30 Aralık 2023, 10:00
Mehmet Akif
Yönetici

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 14-15-16-17-18. Sayfa Cevapları Sözcü Yayınları

1.Ünite Yer Kabuğu Ve Dünya’mızın Hareketleri : Yer Kabuğunun Yapısı Cevapları

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 14-15-16-17-18 Cevapları Sözcü Yayıncılık


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları Sözcü Yayınları

Hazırlanalım

Aşağıda verilen görseller arasında ne gibi farklılıklar ya da benzerlikler vardır? Düşüncelerimizi defterimize yazalım.



Cevap:

Bu görsellerdeki resimlerin ortak özellikleri taş olmaları, sert olmaları, farklı özellikleri ise şekilleri ve renklerinin farklı olması. Sağdaki resimde bulunan taşların yüzeyleri daha pürüzsüz iken, soldaki pürüzlü bir yapıya sahiptir.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları Sözcü Yayınları

Etrafınıza baktığınızda siz de Cihan gibi değişik şekillerde ve büyüklüklerde taşlara rastladınız mı?



Cevap: Evet rastladım. Dağlarda, deniz kenarlarında, ve değişik bir çok yerde şekilleri ve büyüklükleri farklı taşlara rastladım.

Dünya’mızın yüzeyinde karaların ve suların yer aldığını biliyoruz. Bu taşların Dünya’mızın yüzeyindeki karalarla bir ilgisi var mıdır?

Cevap: Evet var. Çünkü karları bu taşlar, kayalar oluşturmaktadır.


Ya madenler? Madenlerin karalarla bir ilişkisi var mıdır?



Cevap: Evet vardır. Çünkü onlarda neticede kaya ve taş parçalarıdır.


Gezegenimizde ilgili öğrenebileceğimiz başka şeyler de olabilir mi?

Cevap: Olabilir. Örneğin denizler, dağlar, yer kabuğunun altı gibi.


Peki, yer kabuğunun kara tabakasını oluşturan kayaçlar ile ilgili neler biliyoruz?



Cevap: Kayaçların farklı minerallerden oluştuğunu biliyorum.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları Sözcü Yayınları

1. Etkinlik

Etkinliğin Amacı

Kayaçları tanımak.



Neler Kullanacağız?

Farklı şekil ve büyüklüklerde taşlar, sulu boya, fırça, su kabı.

Nasıl Yapacağız?

1. Çevremizden farklı büyüklükte ve şekillerde taşlar toplayalım. Topladığımız taşları sınıfımıza getirelim. 1. fotoğraftaki gibi malzemelerimiz hazırlayalım.
2. Dört kişilik gruplara ayrılalım.
3. Grup arkadaşlarımızla birlikte topladığımız taşları inceleyelim, getirdiğimiz taşları karşılaştıralım.
4. Grup arkadaşlarımızla birlikte topladığımız taşlarla oluşturabileceğimiz bir şekil düşünelim. Bunun için uygun olan taşları seçelim. Taşların üzerine şekiller çizebilir ya da taşları 2. fotoğraftaki gibi sulu boya ile boyayabiliriz.
5. Çalışmalar tamamlandıktan sonra ortaya çıkan ürünleri arkadaşlarımıza gösterelim.



Etkinlik sonuçlarımıza göre aşağıdaki soruları cevaplayalım.

1. Yeryüzünde de etkinliğimizdeki gibi taşlardan oluşmuş şekiller var mıdır?

Cevap: Evet vardır. Daha fazla şekilde olanlar da vardır.

2. Etkinliğimizde kullandığımız taşların ekonomik değeri var mıdır? Ekonomik değeri olan kayaçlar nelerdir?



Cevap: Bence yoktur. Ekonomik değeri olsa doğada öylece bırakmazlardı. Ekonomik değeri olan kayaçlara da maden adı verilir.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları Sözcü Yayınları

2. Etkinlik

Etkinliğin Amacı

Madenlerin ham madde olarak önemini fark etmek.



Neler Kullanacağız?

A4 kâğıdı, kalem.

Nasıl Yapacağız?

1. Dört kişilik gruplar oluşturalım.
2. Günlük hayatta ham madde olarak kullanılan madenleri düşünelim. Bu madenlerin hangi amaçlarla kullanıldığını genel ağdan araştıralım.
3. Grup arkadaşlarımızla birlikte bu madenlerden birini seçelim. Yokluğunda neler yaşayabileceğimizi ve bu madenlerin yaşamımız için önemini tartışalım.
4. Ham maddelerin önemini anlatan bir yazı yazalım.
5. Yazımızı sınıfımızdaki diğer arkadaşlarımızla paylaşalım ve tartışalım.



Etkinlik sonuçlarımıza göre aşağıdaki soruyu cevaplayalım.

Sizce ham madde olarak en önemli maden hangisidir? Neden? Örnekler vererek açıklayalım.

Cevap: Bence altındır. Çünkü altın değerli olduğu için çok pahalı. İnsanlar onu alıyor ve yatırım olsun diye biriktiriyor.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları Sözcü Yayınları

Etkinlik sonuçlarımıza göre madenlerin ham madde olarak önemini öğrendik. Fosil kelimesini daha önce duydunuz mu? Sizce fosil nedir? Fosiller nasıl oluşur?

Cevap: Fosil, eski canlı kalıntısıdır. Ölen her canlı fosilleşemez. Fosilleşmenin gerçekleşmesi için ölen canlının çok uzun bir süre boyunca hava ile temas etmemesi gerekir. Bu nedenle ölen canlıların yalnızca çok az bir kısmı fosilleşebilir.

Neler Öğrendik

Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere kutudan seçeceğimiz uygun kelimeleri yazalım.

taş kömürü, yer kabuğu, kayaç, maden, bakır, fosil, ham madde, tencere

Cevap:

a. Madenler Ham madde olarak kullanılır.

b. Taşlaşmış eski canlı kalıntılarına Fosil denir.

c. Ekonomik değeri olan kayaçlara Maden denir.

ç. Taş kömürü ve bakır ülkemizde çıkarılan madenlere örnek olarak verilebilir.

d. Yer kabuğu kara tabakası ve su tabakasından oluşur.

Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Forum DirilişYasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.