sokak’tır. İstanbul’un Fatih ilçesinde bulunmaktadır. Sokağımızda bir tane market, iki tane bakkal ve bir manav vardır. Sokağımızın köşesinde eczane var. Sokağımızdaki evler genellikle  iki ve üç katlıdır.

10. ETKİNLİK

Aşağıda eğik çizginin (/ )kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.

Cevap:

4. Sınıf Tuna Yayınları Türkçe ders kitabı cevapları sayfa 191


Renklerin hangi duyguları temsil ettiği hakkında bir araştırma yapınız (“Konuşan Renkler” metninin “Hazırlık” çalışmasına yöneliktir.).

Cevap:

Renkler, psikolojik ve kültürel anlamlarıyla insanlarda farklı duygular uyandırabilir. İşte bazı yaygın renklerin temsil ettiği duygular:

Kırmızı: Enerji, tutku, aşk ve öfke. Kırmızı, dikkat çeker ve heyecan verici bir renktir. Aynı zamanda, uyarıcı bir etki yaratır, bu yüzden tehlike veya alarm ile de ilişkilendirilebilir.

Mavi: Huzur, güven, sakinlik ve sadakat. Mavi, sakinleştirici bir renktir ve genellikle gökyüzü ve deniz ile ilişkilendirilir. Aynı zamanda güven ve sorumluluk duygusunu da uyandırabilir.

Yeşil: Doğa, yenilenme, denge ve huzur. Yeşil, doğada sıkça gördüğümüz bir renk olduğundan, rahatlatıcı ve canlandırıcı bir etkiye sahiptir. Aynı zamanda büyüme ve gelişme ile ilişkilendirilir.

Sarı: Mutluluk, neşe, dikkat ve enerji. Sarı, parlak ve canlı bir renktir. Genellikle güneşi ve sıcaklığı çağrıştırır, bu nedenle neşeli ve pozitif bir ruh hali yaratabilir.

Turuncu: Neşe, coşku ve yaratıcılık. Turuncu, kırmızı ve sarının birleşimi olarak, enerji ve canlılık ifade eder. Aynı zamanda arkadaşlık ve samimiyet duygusunu da çağrıştırabilir.

Mor: Asalet, zeka, gizem ve manevi derinlik. Mor, lüks ve sofistike bir renk olarak kabul edilir. Ayrıca, ruhsal ve yaratıcı düşünceleri teşvik edebilir.

Beyaz: Temizlik, saflık, barış ve sadelik. Beyaz, genellikle yeni başlangıçlarla ve masumiyetle ilişkilendirilir. Aynı zamanda huzur ve düzen duygusu yaratır.

Siyah: Güç, zarafet, gizem ve dram. Siyah, genellikle otorite ve ciddiyetle ilişkilidir. Aynı zamanda, yas ve kayıp gibi olumsuz duyguları da çağrıştırabilir.


Bir önceki yazımız olan veya sonraki başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Forum DirilişYasal Uyarı
İçerik Bilgisi
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.