01 Aralık 2023, 23:14 |
4. Sınıf İnsan Hakları 62-63. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları4. Ünite Uzlaşı: Uzlaşmanın Gerekliliği Cevaplarıİçindekiler 4. Sınıf İnsan Hakları, Yurttaşlık Ve Demokrasi Ders Kitabı Sayfa 62-63 Cevapları Hecce Yayıncılık4. Sınıf İnsan Hakları, Yurttaşlık Ve Demokrasi Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları Hecce YayınlarıHazırlanalım “Thales (Tales) her şeyin sudan meydana geldiğini sandı, Anaksimenes (Anaksimenes) havanın ilk öge olduğunu düşündü, Herakleitos (Heraklitos) ateşi tercih etti. Sonunda Empedokles (Empedokles) dört elemente (toprak, hava, ateş ve su) izin vererek devlet adamlarına yakışır bir uzlaşma önerdi.” Sizce Bertrand Russell (Börtrınt Rasıl) bu sözüyle ne anlatmak istemiştir? Uzlaşma gerektiren başka hangi konular vardır? Düşüncelerinizi söyleyiniz. Cevap: Her düşünce ve fikre değer vererek bir uzlaşı ortaya koymuştur. Böylece herkesin kendi fikir ve çalışmaları önemli hale gelmiştir. Uzlaşı gerektiren konular milli meseleler, siyasi meseleler örnek verilebilir. Etkinlik Zamanı Bu etkinlik ile iletişim kuramadığımızda nasıl anlaşmazlıklar yaşadığımızı göreceğiz. Öğretmen, önde oturan öğrencilerden birinin kulağına bir cümle söyler. Bu cümle kulaktan kulağa en arkada oturan öğrenciye kadar gider. En sondaki öğrenci duyduğu cümleyi yüksek sesle sınıfa açıklar. Bu etkinlik sayesinde iletişimsizliklerin anlaşmazlıklara nasıl yol açtığı gözlemlenir. Ayrıca kendimizi doğru ifade etmemizin ve karşımızdaki kişiyi etkin dinlememizin önemi görülür. Cevap: Bu etkinlik kulaktan kulağa yayılan sözlerin nasıl değiştiğine, farklılaştığına ve olumlu iken olumsuzluğa yol açtığını göstermektedir. 4. Sınıf İnsan Hakları, Yurttaşlık Ve Demokrasi Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları Hecce Yayınları4-C sınıfı öğrencileri o gün sınıf başkanı seçeceklerdi. Öğretmen, hem sınıf baş- kanını belirleme sürecini öğretmek hem de öğrencilerine demokrasinin önemini göstermek istiyordu. Bu nedenle ilk olarak kimin sınıf başkanı olmak istediğini sordu. Sınıfta birçok parmak kalktı. Öğretmen, sınıf başkanı olmak isteyen Mehmet’i seçti ve birden sınıfta uğultular başladı. “Mehmet olmamalı, bu haksızlık, ben neden olmadım?” şeklinde sesler yükseldi. Öğretmen, öğrencilerine “Aferin çocuklar. Doğru bir tepki verdiniz. Şimdi hep birlikte sınıf başkanı seçim sürecine geçelim” dedi. Öğrencilerine “Sizce sınıf başkanını nasıl seçmeliyiz?” diye sordu. Sınıftaki öğrenciler bir oylama yapmak istediklerini söylediler. Oylama yapılmaya karar verildi ve sınıf başkanı adayları tahtaya çıktı. Neden sınıf başkanı olmak istediklerini arkadaşlarına açıkladılar. Öğrenciler, kararlarını bir kâğıda yazarak öğretmenlerine verdiler. Arkadaşlarından en fazla oyu alan Belma sınıf başkanı seçildi. Bu seçim yöntemi ile 4-C uzlaşarak sınıf başkanlarını belirlemiş oldu. Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız. 1. 4-C sınıfında kısa süreliğine de olsa yaşanan anlaşmazlık nedir? Cevap: Öğretmenin sınıf başkanını seçmesi öğrenciler arasında memnuniyetsizliğin oluşmasına neden oldu. 2. Anlaşmazlık için bir uzlaşı gerekmiş midir? Neden? Cevap: Evet, uzlaşı gerekir. Demokrasi bunu gerektirir. Yoksa kargaşa ve kaos olur. İnsanlar mutsuz olur. Etkinlik Zamanı Çevrenizdeki kişilerle yaşadığınız bir anlaşmazlığı düşününüz. Bu anlaşmazlığı uzlaşı yoluyla nasıl çözdüğünüzü arkadaşlarınızla paylaşınız. Uzlaşı sürecinizi hikâyeleştirerek ailenizle de paylaşınız. Uzlaşının neden önemli olduğunu söyleyiniz. Cevap: Mahallede top oynarken ben takımımı seçmek istiyordum. Bunu diğer arkadaşlarım olumsuz karşıladı. Çünkü hep güçlü oyuncuları seçmek istiyordum. İlk önce oylama yapılarak kaptanlar seçildi. Daha sonra kaptanlar her oyuncuya hangi takıma gitmek istediklerini sordu ve bu da oylandı. Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf İnsan Hakları 60-61. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |